Изборa на семейна кола II приключи!

За хората, пътищата и автомобилите

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот TheSaint » Чет Яну 11, 2024 3:04 pm

longgo написа:...
Ако само имаш това глухо думкане сякаш нещо си ударил и е еднкратно при преминаване на ръб... е така ще е.. Сори :biggrin:


Препорчетох пак... ти май визираш, че ще думка при свиване - колелото отива посока нагоре, нали така?

Защото аз го чувам при рязко пропадане на предните колела (посока надолу) в дупка, или при бързо преминаване на легнал полицай - не при качване, а при слизане изтраква.
Е, ако внимавам как карам - не се чува нищо де. :biggrin:

Все още не трака по паважа, но майстора който я поддържа (и я е поддържал и при предишния собственик) каза, че е сменял втулките по предницата, но предишния собственик е избрал евтини и вероятно ще се наложи да ги правя пак след време... :)
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот longgo » Нед Яну 14, 2024 1:11 am

Няма как да ги чуваш само надолу според мен, освен ако не минаваш през спящите полицаи като на рали и прелиташ поне 2-3 метра.. :ok:
За думкането визирам следното: при дълги прави перпендикулярни или леко под ъгъл прави линии са просто "ръб". Ако имаш по-големи малко по-меки пружини и хубави двойнодействащи газови амортисьори те поемат такива резки амплитуди по-добре от хидравличното окачване. Скоростта на свиване на геометрията е много по-бърза от тази на сферата (с изключения! Чети по-долу)
Обратно, повтарящи се вълнообразни амплитуди или неравности без ръбове по пътя ги минаваш много по-меко и "люлеещо" спрямо пружинният аналог. Цяла инженерингова част има посветена на това, която за мен е интересна, но не съм изцяло запознат в подробности за да обяснявам какви точно динамични натоварвания се получават и от кой порядък са тези амплитудни колебания..
При върховия модел на С5 (за съжаление май са само седани) и С6 имаш същото като геометрия и брой носачи окачване като на твоята. Разликата обаче е в повечето сфери и начин на захранването им.
Да кажем на твоята има 1.2мм отвор на сферата през който минава флуида и 6мм тръбичка до нея. Това ще рече че времето за "реакция" на маслото по това трасе ще е по-бавна.
Ако увеличиш размера на отвора ще постигнеш скорост, която ще доведе до определена мекота, но моментално ще загубиш забавянето наобратно, и следователно колата която е и тежка ще стане силно нестабилна.
При теб са само 4 сфери (или 6 с шофьора :biggrin: ) , защото модела ти е в по-ниският клас.
От другата страна е С6 - там да кажем имаш около 10мм захранваща тръбичка, клапан който активира втора допълнителна сфера с по-голям отвор и не на последно място имаш клапан с променливо сечение. Нали се сещаш за рендето "Вюрнер"? Точно като буксата V изглежда. Когато трябва рязко са се свие окачването (поеме удар, неравност) този клапан се изтегля към широката част, увеличава пропускливостта и флуида минава почти без никакво съпротивление, а азотната половина на сферата поема "удара". Когато тръгне наобратно да се разгъва V-то тръгва към тясната част и моментално свива отвора (сечението)..
Това се случва много пъти в секунда в зависимост от много фактори. Отделно, при по-бавно движение, е активна и допълнителната сфера.
Представи си че на твоята кола за 0,5 секунди трябва да прекараш течност през 1.2мм към сфера с обем 55см3. Тегаво малко. Обратно - при скъпият вариант, имаш примерно 50см3 на тази на окачването плюс още 45см3 допълнителна. И имаш да прекараш през 1.1+1.3мм отвори течност.. Разбираш ми мисълта, числата са малко измислени между другото..
Та ако ще теглим чертата - имаш вероятност да има разбити втулки (особено на долните носачи) , плюс износени сфери с паднало налягане, плюс магистрала с по-малък дебит и по-тесен отвор..
Така, че сори ама ще думка. А си минал по-бързо през трамвайни релси или друг аналогичен 'ръб'..а си чул лум та дум.. Тфа е положението.
Което не изключва и разбити втулки на ушите на хидроцилиндрите наистина да чуваш при разтегляне... Но и това да е, основната причина за това "думкане" си остава..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот TheSaint » Нед Яну 14, 2024 10:09 am

Благодаря за детайлният отговор Longgo!

Относно броя на топките - да си имаме уважението, при мен са 8 с тия на шофьора! :P

Имам още 2 окачени отдолу на задният мост... :)


Ма ще ходя да ги погледна пак,че вече се обърках една ли беше или 2...
Прикачени файлове
X7 Rear Suspension.PNG
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот longgo » Нед Яну 14, 2024 12:08 pm

O! :shok:
Mислех, че само 2.7 и 3.0 имаха тези допълнителните а те са рядкост в комби версиите.. Ама забравих, че май твоята бе 2.2 не 2.0 и ако е ексклузив е напълно възможно и да има тези горница..
В такъв случай се извинявам, и все пак си провери втулките , както и тези на торсионната щанга , но съм почти сигурен че също така ако не са сменяни сфери по нея пак може да има хлоп троп.. Всъщност, живота на тия макар и вече с двойни мебрани и т.н. сфери е около 10г. Може да се свалят и замеряткакво имат останало, въпроса е да намериш къде. Не помня като я взе сменихте ли LDS-a с отваряне тук там по крайните точки или не..
Ако има горница, то ще са по една горница на колело. Също така, да не си натиснал спорт режима да я "одърви" допълнително..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот TheSaint » Пон Яну 15, 2024 11:08 am

longgo написа:O! :shok:
... но съм почти сигурен че също така ако не са сменяни сфери по нея пак може да има хлоп троп.. Всъщност, живота на тия макар и вече с двойни мебрани и т.н. сфери е около 10г. ...
...Също така, да не си натиснал спорт режима да я "одърви" допълнително..


Вчера се гъзучих да и гледам топките - ми има си още един чифт на задното окачване както е на картинката... :)

За сферите - нали си писахме, че предишния собственик е сложил 4 броя от Ксантия на цилиндрите - та има голяма вероятност и затова да е...
Има хора които казват, че вози по-добре така, ма аз като няма как да сравня... Трябва да се повозя, даже по-добре покарам такава с оригинални сфери и да преценя.

За профилактика на течността - преди да я купя - била избила някаква тръба високо налягане към задния мост и Фърлила голяма част от течността, та майстора вика, че няма смисъл да се сменя.
Той майстора си е голяма скица - много ми се радва на радините вълнения, ма в повечето случаи вика карай и не се втелясвай...

За гумите - това, че е с 18' 225/45 също допринася за дискомфорта предполагам...
Казаха ми, че не мога да сложа 17 заради предните дискове, но ми се струва, че гледах в нета, че е излизала с 17'... трябва да намеря 17-ка и да пробвам.

За спортния режим - не, него не го ползвам в града. Понякога го пускам по магистрала, става малко по-твърда/послушна наистина.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Предишна

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron
placeholder