Мазда 6 дизел спирачки.

За всичко, което може да се оправи с чук

Мазда 6 дизел спирачки.

Мнениеот Kibik » Сря Юли 24, 2019 6:35 pm

Двигателят май е на Форд. Мой приятел я кара на сервиз, защото педалът е твърд още отначало и спира трудно почти както без серво. Ако натисне съединителя и форсира преди спиране е малко по-добре, но не е както преди.
Откачили маркуча от вакуум помпата към сервото и с пръст казали, че вакуумът е слаб. Докарали друга кола, свързали с маркуч другата кола със сервото на Маздата и приятелят твърди, че било добре, педалът потъвал на място, не е твърд, демек проблемът е в помпата. Взел от морга помпа- същото.
Не съм го правил до сега, но отворих помпата- устройството е просто, всичко изглежда наред. Измих обратния клапан на изхода, на смучене /надуване работи. (не знам защо след помпата на маркуча има още един обратен клапан). Сложихме помпата- същото.
Днес той купи друга помпа от морга, смених я- същото. Мерих вакуума на помпата- на пр. ход е 0.15 бара, при 3000 е 0.6 бара. Сложих тройник на маркуча към сервото и пак мерих- същите показатели, само, че при натискане и задържане на спирачката (пр. ход) пада до 0, но веднага възстановява предишната стойност.
Ще върне и тая помпа и ще изпратят друга, но не мисля, че нещо ще се промени.
Диагностиката с чужд вакуум показваше грешна помпа, но 2-3 все неработещи не ми се вярва, а и като гледам вътре как е, не виждам какво може да не работи.(вътре влиза малко масло, не е на сухо)
Та, знае ли някой колко нормално е вакуумът в тази система?
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1208
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

Мнениеот Dragonfly » Чет Юли 25, 2019 9:48 am

Има загуба някъде по трасето вероятно. Ако има бързи връзки, провери там. Помпата къде е зацепена, откъде се задвижва? Също може да има други неща, например ЕГР, който се командва с вакуум през електромагнитен вентил. Пробив в мембраната или дупка на някое маркуче може да причинява това.
Ако е вярно, че при подаване на вакуум към сервото от другаде, работи. Ако не, може и в мембраната или клапана на самата "тенджера" да има проблем.
Някои коли имат едно малко балонче - резервоар за вакуум. Тази има ли? Допълнителният клапан означава, че го разделя към различни крайни ползватели.
Нормално е помпата да има масло, тя се маже и уплътнява клилчатките към стената с него.
Принципно, помпа крилчат тип, еднокръгова, може да свали до към -0.85 бара максимум.

Преди много години един "майстор" беше "изключил" ЕГР-а на една кола, като направил малка дупка на маркуча. Едвам спрях на първия светофар, като си тръгнах от него. След което се върнах и го попитах защо е пробил маркуча.
"Ти как разбра?"
"Като ме остави без серво на спирачката, разбрах веднага."
"Ей, братче, въобще не се сетих за това!"
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3598
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

Мнениеот Kibik » Чет Юли 25, 2019 1:06 pm

Dragonfly написа:Има загуба някъде по трасето вероятно. Ако има бързи връзки, провери там. Помпата къде е зацепена, откъде се задвижва?

Не е от загуба, проверено е навсякъде. Освен към чинията, има малко щуцерче (сигурно 0.6мм дюза) отивайки някъде, но не може от там да има сериозен теч.
Зацепва се директно към двг, изхода е директно към чинията през още един обр. клапан на маркуча, освен този на помпата.
Последната ми версия е (след като 2-3 помпи дават еднакъв резултат), че няма достатъчно мазане, за да уплътни крилчатките. И е вероятно, защото приятелят си призна, че понеже му гори много масло, е карал известно време с гъсто масло 15w40 по съвета на майстор...
Имам грешка и в измерването с вакуум метъра. Той е разграфен до -1 kpa, не знам защо се бях заблудил, че това е -1 бар, а то е 0.01бар. Вероятно дименсията е грешна, не е kpa,а трябва да е kpa X100, т.е. уреда си е 100kpa, което е 1 бар, т.е. ще е вярно ако скалата вместо 1kpa e 1бар. С уста успявам да дръпна около половината на скалата, т.е. според горните разсъждения 0.5bar.
Направих опит на една бензинова Тойота, измерих вакуума от всм. колектор и беше около 0.7-0.8 деления при пр.х и при форсиране..., което значи, че уреда е 1 бар.
Както казах, измерените помпи даваха 0.15 деления пр.х до 0.6 при форсиране и за това сервото не работи...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1208
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

Мнениеот longgo » Съб Юли 27, 2019 8:15 pm

Добре де, защо не дадеш примерно модела на колата и мотора плюс годината. Така ще се елиминира фактора с гадаенето.
След това да се намери по него схемата на вакуума и да се помъдрува малко по темата. Така в общи линии няма как да се каже нещо конкретно освен това което си се сетил.
Вакуума в колекторите зависи от товара на мотора, оборотите и дросела ако мериш на атмосферен. На турбиниран сам се сещаш ..

За тестване може да пробваш със спрей. Това първо. Второ, което се сещам може да се направи тест с вакуум помпа за обезвуздушаване ако имате под ръка.
Така ако напомпиш с нея на манометъра ѝ може да видиш дали напомпваш и остава или докато напомпиш и връща. Тоест дали има спукана мембрана.
Другата кола с която се пробвали вероятно е "смукала" директно от усилвателя и понеже работи нон стоп и да има спукано тя го преборва.

От така описаното.. не изглежда да е проблем на помпата а повече на маркучи и снадки.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

Мнениеот Kibik » Съб Юли 27, 2019 9:07 pm

longgo написа:Добре де, защо не дадеш примерно модела на колата и мотора плюс годината. Така ще се елиминира фактора с гадаенето.

Мазда 6, 2006г, 2.0, DI 143кс, код на двг RF7J.
В някакъв форум прочел, че един оправил проблема с продухване на маслената магистрала в главата откъм ангренажа под някаква капачка, която държи кобилиците, (която смазва помпата).
Трета помпа сложихме и както очаквах, същото. Преди това го накарах да запали при свалена помпа, никакво масло не излиза от дупката в средата на задвижването, където влиза един пишляк на помпата и би трябвало там да влиза масло, а излиза от "бъбреците" наоколо.
Не знам къде да търся тази магистрала и той я закара в сервиз, като им обясни проблема... същият сервиз, където казаха - нова помпа (като гледам, няма какво да и се развали вътре :) )
Vac p.jpg
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1208
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

Мнениеот longgo » Нед Юли 28, 2019 7:56 pm

Изображение
Изображение

И така предположение : явно помпата има два щуцера. Единия голям за спирачките, единия малък за управление на останалите джигери. Явно там е пълна мазалка и минават маркучите дори през резонатор кутия под филтъра. Както и там трябва да има един еднопосочно пропускащ клапан. Идеята ми е: ако се извади маркуча от малкия щуцер на помпата и там се постави къс маркуч който е затапен може да се пробва спирачката. Според мен ще сработи.
От там идва проблем две: от къде смуче въздух? Дали възвратното клапанче е сваляно и поставено на обратно? Дали е изцяло прецакано? Или някой от вакуум управляващите клапани е прецакан? Или някоя от магистралите(маркучите) до там.. или просто в тая резонаторна кутия има спукано.
Това може да провериш затапвайки поотделно всеки от тях, или със спрей... :pardon:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

Мнениеот Kibik » Нед Юли 28, 2019 8:29 pm

Благодаря!
Ами както казах, на самата помпа на изхода си има вграден обратен клапан, който си работи, след това на маркуча към сервото има още един и той си работи и е в правилната посока.
Не се сетих да затапим малкото щуцерче, но то е с около 1/2мм отворче, та не ми се вярваше да окаже влияние...
Както и да е, смазване на помпата липсваше и той я остави в сервиз и в понеделник би трябвало да я погледнат.
След това ще пиша какво е станало...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1208
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

Мнениеот longgo » Пон Юли 29, 2019 5:59 pm

Когато знаеш.. давай, че ми е интересно. Но според мен това си е техен мотор не на форд..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

Мнениеот Kibik » Пон Юли 29, 2019 9:56 pm

За мотора не знам, той ми го е казал, но той не разбира от коли...Пак ще го питам откъде знае.
От сервиза са му казали, че не могат да отпушат магистралата със сгъстен въздух и май има и други магистрали запушени към разпр. вал и нам си къде..., та ще свалят главата. Той им казал да действат, а на мен каза, че почва да си търси друга кола, тя от началото си е проблемна...и гори много масло. :)
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1208
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK


Назад към Автомобилна техника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder