Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

За хората, пътищата и автомобилите

Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Лев4о » Вто Юли 14, 2020 11:32 am

Преди време Пачо спомена за един сайт на който се продават колекционерски автомобили и има много подробни снимки. (Bring a Trailer)
Миналата година (2019) се регистрирах на този сайт и всеки ден получавам бюлетин. Това ми е част от развлеченията – да разглеждам обявите и снимките и от време на време да ги коментирам със синът ми.
В средата на м. февруари 2020 г. се появи обявата на едно Bentley Azure 1999 г. което ми грабна вниманието. Изпратих обявата по ел. пощата на синът ми като му написах „Виж каква кола се продава“. След ден – два той ми отговори, че колата е много хубава. След още ден – два ми написа дали съм видял цената на колата. Влязох в сайта, цената беше около 5 000 долара. Написах му. Той ми отговори да видя каква е цената на този модел в Европа. В mobile.de се продаваха пет броя, като най евтиния струваше 85 000 евро. Чухме се със синът ми и той ми обясни, че има смисъл да се купи точно такъв автомобил от САЩ като инвестиция. Добре.
След няколко дни цената в сайта не беше мръднала. Два дни преди краят на търга цената беше около 10 000 долара. Реших да прочета какво се случва. Първо прочетох Кар Факс – нищо особено. Първи собственик до 2017 г. с пробег средно около 400 мили на година. Пред април 2019 г. купена от втори собственик, който изминал около 200 мили и я върнал обратно за продажба. При първият собственик е обслужвана само във фирмения сервиз. Вторият собственик я е дал за обслужване в сервиз на Мазерати (според Кар Факс). През целият си живот е била в Маями и при този пробег явно не е напускала града.
Започнах да чета коментарите под обявата – имаше коментари, че задницата е неестествено навирена. В обявата пишело, че не угасва лампата за налягането на маслото на хидравличното окачване. Имало теч на спирачна течност от задните спирачки но това било оправено. Един който бил ходил лично два пъти на оглед на колата пишеше, че е силно разочарован, колата била мърлява все едно не е подготвена за продажба, споменаваше много на брой дребни проблеми и се възмущаваше, че продават скъпа кола а не са се постарали да оправят тези дребни проблеми. Друг беше написал с недомлъвки, че колата има много сериозен технически проблем и който я купи ще трябва да се изръси с много пари за да я оправи, и т.н.
Реших да прочета и обявата. В нея бяха споменати някои дребни проблеми и пишеше, че през април 2019 г. колата е преминала пълно обслужване, сменени са хладилният агент, масла, включително спирачната течност. Обадих се на синът ми и му разказах какво съм прочел, за дребните дефекти които явно обясняват малкият интерес към тази кола и липсата на наддаване. И както му разказвах той ме прекъсна с думите: „каква спирачна течност бе, в тази кола няма спирачна течност!“ Ами да, спирачките работят с хидравличната течност на хидравличното окачване и имат спирачен кран, като ситроените. Ами ако някой е сипал в хидравличния резервоар спирачна течност? Това би обяснило навирената задница, не угасването на контролната лампа, намекът за много сериозен проблем и т.н.
Вечерта синът ми ми написа: „Ще рискуваме ли?“. Аз му отговорих: „Да рискуваме“. Синът ми се свърза с един Мартин който е в Лос Анжелис и има спедиторска фирма и който е изпращал към България десетки автомобили, преминали през сервиза на синът ми, включително и един наш Mercedes Benz SL 500 Silver Arrow. Мартин се свърза с дилъра продаващ колата и от него разбра, че колата има разрешение да бъде изнесена от САЩ. Също така Мартин имаше регистрация и беше купувал коли точно от този сайт. На следващият ден 26 февруари 2020 г. късно вечерта българско време свърши търга и колата беше наша. После следваше едно дълго транспортиране – корабът пристигна във Варна на 26 май 2020 г. Колата бе докарана в София на 29 май 2020 г.
Следват ремонти за отстраняване на дребните проблеми, докато чакаме документа от Технотест за регистрацията в КАТ.

Сега за ремонтите. Отвратителна поддръжка в САЩ. Там, където е пипано е омазано и изпотрошено – особено щипките на тапицерията.
Задно ляво стъкло работеше само от собственото копче, не и от копчетата на шофьорската врата (беше отбелязано в обявата). След проверка на всички копчета и букси започна разглобяване на тапицерията и мокета на пода с оглед опъване на нови проводници. Под задната седалка трите проводника към задното стъкло се оказаха срязани, явно умишлено. Може би човекът който се е возил на задната лява седалка не е искал друг да му отваря и затваря стъклото?
Допълнително към горното – оказа се, че работи само левият заден високоговорител. Сред много ровене се оказа, че на усилвателя (УНЧ) в багажника проводниците са срязани и са вързани на късо, та да работи само левият говорител.
Оригиналното радио е сменено с ново американско. Съответно при нас американското беше сменено с ново, произведено в годината на колата. Презапояване на всички кабели и букси, понеже бяха срязани.
Предна дясна седалка не се управляваше добре от бутоните. След разглобяване се оказа, че ел. моторите и механизмите са на BMW. От моторите движението се предава с жила и едно от жилата се беше извадило, понеже е по-късо. Поръчани нови жила (правят ги в Княжево) и сменени всичките.
Един по-сериозен проблем – гюрукът при отваряне и затваряне се кривеше отзад, понеже има хидравлични цилиндри от двата края отзад. Разглобяване да се види дали може да се регулира. И какво се видя??? Отзад по средата има един голям болт който центрира гюрука за да не се суче при отваряне и затваряне. Точно този болт е монтиран по някаква причина без гайка и с годините е излязъл от леглото си и е изпаднал (но е там, на дъното в нишата, където се прибира гюрука). И явно проблемът е решаван в сервиз на VW, защото от 1998 г. Бентли е собственост на VW. И там умниците не са видели изпадналия болт и са завили нещо, което са имали под ръка – болта, който държи алтернатора при VW! Поставяне на оригиналният болт и всичко си идва на мястото!
Най-много се притеснявахме от хидравличната система – според снимките и според описанието в обявата. Оказа се, че на датчика за регулиране на нивото на задния мост някой е откачил лостовата система, може и без да иска!!! И като работи двигателя помпа непрекъснато и вдига задницата нагоре, освен това създава по-голямо налягане и се появяват течове на хидравлична течност. Лостчето бе поставено на мястото му и всичко се нормализира.
Имаше и други фабрични недомислици като поставени по-дълги болтове които стегнати до край имаха хлабина около 1 см. На задната седалка и някои планки в багажника.
Съответно сменени масла и филтри.
Мисля си, че някой е „подготвил“ този автомобил за да го купи евтино за себе си, но ние му прецакахме далаверата.
А днес, 14 юли, автомобила вече е с регистрация! 5040 ;)
Прикачени файлове
Be 75.jpg
Be 79.jpg
R_116.jpg
R_115.jpg
Be 63.jpg
Be 45.jpg
Be 39.jpg
Be 9.jpg
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1349
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Kibik » Вто Юли 14, 2020 12:27 pm

Лев4о написа:А днес, 14 юли, автомобила вече е с регистрация! 5040 ;)

Волгата ми, която продадох на времето на 30г с оригиналната бяла боя (купена 71ва), беше Пл 4050... :)
Поздравления за покупката!
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1227
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Лев4о » Вто Юли 14, 2020 1:35 pm

Благодаря!
:Hi:
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1349
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Zois » Чет Юли 16, 2020 11:15 am

Честито!
Мисля, че една екзотична за БГ класика намери правилния си собственик.
Zois
6-ти разряд
6-ти разряд
 
Мнения: 153
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:38 pm

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот батваню » Чет Юли 16, 2020 11:46 am

Честито! Голям кораб :) Впечатли ме обхватът на оборотомера, какъв двигател е това?
Аватар
батваню
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 677
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:09 pm

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Лев4о » Чет Юли 16, 2020 2:37 pm

Zois написа:Честито!
Мисля, че една екзотична за БГ класика намери правилния си собственик.

Благодаря Zois!
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1349
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Лев4о » Чет Юли 16, 2020 2:54 pm

батваню написа:Честито! Голям кораб :) Впечатли ме обхватът на оборотомера, какъв двигател е това?

Благодаря батваню!
Двигателят е V8, 6750 кубика, бензин, турбо с турбина Т4 на Гарет, 300 киловата (407 к.с.) при 4100 оборота (максимални) и 800 нютон метра въртящ момент. Двигателят беше общ за моделите на Ролс Ройс и Бентли. Разликата е, че при моделите на Ролс Ройс не са слагали турбина, а само при Бентли, като има модели с една и две турбини. Разработването на двигателя започва през 1950 г. От 1959 г. започват да го монтират на автомобилите. Производството му спря наскоро през 2020 г. - 61 години е произвеждан. Тук има повече информация: https://www.bentleymotors.com/en/world- ... ction.html
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1349
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот kamen » Чет Юли 16, 2020 3:46 pm

Честито,Любо! :drinks: :drinks: :drinks: Пак изтепа рибата! :biggrin:
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2355
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот prius06 » Чет Юли 16, 2020 4:05 pm

Честито, Любо! :drinks:
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1952
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Лев4о » Чет Юли 16, 2020 6:52 pm

Благодаря Камене, благодаря prius06, на всеки да му се изпълнят желанията!
:Hi:
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1349
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Лев4о » Пет Юли 17, 2020 5:50 am

Една по-ясна снимка на оборотомера.
Прикачени файлове
Be 80.jpg
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1349
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Пачо » Съб Юли 18, 2020 11:28 am

Мда. Обнадеждаващо е когато хубави хора хубави неща си случват :)

Честито, много слънчеви километри пожелавам!

Пусни една снимка на задницата, аз нея най-харесвам.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4131
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Лев4о » Нед Юли 19, 2020 6:06 am

Благодаря Пачо, все пак и ти имаш заслуга!
Прикачени файлове
Be 90.jpg
Be 23.jpg
Be 16.jpg
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1349
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Пачо » Пон Юли 20, 2020 11:57 am

Красавец!
Камионче кабриолет :)
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4131
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Разказ за едно Бентли Азур (Лазурно)

Мнениеот Dragonfly » Пет Юли 24, 2020 9:08 pm

Е-е, известно време не се бях вясвал тук и глей ся. :shok:
Честито Любчо!
Да се се кефиш максимално с нея!

Направо ми падна капата. И не знаех, че и Бентли ползват ситроенската хидравлична система. От която тъпите французя се отказаха.
:drinks:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3666
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

placeholder