Егати и колите ...

За хората, пътищата и автомобилите

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Пон Дек 20, 2021 12:10 pm

И тъкмо викам модерната техника може да има нещо положително.. и пляс.
Познат тук, върл фен на киа и доволен от предните две с е сдоби с бензинова с директно впръскване 1.4 турбо - 140кс автомат. Колата е на.. никакви километри. Вероятно 18 или 22 000. Хубава, тиха, автоматик, набира добре и има хубаво озвучение. Дотук мед и масло. Докато не дойде сега хладното! Прави струва вика все хладно в тая кола. Слезеш , идеш до магазина и като влезеш оная лед. Викам, ни мой да бъде.
За протокола, другата му кола е 1.6 дизел, предната версия на моята. А за нея каза че загрявала по-бързо. :megashock:
Та подхода бе малко научен: аз се въоражих с малко резистори с различно съпротивление за да "емулирам" показания на датчика за температура. Викам, там може да има нещо уловка. Един лазерен термометър и уреда да меря тоци и съпротивление. Външна температура около +4С.
Първото което разбрах почти веднага - датчика си е наред. Зпалихме колата, оставихме я да поработи на място. Оная вдигна обороти, поработи към 5-6мин на малко по-високи обороти и утихна. В колата никакви вентилатори пуснати или парно. НА таблото... едва стигна 70°. Мамка му и прасе. Оставихме я да поработи цели 20мин и едва тогава стигна малко под 90° на стрелка на уреда. До тук кофти Петров.
Замерих с термометъра маркучите към купето единия около 60-62°С , другия около 58° Тези към радиатора около 6°.
Пусхахме на 24° климатроника и за 5-8мин стрелката падна на 50-60° вътре на таблото.. Меря на маркучите към парното 38-48° :shok:
Добре, до тук хикс, игрек, и една славянска буква.. Угаси той, махнах аз буксата от темп. сензор и хакнах резистор който на теория трябваше да показва към компа темп. на водата около -1 до 0°
Палнахме я, тя вдига обороти както се очакваше, угасихме парно, вентилтор и т.н. И я оставихме да работи с около 1000мин-1 на място. Почти 15мин работа, навън +4°С , колата под един шапрон, викам ей ся вече ще видим поне 95 градуса по маркучите.. , някой термостат ще отвори.. не би. Към парното стигнаха 75°С и там си останаха. Горния към горната част на радиатора стигна 60°, долния остана на 20° (блок-радиатор) и толкова.
По табло показваше 90°.. Пусна на 24°С парното и вентиалтора на макс. Тук задържа повече време преди да започне да намалява..
Вероятно тук веднага ще чуя - ама то вероятно някой от термостатите не затваря и т.н. Тц.. Проблема е доста по дълбоко.
Този двигател е първо с директно впръскване, второ по-малък обем и трето... работи по принципа на Аткинсън-Милър. Тоест, по време на цикъла всмукване запазва отворен по-дълго време клапана и затваря около 30% по-късно от когато нормален Ото мотор би направил. Така подобрява термичната ефективност до 40%, отделно работи със стехиометрия от порядъка на 15:1. Има разбира се ЕГР клапан, но за разлика от дизеловите с водна риза която би вкарвала допълнително температура в охлаждащата течност този няма. Или с други думи мотора работи с по-малко количество гориво, охлажда по-добре цилиндъра с управление на сместа, има по-малко термични загуби и е супер зелен. За сметка на това, пасажера вътре зимата ще започне да заприличва по цвят на смърф. Главата и блока са от алуминиева сплав, или при студена околна среда ще отдават бързо температурата навън.
Колата има два термостата. Един на главата и един на блока. По документи горния в главата трябва да е на 88°С а този на блока на 105° и да подоброява "ускореното" придвижване на водата.
Разбира се в тоя цепенак и при тая температура която датчика отчита почти на самата глава остава спорен въпроса колко отворен въобще ще работи тоя горния термостат камо ли долния..
Така прехвалената им автоматична кутия, всъщност е 7-степенна механична с два съединителя, електросерво управление и 2/3 по-малко масло от стандартен подобен автомат с хидро конвретор..
Като живот на мотора се спряга 200-250 000. Предвид , че е с верига и директно впръскване вероятно и 300 000 може да стигне с клизма ако не я зориш много..
Та ето цената да си "зелен". Оказва се, същия студ и проблеми има в 1.4 TFSI моделите на Ваг групата, 1.0-1.2 на форд, 1.2-на PSA... :scratch:
Седя и си мисля - ксантията която дрънках от 2000-та година, загряваше при -10 по-бързо, държеше по-висока температура за по-дълго и т.н. Карал съм и саксо 1,4. Тая въшка ако и да бе 75кс имаше пак около 5.5/100 разход и зимата затопля приятно бързо..
Сега сядаш в кола (която и да е от средния клас) която е поне 25-32 000 пари и в нея хем повече тегло и ненужни неща ами и на това отгоре отпред един асматик от 1.0 или 1.2...1.4.. който както сега виждам не само че няма да ти гори особено малко сравнен с 2.0 мотор ами на това отгоре и ще трябва да умуваш как да не замръзнеш.. :scratch: Ай честито..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1460
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Dragonfly » Пон Дек 20, 2021 12:52 pm

Демек, зимата от зелен ставаш син. :biggrin:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3749
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Егати и колите ...

Мнениеот TheSaint » Чет Дек 30, 2021 12:31 pm

Мале мале... продължавайте такива работи да пишете и няма скоро са си купя по-нова кола... Май ще изчакам да поевтинеят електричките... ;)
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1002
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Предишна

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder