Изборa на семейна кола II приключи!

За хората, пътищата и автомобилите

Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот TheSaint » Сря Окт 05, 2022 4:57 pm

Приятели, вече мислех че никога няма да се престраша, ма станА...
То и на жената вече й писна да мрънча, та ме побутна леко (то толкова ми и трябваше) и рипнах!

Да Ви представя новия член на семейството: '15 Citroen Cross Tourer, 2.2 HDI, auto!
Няма много фаца сега кирлив, но сърце не трай да се похвали! :drinks:

572c5fc0-31c1-410b-a50f-e4b8996befd5.jpg


78efe435-39ee-4219-b15d-9e37db14cccc.jpg


Първи впечаления след Пикасото - Космос! Като затворя прозореца в движение, сякаш ми заглъхват ушите! :biggrin:
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1113
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот prius06 » Сря Окт 05, 2022 11:07 pm

Честито!
:drinks:
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2127
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот Любо » Чет Окт 06, 2022 12:17 pm

Честито :drinks: , изглежда идеално за семейна кола.
Не знам защо пак Ситроен си избра след толкова дребни но дразнещи проблеми с предния, явно си голям почитател на марката...
Любо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 655
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 9:19 am

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот longgo » Чет Окт 06, 2022 5:31 pm

Защото Ситроен като тези хидравличните е начин на живот. Или да кажем мазохистично желание да го караш. Няма чак такава динамика за това което е вътре, няма места като свят за чаши и шишета, понякога лятото скърцат пластмаси, има и досадни проблеми тук там.. но като седнеш и покараш малко и те грабне..си е направо награбване :biggrin:
Честито на собственика! И безаварийни да са повечето километри :drinks:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1645
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот Пачо » Пет Окт 07, 2022 11:34 am

Честита нова играчка :)
Разнообразявате се вие, драгона мина на бензин, ти на дизел.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4284
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот TheSaint » Пет Окт 07, 2022 1:20 pm

Благодаря на всички за хубавите пожелания! :drinks: Дано се сбъднат и много приятни и безаварийни километри и на Вас! :driving:

Така де, животът е твърде кратък да караме скучни коли! :heart:

Само тези, интересните коли, да не го съкратят още повече... :pardon:
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1113
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот Dragonfly » Пет Окт 07, 2022 5:43 pm

Честито и от мен! Със здраве да си я карате и много безаварийни километри. :drinks:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3886
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот TheSaint » Пет Сеп 15, 2023 3:08 pm

Рапорт след 10,000-11,000 км и почти година!

Много комфортен автомобил на дълго! Много ме кефи въртящия момент на дизела!
Става и за града, но не там му е силата.

20230506_174308-01.jpeg


Разход на гориво (ако на някой му е интересно) - смесен 7 точно (повече от 80% извънградско обаче), в града зимата съм виждал 12,7 седейки в задръстанята (София).

Разходи ремонти:

Нормалните неща - Веднъж масло, филтри, веднъж освежаване маслото на автомата, смяна на задни накладки.

Не нормалните -Извади съобщение за проблем с заден корекор на височина + задния електрически капак спря да работи коректно.
2 пъти извади временна грешка, че е пренадуло турбото - при спускане без газ на 6-та с 70, като я ръчна - не поема, нагазвам повече, връща на пета и пищи.
Според Ясен нищо й няма и го прави щото и е калесало управлението на турбото, щот не я газя задраво, смаза актуаторите! :)
Коректорите бяха запекли - сменихме с нови.
След смяна на ел. снопа към задната врата - даже плафоните в багажника светнаха :tease: , зарежда се фенерчето (дублирано като плафон) :biggrin:, даже и копчето в багажника за вдигане/спускане на задницата при товарене проработи! :fokus:

Както Лонго спомена - скърцащи пластмаси - ей отвориха ми живота! Баси пукането баси скърцането все едно караш дрънгел и пловина!
Преди 2 седмици не издържах и разкостих централната конзола и шофьорската врата... Дръжката на шофьора не беше изобщо завита към вратата. :shok:
Всички пластмаси излизаха с кански мъки (няколко пъти щях да се откажа) - толкова зор с пластмаси не съм виждал през живота си - дори със свален детайла от колата с достъп до щипките отзад - зор да ги разкопчаеш! Май са гледали да минат доста еФтинко тук.

Направих една "рационализация" - имах вакса (спрей за третиране на кухини) и след опита който имах с DS-a с подобна гняс, пръснах малко в пластмасова кутийка и после с гъбичка, финно тампонирах между всички пластмаси преди да ги сглобя - и о чудо! Настана тишина (дорде не се метнеш на паважа по бул. Цар Борис I)!
Сега тръпна от нетърпение - какво ще стане ако трябва да ги вадя пак (май ще нагрявам 1-во :punish: ), или лятоска ще си се разтекат сами...

Рапорт даден!
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1113
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот longgo » Пет Сеп 15, 2023 7:11 pm

Да не ти разваля кефа ама.. вече зор е с намиране на точните сфери като за твоята. Не, че ги няма.. просто иска повече ровене.
Хидро цилиндрите приключиха. Няма. И това е модел от който последните бройки слязоха края на 2018-та да не кажа средата на 2019.. А се случва чат пат да текне..
Надявам се, че си и сменил и LDS-a и казана е почистен.. Тогава наистина работи по-добре и меко. Сферите изкарват около 10г от завода. После постепенно започват да губят налягане. Вероятно си там вече.
Ако намериш на Монро (HIFS) кмфортни нови за твоя.. тогава ела ми говори за комфорт! :biggrin: Като за 2.2 си добре с разхода. АКо беше със 8 степенен автомат и увеличено налягане на помпата с 8 отвора на разпръсквач вероятно и по-малко.
Преди дни приятел ми прати 6.6 разход от някаквъ мерцедес бус. 2.0 турбиниран яко, 500Нм и 190 или 200кс дизел. 8 или 9 степенен автомат.. Пак не е зле..
Айде да и се кефиш още и да не ти прави магарии хайванчето. Забрави да кажеш, колко място има вътре и как въртиш волана а конзолата не мърда.. Но истинската причина да ги ошамариш тия инженери е липсата на дътржачи за чаши / бутилка в средата, както и малките джобове във вратите! Уви, тези са от последните истински ситроени
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1645
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот TheSaint » Пон Сеп 18, 2023 9:11 am

longgo написа:***
...Забрави да кажеш, колко място има вътре и как въртиш волана а конзолата не мърда.. Но истинската причина да ги ошамариш тия инженери е липсата на дътржачи за чаши / бутилка в средата, както и малките джобове във вратите!
Уви, тези са от последните истински ситроени
....


Да, за сравнително голяма кола - ми теснее вътре (то, че и аз съм доста расъл и в 2-те посоки) - но като седна в нея след Пикасото, усещането е доста спортивно, челното стъкло ми се струва, че гледам през амбразура! Обратно на Пикасото - все едно съм се качил на колело... :)
Но такова ми беше усещането на 99% от всички коли на които се качих на автосаолна миналата година, та не е проблем баш на моето хайванче...

Усещането за спортивност продължава и в местата за съхранание - много са малко и много тесни - във вратите например едва се напъхва пакет салфетки, жабката е "нормална", но за сметка на това навряна под таблото (което незнайно защо стърчи напред една педя в горната си част) и не се достига лесно от шофьорското място дори и от висок човек.
Единствената поставка за чаша е вътре в подлакътника и е абсурд да можеш да си добараш кафето в движение, трябва да можеш да си измъкваш ставата от рамото за да го направиш. :fokus: Имам чувството, че в последния момент някой се е сетил, че са забравили да сложат поставка за чаши и са турили в подлакътника колкото да се каже, че има... :biggrin:

Но, от друга страна... като отвориш врата и видиш огромните седалки със светла кожа, алуминия акцент на таблото и волана - бе доста пълни душата!
Това, че центъра на волана не се върти + алуминиевият акцент - прилича малко на щурвал на самолет... :biggrin:

https://vsi4kibri4ki.com/storage/review_gallery_images/9_Citroen_c5_i_face_Bri4ka.jpg

Забравяш за неудобствата по-горе и когато си на магистралата с 140 - усещането наситна е както в самолет, доста е тихо - само леко се разклаща от време на време, а като и дадеш малко газ - се чува едно тихо басово боботене от мотора (точно както при джетовете като правят маневри за кацане), докато ускори и после пак утихва...
На 120-130 е супер тиха, на 140 започва да се чува леко вятъра отвън. Не си позволявам да карам с повече (дълго време)... :biggrin:

За разхода - аз в началото я карах доста леко - при 120 на магистрала и 90-100 по първокласни пътища ми даваше разход 6 (няколко пъти до Солун и обратно).
Като карам с 140/7 и 120 на първокласните дава 6.5 - цитирам разходите по по компютър. На колонката досега винаги е бил под това което компютъра показва.

Сферите - аз мисля, че ти бях писал - предишния собственик е сменил фабричните с такива от Ксантия, та честно казано не знам дали (и как трябва) да вози подобна машина... На дълго ме кефи много, в града по неравности се клати доста (но не колкото Пикасото) спрямо DS-a.
Дано не се налага смяна на цилиндри скоро - след 2013 четох, че оправили проблемите с теча..., ма ще търся като му дойде времето какво да се прави...

Топките незнам, за сега ще оставя така (скоро ги провериха - допълниха, не усетих разлика).
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1113
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот longgo » Пон Сеп 18, 2023 10:33 am

Aко наистина са сложили от ксантия, тоя е за бой! Нито отворите, нито мембраните са както трябва. На оригиналните за модела ти, те са с двойна мембрана, от там издържат мноого повече време и доста по къси спрямо дължината на ксантия но са по-широки.
На ксантия са предвидени за LHM масло, на новите мембраната е друг материал и е предвидена за LDS. Вероятно ако са поставени комфортни за ксантия, може да ти люлее повече. Също така, имай предвид, че твоята в много по-тежка от ксантията!
Също така, не знам дали споменах, но направи някой ден гимнастиката с разглобяване на помпата за окачването. Тоест, да се отвори и провери за прахоляк от четките. С времето те се износват, и задръстват каналите. Става хубаво мазало товарещо мотора и той.. вземе та предаде бог дух.
Хем ще си наясно и ако трябва да се сменят четките, хем да ти е спокойно. Знам, че не умира ей така, защото в общи линии ако хидравликата ти няма течове и проблеми, помпата не работи толкова често (износва) но казвам да го знаеш..
Наистина модела си е приятен, и е жалко че не го продължиха. Каквото и да обясняват за тия новите и адаптивните уникални амортисьори... сферите са си сфери
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1645
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот TheSaint » Сря Сеп 20, 2023 8:50 am

longgo написа:Aко наистина са сложили от ксантия, тоя е за бой!
...


Трябва да хвана да покарам или да ме повозят на "нормална" да видя за какво иде реч...
Освен, че леко се люля напред назад по светофарите при по-рязко спиране, не ме кефи и как изтропва при ниска, но "несъобразена" скорост, при внезапно пропадане на колело след неравност (ниски, но ръбати легнали полицаи, или малко по-дълбока дупка) - имам чувството, че цилиндъра се разгъва рязко до край и окачването изтраква в някакви стопери... Незнам дали е заради сферите, или има друг проблем, но ме се струва, че е заради сфери - не тропа по паважа.
Ако се кара внимателно не е проблем, но баща ми заключи, че трябва да си проверя амортисьорите след едно такова пропадане. ;)
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1113
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот Dragonfly » Чет Сеп 21, 2023 8:11 pm

Не знам как е конструирано задното окачване, но ако е типичното ситроенско, като на Ксантия и предишните модели - със следящи рамена, неприятното удряне в напречен ръб или релса си го има. Окачването не е проектирано за каране по траверси, както често се случва по нашите улици и пътища.
Има и още едно "думкане" отзад. Пак казвам, опитът ми е от Ксантията. Задният мост всъщност е една рама, на тампони към купето, които позволяват известно пасивно завиване на задните колела. Освен че създава усещане за презавиване, докато ѝ свикне човек, като се поизносят тези тампони, думкат. Когато я купих в деветата ѝ година, вече думкаше. Ясен я излекува тогава. Беше изобретил някакви гумени вложки негова конструкция и един матричар му ги правеше. Горе-долу за около час работа да ги постави и задницата спря да думка. Питай го.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3886
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот longgo » Нед Сеп 24, 2023 9:35 am

На С5-3 какъвто е твоя, окачването е многораменно с двойни А-рамена отпред и отзад! Няма нищо общо нито с предните С5 нито с ксантия..
Думкането се дължи на друго.. , а между другото спрете да говорите за "амортисьори". Тази кола има такива в модела с пружини, тук има хидро цилиндри. Телескопа на хидроцилиндъра е пълен с масло за да дъжи някаква дължина. От там при свиване, тази налична течност преминава през отвора на сферата над който има пластина. Един вид клапан. От там течността горница напъва мембраната и тя свива газа. Това е положителната амплитуда. В момента в който тръгне на обратно, течността да излиза, тази шайба затваря и течността не минава сравнително директно а през препятствие и съответно скоростта и се забавя. Всъщност така работи всеки амортисьор.
Но! Ако разшириш входният отвор и флуида да има бърза скорост, и намалиш вътре каналите играещи препятствие, колата ще е на практика неуправляема и ще се люлее като аналогична нямаща въобще амортисьор. При скъпите изпълнения като V6 exclusive има допълнителни още две сфери на мост. С една дума на тях има много по-големи отвори от тези на окачването.
Над самият хидроцилиндър пък има един подвижен клапан като ренде вьорнер. Представлява като V, което пулсира управлявано чрез електромагнит и така имаш винаги променливо сечение което се контролира от сума ти пъти в секунда.
Когато трябва "мекота" и комфорт се отваря канала към втората сфера и този V-клапан задържа в по-широката част. В момента в който обаче трябва втвърдяване, втората се изключва, остава тази на окачването която е с по-малък отвор и обем и колата се "одървя".
Защо "думка"? За разлика от пружините (има същият модел като твоя и с пружини и амортисьори) където на практика има от нула до 20% свито за милисекунда защото е механичен елемент, то при хидравликата трябва време за да може да премине флуида през сечението на сферата.
Затова ако има вълни или неравности, но разпределени, имаш люлеене но не и друсане и вибрации като при пружините. Обратно, ако я нацелиш в ръб ще те заболи чак теб от звука. Нямаш избор! Караш, стараеш се да избягваш коси напречни ръбове и това е...
Принципно, ако имаш бордюр или нещо право (трамвайна релса), минавай леко на страни.
Също, нека да спомена че за разлика от старите хидравлични цитрони, при теб това многораменното окачване подобрява изключително много комфорта при почти всички режими на движение! Хода на колелото не е като на махало а вертикално..
Единствено, което за съжаление също може да се получи е разбиване тампоните на задните долни носачи, и колата леко се разкрачва , както и тампона в ухото долу в хидроцилиндъра.. Отпред имаш два шарнира на страна, както и отново тампони на носачите. Ако там има разбито малко, може да притропва, но вече ще го чуваш дори по паветата при ниска скорост. Ако само имаш това глухо думкане сякаш нещо си ударил и е еднкратно при преминаване на ръб... е така ще е.. Сори :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1645
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Изборa на семейна кола II приключи!

Мнениеот TheSaint » Пон Сеп 25, 2023 8:39 am

longgo написа:***
.. , а между другото спрете да говорите за "амортисьори".
***


Като рекох на падре, че няма амортисьори таз кола - рече - "Какво?! Да не е на ресори...?!" (и туй след 4 часа София - Аспровалта... :megashock:)
Явно ми е доста кофти возията, да му се невиди... :cray: :biggrin:

Иначе благодаря, беше полезно инфото! :driving:
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1113
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Следваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 85 госта

cron
placeholder