Eдни неделни ТНТМ-та

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

Megan... uupss

Мнениеот longgo » Съб Май 04, 2019 10:08 pm

И тъй.. с реното нещата се позадълбочиха малко.. В общи линии "ѝ резнахме главата":

renault_a2.jpg

renault_a1.jpg


И нещата се оказаха... криви: :biggrin: :biggrin:
renault_a3.jpg

renault_a4.jpg


Свалянето на карантията бе добре, но за момента със свалянето клапаните.. подходихме по "класическа" методика на ТНТМ.. :punish: Понеже момчето на което е колата е заварчик.. та спестихме пари за скоби разни корейски..
renault_a5.jpg



За щастие няма подбити легла:
renault_a6.jpg


Замерих с часовник валовете на място в главата (е при свален капак) около половин до стотна радиално. Та според мен ще стане работата.. с едни нови клапани и гарнитура.
Обаче, ме смая това, че водачите са от нещо като бронзова сплав. Стеблото на клапана е 5.97-5.98мм и вероятно са били райберовани на 6.01мм. водачите. Обаче това е било няугаш си.. Сега като пипна на ръка си има хлабина.. и то сериозна. И това не само водачите на набитите клапани а и на всмукателните където няма нищо повредено. Тоест за 270 000км по километраж вече износени. :ok:
Лагери заработиени направо в алумина на главата и капака ѝ, водачите заминали..леглата понагорели малко и изпускащи.. Егати мотора. Значи баш сметнат да изкара 5-7г и 270 - 280 000 и да иде за скрап. А то като гледам и купето как е тръгнала ръждата.. :scratch:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1272
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Мерцедес С200 - лостче

Мнениеот longgo » Съб Май 04, 2019 10:11 pm

Малко кабели прекъснати.. и един лост..
merz_stalk_7.jpg


Лостчето нещо се прецакало.. Колата на приятел. Проблемът.. стандартен за тия каляски. Първо отказват чистачките. След което мигачите къде захапе, къде тръгне..
Трябва нов лост. Той закупен.. дойде веселата част:

merz_stalk_1.jpg

merz_stalk_2.jpg

merz_stalk_3.jpg

merz_stalk_4.jpg

merz_stalk_5.jpg

merz_stalk_6.jpg
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1272
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Нед Май 05, 2019 11:55 am

Тая синята жица все едно нарочно отрязана.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3625
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Megan... uupss

Мнениеот Любо » Нед Май 05, 2019 4:40 pm

longgo написа:.. Тоест за 270 000км по километраж вече износени.

Еми толкоз, все пак е рено .
Племенницата миналата година кара стаж в BMW в Мюнхен. Имаше дипломна работа да разработи неголям детайл , който ще се внедри реално в някои модели, разбира се под строгия надзор на висшестоящ "Инженер".
Та разправяше , че почти всичко се проектира с живот за 200 000 км. , оттам нататък колкото изкара.
Любо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 650
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 9:19 am

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Вто Май 07, 2019 5:56 pm

Dragonfly написа:Тая синята жица все едно нарочно отрязана.


Като се поопече изолационната пластамаса на кабела и се чупи направо. А и точно там натиска каретката и получаваш 2 в 1. И черната бе тръгнала.

Любо написа:Еми толкоз, все пак е рено ...


Малко не съм съгласен защото е рено за това. Има вече достатъчно примери за скъпи модели и марки които страдат от още по-смотани проблеми. И там си е вече чеп за собственика. :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1272
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

mini CNC - продължение..

Мнениеот longgo » Съб Май 18, 2019 2:12 pm

Вероятно, това с CNC идейката трябваше да продължа в темата "моята слабост и страст.." която си е баш по темата ама.. :pleasnatry:

Идеята на кад модел:
table_sliders_cad.JPG


И реалната версия:
table_sliders_al.jpg


Кад модел:
zx_axis_cad.JPG
zx_axis_cad2.JPG


Готово решение:
zx_axis_al.jpg
zx_axis_al2.jpg
zx_axis_al22.jpg
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1272
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Retrofit

Мнениеот longgo » Нед Май 19, 2019 7:39 pm

Как да се подобрят екстрите в една кола.. с малко мерак, много четене и.. разглабяне и някой да се хване с тоя калабалък :biggrin:

И каква е уловката:
поставя се "ново" табло с trip computer, и cruise control.
Реално, това е от серията retrofit или да върнем част от нещата които би било добре да са си вътре така или иначе :ok:

Първо се купуват две нови лостчета. Едното оргинадлъ, но това за темпомата китайско. Ама верно китайско.Та да видим колко ще изкара. Разбира се дойде изобщо не от типа: слагаш и газ ама пък заработи..

cruise_trip_1a.jpg


След това се попилява на човека колата.. :tease:

cruise_trip_8.jpg

cruise_trip_19.jpg

cruise_trip_21a.jpg

cruise_trip_25.jpg

cruise_trip_29.jpg


А таблото.. Намира се аналогично съвместимо.

cruise_trip_2.jpg


И което е по-важното.. намира се от европейска версия да не се занимава човек с глупости. Ама ако е лесно, де ще е забавлението нали? :scratch: :rofl:
cruise_trip_30.jpg

cruise_trip_31.jpg


След като се накачули всичко, следва вече интересната част: кодира се с VCDS темпомата да е активен, също така и ключовете трябваше да се адаптират, както и таблото да се обърне да отчита в КМ вместо мили.
В случая добре, че имам и ваг тахо, та хем измъкнах пин кода на таблото, и хем по автоджамбазки му врътнахме километрите (пак с нея). Ама като казвам "врътнах" имам предвид написах същите като оригиналното за да си е всичко както трябва.
50е и може би 6-7 часа по-късно.. вече се движим с разходомер и с управление тип "cruise control"

cruise_trip_32.jpg


Или с други думи сме така: :beach: :music:
(дано да е за по-дълго :biggrin: )
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1272
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Kibik » Нед Май 19, 2019 7:54 pm

Браво! И каква е колата, година , та е над 370К км и заслужава гимнастиката?
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1213
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Пон Май 20, 2019 4:25 pm

Бентли азур :biggrin: Шегувам се, защото мисля новата система за части и документация на фолсваген и казват BENTLEY
Това е пасат, дизел около 2000-та. Наистина е на толкова километри но учудващо има компресия почти като на нов, по-ходовата част почти всичко е сменено, и късната есен го чипвахме. Та собственика му, все още му се радва и ще го ползва още известно време и донякъде бе за идеята защото може да се преправи а той ми е приятел. :drinks:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1272
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Kibik » Пон Май 20, 2019 4:40 pm

longgo написа:Това е пасат, дизел около 2000-та.

На сестра ми колата в БГ(която и аз ползвам) е Авенсис комби 1.8 бензин с по-стария двг. 7A-FE, 2000г и на времето мислех да търся табло/борд компютър от моргите, ама май се оказа, че не съществува с борд компютър...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1213
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Съб Авг 03, 2019 4:48 pm

Kibik написа:На сестра ми колата в БГ(която и аз ползвам) е Авенсис комби 1.8 бензин с по-стария двг. 7A-FE, 2000г и на времето мислех да търся табло/борд компютър от моргите, ама май се оказа, че не съществува с борд компютър...


Aко дава достатъчно данни по OBD буксата, то се продават готови устройства който се закачат там и са аналог на това което аз си направих в колата.. Има и Bluetooth донгъли за тая работа. Закачат се към приложение на телефона. Онова складира и на закачане синхронизира


Сега да ви покажа едно интересно нещо:

kontact_1.jpg
kontact_3.jpg
kontact_4.jpg
kontact_5.jpg
kontact_6.jpg
kontact_7.jpg
kontact_8.jpg


Това е контактор за врата. В общи линии хем държи заключена вратата на ЦНЦ машината по време на изпълнение на програмата, хем връща сигнал кога е отворена. На "старите" машини бе пак контактор но в общи линии вътре имаше две контактчета - дали е влязла ключалката и дали е паднало "петлето" което заключва. Тоест вкарана е докрай. Имаше и един електромагнит да вдигне "петлето" като приключи. Това не на всички. Някои бе обратното. Като стартираш програмата заключва тоя пин. Тук.. ключалката е с.. RFID и дали е затворена се проверява чрез тоя чип. Той пък трябва да се обучи и двойката (патрон ключалка) не може да се заменя как да е с други от друга машина.. Кеф а? Забравяш си разбира се и за номера да се развие болта на тая ключалка и елемента да се остави в контактора. Така може да отваряш по всяко време и да видиш като настройваш. Сега влезе ли инструмента зад бройката и.. краш на "фантазия".. Пълна дивотия. Сякаш деца ще работят на тия машини.. Отделно, ако например се ползва вретенно масло за охлаждане и то недай си боже пламне (например стчупи се инструмента и задере, или я удариш) тогава и да хакнеш гъбата вратата не се отваря. И да треснеш шалтера също. Отвътре има една гъба която я отключва но .. е отвътре. Абе въобще инжинерна му работа..
Та тоя котур е на 2 години, но маслото което се е образувало от влажното сулфурно масло капало по кутията и от там пък свето отводите се спукали и протекло по платката.. После тоя контактор взе къде да работи къде не, аз мрънкам.. ръководното тяло си го мести в другия крачол и стана това което винаги става: тя спря точно когато имаме "зор". Тоест закъсняли сме с поръчката.. Поръчана бе нова част на скромната цена от 630е с доставка!!!?!?!?! (при положение че цял лаптоп или таблет може да купиш за 300е.. бах тая цена) и тя дойде. И последва - ама може ли да направиш малко овъртайм или да дайдеш в събота?! Абе що не си... :dirol:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1272
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Съб Авг 03, 2019 5:06 pm

И тьй след писане, чертане и умуване.. имам вече следното нещо:

cnc4.jpg
cnc5.jpg
cnc6.jpg
cnc7.jpg


Разбира се, заради китайската техника се появи проблем : принципно ако са качествени (например на ИГУС) тези блокчета, то по ос Z не трябва да има никакво мърдане, но се оказа след всичко стегнато на място, че това блокче отдава. Или с думи прости ако се гледа срещу него и от вас към машината е ос У а напреки хикс, то от вас напрде и към вас ако се дърпа/бута то има лека хлабина. Разбира се това е ако се напъне със определен момент. Предполагам че тия 0,3-1,5мм инструменти дето ще гравират къде платка къде в пластмаса няма да укажат този натиск но.. за протокола не се получи така стабилно както мислех с тази концепция. Отделно други дребни "дивотии" пак породено от качеството на тангенти, профили и т.н. Ако не друго, то поне уж се получи нещо.. :biggrin: Сега имам да оправя носача на лазера, някой друг стопер, вероятно да коригирам малко един луфт по У и т.н. но като цяло може би в скорто време ще я пробвам дали се движи от компа.. :drinks:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1272
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Kibik » Съб Авг 03, 2019 7:17 pm

longgo написа:Aко дава достатъчно данни по OBD буксата, то се продават готови устройства който се закачат там и са аналог на това което аз си направих в колата.. Има и Bluetooth донгъли за тая работа. Закачат се към приложение на телефона. Онова складира и на закачане синхронизира

Тоя мерак беше когато я купи на 8г, сега колата е дърта на 19г и не ми се занимава...
Сестра ми не иска да купува друга и така ще е докато иде на моргата...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1213
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Нед Авг 04, 2019 6:25 pm

longgo написа:Сега да ви покажа едно интересно нещо:

Та тоя котур е на 2 години, но маслото което се е образувало от влажното сулфурно масло капало по кутията и от там пък свето отводите се спукали и протекло по платката.. После тоя контактор взе къде да работи къде не, аз мрънкам.. ръководното тяло си го мести в другия крачол и стана това което винаги става: тя спря точно когато имаме "зор". Тоест закъсняли сме с поръчката.. Поръчана бе нова част на скромната цена от 630е с доставка!!!?!?!?! (при положение че цял лаптоп или таблет може да купиш за 300е.. бах тая цена) и тя дойде. И последва - ама може ли да направиш малко овъртайм или да дайдеш в събота?! Абе що не си... :dirol:

:biggrin:
От една страна, това е олицетворение на пинципа на съветското ТНТМ: "Защо да го правим просто, когато може да е сложно." Явно, като падна СССР, вирусът се разпространи глобално.
От друга страна, този вирус пасна идеално на финансовите мениджъри, които подобно на софтуерните компании, видяха начин да "привържат с верижка" драгия потребител. И най-дребната част трябва да си я купиш само от тях, и те за нея ще те одерат.
От трета страна, нивото на промишлените конструктори падна много заради небивалата достъпност на евтина електроника. Това нещо, вероятно произведено в Китай или някъде там, струва единици в парично изражение. Има или няма нужда, хакаме навсякъде "ентелегентни" устройства.
Същите безумия ги наблюдавам и при автомобилите.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3625
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Нед Сеп 01, 2019 1:37 pm

Koла на 147 000 да стопи клемите към късите, да ги сменят и пак да стопи.. Ей тва да се чешиш по тиквата.. А не само, ами да хванеш тоя "дизайнер" на фаровете дето направил отвор да си пъхна ръката но да постави отвора силно изместен спрямо крушката че да се чудя как да я извадя..
farove-1.jpg
farove-2.jpg


Следващите снимки не са за хора със слаби нерви.. :biggrin:

flaps_1.jpg
flaps_8.jpg

flaps_10.jpg
flaps_12.jpg

flaps_14.jpg
flaps_15.jpg

flaps_16.jpg
flaps_18.jpg


това са клапи които коригират топъл/хладен въздух при автоматичните системи на С5-2 или пежо 407. Поради явно напушени дизайнери осите са оставени слаби и мотора с напъването ги чупи и оставаш без регулиране. Естествено правилния метод на замяна е сваляне на арматура, точене на част от водата и изцяло фреона, сваляне на печката и цепенето ѝ на две.
Аз избрах руското ТНТМ и я оперирах от сливици през ... ушите :boast:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1272
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder