Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

За хората, пътищата и автомобилите

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот Dragonfly » Нед Окт 09, 2022 9:16 pm

У нас е както казва Пачо. Имат дилърски номера, но ми обясниха, че застраховката "Гражданска отговорност" е валидна, само ако колата я кара човек от автокъщата. Само ме повозиха. А и за 5 км возене трудно може да се установят такива неща. Колата си върви иначе, има проблем при връщането на празен ход и то рядко.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3918
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот longgo » Пон Окт 10, 2022 9:41 am

Не е само в Канада. В "бяла" европа е така. При нас също. Отиваш с валидна книжка. Качват ти "временни" табели казващи "koeajo" (тестово шофиране) дори тя да си има валидни.
Подписваш една бланка, че ако стане беля ти покриваш около 500е от застраховката и тръгваш. Никой не идва с теб. Дори познати ходили в събота да видят кола са я вземали и за неделя да я покарат и връщат в понеделник.. Ако вземаш от човек..там вече си зависи. Когато например взех моята, аз попитах момчето ще дойде ли с мен, искам само из квартала да я пробваме той рече: ето ти ключовете, ако искаш и на магистралата я изкарай да я пробваш. Аз когато съм продавал съм сядал на задната седалка и обяснявам какво да пробват, какво да слушат, за какво да внимават и т.н. Също ходихме с приятел за кола , там пак собственика седна отзад и като карах да пробвам му обяснявах какво не ми харесва в шум, спирачки окачване.. За повечето се съгласи и преговорихме цена.. Но това в Бг е... по български. Първо няма гаранция купувача колко ще е внимателен и дали няма да се изживее като калпазанин от бързи и яростни и да я потроши. Второ, продавача я е закрепил колкото да мине продажбата.. Само отваряш мобиле бг и гледаш всичко на над 15г не минава 160 000км !?!?!? :megashock:
От друга страна, ако видиш кола на 3-4 години спокойно е на над тези километри.. Вероятно защото още не могат бързо да ги "олекотяват", а и лесно ще се проверява в дилъра.
Имаше някаква шкода циркулираща из нета която я продаваха за доста пари и бе на около 140 000км. Обаче ентусиасти я издирили по вин или по документи.. и дори успяли да я открият оригиналните снимки от..Швеция. Където още била със стойките за такси ситемата. И там била обявена над 450 000км..
И не е само километрите. Мотора се пълни с по-плътно масло и добавки, отделно рязани кабели и покриване на проблеми. Та освен горчивината като откриеш какво е творено, после се започва борба да я преведеш в читаво състояние.. Не винаги ама..

Dragonfly написа:Но за четене от него си трябва и съответния софтуер. Макар че, ако съм уцелил кой модел ми е монтиран, казват, че бил ОБД2 съвместим. Т.е. по протокол би трябвало да се повикат грешките по стандартния начин. Даже вчера изкопах едно ръководство, където са описани с техните кодове.



youtu.be/Di96Hoc8hq0

https://www.lpg.auto.pl/en/index.php?s=info&id=1117

Преди да я разръчкате, смени ли и мембраните и уплътнителите на изпарителя? Може да не ти се вярва, но когато карах в БГ първата ксантия която бе на газ, в изпарителя имаше буквално графитена тиня. Когато смених мембраните, едни клапанчета и почистих всичко заработи доста прилично. А тя бе с "плочка" а не с инжектори. А и много зависи каква газ и наливаш. Сигурен съм че има "такава" и "ставаща".. А и няма начин да няма ламбда емулатор твоята, предвид различното смесообразуване.
Моята например имаше проблем със спускане по баир. Гаснеше. И гаснеше защото тръбата която засмуква входящ въздух до фара сочеше напред. И макар не много, но скоростта на входящия въздух от движението по инерция напред явно обедняваше сместа и понеже нямах "компютър" за газовата специално ставаше мазалото. Просто завъртях страничко отвора и се оправи.
В твоя случай, ако имаш например разботещ климатроник при изключване от скорост трябва да задържи около 950 до 1000 оборота за момент и плавно да намали до 850 оборота. Това на бензин. На газ, трябва да "повтори" упражението, но ако е калибрирана за по-качествена газ то трябва да и пипнеш малко настройката за празен ход.
Също така, ако ще спускаш баир на скорост предполагам знаеш че при бензинова кола (или модерен комънрейл дизел) мине ли около 2000 оборота както си на скорост спира подаването на гориво към инжекторите. Ако направи така и като си на газ не знам какъв ще е резултата.. Също така, газовата уредба не носи особено на пукнатина някъде и засмукване на въздух от де не трябва.
Колкото до бензиновите инжектори - по-разумно ми се струва да ги свалиш и почистиш на ултразвук или в подходящ препарат но извън рейката. Всякаки препарати за инжектори съдържат силни и агресивни съставки и може да прецака първо бензиновия филтър, което не е болка но парченца да минат през системата и влязат в рейката. Отделно ще отлепи боклуци в резервоара.
На инжекторите отгоре има микро цетка. Китайците продават евтино такива. Ако искаш може да си поръчаш според модела на инжектора или да свалиш една цетка и да премериш размерите. Тя се вади със ... строго специализиран хай теч инструмент ! :shok: - винт за дърво :biggrin: :biggrin: Така със свалена цетка може да подадеш 12V на инжектора и да пръснеш през нейното място с подходящ спрей и да видиш как излиза и почистиш..
Аз лично бих предпочел ако карам на повече от 15км да паля на бензин, карам на газ и преди да угася да я оставя поне минутка две на празен ход на бензин. Но това вероятно е твърде досадно..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1667
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот Любо » Пон Окт 10, 2022 12:17 pm

Dragonfly написа:Любо, да знаеш някой читав газаджия, дето може да преслуша газовия компютър? Не знам доколко е интегриран в ОБД-то на главния.

За съжаление не, аз последните пъти съм ходил в BRC сервиза в дружба, те имат софтуер и за стари и нови BRC, но части за старите нямат. При мен много късно превлючва на газ последните години , уж го настройваха минимално на 20-30 градуса ама пак не става, колата топла имам парно а още е на бензин. Нямам много мнение за сервиза , май си разбират от работата, но се чака и трябва да си запишеш час...
В началото много рядко ми светваше чека , после зачести и ми се прецакваше празния ход за известно време 1-2-3 дена докато се нагоди пак ,лесно гаснене, пропадаха оборотите при намаляне , натиснат съединител, рязко отпускане на газта,маневриране, малък завой ...но мойта грешка винаги беше бедна смес(аз поне лесно си чета грешките имам един куплунг под жабката и с един кламер окъсявам 2 пина и почва да си мига чека на таблото). Ти ако ще ходиш да ти проверяват и чистят грешките от време на време става дебела . Преди доста години ми сложиха няква джаджа BRC вързана към OBD която постоянно чисти грешките, глупаво е щото трудно ще разбереш ако има друга грешка , ама ми реши проблема с оборотите на ПХ.
На какви километри е твоята ? че чак за чистене на инжектори мислиш.
Аз мойта съм я взел уж на 100К км и съм минал поне 230-250К, не съм пипал нищо
Любо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 657
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 9:19 am

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот TheSaint » Пон Окт 10, 2022 12:49 pm

Любо написа:....
При мен много късно превлючва на газ последните години , уж го настройваха минимално на 20-30 градуса ама пак не става, колата топла имам парно а още е на бензин.
....


Моята беше така 5+ месеца, също намалиха температурите, но понякога и 10+ км минати и пак не превключваше.
После, един прекрасен ден започна да мени обороти и да гасне на празен ход (много е тагово това на автомат да знаете).
Измрънкаха, че била кофти партида температурен датчик (на газовото). След смяна прехвърля много, ама много по-бързо.
Интересно защо 1-вия път не видяха, че не подава коректна температура, ма може и да не е бил съвсем неадекватен тогава.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1154
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот Dragonfly » Пон Окт 10, 2022 5:07 pm

Аз също изпитвам съмнения към датчиците. Поне от наблюдения знам, че те са първото, което започва да внася проблеми, защото подава невярна информация. В момента съм зает със спешна работа, но точно на тях мисля да обърна внимание.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3918
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот Dragonfly » Вто Окт 18, 2022 3:09 pm

Купих си една джуджавка, наречена Launch 3001. Нещо като ELM327. Поддържа няколко хардуерни протокола за връзка, вкл. CAN. Тества и чете само общоприетите стандартни кодове по двигателя. Но чисти грешки и показва живи данни.
Все още не мога да определя точните условия, когато пали чека. Предварителните ми заключения са, че след по-продължително движение на ниска скорост с включена предавка, в момента на натискане на съединителя оборотите (не винаги) падат към угасване, успява да се върне на празен ход, но дава грешка. Случва се при работа на газ. Мисля, че и на бензин, но падането на оборотите не е толкова осезаемо. Поне сега мога да гася лампата, само че забравих преди да го направя да погледна какво ще покаже във freeze frame. Иначе грешката е една и съща - Too rich bank 1. То друг ред цилиндри и няма, де. :)
С големия Launch при Владо гледах и някои други неща. Ключът за натиснат съединител сработва в самото дъно на хода, опрян в ламарината. Аз имам този грях не винаги да го натискам до упор. Ако причината за гасненето е ненавременното изключване на ППХ, може и това да е.

П.С. Днес баба Ксантия замина за вечните ловни полета. Реших да не се главоболя с обяви и пазарлъци. Дадох я на "Надин", даже минах през КАТ и я дерегистрирах. Една грижа по-малко.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3918
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот Пачо » Вто Окт 18, 2022 11:04 pm

И аз така предадох една баба honda след 17 години вярна служба, самата тя беше на 26. В пълна изправност си беше гадината даже климатикът и работеше, цялото окачване оригинално шарнири амортисьори носачи, само тампоните на стабилизиращата щанга смених преди 10 години. Но ми се събраха много коли на застраховката и трябваше да се отърва от някоя.

бТВ, щом кодът е too rich, малко вероятно ми изглежда проблемът да е в системата за спиране на горивото. Аз бих карал само на бензин известно време да видя дали ще се възпроизведе проблемът. Мъка ми е с тия газови проблеми, то и аз с 300 зора намерих бензинови автомобили без газово, че и повече пари им искаха.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4289
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот Dragonfly » Сря Окт 19, 2022 10:17 am

Карах я една седмица на бензин и не възникна такъв проблем. Понякога има пропадане при връщане към празен ход, но не е голямо и бързо връща на около 800.
Случва се само на газ. Това е едното.
Другото - когато е на автомат бензин-газ, при топъл двигател, независимо че пали на бензин, върти стартер по-дълго време. При първо палене сутрин или след по-дълъг престой, пали веднага. Може би да е от датчика за температура/налягане на газа. Комбиниран е и е на газовата рейка.

Паленето на чека от време на време не е голям проблем и полека-лека се надявам да хвана къде е. Вероятно ще запиша час в сервиза на БРЦ-България да кажат има ли нещо отчетено от газовия компютър. Но първо искам да сменя двата филтъра на газа - на входа и на изхода на изпарителя.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3918
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот TheSaint » Чет Окт 20, 2022 9:07 am

Dragonfly написа:****
П.С. Днес баба Ксантия замина за вечните ловни полета. Реших да не се главоболя с обяви и пазарлъци. Дадох я на "Надин", даже минах през КАТ и я дерегистрирах. Една грижа по-малко.


Амин!
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1154
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот Dragonfly » Чет Окт 27, 2022 4:50 pm

За пръв път изкарах Фордо на извънградско. Ходих си до родния край. Бяга добре и не се задъхва по нагорнища на пета. Няма го "турбо усещането", но ускорява достатъчно добре.
Разход на газ - 8.2 л на 100. Заредих 40 литра в София и записука, че свършва, при 490 км на километража.

Относно това падане на оборотите. Забелязах, че става, когато карам бавно и оборотите са не повече от 1500. Натискам съединителя и в същото време и спирачката.
Та въпросът ми е: е ли възможно вакуумният усилвател на спирачката в този момент да сваля рязко вакуума и да лъже изпарителя какво налягане да подава?
Виждал съм (на Фолксваген, ако не се лъжа), че имат резервоарче за вакуум и еднопосочен клапан към него на тръбата.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3918
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот Пачо » Чет Окт 27, 2022 10:30 pm

Сваляйки вакуума би следвало да вкарва въздух, горивната система ако е читала би следвало да подаде гориво съответстващо на въздуха. Според мен задача номер едно е да разбереш точно как функционира тая горивоподаваща система.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4289
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот TheSaint » Пет Окт 28, 2022 8:16 am

Идеален си Драгоне! При тези цени на газа си е направо без пари! :good:
Според мен трябва да минеш първо през газаджиите преди да бориш този проблем - може и въпрос на настройка да е.
Нали писа, че имаш записан час... да видим какво имат да кажат там.

Dragonfly написа:За пръв път изкарах Фордо на извънградско. Ходих си до родния край. Бяга добре и не се задъхва по нагорнища на пета. Няма го "турбо усещането", но ускорява достатъчно добре.
Разход на газ - 8.2 л на 100. Заредих 40 литра в София и записука, че свършва, при 490 км на километража.

Относно това падане на оборотите. Забелязах, че става, когато карам бавно и оборотите са не повече от 1500. Натискам съединителя и в същото време и спирачката.
Та въпросът ми е: е ли възможно вакуумният усилвател на спирачката в този момент да сваля рязко вакуума и да лъже изпарителя какво налягане да подава?
Виждал съм (на Фолксваген, ако не се лъжа), че имат резервоарче за вакуум и еднопосочен клапан към него на тръбата.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1154
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот kamen » Пет Окт 28, 2022 2:42 pm

Вчера се возих на един Сценик(не му знам годината,от онези с пачия гъз)-същата работа.За десетина километра градско загасна пет пъти.Съмненията на собственика са,че освен въздуха,компютъра отчита,че резервоара на бензин би трябвало да е празен и гаси.При повторно запалване си възстановява и може да кара така дълго.Обаче я кара синът му,та я пали на скорост и естествено на следващото спиране пак гасне.
Та виж си въздуха дали не е в повече,пък ако успееш да разбереш доколко е успешно "лъготенето" на компа...
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2446
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот TheSaint » Пет Окт 28, 2022 2:58 pm

kamen написа:****
Съмненията на собственика са,че освен въздуха,компютъра отчита,че резервоара на бензин би трябвало да е празен и гаси.
****


Да, това е "интересен" страничен ефект от много умните ни коли с газ.
Пикасото като се кара на дълго - бензина си пада все едно си караш на бензин.

Дадох близо 80 лв. за допълнителна джуджавка която да ресетира нивото всеки път като угасиш (иначе пак си се калибрира, но доста по-рядко).

Ако караш извънградско повечко км. и си започнал с да кажем с под 1/4 резервоар - идва момент в който започва да реве, че нивото е ниско...
Но никога не е било да угасне заради това (веднъж минах поне 80 км. след като беше паднал на абсолютния минимум нивомера и компютъра се възмущаваше през 10 мин.).

Но при Рендето може и да е друго, не знам...
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1154
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Газови разстройства (или защо има криза за чипове)

Мнениеот Dragonfly » Пет Окт 28, 2022 8:32 pm

За това, че като караш на газ, ти пада стрелката на горивомера, знам от един познат с Пежо. И на него му слагаха залъгалка.
Фордо няма такава "екстра" за моя радост.

TheSaint написа:Нали писа, че имаш записан час... да видим какво имат да кажат там.

Не съм записал час. Нещо не ми се понравиха като отношение.

Първо трябва да сменя и филтриращия елемент на течната фаза, договорих се с приятел със сервиз, защото може само на подемник да се достигне отдолу чашката на филтъра на клапана. Ако съдя по състоянието на филтриращия елемент на газовата фаза, вероятно е задръстен с гняз и металически прах. Той в чашката има и магнит на дъното.
После ще разсъждавам.
Газовият компютър има два собствени сензора. Един за температура и налягане непосредствено върху газовата рейка и един датчик за разреждане (MAP сензор) на маркуча, който отива от заддроселното пространство към изпарителя. В края му към изпарителя ми се стори хлабав, откачих го и отрязах 10-12 мм, после го надянах и стегнах с пружинната му скоба. Но ми направи впечатление, че вътре блести влага. За 10 години може да се е отразила на самия датчик. Има ги оригинални в продажба. Самият газов компютър няма връзка с оригиналния дебитомер (MAF сензор).
Самият проблем не се проявява всеки път, на място си крепи празния ход, само прехода към празен ход от време на време става проблематичен. И вече имам джуджавка да чистя грешката, ако възникне. Затова не бързам да го карам по сервизи, където вероятно ще почнат да ме качват на черешата.
С колата дойде и една малка книжка - ръководство за потребителя за газовата уредба. На италиански. С емблемата на Форд, а на гърба има немска фирма с адрес и е-мейл, която вероятно прави конверсията на колите преди продажбата. Мисълта ми е, че всичко е монтирано професионално и настройките са за точно този двигател. (Даже някъде четох, че компа е "заключен" за промяна на настройките, защото колите се продават нови и в гаранция. И трябва фирмен диагностичен софтуер за отключването.) По съм склонен да приема на настоящия етап, че някой сензор шикалкави.
Чисто само на бензин не го прави.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3918
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта

cron
placeholder