Авенсис 2000г,обороти на пр. ход.

За всичко, което може да се оправи с чук

Re: Авенсис 2000г,обороти на пр. ход.

Мнениеот longgo » Чет Юни 11, 2020 11:35 pm

Ъ.. принципно пали и двата.. но първия сгъстен, там разряда е много по силен, а втория в режим изпускане е в пъти по-малко а уж "подобрява" и екологията..
Нямам идея защо смятате че един карбуратор работи по-добре и лесно за регулиране от инжекцион. Това, че някой инженер е скучал и е германизирал нещата не означава че нещо дупотопно е перфект.. Например какво правим ако е 6 цилиндров с 6 двукамерни карбуратора? Или 13 или колкото бяха тия звездообразните на летящите крепости :biggrin: И едно е 3-5 бара налягане в инжектор, друго е дифузьор на самотек.. :whistle3:

Всъщно.. малко :offtopic: - защо не разкараш тоя комп и да и сложиш една Мега, Вемс, ЕМУ..или пък някое марели да преспособите. Това нещо работи само с половината датчици налични и не мрънка особено.. :biggrin: Тъкмо ще имаш контрол над картограми и процеси.. (с първите няколко)
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1329
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Авенсис 2000г,обороти на пр. ход.

Мнениеот Kibik » Пет Юни 12, 2020 12:13 am

longgo написа:Нямам идея защо смятате че един карбуратор работи по-добре и лесно за регулиране от инжекцион.

Не, че работи по-добре, а :
-нямаше проблем с играене/вдигане оборотите на пр.ход, той се осигуряваше с винтчето, което отваряше дросела съвсем малко, а качеството на сместа с друго винтче... (имам прозрачна свещ с която се виждаше пламъка и се настройваше да е синкав :) )
-Не играеше белега на предварението (делко/чукче). Ако играе, гърбиците за чукчето са несиметрични.
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1224
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Авенсис 2000г,обороти на пр. ход.

Мнениеот longgo » Чет Юни 18, 2020 9:27 pm

Много повече механично свързани проблеми има с тия чукчета и древни механизми за контрол. Да не говорим в динамичен режим коло изостават и реално губиш ефективност на мотора заради управлението му.. Но, това бяха по-лесни някак си за пипане двигатели. И за да се направи тунинг на такова желязо се иска къде повече умения отколото да поръчкаш малко из таблиците (не че и това е лесно!)

Днес, минах едно сканиране на колата че направих една малка "беля" и реших да видя на празен ход и студен мотор (навън е 20-22°С)
След запалване стигнаха 900 за малко, след което слязоха надолу и на 2-3 минута спаднаха на 750-720. Аванса постоянно лавираше от -1.2° до -4.5°
Като усещане в купето - никаква особена вибрация. Горе долу еднакво впръскване и само игра с аванса.. :pardon:
Ако подам до към 1400 и моментално става по-твърд аванса без да играе.. Просто за сравнение. Колата е с drive by wire газ и дросел управляван с мотор. Няма допълнителни неща за празния ход
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1329
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Авенсис 2000г,обороти на пр. ход.

Мнениеот Kibik » Нед Юни 21, 2020 10:31 pm

Направих видео за индикатора за работата на ламбда сензора, но беше преди да знам, че не е обикновен с напрежение изменящо се 0-1V, а e такъв за богата смес (над 0.45V), а надолу за бедна смес е токов (широколентов) и го наричат кислороден датчик за обеднена смес (за Lean Burn двг) Външно е еднакъв с обикновения ламбда, но несъвместим, различават се по последното число.
Все пак показва, че сензора е жив и мърда...
https://youtu.be/2qNojMZZSrM
Направих видео и за предварението, за което споменах, че леко мърда, макар и в границите. Мазнах с тебешир около черния белег на шайбата, но не се вижда много добре... Все пак:
https://youtu.be/Yv1yajpG0Ug
Ето видео за оборотите и импулсите, които управляват клапана за празен ход, при студен старт (22гр) и подгряване...
https://youtu.be/4TZkJxWucxI
Май мърдането на оборотите не е свързано с промяна на ширината на отрицателния импулс (мисля, че той би трябвало да отваря клапана, защото при контакт вдига 10V)
При плавното сваляне на оборотите при загряване, вече се вижда, че е свързано с промяна ширината на импулсите..
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1224
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Предишна

Назад към Автомобилна техника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder