Кой с какво олекна напоследък?

За хората, пътищата и автомобилите

Re: Кой с какво олекна напоследък?

Мнениеот TheSaint » Вто Юли 09, 2024 10:52 pm

P0170

Richness Regulation Coherence

Permanent Faut

Всеки път е тази грешка.

Сигурно някъде пише бедна или богата смес (газаджите знам, че я четяха някак), но на моята диагностика още не съм открил как.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Кой с какво олекна напоследък?

Мнениеот Dragonfly » Сря Юли 10, 2024 11:14 am

От любопитство пуснах в търсачката да видя за Р170 и излязоха много източници.
Ето един https://cartreatments.com/p0170/

При всички положения, имаме несъответствие на желаното съотношение на горивната смес спрямо реалното и командите на компютъра не са в състояние да го постигнат.
Като се има предвид, че газовият просто следи дължината на импулсите, генерирани от бензиновия и само преизчислява нужното количество газ да съответства на бензиновото, то несъответствието може да възникне например от невъзможността на газовата система да подаде достатъчно количество газ например.
Тук трябва да се познават и спецификите на конкретния мотор - да не би да има променливо налягане на бензина в рейката при различни режими и натоварвания. Подобно на комън рейл дизелите, където налягането се мени и дължината на импулсите към дюзите също се променя за дозиране на определено количество гориво при различно налягане в рейката.
Върти ми се в главата, че тези френски мотори имаха някакви "пеперуди", клапи във въздушния колектор, които променят аеродинамиката на засмуквания въздух, удължават или скъсяват пътя му към двигателя.
Може и картата, която са генерирали за газовия компютър да не е пълна, знам ли. Или налягането от изпарителя да не е достатъчно, много версии има.
При всички положение наистина е нужно да се знае спецификата на мотора. При мен например няма отчитане на разход на гориво и предполагам, че това е изключено програмно в заводски условия, защото колата е предназначена за газифициране.
Косвено може да се съди какво се случва по дългосрочните корекции Long Fuel Trim, които бензиновият компютър си записва. При мен, когато беше спукана мембраната на изпарителя, бяха силно отрицателни и не работеше добре (глъхнеше и придръпваше) на бензин. Ако се нулираха принудително с диагностика, компютърът се реадаптираше на бензин, но после при каране на газ отново се объркваха.
Но това, че възниква постоянно, говори за системно възникващо явление.
При работа само на бензин имало ли е подобна ситуация?
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3890
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Кой с какво олекна напоследък?

Мнениеот TheSaint » Чет Юли 11, 2024 9:46 am

Dragonfly написа:От любопитство пуснах в търсачката да видя за Р170 и излязоха много източници.
Ето един https://cartreatments.com/p0170/
***
При работа само на бензин имало ли е подобна ситуация?


Привет Драгоне!
При работа на бензин - около 1500 км (като е карана във всякакви режими) - не е вадила такава грешка.

Извади я на следващия ден след като сложих газ. Чистих дросела него ден сутринта и малко се ошашках че може аз да съм счупил нещо, ма не сочи към него.
Единствения път като BRC я настройваха в движение (в града с до 60 км/ч) - нямаше проблеми близо 250 км.

Всеки следващ път след настройка "на място" избиваше след максимум 50/60 км градско и се случваше при по-висока скорост - няколко пъти беше записала 82, веднъж 65 - точно когато се поддържа постоянна скорост (и работи на closed loop - т.е. с обратна връзка от ланда сондата). По учебниците пише, че газовата се настройва само в движение и Ланди го правеха поне 20 мин. по Ботевградско с 80/90.
На 65 км/ч беше преобогатена сместта на другите грешки не се сещам да са ми казвали каква е била... с моята китайска диагностика не намирам къде го пише това.

Предпоследния път я оставих за цял ден в BRC с идеята да се настрои в движение, казаха, че са заредили нови карти, ма като питах дали са я карали - не знаеха какво са правили колегите. :shok:

Последния беше пак на място настроена, на следващия ден - ревна по "Срума" (след ~ 100 км) - при излизане от тунел (с 90 км/ч).
Сега в Гръцко - като изтрия грешката и веднага подкарам с 80-90 към близкия град - до 3-4 км е ревнала пак (2 пъти го прави вече).
Значи там не са доклатили нещо...

Не мисля, че смукателния колектор е толкова софистициран при мен...
Чудя се дали пък не е от променливото газоразпределение при тоя мотор - питах механика в BRC последния път, каза - не знам.
Има ли шанс променливото газоразпределение да работи по 1 начин на място и по друг в движение? (не ми се вярва)
Tова е моторетката: https://mymotorlist.com/engines/peugeot/et3j4/

Според Иван Танев (не знам дали го знаеш - известен е в ситроен средите) е въпрос на настройка на газовата и ми се струва, че е прав.
Според Ясен никога няма да се оправи защото, цитирам: тя чака пържоли, ти я храниш с трици... :biggrin:

След BRC мисля да я водя на Иван.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Кой с какво олекна напоследък?

Мнениеот TheSaint » Чет Юли 11, 2024 11:11 am

Уф...

Цетко 3, токущо е извадил нова грешка - GearBox Fault. Иначе са се прибрали... (200-300 метра след грешката).
Сега говорих с Иван - има голям шанс просто да е прегрял актуатора (била е яко напечена на плажа 2 мин. преди това).

Ма взе малко взе да ми писва...
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Кой с какво олекна напоследък?

Мнениеот longgo » Пет Юли 12, 2024 12:40 pm

какви трици, какви 5лв?! На Ясен май само славата му е повече от това което прави.. За Иван не мога да кажа нищо.. Чувал съм тук там, не споря.
Сега по твоята разбота - променливите фази имат единствено за цел по-добро време за вкарване на сместа! Нито ще ускорят повече въздуха, нито ще има по-голямо налягане в смукателния колектор!
Твоята кола не е с директно впръскване на бензина, така че в рейката имаш едни 3 бара (два стола и пет маси..) дето си седят толкова. Има един вакуумно управляван вентил на рейката който изравнява налягането над вентила с това в колекторите. С други думи, на компа не му се налага да се мъчи с диференциално налягане и смятане на ум на кубични уравнения. От там насетне икомпа "знае" по карта колко време да отвори инжекторите в милисекунди и за това време по калибрирана таблица "знае" пък това време колко гориво е. За разлика от дизела дори не се напъват да мерят температурата на бензина.
Къде ти е на теб проблема , освен разбира се тия газаджии? Компютъра знае два режима - OPEN LOOP когато колата ускорява и/или е студена. Това означава, че каквото и да мери ламбда сондата на компа му е през оная.. букса. Тогава се разботи по заложени карти без обратна връзка. Когато вече е загряла колата , ламбдата е затоплена и ти караш равномерно и постоянно (или на празен ход) се работи в CLOSED LOOP.
Toва означава, че комютъра първо пуска количество Х-гориво. Следи как е изгоряло спрямо ламбдата. След това, понеже на товята е мъничко по-учено добичето, започва да увеличава аванса докато "чуе" детонации от датчика за тях. С две думи чрез корекция на аванса , визирам кога да отвори инжектора и да подаде искра, и продължителността на импула на инжектора опитва на закара сместа максимално близо до и над идеалната стехиометрия (въздух-гориво). И тук вече се намесват няколко фактора : ламбда сондата не работи в наносекунди а е "бавна". Трябва малко време за да получи компа някакво състояние.
Следващото е разликата в инжектирането. Например бензиновите инжектори работят да кажем 2-4 милисекунди. газовите ... много по-бавни и като време да задвижат котвата и сила да "пръцнат". Ако газовата е под високо налягане и директно на течна фаза е друга хавата и колата може да има по-хладна и по-добра работа в камерата. Ама ти не си такъв.
Ако, изпарителя е малък за количеството газ което трябва да бъде обработено при леки натоварвания ще стига. При по-голяма заявка ще имаш среден пръст. Като сложиш и това, че газта е газ само по-документи...
Сега да кажем друго - не всички бензинови мотори са еднакви. В смисъл има двигатели работещи с големи и бързи инжектори. Обаче, по-малките гледат да минат метър. Слагат малък инжектор и за да не тече като лейка 50 милисекунди пръска два пъти.Как така? Ам ей тъй - когато затвори вмукателните клапани и изпуска отработените газове впръсква на цилиндъра който всмуква и на този. Когато завърти и започне да смуква свежа смес пръска отново. Казано иначе, ако имаш 30мг бензин за 2мс при голям инжектор, с малкия го правиш за 2 * 15мг за 4мс но не пречи защото има време.. Да, ама ако вържеш газов инжектор на същата логиката и става малко друга хавата.. Макар, че това трябва да им е известно на тия отдавна.
Следващата голяма щуротия която правят газаджиите е да пуснат единг голяяяяям гол маркуч от изпарителя до рейката на газта. Първо зимата тоя голия маркуч изтива и работи лошо, и второ рейката трябва да е почти до сами изпарителя за да има ефективност. Понякога, лошо свързване оставя на моменти пуснати и бензинови и газови инжектри и ела да видиш тогава...
Друго което правят новите бензинови мотори - в тях има "таймер". Да кажем така : вкарваш количество Х гориво. Обаче ламбда сондата му свири жълт картон. Компа коригира малко аванса и количеството. и стартира таймера. Ако ламбдаката му посочи че е близо но не съвсем, то променя още малко.. Ако след няколко промени сместа не се стабилизира за изтекло време У , за компютъра това е проблем както и внезапната промяна на даден параметър от добре до "и бас мааму". Някои дори поставят едно ключе да "резетират" компютъра на всеки старт. Или да се чете - прекъсва захранването до компютъра докато мотора не работи.
Някъде помага ама не баш.. Та както и да го погледнеш направо си е кусура в газовата или по-точно газифициращите...
Имай също предвид, че на ГАЗ имаш много по-различно ниво на кислород в изгорелите газове и ламбда сондата не може да работи толкова директно както на бензин. Разбира се, има начин това да се преодолее но в случая ти имаш друг проблем. Газова се настройва в движение. Или на място може да вкараш параметрите, но с лаптопа трябва да е покарат за да видят стойностите от газовия и да се калибрира правилно...
Шибан изпарител, бавни и смотани инжектори, пробити как падне овтори за инжекторите и смучеща въздух от там кола, плюс кабели завити на опашка.. и после ела отгатни що колата се ебава..
Цели теми имаше из ситроен форума за проблеми след такива "специалисти".. :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Кой с какво олекна напоследък?

Мнениеот longgo » Съб Юли 13, 2024 12:59 pm

http://www.brc-gas.su/86.html
https://gbo-world.ru/dokumentatsiya-i-p ... espechenie
https://gasonoff.ru/download/brc/programmy-brc
https://academygbo.ru/tehpoderzhka/jom- ... u735018133

Ето малко идеи.. Купуваш една жица и се пробваш сам :biggrin:

http://www.brc-gas.su/UserFiles/File/mo ... 00009R.pdf - това е за 1.6 пежо ама няма да е супер различно за твоята.. Вижда се че има датчик за налягане на рейката, и че поставят дори два кабела да се прави диагностика направо през стандартния порт.. Отделно, трябва да има вакуум линия до изпарителя чиято цел е същата като на вакуум регулируемия клапан на бензиновата рейка. Ако такова не са поставили както трябва отново на по-високо натоварване ще има хлъц пръц..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Кой с какво олекна напоследък?

Мнениеот Dragonfly » Съб Юли 13, 2024 6:04 pm

С кабелчето (купих го у нас) и програма от линка, дето си дал, влизам в моя газов компютър. Мога да чистя грешки и да гледам параметри. Но, понеже е фабрично монтиран, е заключен за пипане на настройките. А не съм имал нужда от отключване.
Просто трябва да се исталира вярната програма за съответния модел и тръгва.
Светец, ако има изведена диагностична букса с 4 пина - при мен е закрепена на щипка-тапа до компютъра - мога да ти услужа с кабела. Аз през нея се свързвам, не знам дали са правили връзка към ОБД куплунга.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3890
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Кой с какво олекна напоследък?

Мнениеот TheSaint » Вто Юли 23, 2024 8:32 am

longgo написа:какви трици, какви 5лв?!
...
Шибан изпарител, бавни и смотани инжектори, пробити как падне овтори за инжекторите и смучеща въздух от там кола, плюс кабели завити на опашка.. и после ела отгатни що колата се ебава..
Цели теми имаше из ситроен форума за проблеми след такива "специалисти".. :biggrin:


Longgo, сърдечно благодаря! Изчерпателен и методичен както винаги!

Драгоне - благодаря предварително, може и да се наложи.

Аз най-много се притесних от Gearbox Fault-a и изчетох света за актуатора дето обикновенно дава фира (натиска съединителя).
Като отидох при колата - раздвижих я леко напред назад на къси разстояния - нямаше проблем. Никакви съобщения.
На другата сутрин я прочетох:

WhatsApp Image 2024-07-23 at 09.09.07.jpeg

WhatsApp Image 2024-07-23 at 09.09.37.jpeg


Според Наско (от Княжево) - робота следи и въртящ момент и вероятно когато е минала на газ е набил-а първо грешка за сместа и после в ревнала за кутията (аз бях изчистил грешката за сместа по-предишната седмица). Странно обаче защо не ми показваше тези грешки като палех (хем са permanent fault).

Реших за да ми е мирна главата да изключа газта и цяла седмица я карах само на бензин, след като изтрих грешките по-горе.
Четох я пак в четвъртък - нямаше нови грешки. До неделя вечер не ревна за нищо. Дано така и да остане.
Казах на жената да я кара на бензин, нищо, че е 4 лв. килото. :)

Около 130 км направихме миналата седмица - основно на къси разстояние, но и по 8 км в посока с 80/90 км/ч, по същия маршрут където на газ реве след 3-4 км., минах поне 6 пъти без проблеми.

Накратко много ме е яд на БРЦ.
Но ще си возя уредбата за 2К и ще сипваме бензинец за 4 лв. поне до Септември - тогава мисля да върна колата към БГ и да се захващам с настройки.

Longgo - ако бяха бавни дюзите щеше да реве при 120 км/ч (около 3300 оборота) - сега основно вади грешка при 80/90 което е около 2200 оборота.
Трябва да я изкарвам на дълго след настройки - иначе минавам 50/60 км в града и реве като започнеш да я караш равномерно (close loop).
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Кой с какво олекна напоследък?

Мнениеот longgo » Вто Юли 23, 2024 7:58 pm

Аве, то май някой да вземе да раздели цялата тая седянка в тема за газовата и да си дърдорим из нея..
Ти може пак да имаш бавни дюзи и да няма проблем като те удавят в газ.. Иначе, не разбрах това чудо на италинскобългарската инженерна мисъл има ли ламбда емулатор или се разчита на истинската?
Има един фокус дето правят -слагат сондата на една втулка и не мери директно. Работи по-кофти на бензин ама пък добре на газ..
Свещите от специалните за газ ли са или нормалните? И в крайна сметка вместо на газ с тия къси разстояния, няма ли да е по-добре направо да я обърнете на батерии тая кола :pardon:
И да - кутията си говори с компа по кан шина постоянно за да се синхронизира кога да сменя.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1648
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Предишна

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Пачо и 4 госта

cron
placeholder