3Д Принтери

Приказки за каквото си искате

3Д Принтери

Мнениеот prius06 » Сря Май 13, 2020 5:56 pm

Само отварям тема по препоръка на Драгона, за да не спамим другата...
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1952
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: 3Д Принтери

Мнениеот Лев4о » Чет Май 14, 2020 7:32 am

Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1349
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: 3Д Принтери

Мнениеот prius06 » Чет Май 14, 2020 1:16 pm

Лев4о написа:Нещо такова ли?
http://smartsspace.com/2017/10/19/the-9 ... machine/2/

Нещо такова, да. Аз нямах намерение да се занмавам с такива глупости, но случайно попаднах на това видео
http://www.youtube.com/watch?v=k8mzMDLqENA
И си дадох сметка, че 3д принтирането има и практични приложения.

Порових се в ebay, хванах един за ушите и го поръчах. Оказа се невероятен боклук и го върнах незабавно. След това последвах съвета на един познат и си поръчах Ender 3, от който засега нямам оплаквания. Единственият проблем е, че в момента нямам пластмаса за принтиране, която както и всичко останало в днешно време, отнема много дълго време за доставка.
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1952
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

3D Anycubic Mega S

Мнениеот longgo » Нед Май 17, 2020 7:57 pm

Така, след разтребването и по случай новата тема.. да се разпиша (оспамя) и тука :pardon:

И така, моята балалайка е уж хваленият 3D Anycubic Mega S.. принтер за който има сума ти реяюта в нета.

3d_3.jpg


Още с пристигането и сглобяване, нивелиране на масичката и принтиране на тестовото файлче което дойде с принтера:

3d_4.jpg


Това добре. Масичката на принтера е с подгряване до 120°С, и специален материал на стъклото което би трябвало да не иска никакви подлепващи елементи(за това по-късно) .
Дюзата би трябвали да може до 240°С.На теория всеки наличен материал като ABS / TPU / PLA... би трябвало да може да се печата.
Първите няколко печата излязоха повече от добре но дали защото почистих няколко пъти стъклената повърхност с алкохол (чист 98%) както дори производителя съветва или с обезмаслител.. или нещо друго не знам. Но петък реших да пробвам нов печат и чеп:

new_print.jpg


Това е само и единствено на факта че материала не искаше да залепне на масата.. Понеже печатах с PLA което изисква към 50-70°С на леглото или никакво отопление и добра основа - опитах да ида към 70-те градуса при нормален печат от 60° и 200 на екструдера.. Просто загуби сцепление. Никакво почистване с обезмаслител, че дори и с разреден ацетон за махане на лак за нокти не помогна..
Тогава видях видео където един пич съветваше минаване с Р800 водна шткурка и след забърсване намазване със следната смес: 1 порция бяло лепило за дърво, разтворено в 6-7 части вода.. :unknw:
Моето е ново принтерче, за това не минах като него грубо с шткурката а много леко повърхностно. Почистих, намазах с разтвор от 7:1 вода-лепило.. и :

after_woodglue.jpg



:scratch: еха.. Това добре. Значи пак сме в играта.. :biggrin:
Сега, едно от нещата които дразнеха бяха шума от вентилатори и мотори. Странно, но наистина тия A4988 драйвери дори при 1/16 стъпка карат моторите да звънтят. Не толкова осезаемо но...го има. И се разбира чак като се сменят. Аз замених моите с LERDGE TMC2209. Проблема е, че при тях direction пина е обърнат или посоките стават наопъки. Просто следвах идеята на един руснак : вадиш кабелите, друпваш с клещи пластмасовото цокулче и го обръщаш на 180° и закачаш обрано. Бум. От раз. Но следващото е, че трябваше да изрежа два пина CLK / UART. Те са за друга работа но не се напувах да разпиявам крачетата а просто ги отрязах.
Тия драйвери имат дори опция която може да се ползва - да зануляваш без ключе (краен изключвател). Просто ако се активира с джъмпер тая функция, мотора кара бавно докато напъне и връща сигнал за достигнато положение. Но това не ме касае толкова, колкото факта че тоя драйвер дефинира много чиста синусоида доразбивайки на 256 подстъпки движението.
Само след смяната им, моторите млъкнаха! Ама буквално. Само се чува как ремъка се върти или шума пт направляващите.. Язе бях те така: :shok:

new_drivers_2.jpg


Е проблем бе и , че трябваше да поизпиля малко двата края на драйверчето (платката) че да се наредят плътно един зад друг.
Следващото бе вентилаторите. Смених на захранващия блок с по-безшумен и разкарах предпазната част за да засмуква повече въздух.

new_drivers_1.jpg


След това беше добавен голям за охлаждане на платката и драйверите вместо шумящият 50мм оригинален:

bottom_fan_1.jpg
bottom_fan_2.jpg


Оказа се обаче, че така шуми доста а и не вкарва толкова въздух. За това... очилата, флекса и реших да го откитайча

bottom_fan_4.jpg
bottom_fan_6.jpg
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1332
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

3D anycubic Part 2

Мнениеот longgo » Нед Май 17, 2020 8:01 pm

Сега вече хем хладничко, хем тихо. Следваща стъпка бе да попроменя малко топлата част и това е моята нова идея:

- 50мм обдухващ топлата част и нов турбинен обслужващ дюзата.. Е турбинния е най-шумното нещо в системата ама работя по въпроса..

hotend_a.jpg
hotend_b.jpg


Следващото в листата бе да изнеса управлението на топлата част на външни мосфети. Релано, тия на платката си бачкат добре, можеше просто да запоя IRF1404 които имат супер ниско съпротивление и 100А таван при 50 волта но.. купих две платки с готови външни..

mosfets.jpg
mosfets_2.jpg


И вече в действие:

mosfets_3.jpg


За сега мисля че се получи доста добре.. Да видим до кога ще е.. :scratch:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1332
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: 3Д Принтери

Мнениеот prius06 » Нед Май 17, 2020 8:59 pm

Ами честито. Единственото подобрение, което аз напрявих е капачка на вентилатора за охлаждане на контролера, защото отворът е обърнат нагоре и има опасност от влизане на боклуци
vent_cover.jpg


Друият популярен ъпдейт за Ender, който се препоръчва (направляващ гайд за филамент) го побългарих малко. Оплакването е че филамента мниава много близо до винта на оста Z. Аз просто вкаравам филамента в 5см сламка, колкото да не се опира във винта.
straw_upgrade.jpg


В интерес на истината вдяването на филамента хич не е лесно и ако се добави допълнителен гайд, вероято нещата ще станат още по-трудни.

Аз също имах проблеми със залепването за стъклото, след като преминах на ABS. Засега успях да постигна прилично качество най-вече с помощтта на brim. Сетингите ми за печат с ABS са:
Температура на основата 95о
Температура на дюзата 250о
Охаждане на отпечатаното - Off
Скорост 40mm/s
Brim в основата
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1952
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: 3Д Принтери

Мнениеот longgo » Пон Май 18, 2020 7:11 am

За ABS може и до 100С да стигнеш за масата.
Също така тя се свива доста за това обезателно с brim на основата.Но това си то разбрал. Отделно, проблем е че китайските ролки дори да са купени от един и същ производител може да искат малко донагаждане за всяка отделна.
За подвеждане на материала, аз забелязах че ако отрежеш под 45градуса или малко по-малко края, доста по-лесно се нанизва през водача.
Всъщност, метода с разреденото лепило и шткурката работи и за стъклото. Ако искаш опитай.Залепва доста добре.
:drinks:

Кой софт ползваш за подготвяне? Cura(eгати името), Slic3r, Simplify 3D. Последния е платен но го има в рутракера с лекарство. Проблем донякъде е да започнеш с базовите настройки освен ако не намериш в нета XML файл.
Иначе, цената му е малко височка като за принтер софтуер
Нещо което още не мога да намеря решение а и в нета няма много е за това какъв метод за подпори работи най-добре.
За сега аз си ги правя като ползвам линии с размер отвора на дюзата или 0.4мм.С презумция да се чупят и премахват лесно.
Ползвам Cura и за сега съм доволен от доста от настройките му и как се справя
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1332
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: 3Д Принтери

Мнениеот prius06 » Пон Май 18, 2020 1:12 pm

longgo написа:За ABS може и до 100С да стигнеш за масата.
Също така тя се свива доста за това обезателно с brim на основата.Но това си то разбрал. Отделно, проблем е че китайските ролки дори да са купени от един и същ производител може да искат малко донагаждане за всяка отделна.
За подвеждане на материала, аз забелязах че ако отрежеш под 45градуса или малко по-малко края, доста по-лесно се нанизва през водача.
Всъщност, метода с разреденото лепило и шткурката работи и за стъклото. Ако искаш опитай.Залепва доста добре.
:drinks:

Кой софт ползваш за подготвяне? Cura(eгати името), Slic3r, Simplify 3D. Последния е платен но го има в рутракера с лекарство. Проблем донякъде е да започнеш с базовите настройки освен ако не намериш в нета XML файл.
Иначе, цената му е малко височка като за принтер софтуер
Нещо което още не мога да намеря решение а и в нета няма много е за това какъв метод за подпори работи най-добре.
За сега аз си ги правя като ползвам линии с размер отвора на дюзата или 0.4мм.С презумция да се чупят и премахват лесно.
Ползвам Cura и за сега съм доволен от доста от настройките му и как се справя

Това за отрязването под 45о и аз го научих. И аз като теб ползвам Cura, свалил съм разни Slic3r и PrusaSlicer, но не съм ги ползвал още. Със съпорт не съм пеачтал още, Знам, че Cura има настройки, но си мислех, че е само чекбокс. Между другото снощи пак ми се прецака един принт заради незалепване. Всъщност още нещо, което много помага, е старателното нивелиране на основата преди всеки печат. Аз дори вече видя ли брима да изглежда рехав, зарязвам мечата нивелирам и започвам отново, иначе е почти гарантирано, че ще се отлепи...
На времето си виках" "За чий ми е да имам авто-нивелиране" - сега знам :)
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1952
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: 3Д Принтери

Мнениеот prius06 » Пон Май 18, 2020 3:58 pm

мечат->печат
prius06 написа:...Аз дори вече видя ли брима да изглежда рехав, зарязвам печата, нивелирам и започвам отново, иначе е почти гарантирано, че ще се отлепи...
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1952
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: 3Д Принтери

Мнениеот longgo » Пон Май 18, 2020 4:46 pm

Виж това до края:


youtu.be/xV9cp_U1jm8

Нищо не ти пречи да опиташ идеята с лепилото за дърво и шткурката..
Това с нивелирането е добе, но.. ако стъклото ти е с щипки (при мен е залепено за алуминиевата плочка с нагревателите) защо ти е да нивелираш? Нагласено, само откопчаваш щипките и сваляш стъклото след което махаш детайла.. Някъде ми попадна и дори видео с принтиране върху специален 2мм прозрачен плексиглас поставен върху стъклото.
Също така, сигурно ли е че леглото достига реалната температура която си задал. Разбира се, там където са нагревателите ще е поне 3-5° повече от по-външните части но все пак. При мен са 3-4 по-малко. Или ако дам 60, реално са 56-57° Не съм гледал за екструдера. Дават също като идея да се смени термистора на дюзата. Тези масово слагани са до 250-260°С докато NTC или забравих марката са с ниско отклонение и до 300°С За да е сигурно и там. Аз поне с лазерния термометър не супях да засека реалната температура.
А! И ако обезмаслиш добре преди печат (подходящ препарат) пак ли не залепва?
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1332
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: 3Д Принтери

Мнениеот prius06 » Пон Май 18, 2020 5:41 pm

longgo написа:...А! И ако обезмаслиш добре преди печат (подходящ препарат) пак ли не залепва?

Повечето неща излизат добре, но вече два пъти опитвам да печатам един модел, който има за основа правоъгълник 4 на 8 см и в началото изглежда добре, но като започне да изгражда вътрешността (плътност 20%) явно доста сериозни сили се появяват, които огъват ъглите нагоре и лека полека се отлепва в ъглите, след което се омазва.
Може би трябва да си поиграя малко с плътността (напр 30% може да е по-добе от 20) или дебелината на основата. В момента прави 1мм, ако не се лъжа.

С PLA, засега нямам никакви проблеми, но имах много малко количество и почти го изразходвах. Поръчал съм две нови макари (2кг) но напоследък доставките са мнооого бавни.
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1952
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: 3Д Принтери

Мнениеот prius06 » Пон Май 18, 2020 5:52 pm

В момента правя нов опит с raft, ще докладвам резултата малко по-късно...
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1952
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: 3Д Принтери

Мнениеот prius06 » Пон Май 18, 2020 7:04 pm

prius06 написа:В момента правя нов опит с raft, ще докладвам резултата малко по-късно...

Не знам, какво може да съм оплескал този път, но самият рафт се огъна/отлепи в самото начало на принта. Нямам много време да се занимавам сега, ще опитам по-късно...
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1952
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: 3Д Принтери

Мнениеот prius06 » Вто Май 19, 2020 12:59 am

Най-накрая отпечатах пустата му тъпотата. В крайна сметка постигнах частичен успех с брим и нивелиране "на живо" с помощтта на тестов принт и температура повишена до 105 градуса. Ръбчетата се отлепиха малко, но горната част, която за мен беше по-важна се запази. Докато разучавах вариантите за залепване намерих и още един, който вероятно ще помогне - заобляне на външните остри ръбове в основата. Разлепването винаги започва там, където има остър ръб. Заобленията не се отлепват толкова лесно...
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1952
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: 3Д Принтери

Мнениеот longgo » Вто Май 19, 2020 7:15 am

Някои дори слагат принтера в "кутия" направена от плексиглас за да държат топло вътре повече време.
Проблема на ABS-a е големия коефицент на свиване при охлаждане. Дори да дадеш на подложката 1-2мм просто после ще ти е трудно с махането на материала..
Виж това за поръбването е наистина добра идея.
Процента на запълване мисля ако го оставиш по-малък , не говоря тоя на стените а на вътрешното запълване, то велоятно ще създазе по-малко усилие и съответно издърпване и отлепяне.
Например 15% запълване, 5 слоя за начален и краен ред, и примерно 25-28% препокриване ?
Вътрешното запълване само ако някъде ти трябвада издържа на яко усилие ти трябва доста..Иначе и 10-12% върши работа.А стените примерно три ширини на дюзата..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1332
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Следваща

Назад към На лафче

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

placeholder