За по новите коли...

За хората, пътищата и автомобилите

За по новите коли...

Мнениеот Nqkoi_Zabluden » Сря Май 26, 2021 7:15 am

Здравейте,
И аз да се похваля... Смених Опела ( Vauxhall Vectra 1.8 VVT 2007г. след близо 8 години каране) с Qashqai 2016 1.6 Dig-T бензинов.
Като цяло единствената екстра която взех за кола която е 20 пъти по скъпа от Опела е добра визия и обезшумено купе.
Кола с пълна сервизна история и 35К мили километраж, наскоро прегледана от Нисан - без забележки.
Това което аз ще се опитвам да разгадавам сега е следното:
- повишаващи се обороти след натискане на съединител (много рядко, понякога отиват до 1500 без да има причина)
- разход на гориво от 9-10л/100км градско и извънградско/магистрала ( има колеги които достигат до 6/100 със същия двигател)
- боксуващо колело при пълен десен завой ( боксуващо или изоставащо още не знам, някои колеги съобщават, че са гуми които ще сменя скоро)
- тропаща предница ( нещо изтропва понякога само, а като цяло през дупки е супер и без тропане, като че ли е биелетка или нещо в таблото)
- налягане в резервоара ( при отваряне на капачката понякога избутва много газове и съска здраво, друг път като отвориш капачката и не се усеща никакво налягане)
- глъхне между 1-2 скорост и напълно натисната гас на педала ( не реагира на напълно натиснат педал за около 2-3сек.; за 2000км съм го усетил два пъти само)

Като цяло радвайте се на по-старите коли докато ги има, понеже всичко по-ново не си е за разправяне.... и всичко се движи с някакви сложни програмни кодове, дори и на места където не е нужно...

Поздрави!
Nqkoi_Zabluden
Майстор
Майстор
 
Мнения: 309
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:17 pm
Местоположение: London

Re: За по новите коли...

Мнениеот longgo » Чет Май 27, 2021 11:12 am

Честито!
Вдиимо мотора ще е с турбина така ли? Значи няма как да няма "замисляне" точно в един момент от диапазона особено 1900-2100 оборота. Въпреки че тя трябва да е набрала инерция чак към 2500 оборота.
Повишените обороти в някои случаи са нормални при натискане на съединител с цел посрещане на следващата предавка. Би трябвало да го прави от 60 км/ч нагоре но не мога да потвърдя напълно.
Колелото как ще боксува? Виж от коя страна е дългата полуоска от кутията. Ако например завиваш на дясно и тя остава в лявата страна, и няма опорен лагер то може тя да вибрира от усилието..
Това лесно го проверяваш, ако опиташ рязко да ускориш от място без да държиш волана и тя ще дръпне на дясно..
Ако е биалетка, тя ще "хрупа" винаги не само на моменти.
Относно глъхненето... може да има забавяне с доставката на гориво и като я сриташ рязко тя остава с повече въздух преди нужното гориво. Все пак за кои обороти говорим.. Ако опитваш да сменяш от 1-ва на 2-ра при 1800-1900 оборота и вече на 2-ра да точно около 2000 оборота да я натиснеш рязко може да глъхне.. Опитай да стигаш поне 2500 на 1ва и тогава да смениш.. прави ли го?
Понякога има кофти подбор на параметри в картите и точно на такива преходни зони компа взима данните за по-ниското число и става малко така както го описваш..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1433
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: За по новите коли...

Мнениеот kamen » Чет Май 27, 2021 1:55 pm

Честито!
Преди години имах подобен проблем с клапана на празния ход-ей така от време на време се форсираше леко при изключване/смяна на предавките.После почна по-често,та накрая го смених.Не знам и в твоя случай дали е така.
Не ми се мисли след няколко години,като почнат още по-масово да навлизат "новите" коли в България що чудесии ще е откъм електроника.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2400
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: За по новите коли...

Мнениеот kamen » Пет Май 28, 2021 1:33 pm

Поправка-стъпково моторче.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2400
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: За по новите коли...

Мнениеот Nqkoi_Zabluden » Пет Май 28, 2021 4:26 pm

Сега оборотите на празен ход са сложна комбинация от алгоритъм който черпи информация от много на брой сензори. Оборотите започват от 1100 и падат до 600 в плавен интервал, предполагам в зависимост от много неща. Start/Stop системата също се активира на база доста показатели, като например, загрят мотор, климатик, степен на парктроника, ниво на зареден акумулатор, брой спирания...
Дори и зареждането на акумулатора е плаващо в зависимост от консумацията, волтажа и състояние на батерията.
Longgo добре го описа, и според мен доста от оплакванията ми се дължат на това как компютъра контролира колата.
Да за 2000км ми го направи два пъти, точно при 1800 оборота между първа и втора предавка - заглъхна. Опитвам се да го повторя, но не се получава...
Повишаването на оборотите при натискане на съединител също го забелязвам много рядко при ниска скорост(доколкото прочетох може да се дължи на мръсна дроселова клапа).
Тази седмица ще гледам да прегледам и изчистя дроселовата клапа (Throttle control body).

Сега забелязвам че боксуването на колелото ми го прави при пълен десен завой само, трябва да видя коя полуоска има опорен лагер...ще пиша допълнително...

Скоро мисля да взема диагностика за всеки случай, защото няма да мине без... за най-малкото тези коли светкат като коледна лампа по таблото а при повечето случай дефекта е дребен.
Спрял съм се на Icarsoft CR Pro, aко някой има впечатления нека сподели. При мен всичко е от youtube...

Мерси
Приятна събота и неделя!
Nqkoi_Zabluden
Майстор
Майстор
 
Мнения: 309
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:17 pm
Местоположение: London

Re: За по новите коли...

Мнениеот kamen » Пет Май 28, 2021 6:35 pm

Ясно-не ти трябва автомонтьор а хакер.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2400
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: За по новите коли...

Мнениеот Пачо » Съб Май 29, 2021 11:49 am

Нисаните практикуват междинна газ на ръчните си скоростни кутии (rev matching). Като вземеш scantool разгледай в тая област какво показва че компютрите мислят. Това относно оборотите.

Аз взех scantool аутел по съвет на доверения ми сервиз. Любителски инструмент но има ключове сервизни функции като нулиране ъгъла на сензора на волана, обезвъздушаване на спирачки, настройка на електрическа ръчна спирачка, програмиране на ключове и други. 60 долара струва в amazon.

https://www.amazon.com/gp/product/B07QD4GZW4
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4166
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: За по новите коли...

Мнениеот longgo » Нед Май 30, 2021 5:10 pm

Виж и това ако искаш също : https://www.aliexpress.com/item/1005002065846070.html
Имам подобно мисля с 2015 или 2017 (посочената) и работи добре. Ако решиш да вземеш избягвай версия след 2017 събрана е криво ляво и има проблем със софтуера
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1433
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: За по новите коли...

Мнениеот Nqkoi_Zabluden » Пет Юли 16, 2021 9:21 am

Тествах Autel и графиката която се вижда ( синя линия) не ми хареса, също и много от функциите са ми не поддържани.
Смених с icarsoft който ми се струва засега по добър, но трябва още малко да си поиграя.
Малко снимки за сравнение.
Downstream lambda засега ми стои на 1.275v но предполагам това е така понеже двигателя работеше на празен ход без да карам, и катализатора не е загрял достатъчно. Днес ще пробвам на дълъг път..
Прикачени файлове
025DCE4B-8BD9-4C55-A044-354CAE67F930.jpeg
8DD0C2A0-1234-49FB-8E8D-2C48AF9EAD35.jpeg
74C10299-C3E3-472A-90D8-D875BA59B78C.jpeg
Nqkoi_Zabluden
Майстор
Майстор
 
Мнения: 309
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:17 pm
Местоположение: London


Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

placeholder