Егати и колите ...

За хората, пътищата и автомобилите

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Съб Май 29, 2021 11:27 am

Така, статус рапорт.
Върнах дясната кормилна колона и започнах да звъня по обяви за Хюндай на части. Около една трета от автомобилите бяха с десен волан. Направих си екселска таблица за да не се обърквам къде съм звънял, щото имаше телефони които са пуснали по 4-5 обяви. Намерих една все още непродадена в село Петърч за 300лв и я взех.

Намерението ми беше да установя кой чарк издал багажа. След няколко размени на компоненти един цял ден под таблото се установи че нещо по контролера е изпушило. Това ме изненада понеже си има комуникация с контролер единствено от torque sensor нямаше никакъв сигнал. След няколко сравнения забелязах че напрежението на батерията при стария контролер е с около един волт по-ниско. Тепърва ще се занимавам с него, търся увеличителни очила че да мога да разглеждам спойките и да чета компонентите. Колата е сглобена с новата ползва на кормилна колона и функционира нормално.

Дефектната водна помпа беше подменена с нова. Марката е aisin, не е куча, просто лош късмет.
Въпреки че сега всичко работи по колата, на мен вече ми е нервно от нея. Да я карах аз, както и да е, но да карам друг човек да и се довери ми е чоглаво.

А, още нещо. На няколко пъти по време на тестовете дисплеят на таблото примигваше за няколко секунди от най-ярко до най тъмно положение. Така и не успях да го засека в момента в който примигва да наблюдавам напрежението на батерията. Сега живея с мисълта че не е изключено алтернатора да допринася за късия живот на кормилната рейка.

Вече на моята кола, проблемът със съединителя. Оказа се, на моята лостът за избутване на вилката е по-къс с 4мм. Момчетата в сервиза го навариха, струговаха и полираха, сега съединителя е ток и жица.

За бграйдър, тази колона е за следващия модел. Намират се и за моя, ползвани, но само по чужди сайтове и цената е към 400 евро.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Съб Май 29, 2021 11:29 am

longgo написа:Всъщност, помощника не е чак толкова як колкото си мислиш, а при добре направена система е в пэти по-добре от тази с маслото.

При мен на място удря до 45-50А. Само за статистиката.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Нед Май 30, 2021 5:25 pm

При мен бушона е 80А ама не съм се сещал скоро да видя какво показва на място като усилие и като ток.. Но това говорим за запален двигател и поне 13.5 волта напрежение или само на контакт?
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Егати и колите ...

Мнениеот Пачо » Пон Май 31, 2021 12:10 pm

На запален двигател. При плавно движение на волана се движи в рамките на 25-30А, при рязко завъртане 45-50А. Това го гледам в лайв дата на скенера, не знам колко е реално.

Лонго, ти имаше тема в която правИ таблото на една кола, спойките нещо бяха сдали, дали се сещаш къде е тая история? Подозирам нещо такова да е причината за мигането на дисплея.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Егати и колите ...

Мнениеот longgo » Вто Юни 01, 2021 4:05 pm

Maлко по-силно въртене на място на запален мотор(на моята)
steerring_1.jpg


при леко въртене на място:
steerring_2.jpg


Ако наистина много рязко го завъртя може би в края на въртенето за под секунда чуква 40А, но при маневриране нормално макс 30. Ако колата се движи и под 30А е..
Колата е с гуми 205/55/16 и е диЗъл тоест леко по-тежка отпред от 1.4 бензин да кажем


Темата е тази: viewtopic.php?f=4&t=2962&hilit=%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%B4
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Предишна

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron
placeholder