Здравейте, казвам се TheSaint и съм зависим (от ситрУените)

За хората, пътищата и автомобилите

Здравейте, казвам се TheSaint и съм зависим (от ситрУените)

Мнениеот TheSaint » Пет Фев 02, 2024 10:59 am

Ами... понеже 3 ни бяха малко, взехме 4-ти ситроен!
Сега си имаме по два с жената. :biggrin:

Попълнението е C3 от 2007 зима, 1.4i (90 коня) sensodrive (разбирай 5 ск. робот, ма с пера на волана! :biggrin:).
Климатроник, автоматични фарове, парктроник, CD, хладилна жабка и летни джанти... и май това е...
Щях да кача снимки от обявата, но токущо е свалена... (пазя си ги на домашния PC)

Купена e ноември 2007 от СФА, държана в гараж, карана от жена, на 62,500 км реални (гороублянски приказки ви разправям нали? :) )

Аз дето си мислех, че съм педантичен, ма тази жена пази от офертата до договора (ех да беше потенциално ретро таз кола) и всички фактури от ситроен - само там я е карала, дори и за смяна на гуми! :) А, гумите са еднакви Good Year (и летните и зимните) и изглеждат доста свежи, на няколко сезона били. Предичните са били Мишелин - видях фактурите.
Зимните като ми ги даваше - бяха завити в найлони и подпрени на стената.

В шишенцето е малко боя с цвета на колата:
IMG_20240201_111201464_HDR.jpg


Това е вътре в папката:
IMG_20240201_110953940_HDR.jpg


И единствената снимка която намерих, че съм чатнал:
IMG_20240131_173824733.jpg


Салона също е много запазен.
Сега, отвън изглежда добре, но като се вгледаш доста е забърсвана и правена (пак в СФА, ама да ви кажа, не много добре), но с моята жена решихме, че това не ни приснява.
Поддържана е доста педантично (съдейки по фактурите) - на 10-тата година е сменян ангренаж, нищо, че няма километрите за смяна, сменяни са още преди пружини (пишеше в нета, че ги чупят често), съединител и биалетки... това ми се видяха по-сериозните интервенции. Няколко фактури бяха и само тест драйв - продавачката каза - аз съм жена и исках колата да ми е надеждна! Сменя я защото е остаряла, взела си е нов Ярис Крос.

Идеята е да замени Пикасото и да се кара предимно в града, и дано и моята жената се престраши да го подкара това..., че от немай къде е карала няколко пъти откакто сме се върнали...
Вероятно повече ще я карам аз, до работа и обратно (10 км в посока) + напред назад в София.

Първи впечатление - иска си свикване с робота - класически автомат работи по-мазно. Но с робота, май е една идея по-пъргава като зацепи... :)
Върви доста приятно, но като ускоряваш енергично - забива нос между смяната на предавките - механик ме увери, че това става кога е карана много бавно и робота трябва да се самообучи и ще започне да превключва на по-вискоки обороти (сега чака да паднат оборотите до 2000 преди да включи следващата предавка).
Казаха ми, че се прави и адаптация на всеки 40К км с диагностика, даже снощи намерих и как може да се reset-не адапатацията и без диагностика, но засега се въздържам.

Та така де... дано хаирлия и си свикнем, защото аз имам притеснения дали свикна и ще се кефя на робота, а и снощи малката (на 11) голям рев му удари като я позовихме и малко ни натовари - не иска да се разделя с Пикасото, щяла да събере пари и да го откупи от нас и да го остави в семейството!
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Здравейте, казвам се TheSaint и съм зависим (от ситрУени

Мнениеот prius06 » Пет Фев 02, 2024 5:41 pm

Честито Сейнти, със здраве да си ги карате!
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2127
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: Здравейте, казвам се TheSaint и съм зависим (от ситрУени

Мнениеот longgo » Пет Фев 02, 2024 9:35 pm

Aми.. честито!
Истинският ситроен с топки.. Това е просто по-различно пежо :biggrin: За разлика от немските обаче, това ще топли една идея по-бързо (по спомен) возията е приятна като за такъв вид кола..
Ако сменяте спирачки, че около 60 000 си трябва, обезателно надигни маншончетата на предните цилиндърчета и леко мини с финна шткурка зараждашата се ръждица.
Случва се, освен пружините да има и някой и друг сомпус с модула управляващ повечето неща в колата или да заяжда или да трябва смяна на врътката зад патрона на ключа..
Ако по една или друга причина (не помня вече е или не оправено в тоя модел) вентилатора на парното в купето е през контактният ключ, прехвърли директно кабела след бушона през яко реле към вентилатора а към контактния да остане управлението на релето...

Честито и безаварийни с нея! Цвета е приятен, и ако бе като С6 със същия ама вътре бордо кожа.. :biggrin:
Колкото до това че има забележчици, то в голям град няма как да няма следи от "употреба". От така написаното от теб , поне излиза че колата си заслужава.. :ok:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Здравейте, казвам се TheSaint и съм зависим (от ситрУени

Мнениеот Пачо » Нед Фев 04, 2024 12:46 am

Леле колко ги гледааах, много са ми симпатични, и досега ги заглеждам като пропусната булка. Пусто ги не познавам хич та ги прескочих. Честито и безаварийно кормуване на жената :)
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4284
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Здравейте, казвам се TheSaint и съм зависим (от ситрУени

Мнениеот Dragonfly » Съб Фев 10, 2024 10:01 pm

Честито и със здраве да си я ползвате!
Като гледам, ферма за ситроени си почнал да правиш май. :)
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3890
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Здравейте, казвам се TheSaint и съм зависим (от ситрУени

Мнениеот TheSaint » Вто Фев 13, 2024 11:10 am

Благодаря Ви на всички за хубавите пожелания! :good:


Обявата:
WhatsApp Image 2024-02-13 at 10.32.19.jpeg


Снимки:
FB_IMG_1707767308401.jpg

FB_IMG_1707767301080.jpg

FB_IMG_1707767430429.jpg

FB_IMG_1707767404327.jpg

FB_IMG_1707767384847.jpg

FB_IMG_1707767438080.jpg

FB_IMG_1707767346378.jpg


Впечатления (около 200 км извънградско и 150 км градско): още си свикваме... аз имам гадния навик да виждам само лошото в началото, да сега се вглеждам във всеки кусур и ме дразни:
Например ключа беше в безобразно състояние омотан със скоч и не се сгъваше (сега е с чисто нова кутийка)... Сенниците бяха провиснали и двата и също захванати със скоч (взех втора употреба - за късмет доста стегнати). Полицата над багажника беше със счупена панта от едната страна и тракаше безобразно (успях да го захвана с болтче и втулка от химикалка). Като включиш фарове за мъгла ревеше за изгоряла крушка (оказа се, че не прави контакт задна крушка за мъгла).
Останаха: Счупен стопер на шофьорската врата, някакво лопане като примираща гугутка под жабката (надявам се да е само актуатор, а не счупена клапа), нещо леко лопка по предницата (по паваж).

Още се чудя дали да сменям агренаж (сменен е преди 7 години) или само пистов ремък.

Музиката е определено доста по-добра от на Пикасото - то имам чувството, че е черна дупка за баси, само с суб докарваше приличен звук.
Намерих още 2 екстри в C3-ката - автоматични чистачки и работеща аларма със сирена!

Иначе се надявам основата да е здрава... ма да видим.
В града се усеща доста пъргава, все още ме дразни като превключва, че забива леко ноc, но като й посвикнах малко и сега я нагазя повече - превключва на по-високи обороти и e доста по-добре (почти адекватно). Малко е като DS-a, ма пусто там мога да си регулирам колко бързо да връща съединителя, а тук не! :)

Различна е от автомата - определено. Създава едно малко по-директно/спортно усещане (защото няма хидро трансформатор), но не е толкова мазно както автомата.
От друга страна върви с голяма лекота, над 2000 оборота на 2-ра се изстрелва, на 5-та от 60 до 140 доускорява добре...

На дълго се държа добре, усеща се е по-пъргава от Пикасото. Но на 130+ става шумна... На 140 е на 4000 оборота.
Липсва й кората под двигателя... мисля да купя и се надявам да стане по-тиха с нея.

Та така, след една седмица като се качих в Пикасото все едно бях в рейс. :)
Пусто и то си ме кефи. Ма, че ще трябва да се разделим.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Здравейте, казвам се TheSaint и съм зависим (от ситрУени

Мнениеот TheSaint » Чет Апр 25, 2024 9:26 am

Осиротяхме..., продадохме Пикасото... :cray:

Един weekend почти на майтап решихме, че май е време да му направя обява.
Сложих цена - "не ми се продава" - 5000 лв. (за 5200 го купихме юли 2013 г. https://bgdriver.org/phpbb/viewtopic.php?f=6&t=2479)

В понеделник сутрин звънна и след 20 мин. дойде един човек, погледна я и рече купувам я - трябвало му спешно кола! Едвам го накарах да я покара!
Пита дали е икономична - каза му не е - 14.5 лятото в града на газ, зимата и 18+, 10-11 по магистрала.
Бях абсолютно откровен..., казах му, че не много динамична извън града... практична е, но не е тиха, ма и това не го разубеди...

Искаше по обяд да ходим при нотариус, ма тя се води на жена ми, та - прехвърлихме я на следващия ден. Не се пазари, плати исканата цена и разходите на нотариуса.
Дори не успях да я измия преди да му я дам.

П.п.:
Препорчетох темата от 2013, да ви кажа, всички пожелания се сбъднаха - наистина имахме много хубави емоции с този автомобил!
Понеже близо 7-8 години се ползваше само лятната ваканция - като се връщах в БГ и седнех в него - знаех, че ваканцията е започнала!:dance3:
Е, последните няколко години започна да ме дразни (уморява) на дълго, но пък свърши прекрасна работа покрай ремонт на жилище и пренасяне на обзавеждане.
Много "утилитарен" автомобил в хубавия смисъл на думата, буквално беше като камионетка като му махна задните седалки - това ще ми липсва много.
За почти 11 г. и малко над 100К км., закъсахме 2 пъти - веднъж останахме без бензин на Левкада :punish:... и веднъж след като се прибрахме от Плевен - умря пред блока - кородирала маса.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Здравейте, казвам се TheSaint и съм зависим (от ситрУени

Мнениеот longgo » Чет Апр 25, 2024 11:24 am

Човека искал кола, и намерил. На него му трябва нещо работещо а на теб вече не ти трявба. Значи всичко е точно..
Казваш, имало много място като пуснеш седалките.. Сори майна, ама големия параход пусна ли му седалките? Да не говорим, че ако малко му стреснете софтуера и се махне DPF-a (ама пък екология нанайсе..) тоя самолет става около 240кс и почти 450-480Нм колкото е V6 мотора.. и вече наистина върви както трябва.. Отделно топките са топки и няма нищо общо с оня луноход въпреки че и той вози приятно..
Практични останаха само Комби , тия подобни на "баничарки" и минивановете. От минивановете май само на рено имат фаца.. Всичко останло или го няма или луднаха на тема SUV (Странно убит виикъл)..
Преди време това се замислих за RS6 на ауди комбито или дори на шкода VRS варианта.. Осъзнавам, че RS6 нито е евтино нито пък лесно за обсулжване но на практика от тях има правени по 1000кс и си е пак добро за ежедневна кола..
Да, всичко по обслужването струва повече от твоето С3 но дефакто имаш кола с почти възможности на ламборжини но си возиш удобно вемейство и багаж..
Та в общи линии хич не съжалявай и недей да сядаш в C5 crosser че като седнеш на комфортно, тихо и високо току виж пак те хванали чавиите :biggrin:
За мен истинският ситроен е този с хидравлика. Другото е просто странно пежо. А ако си се заглеждал скоро, новите модели на пежо наистина са откояващи се на пътя, но това не променя факта че ситроен на пружини не е ситроен :driving:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Здравейте, казвам се TheSaint и съм зависим (от ситрУени

Мнениеот TheSaint » Чет Апр 25, 2024 6:23 pm

Така е, само за едно не си ме разбрал, на "лунохода" му се сваляха задните седалки (излизаха от купето) и ставаше хамбар. ;)
Спускал съм ги на C5, не е същото...

Отделно притежаваше и още един супер power - не се притеснявах за него чак толкова... тук там,че ще се жулне или мине през шубраците...

Парахода не съм го прежалил още, треперя му много. :)
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Здравейте, казвам се TheSaint и съм зависим (от ситрУени

Мнениеот TheSaint » Вто Апр 30, 2024 8:14 am

Преди да залитна по СитрУените имах Ауди 80 - много си го обичах! Бях станал (леко) фен на Ауди... :biggrin:
RS6 avant, първа генерация стоеше на десктопа ми няколко години.

Признавам си без бой обаче, че преди да тръгна по Африка (2004) заглеждах вече BMW Е39... и досега много ги харесвам - много са красиви!
В Африка се отвратих от VAG с един служебен Пасат 2002 1.8t, дето вървеше като луд.... докато не започна да се разпада... и не само механично, то не бяха пластмаси и кори в купето, щипки и какво ли още не (мисля, че съм писал във форума), оттогава разлюбих VAG.

Преди 3 години като се върнах пак загледах - Ауди. Allroad са ми много красиви..., ма като се зачетох за какво грижи и $$$ иде реч, ми мина...

Та се отдадох на Ситроените...
Ако визираш C crosser-a - не ме влече - последните 9 г. в Африка карах Х-trail и не ми се качава пак на високо (за сега). Като удъртея още и трудно влизам излизам, може и да може...
А и ако ще е C crosser, като Митсубиши ми стои по-красиво... :biggrin:

Сега на моменти се заглеждам по новички Шкода Октавия хечбек (че само те останаха да ги правят хечовете май)...
Знам - баси клишето!
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm


Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron
placeholder