Поликарбонат

За хората, пътищата и автомобилите

Поликарбонат

Мнениеот Пачо » Пет Сеп 08, 2017 10:24 pm

Нервира ме живота бе пичове!
Поликарбонат, това се твърди да е материалът от който правят фаровете на колите от двайс и няколко години насам. И стоповете, тях пък от поне 50 години. Не съм уверен в числата, така ги чувствам. Гледай сега какво става с поликарбоната когато е на предни светлини. Това са коли между 1994 и 1997, Хонда:

Изображение
.
Изображение
.
Изображение
.
Изображение
.
Изображение

А това е кола 2004, тойота, но важи за всяка марка, всяка:

Изображение
.
Изображение


А това са стоповете на същата тойота:

Изображение
.
Изображение


Защо бе аджеба тоя поликарбонат като го сложиш напреде и почва да си емава мамата? Доплеров ефект ли му влияе? Нямам физично обяснение, нека некой счетоводител обясни, може пък да е проблема административен?!?!

И да предположим, позицията около предните калници е предразполагаща да се оксидира поликарбоната, ами вижте тия снимки отдолу. Това е пак хонда, само че модел 1990-1993. Това е по-стара Хонда. Всички снимки на Хонда съм свалил в рамките на 15 минути от сайт за продажба на коли, тоест, не е да кажеш, старите хонди са снимани преди 10 години. Не, всичко е снимано сега за продажба. Не съм подбирал, свалих от всеки модел хонда първите 7-8 обяви.

Тойотата е на колега, снимах я същия ден на паркинга. Смених фаровете на s2000 щото бяха по-зле от тези на Тойотата. Струваше ми 830 американски рубли.

Защо тоя поликарбонат на старите хонди не се ембава със собственика си? Каква е тая работа? Нервиран съм! Взех повече снимки на старата хонда, белким намеря една дето е с оксидирани фарове - е немаше!!!

Изображение
.
Изображение
.
Изображение
.
Изображение
.
Изображение
.
Изображение
.
Изображение
.
Изображение
.
Изображение
.
Изображение
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4011
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm
Местоположение: Кара лайна на север

Re: Поликарбонат

Мнениеот Kibik » Пет Сеп 08, 2017 11:25 pm

Не знам дали на по-старите е по-качествен материала (на още по-старите е стъкло :) ), но наистина помътняването го има в последните 10-15г.
Не знам и защо само фаровете се скапват, не стоповете. Дали не е от нагряването от крушките и насрещната струя?
Все пак полирането/възстановяването е лесно, има такива китове с пасти и става и с машина и ръчно. В някои китове има и някакво покритие накрая (coating), за да го запази по-дълго.
Можеш сам да си го направиш, но много фирми предлагат тази услуга (в БГ и UK)
Става и с паста за зъби, но не съм го правил, само съм чел.
Та, дали тези на снимките накрая не са работени през годините...?
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1082
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Поликарбонат

Мнениеот Пачо » Пет Сеп 08, 2017 11:54 pm

Купувах китове на 3М, правил съм го и с паста за зъби, дрелка, имам една кутия с приспособления за тая дейност. Издържа около година. Не съм пробвал с пръскането на покритие. Въпросът ми е, обаче, защо на старите хонди не се случва? Пак са пластмасови фаровете, не са стъкло. За Phoebus cartel някой чувал ли е? Ми да ме прощава здравия разум, цонспиративно ми изглежда!

Kibik написа:Та, дали тези на снимките накрая не са работени през годините...?


Какво имаш предвид? Да са полирани ли? Нали казах, отворих сайта и потърсих всички хонди имежду 1990-1993, и свалих НАРЕД първите снимки. Пиосле направих същото за хонди от 1994-1997 и свалих първите наред. Е как НИ ЕДИН от по-новите хонди не си е полирал фаровете? Не съм прескочил една обява, наред. Между другото, знам кои са полирани преди време, вече го познавам. Правено е именно на по-новите хонди.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4011
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm
Местоположение: Кара лайна на север

Re: Поликарбонат

Мнениеот Dragonfly » Съб Сеп 09, 2017 6:52 pm

При всички положения предните фарове са изложени на постоянно абразивно въздействие от насрещния поток, който носи всякакви микрочастици - кога повече, кога по-малко. Те и челните стъкла от същинско стъкло с времето се покриват с микро драскотини.
Като гледам снимките, все ми се струва, че запазените всъщност са си същински стъкла.
Поликарбонатът навлезе според мен заради комплекс от фактори:
- лесната обработка и шприцване/леене в сложни форми;
- оптично има по-добра пропускливост и по-малко вътрешни пречупвания от стъклото, което стана важно условие с навлизането на ксеноновите крушки;
- води се устойчив на УВ светлина;
- пластичен е и не се троши лесно, не формира опасно остри парчета, като плексигласа (полиметил метакрилат). Последният е официално забранен при състезателните автомобили и формално при всички останали.

Това обаче в голяма степен се влияе от качеството на основната суровина и добавките.
Лично наблюдение: Плексигласът се фрезова доста капризно, трябва комбинация от специален, полиран и остър като бръснач фрезер, скорост на рязане в унисон с оборотите за сваляне на относително дебела стружка, която да отнася генерираната топлина и да не се допуска дори моментно локално нагряване, защото настъпва лавинообразен процес на топене е натрупване върху инструмента. Имах да правя тук едни циферблати за реставриране на стар автомобил (оригиналните са ляти от плексиглас, който бе пожълтял и обсипан с микропукнатини). Направих пробен от плексиглас, защото такъв имах наличен. Стана добре. Но реших да използвам по-съвременна пластмаса - поликарбонат. Купих парче прозрачен (турски се оказа). И бях силно изненадан, защото фрезоването не се получи добре. Топеше се и завличаше. А би трябвало точката му на топене да е по-висока от тази на плексигласа. В крайна сметка стана, но доста си поиграх с обороти, скорост и дълбочина на рязането.

Та думата ми е, че е напълно възможно да се икономисва нещо при производството, което силно влошава качеството на материала. То нали и самите коли вече са проектирани за кратък жизнен цикъл.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3428
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Поликарбонат

Мнениеот kamen » Нед Сеп 10, 2017 7:01 am

На Маздата(2000г) десния фар го минах с паста за пастиране и горе-долу стана добре.Преди няколко месеца един комшия търкаше с водна шкурка фаровете на едно Пежо,но не знам резултата.А на Ескорта явно фаровете са стъклени,защото не са помътнели.Обаче на предното стъкло забелязвам много одрасквания-мънички,като от камъчета.Да видим в четвъртък какво ще сложат,защото оставих онзи ден децата да играят в колата за няколко минути и малкият пукна стъклото с глава.Нищо му няма на детето,даже не се разплака,ама резултата е налице.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2270
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Поликарбонат

Мнениеот longgo » Нед Сеп 17, 2017 9:05 pm

Aз до колкото знам задните не са поликарбонат но може и да бъркам. Иначе, тъкмо щях да се засиля да пиша, че караш напред не на зад и за това пясъка и боклуците "полират" предните фарове а не стоповете ама Драгона го е писал преди мен.
Говорейки за стопове - например на Ксантия 1 и 2 стоповете са все на Валео. Обаче, при жегите и изминалите години на версия 1 се опичат, почват да се лющят и като цяло заприличват ако и да са задни на тези опечените от твоите снимки. На моята кола която е 2-ро поколение и е произведена 2000-та стоповете не са пипани никога камо ли полирани а са все едно вчера са поставени. Явно само и единствено е начина и дозирането на химикалите при производството. Полирането на фаровете ще ги направи ясни и чисти но за много кратък период. Например пръскане с лак отгоре ще донади някой и друг месец горница, прозрачно фолио отгоре още малко но пак ще станат така..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 980
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Поликарбонат

Мнениеот kamen » Пет Окт 06, 2017 1:21 pm

Пробвах днес с водна шкурка(2000)-значително подобрение,но улловката е,че с 10-тина минути работа не се получава.Май иска полираща машина,за да се избистри хубаво стъклото на фара.Сега пък възниква проблема с какво да напръскам,че да не пожълтява отново.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2270
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Поликарбонат

Мнениеот Лев4о » Пет Окт 06, 2017 3:13 pm

kamen написа:Пробвах днес с водна шкурка(2000)-значително подобрение,но улловката е,че с 10-тина минути работа не се получава.Май иска полираща машина,за да се избистри хубаво стъклото на фара.Сега пък възниква проблема с какво да напръскам,че да не пожълтява отново.

Моят съвет е да пробваш с чук - удряш му един чук и после отиваш при застрахователя.
:biggrin:
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1268
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Поликарбонат

Мнениеот kamen » Пет Окт 06, 2017 11:18 pm

Не че съм търсил,но ми споменаха за 20-30лв за фар...Освен за спорта,друг зор нямам.Иначе на мен лично не ми пречи особено.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2270
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Поликарбонат

Мнениеот Пачо » Пон Окт 09, 2017 7:13 am

kamen написа:Иначе на мен лично не ми пречи особено.

Бе полека-лека мирясваме. Затова надеждите са в младото поколение, то си трябва кръвта да кипи та да се хванеш с каузи като редно/нередно.

longgo написа:Aз до колкото знам задните не са поликарбонат но може и да бъркам.


Може и да си прав, на тойотата стоповете се оказаха от PMMA (плексиглас), както и фаровете на въпросните стари Хонди. Плексигласът бил с по-добри оптични свойства, обаче поликарбонатът бил по-устойчив на удар. Пожълтяването си му е свойство на поликарбоната. Ако ще да караш на задна до работа и обратно, пак ще пожълтее.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4011
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm
Местоположение: Кара лайна на север


Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder