Егати и колите ...

За хората, пътищата и автомобилите

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Съб Май 29, 2021 11:27 am

Така, статус рапорт.
Върнах дясната кормилна колона и започнах да звъня по обяви за Хюндай на части. Около една трета от автомобилите бяха с десен волан. Направих си екселска таблица за да не се обърквам къде съм звънял, щото имаше телефони които са пуснали по 4-5 обяви. Намерих една все още непродадена в село Петърч за 300лв и я взех.

Намерението ми беше да установя кой чарк издал багажа. След няколко размени на компоненти един цял ден под таблото се установи че нещо по контролера е изпушило. Това ме изненада понеже си има комуникация с контролер единствено от torque sensor нямаше никакъв сигнал. След няколко сравнения забелязах че напрежението на батерията при стария контролер е с около един волт по-ниско. Тепърва ще се занимавам с него, търся увеличителни очила че да мога да разглеждам спойките и да чета компонентите. Колата е сглобена с новата ползва на кормилна колона и функционира нормално.

Дефектната водна помпа беше подменена с нова. Марката е aisin, не е куча, просто лош късмет.
Въпреки че сега всичко работи по колата, на мен вече ми е нервно от нея. Да я карах аз, както и да е, но да карам друг човек да и се довери ми е чоглаво.

А, още нещо. На няколко пъти по време на тестовете дисплеят на таблото примигваше за няколко секунди от най-ярко до най тъмно положение. Така и не успях да го засека в момента в който примигва да наблюдавам напрежението на батерията. Сега живея с мисълта че не е изключено алтернатора да допринася за късия живот на кормилната рейка.

Вече на моята кола, проблемът със съединителя. Оказа се, на моята лостът за избутване на вилката е по-къс с 4мм. Момчетата в сервиза го навариха, струговаха и полираха, сега съединителя е ток и жица.

За бграйдър, тази колона е за следващия модел. Намират се и за моя, ползвани, но само по чужди сайтове и цената е към 400 евро.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4284
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Съб Май 29, 2021 11:29 am

longgo написа:Всъщност, помощника не е чак толкова як колкото си мислиш, а при добре направена система е в пэти по-добре от тази с маслото.

При мен на място удря до 45-50А. Само за статистиката.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4284
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Нед Май 30, 2021 5:25 pm

При мен бушона е 80А ама не съм се сещал скоро да видя какво показва на място като усилие и като ток.. Но това говорим за запален двигател и поне 13.5 волта напрежение или само на контакт?
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Пон Май 31, 2021 12:10 pm

На запален двигател. При плавно движение на волана се движи в рамките на 25-30А, при рязко завъртане 45-50А. Това го гледам в лайв дата на скенера, не знам колко е реално.

Лонго, ти имаше тема в която правИ таблото на една кола, спойките нещо бяха сдали, дали се сещаш къде е тая история? Подозирам нещо такова да е причината за мигането на дисплея.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4284
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Вто Юни 01, 2021 4:05 pm

Maлко по-силно въртене на място на запален мотор(на моята)
steerring_1.jpg


при леко въртене на място:
steerring_2.jpg


Ако наистина много рязко го завъртя може би в края на въртенето за под секунда чуква 40А, но при маневриране нормално макс 30. Ако колата се движи и под 30А е..
Колата е с гуми 205/55/16 и е диЗъл тоест леко по-тежка отпред от 1.4 бензин да кажем


Темата е тази: viewtopic.php?f=4&t=2962&hilit=%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%B4
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот TheSaint » Пон Сеп 27, 2021 9:28 am

Пачо, ей такива като ги чета... Направо ми се ощява нещо по-свежо... Но неизбежно сме се запътили натам и ще страдаме...
Сега се е заговорило малко повече за екология и рационално използване на ресурсите в Герания - вече се надигат гласове, че колите не бива да се сменят толкова често и трябва да правят по рементопригодни и с по-голям ресурс, ама да видим дали нещо ще стане, или си е само политиканстване...
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Вто Сеп 28, 2021 12:10 am

Нищо такова няма да стане според мен. Дори напротив, сега изказванията на шефа на фолсваген са , че едва ли не трябва да сме му благодарни за цените на новите ID3, 4... a те хич не са за без пари и и май като гледам не са лишени и от недъзи. Мерцедес за 2019-та беше далече зад КИА в ранк листата за качество. Тесла пък бе 32-ра.
В момента яко набират скорост тия батерийните което ще рече много електроника и малко механика , тоест не толкова сложни от инженерна гледна точка в посока механични възли но тези с приемлив пробег и обем са все около 45-70 000е. Вярно, че новите технологии изискват малко да поседят скъпи (справка телефони, телевизори, олед панели..) ама не вярвам в тия приказки за лека нощ. Още средата на 90тте имаше достатъчно модели които можеха без проблем да минат 20-25г с приемливи разходи. Не, че не може да се направи кола с добро покритие под лака, ремонтно пригодна , с елементи които имат кратък живот да са лесно сменяеми..Но защо да се прави? Сега "тренда" е да бъде с много безмислен екстри които само ще покажеш по веднъж пред френдовете и до там. Също ако си паралия трябва да сменяш на 4-5 години защото "омръзват".. Аналогия с тухлофоните. Да не говорим, че от поне 30 години няма смели цветове или 'логични" цветови избор. Според моите виждания поне две поколения живеещи в момента ще се радват на модел с изчистен простичък интериор с хубави материали и не толкова "екстри".
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Нед Ное 28, 2021 3:21 am

Аз се отказах идеологически от корейките. Няма да ги продавам на момента, ще ги поизползвам още година две, но вече корейците са ме загубили безвъзвратно.

На другата корейка само за тая година съм вкарал 3500 лв без гумите, и се очертават още, ама търся частите. Части в наличност няма, а ако ги искаш оригинални цените са като за Ауди. Четири тампона за мотор и скорости са над 1000 лева. Четирите тампона за едната ми тойота в Щатите, 4-годишна кола класи над тоя 12 годишен Хюндай, нямат и триста долара, към 500 лева. Вече си обяснявам защо тая марка не се вижда по пътищата над 10-15 годишни, кой е луд да го поддържа това. Ще мина зорлем на Ауди/БМВ или се връщам на Хонда/Тойота.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4284
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Чет Дек 02, 2021 8:26 pm

autodoc, trodo... потърси тези сайтове и виж за частите които те интересуват. Нямам идея за какви тампони става дума, но моята е модел 2014-15 и тампони по мотор са си нормални като цени. Цял носач преден с тампоните по него е към 50-тина евра.. На ауди А4 / пасат сет от малко по куча марка със всичките му щанги и щангични и рамена.. 350-400е. За смяната.. да не отварям дума но ти знаеш.
Ако си мазохист, мини на BMW. Особено на 118 някъде 2010-11-та година с електрическия термостат , елеклтрическа водна помпа, и верига дето се предава на около 80хил.. :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Съб Дек 04, 2021 5:07 pm

longgo написа:autodoc, trodo... потърси тези сайтове и виж за частите които те интересуват. Нямам идея за какви тампони става дума, но моята е модел 2014-15 и тампони по мотор са си нормални като цени. Цял носач преден с тампоните по него е към 50-тина евра.. На ауди А4 / пасат сет от малко по куча марка със всичките му щанги и щангични и рамена.. 350-400е. За смяната.. да не отварям дума но ти знаеш.
Ако си мазохист, мини на BMW. Особено на 118 някъде 2010-11-та година с електрическия термостат , елеклтрическа водна помпа, и верига дето се предава на около 80хил.. :biggrin:


Да, аутодок частите, с тях съм сега и вибрациите от мотора вкарват купето в резонанс сякаш изпускателните колектор лежи на купето директно. Затова се заинтересувах от оригинални части, но цените ме отрезвиха.

Добре че ме подсети за тия бмв-та, забравих че се отрекох и от тях към 2005 някъде. Къде е Смоки бе, че вече мятам око и на фордовете :-))
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4284
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Dragonfly » Сря Дек 08, 2021 8:00 pm

Следя ви тук дискусията, защото баба Ксантия ще трябва да се заменя. И съм в ступор :shok:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3890
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Егати и колите ...

Мнениеот kamen » Сря Дек 08, 2021 10:07 pm

Ми то май станаха "Караш и хвърляш" в очакване да се електромобилим всички някой слънчев ден.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2440
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Пет Дек 10, 2021 12:29 am

Dragonfly написа:Следя ви тук дискусията, защото баба Ксантия ще трябва да се заменя. И съм в ступор :shok:



С риск да съм "нагъл" ще ти кажа - киа като моята комби. Верига, твърд маховик, 1.6 печка мотор (имаме и тунинг файл :lol: ) , или дори предната версия. Шумна е, ще друса... ама като цяло няма да се втиляваш за нищо.
Тук има идеални под 150 000км ама цените едва ли ще ти допаднат.
Иначе в София е пълно с таксита от тях така, че части и можещи хора ще има да и "баят". Или пък 1.6 GDI. 130кс и пак верига. А и са икономични, макар и малко тромави като за почти 140кс.
Еко си мераклия за хидравлика може и C5 X7 , 2.0 - 167kс с айсин автомата след 2013-та комби. Страхотна кола, но уви и те не са чак "примерни" и всеотдайни, еле па с многораменното окачване.
Твоя дизелак е желязно куче, и жалкото е само че купето се предава. Иначе, ксантето няма грешка и не е въобще сложно за правене. Ако намериш в добро състояние може да рискуваш пак, но е мнооого съмнително да попаднеш на такава. Другото е Авенсис от малко по-старите. Караш и караш.. И забравяш. Иначе е скучна и грозна до безобрзие ама едва ли това ще ти е спирка.
Всичко останало е мат и маскара. А за 1.2 трицилиндрови , 1.0 екобууст или квото се сетиш.. забрави просто. Щях да ти кажа и туран 1.9 от 2010-13 че имат и печки в тях но са яки недоразумения ако и всеки втори да знае как се ремонтират
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Dragonfly » Пет Дек 10, 2021 1:58 pm

И аз, като Пачо, се плаша от съвременните дизели. Дизелът на Ксантията все още даяни, има забележки, но те са оправими без особено олекване. Проблемът е изгнилото купе, износването на хидропневматичната система. Вече съм постоянно притеснен да не се спука тръбичка или тампон на преден хидроцилиндър да не се покаже през капака.
А и толкова голяма кола вече не ми трябва, освен в редки случаи да превозя нещо по-голямо или по-тежко. Много трудно ѝ намирам и място за паркиране.
Синковецът караше едно служебно Ауди А3 с желязното окачване и 1.9 TDi. Нещо с тези габарити си представям и без мултилинк изгъзици по окачването. Освен ABS, други екстри не ми трябват.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3890
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Съб Дек 11, 2021 1:04 am

Пак казвам - киа / хюдай двигател 1.6 - 115кс от 2009-2011 та. Прост ДПФ , твърд маховик и верига. Колектор и интеркулер метални, както и капака на клапаните. Тук там сваляш за почистване ЕГР да кажем.
Тук познат ѝ навъртя 600 000км и то без особени проблеми. Тук там по нещо дребно и една смяна на верига и водна помпа. Последната е отвън и не се сменя веригата заради нея.
Точно тези мотори са "железни". Но дизела е вече бита карта. Виж за 1.4-1,6 бензин без демферен маховик, без ЕГР (по възможност) и да е японски / корейски мотор. Европейските се осраха. Яко.
Например 1.6 в саксо/106 вадеше 120 кс и бе страхотно моторче за това купе. После сраха мазаха.. и сега не вярвам да е мега по екологичен новия вариант но е чуплив и смотан. За 1.0-1.2 турбо сешоари забрави. Другото има едни пунто джет нещо си, които са 1.4 с турбо. Много хубаво върви колцата. А и също така бензиновата зимата ще загрява по-лесно.
Имаш и един идеален вариант - Рено Зоуи. Точно за твоя случай но уви цената не е като да е за две ксантии. Вероятно и Дачиа Дъстър на ток няма да е лош избор но дори да ги пуснат на 10-12 000е.. пак не е лев два.. А и ако нямаш наблизо бърза зарядна станция ще се получи като с модерен смартфон. Много яко, ама все на зарядно трябва да виси..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

ПредишнаСледваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder