Новият ДВГ от Тойота

За хората, пътищата и автомобилите

Новият ДВГ от Тойота

Мнениеот Dragonfly » Сря Юни 12, 2024 6:32 pm

Напоследък ми излизат разни новини, че за разлика от други производители, които се втурнаха да правят електрокари и за разлика от разни проекти за горене на чист водород, Тойота продължават да залагат на ДВГ.
Разработката е на двигател, който работи с амоняк. Доста по-рентабилен за получаване в сравнение с водорода, също и доста по-лесен за съхранение и използване. Най-малкото, ако ти изтича водород, ще разбереш, кога се взриви колата, а с амоняка няма начин да не го разбереш :biggrin:
Добре, изключваме въглерода от горивото и това елиминира СО и СО2, както и саждите. Амонякът, NH3, съдържа само азот и водород. Но и инертният азот също прави гадни окиси и двуокиси, които вероятно ще трябва да се улавят каталитично.
Как ви се струва тази насока на развитие на ДВГ?
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3890
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Новият ДВГ от Тойота

Мнениеот longgo » Чет Юни 13, 2024 6:07 pm

Е те нали тойота докараха тия щуротии с техният приус дето не биеше на кола въобще..
Те, както и доста други фирми както и швабите от Ауди с техния химически бензин се мъчиха да правят "революция". Реално както и да се пънат, дизела и вече модерния бензинов с директно впръскване, имате в общи линии 45-49% КПД..
Мисля сме дискутирали, че един литър дизел е има няма 10кВч енергия в него. Което е около 8-9кг грубо казано, докато коя да е от гързаските нови батерии е 0.25-0.35кВч / кг, и въпреки това бъдещето е на електричките. Не с тия батерии разбира се, но все пак.
Жълтурите вече няколко модела електрички пуснаха, като "range extender"-a e реално генератор и добавя едни 200 мили.., значи ДВГ има шанс. Пък и в Германия нещо май намаля ентусиазма към батериите на колела и пак се обсъща темата с ДВГ и спирането им..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Новият ДВГ от Тойота

Мнениеот Dragonfly » Чет Юни 13, 2024 8:43 pm

Определено с тези батерии нещата в задънена улица. Просто в момента всеки гледа на направи едни пари от безумията на "зелената сделка".
Но пробив в складирането и съхраняването на ел. енергия нещо не се очертава. А и си остава проблемът с добив на достатъчно евтина електроенергия и достатъчно "чисто" при това. ВЕИ за мен не са решение и пак според мен в дългосрочен план нанасят повече вреди на природата, отколкото носят полза. Особено "облицоването" с фотоволтаици на огромни площи плодородна земя, където нормално има растителност и дървета.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3890
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Новият ДВГ от Тойота

Мнениеот longgo » Пет Юни 14, 2024 10:09 am

Kaкто се казва - "първо в Китай, после и другаде..." : https://www.bloomberg.com/features/2023 ... raveyards/
Модерният свят е базиран на корпотивната печалба без значение какво следва.. Какво например ще е ако телефона е силно ремонтно пригоден и с живот поне 5-8г? Колите поне с 15 и после с добре организирано рециклиране?
Енергията сега е просто метод на контрол. И не бих се учудил, ако вече има достатъчно прототипи правещи енергия по-модерно или пък такива които доразвиват текущо правената но с по-малко вреда за околната среда. Ама ще ги видим ли? - На кукуво лято..
Соларни панели с 10-15% КПД има още от 70-тте. Перки също. Защо сега ни ги навират като едва ли не нещо невероятно!?! Просто 10% подобрено за 40г но пък мащаба на последващо замърсяване със старите и ненужни панели или части е в пъти повече. Литиевите батерии наистина ни дадоха много, особено с инструментите и телефоните ама пак е далече от поне 0,5-1кВч от Кг. И дори да стигнем тоя праг някак, то с какво ще зареждаме всичко това?
Един шемет на първото представяне на тесла семи, сметна че ще трябва около 1мегават за по-бързо зареждане на един камион, и то той има около 200-250мили (оптимистично) пробег.
Сега вероятно е около 10-12% общо EV автопарка в Европа. А ако е 70%? Ами всички тия климатици, термо помпи, дата центрове...? Едва ли с претопяване на Сахара за силиций за да направим панели и ще решим проблема..
В нета доста се вътрти едно видео с един американец, който пак нейде из 70-тте или 80-тте прави бъги което твърди че върви с вода.. Е, той дава фира а военните прибират всичко под акта за национална сигурност и с идеята до там.

Лично за мен, вероятно в близко бъдеще алтернативата е бензинов мотор с наполовина химизиран бензин, към него електрическа хибридна система с батерии и суперкондензатори, колата да е около 1200кг не повече.
Достатъчно добър и евтин каталитичен елемент в изпускателната система, и най-вече евтин за подмяна..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)


Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

placeholder