Teма за оплакване

За хората, пътищата и автомобилите

Re: Teма за оплакване

Мнениеот Dragonfly » Чет Фев 01, 2018 6:16 pm

98-ма забрави за OBD II.
Може наистина да са вградили някакъв алгоритъм в компютъра на ABS-а, ако датчиците са изправни, т.е. има връзка с тях, и при определено (достатъчно дълго) време отчита постоянна разлика в скоростите на въртене, да обяви колелото с намален диаметър, демек спаднала гума. Сега като се замисля, ако се кара с патерица (резервна гума) тя не е ли с по-малък диаметър? Грешката стои записана в кратковременната памет, тази която се изтрива при откачане на акумулатора. Там са и записани стойностите на адаптациите. При изтриване, компютърът бива принуден отново да мине през алгоритъма за проверка на впръскването, подаване на искра, обратни връзки и т.н. и да си запише нови стойности за оптимална работа на всеки цилиндър.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3738
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Teма за оплакване

Мнениеот TheSaint » Пет Фев 02, 2018 12:28 pm

Dragonfly написа:98-ма забрави за OBD II.
Може наистина да са вградили някакъв алгоритъм в компютъра на ABS-а, ако датчиците са изправни....


По моя случай - подобен:
https://www.2carpros.com/questions/toyota-corolla-1998-toyota-corolla-tyre-pressure-warning-light

Иначе и на мен ми е много интересно как баш мерят... но нищо не намирам на 1-во четене :(
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 984
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Teма за оплакване

Мнениеот Пачо » Пет Фев 02, 2018 3:29 pm

OBD ii на щатския пазар има от '96, а някои модели и от '95 (фолксваген). Следене на налягането в гумите чрез АБС бяха първите масови системи, но те бяха предимно за технологична демострация. Когато на много пазари системите за следене налягането в гумите (TPMS) стана задължително, тогава минаха на индивидуални сенсори в гумите поради по-високата им прецизност. Тия с отделните сенсори им викат "директни" TPMS, другите които ползват АБС са "индиректни".

Говорили сме го, сигурен съм, но може да е било още в старото АБВ. Индиректните имаха недостатъка че не могат да регистрират равномерно спадане на налягането, което не удовлетворява изискванията на законите за задължително наличие на TPMS (примерно в сащ). По-новите индиректни могат и това да засичат и вече доста коли връщат индиректните. Друг недостатък на по-старите индиректни системи е че ресетването им е съпроводено с дълъг период на "обучение на системата", примерно при тойотите трябваше да карат нещо като половин час със скорост над 30 км/ч. Пак при тойотите, ресетването беше свързано със специфична комбинация от даване на контакт и задържане бутона за ресет на трип брояча, но не я помня. По сервизите имат едни справочници за ресет на сервизните интервали и TPMS, там е описано за всички модели. Огромни справочници, към 3000 страници, струваше няколко хиляди долара.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4166
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Teма за оплакване

Мнениеот Dragonfly » Съб Фев 03, 2018 7:08 pm

Да, 96-та стана задължително за САЩ, но на другите пазари още дърго време производителите не бързаха да го приложат. В най-добрия случай бяха сложили по един куплунг по стандарта на OBD II, но диагностиката си беше старата, специфична за всеки производител. Моята например е така. Рено май най-дълго време шикалкавиха с правенето на колите си съвместими към OBD II. Но това не промени кой знае какво - стандартизирания достъп е само до малка група показатели, свързани с работата на двигателя. Всичко останало е пак затворен код и се чете със специализирани устройства (или с китайски, заредени с каквото китайците са успели да разбият и откраднат от даден производител :) ).
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3738
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Teма за оплакване

Мнениеот TheSaint » Нед Фев 04, 2018 8:06 am

Пачо написа:....

Говорили сме го, сигурен съм, но може да е било още в старото АБВ. Индиректните имаха недостатъка че не могат да регистрират равномерно спадане на налягането, което не удовлетворява изискванията на законите за задължително наличие на TPMS (примерно в сащ). По-новите индиректни могат и това да засичат и вече доста коли връщат индиректните. Друг недостатък на по-старите индиректни системи е че ресетването им е съпроводено с дълъг период на "обучение на системата", примерно при тойотите трябваше да карат нещо като половин час със скорост над 30 км/ч. Пак при тойотите, ресетването беше свързано със специфична комбинация от даване на контакт и задържане бутона за ресет на трип брояча, но не я помня. По сервизите имат едни справочници за ресет на сервизните интервали и TPMS, там е описано за всички модели. Огромни справочници, към 3000 страници, струваше няколко хиляди долара.


Мерси Пачо!
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 984
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Teма за оплакване

Мнениеот longgo » Нед Фев 04, 2018 12:33 pm

Dragonfly написа:Да, 96-та стана задължително за САЩ, но на другите пазари още дърго време производителите не бързаха да го приложат. В най-добрия случай бяха сложили по един куплунг по стандарта на OBD II, но диагностиката си беше старата, специфична за всеки производител. Моята например е така. Рено май най-дълго време шикалкавиха с правенето на колите си съвместими към OBD II. Но това не промени кой знае какво - стандартизирания достъп е само до малка група показатели, свързани с работата на двигателя. Всичко останало е пак затворен код и се чете със специализирани устройства (или с китайски, заредени с каквото китайците са успели да разбият и откраднат от даден производител :) ).


Всъщност, въпроса е кой какво ще си плати.. Така е, нашите не се четат от кой да е дори буксата да е аналогична. Въпреки това например Аутоком за моята вади почти всичко което и LEXIA може. Единствената разлика която има е че за да си програмираш ключ ти трябва лексията. Мисля с VISASCAN, или подобните солидни универсални четци са се договорили с фирмите и могат доста над едното четене. Пак да се върна на Аутоком-а, с него без проблем може да програмираш новите параметри на дизеловите инжектори в тойота, или дори да префлашнеш софта на компютъра на определени видове рена. Например пряко сравнено четене на рено меган 1999-а с аутокома и с рено VCI софта и двете виждат и могат едно и също(почти). Само дето на реното е къде по-дървен, и с оригиналния рено сканер мога да програмирам нов ключ. Иначе да спра авозаключването на вратите, светлината за не сложен колан и т.н. става и през аутокома.
Виж, последно с VCDS 17 на едно шкоде пуснах да "завиват' фаровете но така и не опитаь дали в аутокома няма тази неща. То не че и собственика ѝ много щеше да е мераклия да ровим из вътре де..
Та малко така отплеснал се, пак с ауто кома спокойно може да се прочете и резетира тоя проблем в тойотата..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1436
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Teма за оплакване

Мнениеот Пачо » Пон Фев 05, 2018 1:35 am

Лонгго, в час си с последните дивотии, знаеш ли с какъв софтуер/хардуер се влиза в тойота камри, американска, за програмиране на допълнителен ключ за централното заключване? Влезнал съм в режим "мъст", абсурдно е до къде сме позволили на производителите да ни правят на маймуни.

Сагата ми е следната. Купих заготовка за ключ от интернет за 60 долара. Ключарите отказват да ми я нарежат щото нямали право и щели им земат лиценза ако го направели. Дилъра иска за нов ключ 400 долара, а за нарязване на непозната заготовка 350. Писна ми и отидох при дилъра, оня пък сега отказа да нареже няква си заготовка от интернет, тойота щела да ги бие през пръстите. Не говярвам. След петнай минути разговор се съгласи да нареже "на черно" и да програмира ключа, но само за разпознаване от запалването, нямало да ми направи дистанционното. Така и направи. ОК.

Писна ми много (на което те разчитат), дадох още 400 долара за още един ключ от тях та да имам ключ с дистанционно. Обаче ме гложди много яко, адски ме гложди и съм готов да похарча много пари само да съм малко независим от тях. Правело се с някъв софтуер, купувал се неофициално от кой знае къде, и се правела работата.

Сега, ако имаш идея откъде да купя неофициално копие на софтуера и какво аджеба се прави с него, много ще съм ти заддължен. Питах Кибика преди време щото той спомена че работел с тоя софтуер когато имал тойота, но той се смути да ми отговори. Сигурно е политически некоректен въпрос така че няма се обидя ако ти се не казва и на тебе.

Против съм пиратството, но секо нещо си има граници, това аз да трябва да дам 800 долара за два ключа е алчност която в мойта глава напълно оправдава всяко пиратско движение.

едит: колата е 2015
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4166
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Teма за оплакване

Мнениеот longgo » Пон Фев 05, 2018 12:43 pm

Чак навътре не съм.Просто обичам доста колите и само мога да съжелявам че нямам нужните познания (старая се да попълвам) , но пък ако имам възможност си купувам кабели. :biggrin:
Принципно ако знам защо да не кажа? Нямам проблем с това.(все пак не е ядрена техника или правителствена тайна) ;)
Откровено казано нямам грам идея за американските, камо ли пък за новите американски. Камри мисля е Авенсис в Европа(може и да бъркам). А защот тия се правят на дебили та не искат да нарежат заготовка ми е ясно - да си клецат клиентите,иначе не виждам други причини.
Относно проблема с имобилайзера и централното при тия цени ако колата си е лично моя изкормям ампулата от ключа и я залепям над ринга. След това слагам един китайски модул за централно заключване паралелно на копчето в колата :biggrin: и давам да ми нарежат два обикновени ключа в някой мексикански сервиз :biggrin:
Това в кръга на шегата. (а дали е? :whistle3: )

Аз която имам специално за тойота е : Тойота теч стрийм . Купих от ибей кабела тойота VCI нещо си но честно казано имах малко проблеми да я закача както трябва за едно версо. Той дойде с диск, но мисля че качих тази от рутракера като софт. А относно твоя проблем:

youtu.be/8Wz4p92M2n0

Надявам се съм ти бил полезен :drinks:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1436
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Teма за оплакване

Мнениеот Пачо » Пон Фев 05, 2018 2:58 pm

Много благодаря!
Това рутракер не го бях чувал, сега го оглеждам.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4166
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Teма за оплакване

Мнениеот TheSaint » Пон Фев 05, 2018 4:14 pm

Аз от няколко дена карам колата на колега която е последното попълние от X-trail-и което купхме от 2013 (иначе всичко й е като тези от 2011), обаче ми прави впечатление - че скоростната кутия се държи малко по-различно:
1 - малко е по-тромава при тръгване ми се струва
2 - при баир - тези коли от 2011 - като ги настъпиш малко, вдигат обороти и после връщат (и така може няколко пъти да се "заколебае", ако не отнемеш газта малко и да "захапе" на "адекватни" обороти), тази от 2013 не изпада в подобни колебания.

Та незнам дали в въпрос на адаптация или по-нов firmware на колите от 2013...
Моята съм успявал няколко пъти да я докарам да се държи доста близо до подобно поведие - но баш същото и не за дълго...

Та въпроса ми е, може ли да се провери версия на firmware на кола и да се update-не? Или не е баш като на телефоните... :)
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 984
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Teма за оплакване

Мнениеот longgo » Пон Фев 05, 2018 11:29 pm

нисан консулт софта ако може да ти извади евентуално (нямам преки наблюдения, виж в нета) или опитай това http://www.nissandatascan.com/
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1436
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Teма за оплакване

Мнениеот TheSaint » Вто Фев 06, 2018 10:22 am

longgo написа:нисан консулт софта ако може да ти извади евентуално (нямам преки наблюдения, виж в нета) или опитай това http://www.nissandatascan.com/


Мерси! Ще погледна!
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 984
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Teма за оплакване

Мнениеот longgo » Сря Май 16, 2018 4:41 pm

Айде и аз да се "похваля" от днес..
20180516_151955.jpg
20180516_151955.jpg (197.12 KiB) Прегледано 2074 пъти

Прибирам се от работа, един таксиджия пред мен спря да качи некъв. От ляво има място(квартална уличка е), и аз почаках малко но оня ни мигач ни нищо.
Викам си ще си обслужва клиента и много внимателно подхождам отляво. В тоя момент виждам как тоя включи на заден ход и тръгва полека че и да завива към мен. Аз така :shok:
Слагам на задна и тъкмо да поема назад че явно не ме вижда и колата угасна. И докато сваря да чукна клаксона оня ме издънка с калник-броня. И ме поглежда един такъв нагъл.. "кво праий ти там.."
Явно реши, че аз като съм чужденец и като дойдат полицаите ще ме натопи или знам ли какво.. ама не прецени, че първо вече достатъчно говоря тукашния език и второ, съседката с кучето си бе на 10 крачки и видя всичко.
Тоест ако има възражения, аз щяха да кажа че не съм съгласен и да я помоля да ида с нея в полицията.. ама оня си призна та сега чакам включване от застрахователите..
Ама ме е яд че първо ми загуби час, второ.. тъкмо от доста време я бях стегнал да е почти като нова.. Но каквото такова.. А и си стиснахме ръцете и по живо по здраво. Замислям се в Бг ако е нещо подобно.. :scratch:

:offtopic: - aбе, защо сега всички снимки ги пердаши атачмънти, а не като преди да ги показва направо
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1436
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Teма за оплакване

Мнениеот TheSaint » Сря Май 16, 2018 7:30 pm

longgo написа:Айде и аз да се "похваля" от днес..


Съболезнования longgo!
Ама не се коси - малък дявол е това! Ще я оправиш и даже ще забравиш...
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 984
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Teма за оплакване

Мнениеот Dragonfly » Сря Май 16, 2018 9:33 pm

Моята от много страни е така, ама вече претръпнах. В София няма как да опазиш кола, хеле нощуваща по улиците.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3738
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder