какви трици, какви 5лв?! На Ясен май само славата му е повече от това което прави.. За Иван не мога да кажа нищо.. Чувал съм тук там, не споря.
Сега по твоята разбота - променливите фази имат единствено за цел по-добро време за вкарване на сместа! Нито ще ускорят повече въздуха, нито ще има по-голямо налягане в смукателния колектор!
Твоята кола не е с директно впръскване на бензина, така че в рейката имаш едни 3 бара (два стола и пет маси..) дето си седят толкова. Има един вакуумно управляван вентил на рейката който изравнява налягането над вентила с това в колекторите. С други думи, на компа не му се налага да се мъчи с диференциално налягане и смятане на ум на кубични уравнения. От там насетне икомпа "знае" по карта колко време да отвори инжекторите в милисекунди и за това време по калибрирана таблица "знае" пък това време колко гориво е. За разлика от дизела дори не се напъват да мерят температурата на бензина.
Къде ти е на теб проблема , освен разбира се тия газаджии? Компютъра знае два режима - OPEN LOOP когато колата ускорява и/или е студена. Това означава, че каквото и да мери ламбда сондата на компа му е през оная.. букса. Тогава се разботи по заложени карти без обратна връзка. Когато вече е загряла колата , ламбдата е затоплена и ти караш равномерно и постоянно (или на празен ход) се работи в CLOSED LOOP.
Toва означава, че комютъра първо пуска количество Х-гориво. Следи как е изгоряло спрямо ламбдата. След това, понеже на товята е мъничко по-учено добичето, започва да увеличава аванса докато "чуе" детонации от датчика за тях. С две думи чрез корекция на аванса , визирам кога да отвори инжектора и да подаде искра, и продължителността на импула на инжектора опитва на закара сместа максимално близо до и над идеалната стехиометрия (въздух-гориво). И тук вече се намесват няколко фактора : ламбда сондата не работи в наносекунди а е "бавна". Трябва малко време за да получи компа някакво състояние.
Следващото е разликата в инжектирането. Например бензиновите инжектори работят да кажем 2-4 милисекунди. газовите ... много по-бавни и като време да задвижат котвата и сила да "пръцнат". Ако газовата е под високо налягане и директно на течна фаза е друга хавата и колата може да има по-хладна и по-добра работа в камерата. Ама ти не си такъв.
Ако, изпарителя е малък за количеството газ което трябва да бъде обработено при леки натоварвания ще стига. При по-голяма заявка ще имаш среден пръст. Като сложиш и това, че газта е газ само по-документи...
Сега да кажем друго - не всички бензинови мотори са еднакви. В смисъл има двигатели работещи с големи и бързи инжектори. Обаче, по-малките гледат да минат метър. Слагат малък инжектор и за да не тече като лейка 50 милисекунди пръска два пъти.Как така? Ам ей тъй - когато затвори вмукателните клапани и изпуска отработените газове впръсква на цилиндъра който всмуква и на този. Когато завърти и започне да смуква свежа смес пръска отново. Казано иначе, ако имаш 30мг бензин за 2мс при голям инжектор, с малкия го правиш за 2 * 15мг за 4мс но не пречи защото има време.. Да, ама ако вържеш газов инжектор на същата логиката и става малко друга хавата.. Макар, че това трябва да им е известно на тия отдавна.
Следващата голяма щуротия която правят газаджиите е да пуснат единг голяяяяям гол маркуч от изпарителя до рейката на газта. Първо зимата тоя голия маркуч изтива и работи лошо, и второ рейката трябва да е почти до сами изпарителя за да има ефективност. Понякога, лошо свързване оставя на моменти пуснати и бензинови и газови инжектри и ела да видиш тогава...
Друго което правят новите бензинови мотори - в тях има "таймер". Да кажем така : вкарваш количество Х гориво. Обаче ламбда сондата му свири жълт картон. Компа коригира малко аванса и количеството. и стартира таймера. Ако ламбдаката му посочи че е близо но не съвсем, то променя още малко.. Ако след няколко промени сместа не се стабилизира за изтекло време У , за компютъра това е проблем както и внезапната промяна на даден параметър от добре до "и бас мааму". Някои дори поставят едно ключе да "резетират" компютъра на всеки старт. Или да се чете - прекъсва захранването до компютъра докато мотора не работи.
Някъде помага ама не баш.. Та както и да го погледнеш направо си е кусура в газовата или по-точно газифициращите...
Имай също предвид, че на ГАЗ имаш много по-различно ниво на кислород в изгорелите газове и ламбда сондата не може да работи толкова директно както на бензин. Разбира се, има начин това да се преодолее но в случая ти имаш друг проблем. Газова се настройва в движение. Или на място може да вкараш параметрите, но с лаптопа трябва да е покарат за да видят стойностите от газовия и да се калибрира правилно...
Шибан изпарител, бавни и смотани инжектори, пробити как падне овтори за инжекторите и смучеща въздух от там кола, плюс кабели завити на опашка.. и после ела отгатни що колата се ебава..
Цели теми имаше из ситроен форума за проблеми след такива "специалисти"..
