Егати и колите ...

За хората, пътищата и автомобилите

Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Пон Май 17, 2021 2:36 pm

Значи нали помните че в Рим трябва да се прави като римляните. Моето допълнение е - но не правете като бакшишите, важи само за балканския Рим.

Трябваше ми кола, просто транспорт от А до Б когато ми е нужен, основното ми изискване беше да е надежден, и когато се наложи да е обслужваем по сервизите. Не познавам местните автомобили, затова първоначално реших да заложа на това дето цял свят знае че е надеждно и скучно - toyota corolla. Да ама конкретната Корола която аз исках се оказа много народ я искаме, цените И са до небесата което както и да е но наличностите изчезват с появяването им на пазара а тия които стоят по-дълго са с очевидни катастрофи зле поправени. Накрая намерих една 15-годишна за 8000 лв, ходих говорих убеждаваха ме колко е жестока, но до пътна проба не успях да стигна понеже беше затикана в най-отдалечения ъгъл на автокъщата и ми трябваше да разместват 15тина коли. Ако съм я искал да съм оставил капаро. Оставих.

На другия ден отивам в банката, тегля 8000 лв които се оказаха с обем почти две кутии за обувки. Торба нямаха в банката, трябваше да излезна с пачки в скута.

Вече в автокъщата си направиха труда да я извадят и сядам на пътна проба. Съединителя буксува. Отказах я. Не ми бяха останали нерви, два месеца се бях опитвал да купя toyota corolla. Гледам половината бакшиши карат kia. Тръгнах да търся kia, мисля си при толкова много коли трябва вече да има сервизи които са се специализирали да могат да им оправят проблемите. Звъня по обяви тая продадена оная продадена ходя по автокъщи сигурно 200 - 300 лв за такси, почти всички току-що вкарани с много селски оправени удари. Накрая попадам на една която изглежда окей но отвътре изглежда много зле. Аз съм на мнение че автомобил който отвътре прилича на задник е карана от човек който смята че поддръжка правят само онези които са по-глупави от него. След една вечер размишления решавам все пак да я вземам пък каквото не е наред ще го оправям, нали масата бакшиши карат Киа, няма начин да не може да се оправи по сервизите каквото и да било.

Отивам на другия ден в автокъщата за да установя че преди 20 минути някой я е капарирал. Писна ми на тутурутката, огледах се и виждам един Хюндай и 30, практически същото като кията. Взех го мисля за 6500 лв.

Дотук добре ама съм решил и на майка ми кола да взема. Тя иска нещо малко и просто. Първата ми мисъл беше volkswagen polo, втората dacia. Пусто от Щатите съм получил страхова невроза накъмто Фолксваген. Пусках тема по него време ходих гледах какво ли не, по някое време ми писна и тръгнах да търся Дачия. Седнах в една да я покарам и веднага отхвърлих марката.

Отново се оказах ситуация да ми е писнало, реших отварям mobile.bg, пускам си критериите и почвам да звъня една по една от първата нататъка. Изненадващо първата кола е същия hyundai като тоя дето купих само че с по-малък мотор. Моята е с 1,6 А тази е с 1,4.

Отидох, прегледах я, усетих че съединителя е пътник но нямах вече нерви и реших все пак да я взема. И при двете коли буквално крадях от времето си, много натоварено работно ежедневие в тоя период. Продадения някакъв човек който комбинира всички дейности в тая част на галактиката и е специалист по всичко. Това не ми харесваше, но бях взел вече решение в главата си. Бил сложил чисто нов акумулатор и всичко е тип-топ по колата. Причините да докараш кола от чужбина която веднага има нужда от акумулатор са ясни, реших че е била застояла поради очевидната нужда от съединител. Платих за нея мисля че 5500лв.

Веднага я закарах на доверен сервиз където и се направиха ремонти за около 2300 лв. след което я закарах в дивия северозапад я връчих на майка ми. Преди да тръгна обратно за София реших да хвърля око отново на течностите. Оказва се антифриз липсва в разширителния съд. Проверявам контролите на вентилацията и установявам липса на отопление. Звъня в сервиза да питам какъв антифриз е предписан за автомобила и тръгвам да търся по околните села. На четвъртата бензиностанция намирам останал им 1 литър. Допълвам като през цялото време размишлявам къде ще е отишъл този антифриз. Силно ме гложди мисълта за гарнитура на главата. След още час работа на двигателя забелязвам че изтича от капачката на радиатора. Казвам на майка ми да потърси някой да и намери капачка и аз запрашвам обратно към София. След две седмици майка ми звъни че акумулатор няма. Дошли от един сервиз та взе ли нейния да го възстановяват, онзи чисто новият. Карала колата на два сервиза не могли да разберат защо става така. Нареждам и да разкача акумулатора когато я спира за повече от един ден и да кара така докато дойда.

След няколко месеца успявам най-после да отделя време и да отида в родния северозапад. С мултицет. За няма и 10 минути установявам проблема - някакъв измислен GPS модул с който дойде този автомобил. Изскубах всичко това и с чувство за добре свършена работа се прибрах в София.

След седмица майка ми звъни - воланът блокира влязох в насрещното и по чудо не катастрофирах. Колата ходила в два сервиза където и казали че има хардуерна грешка. Това с малко усилия и разследвания разбрах щото информацията от майка ми беше - на колата браузъра е счупен.

Докарах я от там до София на ход. Неприятно преживяване, не само без усилване на волана, но с допълнително съпротивление от червяка на електро усилването. На тръгване за София майка ми ми даде едно шише антифриз да съм доливал. Как така да доливам бе нали ти смениха капачката? Ами то си трябва да се долива литър на две-три седмици. Заоглеждах по-обстойно около двигателя и видях че новата водна помпа всъщност тече. Успокоих се, засега мога да сложа гарнитура на глава на заден план.

Обадих се на доверения ми сервиз за кормилното управление където ми казаха че се сменя цялата кормилна колона понеже hyundai не продават отделни компоненти на сглобката. Такава кормилна колона се намира за около 4000 лв. Не знаят какво да ме посъветват. Знаят един сервиз в който са карали веднъж кола с електро усилване на волана и я били оправили, но не знаят какво е последвало. Сервизът се казва жизет. Гугълнах го и намирам един доста професионален уеб сайт с впечатляващи снимки макар и малко счупен и тромав (сайтът). Погледнах в google street view и установявам че реалността няма нищо общо със снимките от сайта. Потърсих мнения за този сервиз и намерих хора ревящи кански от услугите му. Всъщност не намерих едно добро мнение от 2009-а насам. Останах с впечатление че там се работи на принципа проба-грешка. Реших все пак да звънна. Не ми се описва разговорът, изобщо не ме изслушваше майсторът, каквото и да опитвах да му кажа ме прекъсваше с "знам какво правя докарай колата". Представих си какъв диалог ще имам в случай че се върна с рекламация и се отказах от тоя сервиз.

Махнах корите под кормилната колона и видях че тя вече е сменена с такава от автоморга. Значи проблемът си е наличен съществува си по тия автомобили и може да си подменяш кормилни колони така до безкрайност. Реших да купя ползвана колона която да си я разглобя да си я разгледам отвътре и да я монтирам. Звънях на автоморгите от първите четири страници на резултатите в google. Никъде нямаха колоната. Започнах да търся частни обяви за hyundai на части. Намерих няколко, всички бяха с вече продадена кормилна колона. Дори единият ми каза че всъщност не мислел да продава колата на части ама някакъв му предложил цена само за кормилната колона която била половината от това което искал да продаде колата и решил да я разхвърля на части.

Силно ми нарасна тревогата че каквото се случило на едната що пък да не са случи и на другата кола. Викам си трябва да разбера какъв е тоя проблем.

Междувременно си поръчах от amazon една от онези любителски джаджи дето се връзват в ОБД2 куплунга за комуникация с контролерите и след няколко вдигания на кръвното около митниците се свързах с контролерите на автомобила. Установявам липса на сигнал от датчика за ъгъл на волана, който датчик е комбиниран и за регистриране натоварването на волана. Не успях да намеря номер на този датчик в интернет. Изглежда наистина hyundai не възнамерява да го продава отделно а само в комплект с кормилната колона.

След голямо ровене в интернет намирам някакви ентусиасти в Студентски град които се занимават с рециклиране на контролери на ABS. Звъннах и си обясних проблема. Момчето ме изслуша и въздъхна тежко. Ремонтирали три пъти такива кормилни колони на hyundai. Първия път я пратили за рециклиране в Чехия. За втория и третия път ходи ли до Чехия да прилагат сошъл Инженеринг на чехите че да разберат откъде взимат компонентите за ремонт, щото вътре като разглобиш номерата им били заличени. Човекът връзка им дал малко компоненти обаче самият той не знае откъде пристигат. Нашите ремонтирали още две коли и свършили компонентите, чипове както ги наричат. И сега не искат и да си помислят да се занимават повече с hyundai и неговите кормилни колони, но ми препоръчаха един човек който бил голем инатлия и можело да се заеме. Преди малко се чух за пореден път с него и той се нави да започне Одисея с хюндая но ми каза - не разчитай на срокове. Отивам утре в 9:00.

Преди края на тези събития реших че и моя hyundai трябва да мине през сервиз за пълно обследване. Наложиха му се ремонти за около 2100 лв. Като го взех се оказа педалът на сменения съединител не отива до долу. Като натиснеш педала му остават още 4-5 см преди да стигне дъното и опира някъде сякаш вилката подпира в нещо. Включваше трудно защото не е отделил напълно. Обадих се в сервиза да го коментираме и човекът ме покани да се върна да разгледат какъв е проблема. Време така и не намерих, дори пропуснах една уговорка за час щото се случиха нещата с колата на майка ми и се наложи спешно да ходя до провинцията.

А, още нещо. Прехвален сервиз на бакшишите с тия коли, колос. Аматьори, не помнят какво си им казал щото и не записват в поръчката, изключително бавни, затова пък евтини. Не съм плюл по сервизи, вие ме знаете от много години. Положението в което се намира българският автомобилист е много много тежко. By the way в оторизирания сервиз на hyundai ремонтът на кормилната ми колона възлиза на малко над 4000 евро. За толкова пари в САЩ сменяш автоматична 8 степенна скоростна кутия с 3 години гаранция без оглед на километрите.

Имам предчувствие че съвсем скоро ще се появят два хюндая i30 cw 2009 и 2010 на пазара в изправно техническо състояние но собственикът им просто не може да ги гледа повече. И двата с нови гуми kleber, лети джанти, сменено окачване (шарнири биалетки носачи амортисьори тампони на стабилизиращи щанги), всички спирачки с дисковете, водни помпи, съединители, ремъци, течности (масла антифризи спирачни течности) и не помня още какво. Ще погледна фактурите. Не ми се споменава колко са ми излезли до момента тези коли, зарад мен си, не искам да го знам.

Извинявам се за разхвърляното изписване, сещам се за почти още толкова което нямам нерви да опиша. Дори това вече го диктувам на телефона си щото треперя. И те така те, на балканите като балканците - audi BMW и mercedes. В краен случай ако те не е срам може toyota.

п.п.
Докато пишех това прозвънявах и обяви за коли на части, на 11-тата все още имат кормилна коллона!
Стискайте палци, Камене, от центъра на вселената идва :Hi:
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4166
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот kamen » Пон Май 17, 2021 3:25 pm

Стискам!
Ако искаш,тези дни мога да се повъртя из някои по-читави автокъщи из Зарата,а после да повикам Наско за по-подробен оглед.Лично аз не съм много обнадежден,но понякога изскачат и добри машинки.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2400
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Пон Май 17, 2021 7:47 pm

Благодаря, засега съм на изчакване да пристигне кормилната колона. Междувременно поръчах няколко от тези "пеперудки" както им викат обръгналите собственици на корейки.

Изображение

Това нещо е меката връзка между ел. мотора и червяка на кормилната колона. В ръководството на корейките няма инструкция за смяна (очаква се да смениш кормилната колона), но някак магически се появява като чарк с парт номер откак се прави групов иск от собственици на хюндай/киа в сащ (това сдава багажа на 4-5 години).

нали съм с обсесивно разстройство, още в първата седмица след покупката на моя хюндай си поръчах по интернет сервизна документация от някакви които съм намерил сигурно докат съм бил пиян. Дойде ми някаква виртуална машина с уиндоус ХП в която е инсталирана програма GDS и инструкция как да не се връзвам с интернет ... сещате се, някакви ментраджий от UK уебсайт. А цената ми изглеждаше реална, към 150 долара май дадох. Не е далеч времето когато събитията около мен като европейски гражданин окончателно ще ме убедят какъв съм тъпанар.

Та тая програма се отваря в едно малко прозорче което не можеш да разгънеш да видиш по-добре картинките, но оказа че има сума инфо макар много абсурдно организирано. Като изпринтиш с виртуален принтер в пдф вече можеш да увеличиш изпринтеното като човек, но резолюцията е бая пикселажна. Доста информация, ама тук-таме грешна. Примерно е това трябва да е схемата на електро-усилването на волана:

Изображение


При мен на контролера куплунзите са разменени - там където е Е78 и трябва да е +12V, при мен е маса, а другото Е79 е +12. За капак, белия кабел който е +12V е с черна обувка, а черния кабел който е маса е с бяла обувка. Като видях че и кормилната колона е сменяна от морга вече не знаех какво да мисля, някой свалял обувки (свалят се), после ги сложил погрешно, може ли да е така? Ми как няма да изгърмят бушони като размениш поляритет? Бе не знаех какво да мисля. Разглобих моята да видя как е - ми оказа се и на моята е по същия начин. Защо бе КимИрДзян? Защо сложи черна обувка на бял кабел и обратно?

Та разбрах че не мога си вярвам на информацията, има грешки, това се потвърди и когато установих че блокът на бушоните в документацията няма нищо общо с ралния блок в автомобила. Пак съм в началото, сега се търси сервизна информация.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4166
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Пон Май 17, 2021 8:18 pm

някъде из темите ми имаше една точно в която се мъчех да хвана кога и защо го прави същия фокус в една кия модел 2009-та. Там рейката просто в даден етап за момент угасва и волана става тежък защото хем става без помощник хем ти и мотора въртиш. Явно частите които сменят са вероятно силови транзистори или мофсети (гадая) но да. Това са им слабите места на колите преди 2011-та. Ако съм разбрал правилно такива като моята след 2013-та вече не би трябвало да страдат от тези кусури. Датчика за усилие и позиция на волана е точно на платката и няма никакви отделни като на другите марки.
Моите съболезнования за ставащото, но у нас е като в повечето бивши соц републики - тарикатщини на кило, никаква организация или документация от страна на занимаващите се с някакви дейности. Както се казваше - пази боже майстор да ти влезе в къщата. Или вероятно в твоя вариант да ти докопа колата.. Същите проблеми са на всякакво ниво във всяка област.
Джамбазин, сервизаджия и моргаджии май са от едно тесто във всяка държава. Или поне според което аз съм видял. :pleasnatry: А! И както си забелязал, у нас масово се ползват или търгуват части, инструменти и какво ли не което и за 4та ръка не става но пък струва скъпо и ти трябва да се кланяш защото ти праят "услуга". Което ме сеща за един слуъчай - влизам поради спешност в кварталната железария в квартала на майка ми. Оня ме претегля на око и на въпроса ми за това което търся, ми казва : абе има еди си кое, ама то е скъпо и ще ти предложа еди си кое. Малко по-не става, ама е евтино и не те бърка.. Бърка ме, защото се занимавам с олигофрени като теб си мисля.. но какво от това..

Aко беше питал, щях да ти кажа че аз имам точно този GDS и не е на виртуалка ами на харда на лаптопа ми защото ползвам и самият кабел. Аз си купих цялата патаклама , като кабела бе към 100-тина евра и още 80 за програмата и харда и доставката..
Дават, да не се свързва с нета защото ще блокира. Има в MHAUTO форума един руснак който има къстъм фърмуер за кабела и пач за програмата и тогава може да се закачиш и да обновяваш или да ползваш новите опции искащи нет.
Относно схемите - има на DVD-та инсталационна програма но те не са за еропа. До колкото знам, има разлики между моделите събирани в еропа, тези за защите и корейските. Същото нещо важи и за Фолсваген между другото. Дали Бразилска, Немска, Английска или на кава на баба им сглобка бушоните са различни на различни места на един и същ модел.. Ела ми кажи кой и защо..

https://www.varaosahaku.fi/fi-en/Search ... -axle/All/

Ето ти един пример за рейка от нашите тука. Не знам за КИА точно 1:1 ли са но би трябвало.Километрите в общи линии са истински. Както и цените им :biggrin:


https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... AD09UF6%24

Oт тук съм гледал номера на части за моята кочинка, но същите каталози ги има и в GDS-a
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1436
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Вто Май 18, 2021 1:26 pm

longgo написа:...
Относно схемите - има на DVD-та инсталационна програма но те не са за еропа. До колкото знам, има разлики между моделите събирани в еропа, тези за защите и корейските. Същото нещо важи и за Фолсваген между другото. Дали Бразилска, Немска, Английска или на кава на баба им сглобка бушоните са различни на различни места на един и същ модел.. Ела ми кажи кой и защо..


Според VIN-a, тази на майка ми е правена в Словакия, а моята в Корея. Не ми беше и хрумвало, заинтересувах се като видях разликите в качеството, тая на майка ми ми изглеждаше сякаш са гледали от моята но нямали всичко в наличност и произвели сами това-онова. За интериора говоря.

Обаче Словашката, тази с 1,4 двигателят, се кара несравнимо по-лесно от другата с 1,6 двигателя. За градско каране говоря. Тази с по-големия двигател поне веднъж на придвижване от точка А до точка Б ми се случва да я изгася на потегляне. При опити за паркиране на неравен терен май винаги ми се случва да я изгася един-два пъти. Дори не мога да формулирам проблема, трябва да форсирам като новобранец. Другата с по-малкия мотор нито веднъж нямам спомен да съм я изгасил независимо какви маневри правя. Четох в интернет и разбрах че далеч не съм единствен, хората се оплакват от това непостоянно поведение на автомобила при маневриране още със съвсем нови коли. Чувството е като с автоматик на който не можеш да предположиш кога на коя предавка се превключи.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4166
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Вто Май 18, 2021 4:31 pm

Дойде употребяваната кормилна колона, та да ви кажа защо тая кормилна колона все още не е била продадена - защото е за десен волан.
Сега даже не знам какво да правя. Вселената полага големи усилия да ме убеди какъв съм глупендер, толко пък прос ме смята че да не съм го разбрал досега ... :wacko:
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4166
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Вто Май 18, 2021 6:21 pm

Eто ти една снимка на такава рейка:

reika-1.jpg


Не си само ти с "разменени" кабели.. И още малко снимки отвлечени от един форум..

doc0.jpg
doc2.jpg
doc3.jpg
doc4.jpg
doc5.jpg
doc6.jpg
doc7.jpg
doc8.jpg
doc9.jpg
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1436
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Вто Май 18, 2021 6:23 pm

doc10.jpg
doc11.jpg
doc12.jpg
doc13.jpg
doc14.jpg
doc15.jpg
doc16.jpg
doc17.jpg
doc18.jpg
doc19.jpg



както виждаш в отворения компютър има и реле запоено , а и вероятно и транзистори. Тоест достатъчно голям шанс Хъмти Дъмти (по Джордж Карлинг) да се оака..
Тегава работа като цяло. А за това с газта - например, на киа 1.6 GDI мотора е приятен за каране но.. муден. Там е някаква уловка с педала за газта и картата за изгражване на обемната ефективност и аванса с цел да "пази" тая тенжера под налягане.. И което е тъпото, ако натиснеш газта рязко е флегма, ако си на круиз контрол и си задържиш палеца на "+" бутона и оная припка като ощипана булка.. :punish:
Та има голяма вероятност за да е "икономична" да са удушили малко по-ниските обороти за круизерна скорост да е по-икономична, но същевременно е и утрепан кон ако паркираш някъде..
Това поне е въпрос на свикване, не като рейката..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1436
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Вто Май 18, 2021 7:35 pm

longgo написа:Eто ти една снимка на такава рейка:

reika-1.jpg




Ан така, тая рейка също е дясна. Неприятното е, че само мотора и цонтролера са еднакви, останалата част (два алуминиеви кожуха) са различни заради стойките захващащи колоната за купето и заради механизма за регулиране. Да знаех че е мотор или контролер проблемът, да ги заменя, но съм почти уверен че е въпросния овъренджинееред торк/ъгъл сенсор, а той е пресован на вала.

Говорих с търговеца, щял да си я вземе. Горя само с 50 лева за шипинг.

Благодаря за снимките, и въобще за моралната подкрепа! :drinks:
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4166
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Dragonfly » Вто Май 18, 2021 8:23 pm

От тези рейки ме втриса. Като човек, занимаващ се по малко с електроника, винаги си представям как един резистор със студена спойка прекъсва веригата, сервото решава, че трябва да завие и навива волана. Това като тръгне, с ръце не мож го удържа.
Не мога и никога няма да мога да разбера какво ѝ е на изпитаната класическа система с хидроусилвател. Това чудо, освен че има цял един доста мощен компютър със една торба компоненти, кабелите на мотора са към 6 квадрата. Правете сметка и какъв ток гълта. Съответно трябва алтернатор с повишена мощност. И в крайна сметка пак от двигателя се отнема част от полезната, за да се превърне в електрическа.
По съм склонен да приема хидравличните с електрическа помпа. Но една такава сложна серво система, от която зависи безопасността и живота на пътуващите в колата, не мога да приема.

П.С. Знам защо ги правят така, но гоненето на максимално ниска себестойност не е оправдание.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3738
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Kibik » Вто Май 18, 2021 11:05 pm

Пачо написа:Говорих с търговеца, щял да си я вземе. Горя само с 50 лева за шипинг.

Добре, че все пак е искал да си я вземе обратно...
Аз пък преди две години закярих, че някои части за десен волан са доста по-евтини в БГ, защото не стават за ляв..
Тогава в Англия имах дизелова Хонда Акорд и маркуча за хидравликата на рейката с демпфера по средата е слабо място и естествено моят протече около демпфера. Втора употреба не може да се намери, защото всеки търси, а нов незнайно защо беше с безумна цена около £150. Имаше фирми които правят нов доста по-евтин, като им дадеш стария, за да ползват демпфера и накрайниците, но няма как да остана без кола няколко дена докато го изработят.
Теча не беше голям, вързах някакъв найлон да не тече надолу и като си отидох в БГ купих само за 40 кинта от морга маркуч за десен волан, какъвто ми трябва, защото не става за ляв волан...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1257
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Сря Май 19, 2021 9:18 am

Dragonfly написа:От тези рейки ме втриса. Като човек, занимаващ се по малко с електроника, винаги си представям как един резистор със студена спойка прекъсва веригата, сервото решава, че трябва да завие и навива волана. Това като тръгне, с ръце не мож го удържа..


Всъщност, помощника не е чак толкова як колкото си мислиш, а при добре направена система е в пэти по-добре от тази с маслото.
Дори при разкалибриране или среден проблем продължава да помага, а при централен отказ просто я изключва и се върти пак по-леко от хидравликата.
На моята е точно такава и понеже е дизел алтернатора е 120А управляем.Точно толкона е и на 2.0 дизелова ксантия така че няма нищо различно.
Рейката при запален двигател и на място въртене консумира ужасяващите.. 25А при максимално рязко завъртане.
При плавно, около 16, в движение около 10 при леки завои..
Подгряващите свещи гълтат в снудено време до 60-70А!!
Така, че нищо им няма на рейките.И във фиат слагат но например на стило и пунто докато е кола тоя механизъм не се поврежда или в лош случай се подменят релетата в него ако някой бай у* е карал с кофти алтернатор и тока е бил голям.Рейката малка и суха..
От друга страна в новата NSX , педала за спирачките също няма пряка връзка..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1436
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот bgraider » Нед Май 23, 2021 6:16 pm

хич не мога се ориентирам по картинките, дали това няма да свърши работа? https://www.megaparts.bg/product/1676798034 отделно имат и моторчета.
Пък като човек който кара кола без серво дори на спирачките, бих казал че за електроусилвателите май верно витае слухът, че са леко трошливи още кат се появиха... при корса Б ли бяха първите масови?
bgraider
Чирак
Чирак
 
Мнения: 89
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 4:23 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Вто Май 25, 2021 9:58 am

Пачо да каже но това е за новата версия защото компа е друг а и тази на снимката и няма мотора..
И не са "чупливи". Зависи за какво е правена, от кой и най-вече в какво състояние ще ти е алтернатора. Ако недозарежда или пък по една или друга причина е оставена да работи (рейката) при угасен двигател тогава тока нараства безобразно и клемите нагарят яко, контактите на реленцата също и от там се започва. Също така, ако 95% е само градско каране с много маневри спрямо да кажем 80% извънградско където само се коригира посока..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1436
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Nqkoi_Zabluden » Сря Май 26, 2021 6:50 am

Здрашейте и от мен.
Аз си мислех, че само аз съм с инстории в Бг.
Преди 2-3г взех една Зафира дизел 2007г около 8000лв излезна всичко. Оказа се че върви много добре, само където харчи 1-2л масло на 1000км. Не след дълго, след преглед на турбо, диагностики и смяна на капак на клапани в оторизиран сервиз е продадох за 2000лв и историята ми за кола в България приключи :-)
Само за успокоение....
Nqkoi_Zabluden
Майстор
Майстор
 
Мнения: 309
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:17 pm
Местоположение: London

Следваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

cron
placeholder