Eдни неделни ТНТМ-та

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

С5 - шум от тавана..

Мнениеот longgo » Сря Май 20, 2020 4:22 pm

И така.. стана по-топличко и се появи нещо дразнещо..
Караш например над 110км/ч или пък с 80 но силен страничен вятър и от към тавана се чува едно пърпорене като на откачена пластмаса.. Бря :shok:
Набедих лайсната на покрива:

ready_1.jpg
ready_2.jpg


Както е видно от снимката, подложих под щипките пластмасова лентичка и така уплътних самата щипка да не мърда. След пробно кръгче и все още присъстващ проблем подложих и изолационен материал. И това добре ама никакъв резулат. Няма да споменавам колко пъти я всалях тая лайсна вместо да продължа по плана по-долу още от началото.. Но човек се учи в движение.. (уж)
Та следващото което набедих да опитам е да залепя подстъпа на въздух към лайсната и да елиминирам:

ready_3.jpg


Това добре и лесно за направа.. Лошото е че всичко си бе по старому. За това минах на план бЪ.. Направо да я сваля:

ready_4.jpg


Пробем "полет" показа, че шумът е наличен. За това залепих две съмняващи ме места:

ready_7.jpg


След тази интервенция и всичко утихна. До тук добре. Поставих отново лайсната на мято и нов опит. Пак тихо. Значи със сигурност не бе тя! Отлепих лента "А" и нов тест. И отново тишина.
Махайки и последната лента от задното стъкло и "пъррррр". Пърпорелката пак цъфна.
Такаа.. явно бе опколо петата врата. Отворих я и лъсна истината:

ready_8.jpg


Вече наясно кое е проблема, реших че имам три варианта:
- поръчвам за сумата от Х евра нова лента , но е шибано да се смени
- намазвам вминателно с чер силикон и с пръст/подходяща шпатулка оформям лента по попрофила
- оправям по друг начин.

Първата я отхвърлих, но за втората времето е студено и то доста и щеше да трябва много време да изсъхне ако изсъхне.А и ползвам по-често колата.. За това опитах с бъзрзо лепило и дъктейп.
ready_9.jpg
ready_10.jpg


Признавам си, осрах малко пейзажа с по-скъсаната (трябваше по-прецизно да позиционирам лентата) но пък залепна бързо, затвая плътно и което е най-добре. Затворено не пречи и пърпоренето изчезна! :beach:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1358
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Чет Май 21, 2020 12:31 pm

При мен от доста време на комбито нещо влиза в резонанс откъм задната част на тавана, ама хич не ми се занимава. За разлика от теб. :)
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3688
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Чет Май 21, 2020 3:55 pm

Някъде по-напред в темата ми има една част когато правих изолацията на тавана на ксантията. Намираш я.. и гледаш снимките! Там ще видиш, че където са кривките (напречни) на кечето на тавана там реално са напречни греди под него. Тенекията на тавана е залепена с едно като битум към тия греди и той се отделя и реално няма какво да държи тенекията и тавана лабаца.
Вариант едно : откачат се капачките отзад и страничните декорации където започат от багажника към тавана, тавана го напъваш от там и с по-дълга част на силиконовия пълнител правиш две дебели лиенти та граничната линия таван-греда. Или... караш така :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1358
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Aйде пак на шарнирите..

Мнениеот longgo » Пет Юни 12, 2020 10:29 pm

Е гати номера.. около 18 000км назад смених тия шарнири и ся пак..
20200612_213639.jpg
20200612_213659.jpg


Абе карам аз, ама ме гложди едно такова странно шумолене в дясно. Иначе, през бабуни и дупчици.. няма чак шум да кажеш.. И моя приятел се шегува - шуми ти чутурата. Нещо се вкарваш у филми.. Абе.. не ме остави и ги свалих.. Ами левия лабаца яко, десния не само че лабаца ама има и усещащ се луфт като дърпаш и натискаш.. :nea:
По принцип тук по пътя има едни леки като два коловоза. Явно износящият се слой на пътя предвиден за позмяна поддава и се образуват. Колата постоянно тегли леко ако попадна в тях. Все пак гумите са 215 /16ки.. и не е изключено повечето време да са под напрежение заради това.. Не съм за час и малко загубени за смяна и едно 30е за части..
Ама не е там работата. Тези бяха Лемфрьодер и аз щастлив отивам в магазина с идеята че имат Meyle HD или TRW.. нанай, пак Лемфрьодер..
Та пак ли след 18 000 ще сменям.. :cray:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1358
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Съб Юни 13, 2020 10:53 am

Тъкмо няма да се запичат в резбата. :)
При мен, някъде преди година, като ми сменяха левия шарнир, се наложи да му заварят гайка от полуоска и да използват около метър тръба за лост. :shok: В процеса на напъна се повредил пък семеринга на вътрешното каре, та след два дена пък сменяха и него.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3688
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Съб Юни 13, 2020 6:40 pm

Aко всичко е правилно никакви тръби и глупости не се правят!
Първо, ключа. Виждал съм "майстор" дето ми обяснява че можело и със секача га ги равият и стегнат :fool: :fool: :fool:
Втори така точно свалял със заваряне на гайка.. И бой с чука по шенкела леко да.. охлабел.. :biggrin:
Ключа е чашка с 4 зъба. Желателно е да е леко закален. Комплекат е две чашки за към 90лв от ибей (два размера са) или има и само една за Ксантия/Ц5/Ц8
Шарнира се навива САМО!! на ръка докато опре. След това или с пищов който има регулиране за да се уцели около 250-300Нм колкото уж им е изискването, или се захваща със скоба през диска към крайщата на носача да не мърда на никъде и се стяга с динамометричния.
Развиването е с пистолета защото не само напъва а и удря. Нещо което и 5м тръба да поставиш.. няма как да стане. И аз съм гледал в тубата как овръзва с колани шенкела за носача, поствя ключ с 2-3м тръба, подшира шенкела с някакви дъски и т.н... Безумия пълни.
Вдигам на стойки, като излезе от носача, подпирам на биалетката крика и повдигам нагоре за да се мушне пистолета(на подемник е в пъти по-лесно и бързо). Проблема е че ключа (чашката) ми е направен по-плитък и е с гайка 34.8 или нещо такова(цолски) на гъза. Аз поставям 35мм камък заради гайката, ама 35мм камък е на квадрат 1" та слагам и един преходник 1">1/2" заради пистолета което удължава малко безмислено.
Отпускам леко с крика да "легне" леко шенкела върху пистолета по вертикал и на макс.степен (1200-1300Нм) пърр няколко пъти и охлабва. После почиствам със спрей за накладки, малко паста за подгряващи свещи или медна грес. Даааа знам, че там трябва да държи яко и т.н., никога не се поставят такова нещо.., но там може да ръждяса. А и стегне ли с 300Нм са си 300Нм. Смазката избягва по свободната част между витките на резбите. И малко по-трудно прониква вода и влага..
Тези кото свалих преди година се равиха без много зор, тези сега също.. Ако подхване на криво и оня го изджаса с пищова.. там вече.. :ok:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1358
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Project Raspberry Pi

Мнениеот longgo » Нед Авг 16, 2020 12:14 am

a1.jpg

a2.jpg

a3.jpg


едно проектченце така.. накратко:
- монитор от един лаптоп 15.6"
- китайско управление за TFT екрани (изискващо 12 волта)
- 12 към 5 волта регулатор за захранване Разбърито и останалите неща ако трябват
- едни хефтинджос говорители (да може да мрънка)
- плексигласова основа...

:biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1358
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Нед Авг 16, 2020 1:16 pm

Расбъри иска къде 5.25 волта, иначе изкарва символче за ниско напрежение, макар и да работи.
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3688
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Нед Авг 16, 2020 6:39 pm

Не точно. Отчита пада според мен. Например ползвах обикновено зарядно за телефон с нормалния кабел и въпреки че седеше на 5.05-5.1 волта все ми мигаше светкавицата.
През волтаж регулатора (тоя на снимката) с тримера го нагласих на 5.1 волта но кабелите са си към 0,75мм и гък не каза. След това замерих съпротивлението и си поставих твърд близък резистор вместо тримера който докара до 5.1-5.15 волта измерени с моя уред. Сега си седи пусната малинката и няма никакви светкавици или прекъсвания :ok:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1358
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Нед Авг 16, 2020 8:26 pm

Да де. Самият вътрешен регулатор на напрежение си има малък пад и затова входящото трябва да е малко над изходящото. Не помня вече, защото отдавна проверявах това, но 5.15 някъде му е долната граница. Адаптерчето, което се продава за Пи, вади 5.2. Аз това не го знаех и бая се чесах, къде не ме сърби, какво означава тази светкавица на екрана :biggrin:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3688
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Предишна

Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder