Jetta пиздец..

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

Jetta пиздец..

Мнениеот longgo » Пет Мар 31, 2017 11:13 pm

Такаа, защо пиздец? Защото джетата е на едн рускоговорящ комшия. А какъв всъщност е проблема: централното - не работи. Ни от копчетата на ключа, нито с ключа заврян шофьорската врата. Отвътре, като се натисне бутончето на вратата за заключване на всичките, някак си успява да изцъка и пасажерска предна.
Задни - отворени както са останали. Багажник затворен. И което е лошо и вратичката на резервоара. Е било е лошо до момента в който през багажника я е отворил.
На лаптопа показа:
j393_01.jpg
j393_01.jpg (75.17 KiB) Прегледано 2829 пъти

Тест на вратите през софта единствено сработи само на предна пасажерска. И до там умира. Бушони наред.
Ходил във сервиза на VW, oня първо му рекъл: А, вероятно е батерията в ключа заминала?! Браво. Сменили я - нищо. След това заключили:трябва да сменяме ключа(120е), и двете машинки в предните две врати(150е всяка) без работа. Така и не схванах как след като няма сигнал от модула който отговаря за всичките тия дивотии те заключили, че с машинките ще стане. Все пак те са дилърския сервиз, за това мен ми мина през главата да погледна схема някаква, дали пък аджеба захранването за задните не минава нещо през предните. Мисля в ранни модели на VW има тоя номер че модула се захранва от шофьорската врата.
Понеже коментара на пича бе свързан с многократното "все на**й ушло..", "VW блят говно.." , решихме преди да се метне в здравото плащане да проверя все пак дали има ток до тоя модул.
Разглабяне на жабка и стигане до модула:
j393_02.jpg
j393_02.jpg (196.62 KiB) Прегледано 2829 пъти

j393_03.jpg
j393_03.jpg (197.37 KiB) Прегледано 2829 пъти


Това лесно, и тук следва проверка:
j393_04.jpg
j393_04.jpg (139.22 KiB) Прегледано 2829 пъти


На снимката се вижда "изолирано" следното - кафяв маса, червен-чер захранване Това се явява Т18/2.По тази схема:
j393_07.jpg
(355.99 KiB) 179 пъти

Единствения вход за захранване в модула.Свалих буксата и замерих - на контакт/без контакт нищо. (а би трябвало да има постоянно 12 волта на нея).
За експеримента реших да пусна 12 волта на модула от постоянен източник - от бутоните на ключа отново нищо. Но то мисля е нормално като е свалян акумулатор а и модула е бил без ток. Нали трябва да си "припомни" че тоя ключ може да се ползва. Това не бе важното в момента. Ключ в ключалката и брях - модула взе да цъка. Вратите се ключат и отключват, от шофьорската врата бутона за резервоара без проблем сработва. Сега вече е ясно че проблема е захранването до модула. Но тук идва и втория куцуз. Колата е джета 2006-та , 1K2 по документи, или 1КМ по книжка. Като отворя тази програмка за VW която имам за схеми, уж оригинална. Показва, че захранването се взима от 24-ти бушон,схемата по-горе. А реално в таблото такъв няма:
j393_05.jpg
j393_05.jpg (108.72 KiB) Прегледано 2829 пъти

В книжката към колата се посочва бушон F25 (25A) Ограден в розово. Осветление на салон, централно заключване.. Осветление има, ток до модула както се каза - не. Отворих от към задната част на таблото с бушони:
j393_06.jpg
j393_06.jpg (137.56 KiB) Прегледано 2829 пъти

единствен кабел който видях да е същия размер и да е червено-чер се вижда на снимката. Но той отива към бушон 28, който е ограден в бяло на снимката по-горе. В някои схеми за бушони дават за джета 2007-а например бушона за тоя модул да е F1 но в моторния отсег. Тук такъв няма.
На схемата по-горе с тоците от модула J393 , 18/2 през връзка 9 препраща където синята линия сочи. Н на тази схема някак си има доста несъотвестствия.
Опитах с такава за европа и модел 2007-а пак същия мотор и 1к2 тип:
j393_08.jpg
(441.28 KiB) 179 пъти

Тук уж правилно препраща връзка 3, но се вижда че там са 3 кабела свързани. Някои от тях явно са в таблото и от там се разклонява.
Принципно мога да пусна един кабел дирекно и да закрепя щайгата, но ми се иска ако трябва то поне да разклоня от където трябва.
Та най-накрая и въпроса: някъде евентуално още една схемичка за джета(имат разлики малко между голф 5) да има от къде да намеря?
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Jetta пиздец..

Мнениеот Пачо » Съб Апр 01, 2017 11:12 am

Бих я проверил по VIN коя година и мотор трябва да е. Руска кола не се доверявай, идвали са ми руснаци с коли сглобени от три други. Това е закон, руска кола без трансплантации не съм виждал докато бях в сервиза. Традиционно руснак купува от руснаци, щото те са "в играта" и знаят как да "намират" коли по-тънко. Бих проверил 162 и 190 къде отиват и дали работят аксесоарите които трябва да захранват.
Благодаря за четивото, много занимателно и приятно :good:
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Jetta пиздец..

Мнениеот longgo » Съб Апр 01, 2017 11:35 pm

Извинявам се за станалото недоразумение, но колата не е руска.И не са пипали руснаци по нея. Тук и дума не може да става колата да е правеня от няколко други. Пича е молдовец, но си купи колата от автосалон тук. Дали може да е побългарявана колата не знам. Покрай това което сега е казуса не виждам да има пускани или рязани кабели и т.н. В смисъл всичко си е както е излязла от завода.
Имам вин-а за нея но в програмките които имам по вин не мога да търся. Колата е 2006-а, като модел в талона е записано 1КМ но такова не съществува в базата. Има 1К1 което е голф 5, и 1К2 което е джетата. Мотора е BLF, 1.6FSI.

Както се вижда на снимката по-долу само това мога да запиша:
j393_10.jpg
j393_10.jpg (95.29 KiB) Прегледано 2813 пъти


След това ми излизат следните опции:
j393_09.jpg
(414.93 KiB) 163 пъти


Аз избирам да не е американска или английска. Но и то не помага особено.

Пачо написа: Бих проверил 162 и 190 къде отиват и дали работят аксесоарите които трябва да захранват


Според евро схемата е така:
j393_11eu.jpg
j393_11eu.jpg (270.9 KiB) Прегледано 2768 пъти


Както се вижда не водят никъде. И тук е поредния парадокс с тези схеми. В същия жълт тематичен списък като избера бушони, навсякъде ми казва че бушон 24 в купето е 20А(модели преди 2005, след 2005, след Юли 2006) и захранва предни врати моторите, както и модула J393 с който реално имам проблема. На практика там мястото е празно :scratch: Единствено както споменах по-горе на 27-а има 20А и само в него виждам дебелият червено чер кабел.
Ето схема на UK версията. Там нещата са относително директни, бушон -> кабел модул. Яко, само че се захранва от бушон 1 с 20А в.. моторния отсег а там е .. празно. Има място но няма бушон.
j393_12uk.jpg
j393_12uk.jpg (108.8 KiB) Прегледано 2813 пъти

Същият случай е и с мексиканската версия.
j393_13mexico.jpg
(181.75 KiB) 163 пъти


Сякаш схемата е почти вярна до това, че има един 20А бушон и кабела е директно до модула, само дето бушона е .. в купето. Принципно съм чувал за легендите как френските само проблеми с кабелите имали(и донякъде има нещо такова) но там на всеки кабел има буква и номер. Тоест на ситроена ми са така. Като видиш единия край и по схемата гледаш кой къде. Тук жълто червен, жълто син са много. И ако не си сигурен кой от къде идва или нямашм 99% вярната схема може да стане кофти. За това и на мен малко не ми се иска на кола която си следи едва ли не и влагата в чорапите на пасажера, току така да резна тоя кабел и се надявах да попадна на вярната информация.
Утре ще замеря все пак дали няма пряка връзка между първи бушон в моторният отсег и кабела в купето(прозвъняване). Също така на всички схеми е дебел червен кабел който захранва бушоните в съседство. А на снимката с кабелите отзад се вижда че тук е жълто чер захранващият.. :nea: А и другото в случая на което нямам отговор, и което собственика на возилото ме попита: и как така и защо тоя кабел ще да се е прекъснал :scratch: Тоест рпедполагам прекалено опънат в снопа и с прокъсани нишки. След това под товар една по една са нагаряли до момента в който е сдал багажа. Но това е чиста проба спекулация. А да се сваля табло и арматури за да се гони михаля аз поне няма да се наема. За сега остава идеят с байпас с пояснителни бележки в двата края какво и защо е сменяно. Та така, рапорт даден :drinks:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Jetta пиздец..

Мнениеот longgo » Нед Апр 02, 2017 7:08 pm

И така да поставя епилог на казуса. Почти бях подготвен да режа кабел. Все пак "окрилен" от схемите които пуснах по-горе се усъмних, че намереният червено чер кабел е правилният. Както и по-горе писах на позиция SB1 (бушони до батерията) нямаше нищо поставено. Тест пробите на мултиметъра там и на буксата...Пюююююююю. :dance3: Найс ъ? :biggrin: Пляс един 20А бушон и колата си стана пак каквато трябва да е. До тук първи извод бе, че като е ходил в сервиз за да проверяват защо не въртят вентилаторите вероятно някой е извадил бушона и той просто не е обърнал внимание че колата не се заключва. Случва се.
Това едно на страна. В същите документи и схеми които изрових се казва: бушон 27 в купето е Бензинова помпа(чиито кабел бях нарочил да е към модула). Може и да е. Но бушон SB1 в моторния отсег:
j393_14.jpg
j393_14.jpg (187.79 KiB) Прегледано 2803 пъти

Празно да бъде, както се вижда от горната снимка. А реално не трябва. Пак според литературата - Бушон 24 в купето - захранване на модула за вратите. Такъв липсва физически. В книжката към колата - никъде нямаше SB1 > 20А вписан в листата с бушони. Както и за бензиновата помпа SC27 > 20A... но пък пише 25-ти е за модула J393 но ако прозвъниш кабела от буксата до бушон държача.. чеп. Мълчание. :nea: Егати :scratch:
Важното е, че всичко завърши без драма. Мерси за вниманието :Hi:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Jetta пиздец..

Мнениеот Пачо » Пон Апр 03, 2017 3:48 am

Бравос!
Дано не започне да пада акумулатора сега :biggrin:
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Jetta пиздец..

Мнениеот Dragonfly » Пон Апр 03, 2017 11:00 pm

На подобен случай бях свидетел при Генчо с един джип Мерцедес. Собственикът (монтанчанин) беше правил нещо да му дава ток и съответно вързал жиците наопъки. Като казало "бум", ръчкал уж да оправя бушони. Генчо беше оправил поразиите, някакъв електронен блок май му смениха, но джипът нямаше палене. До подкачваща помпа и разни клапани нямаше напрежение.
Попаднах в момента, когато се кълняха всички немски и български майки :)
В кутията с бушоните под капака всички главни бушони проверени, до един не идва ток. До него празно гнездо. Съвсем лаишки и напосоки викам "тука не трябва ли да има бушон?". Гено се пляска по челото, премества въпросния бушон на съседното гнездо и, о чудо, джипът запали :)
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Jetta пиздец..

Мнениеот longgo » Пет Апр 14, 2017 11:49 am

На такъв случай който ти говориш аз тук видях но с тойота корола версо - заради изгоряли габарити свалили бушон на работеща кола, но поставили на грешното място обратно. И тоя си покарал до магазина така, угасил и.. до там баце.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Jetta пиздец..

Мнениеот TheSaint » Сря Апр 19, 2017 5:59 am

Ooo, вече малко по-добре се чувствам - на предишния ми X-trail - реших да ресетвам компютъра - след ресет - ядец - не пали по никой начин - умрях - реших да не пипам повече. :help:
Затворих всичко - доведох майстор от Нисан - човека закачи тестер на ODB-то и след 10 мин. запали - бе вика не разбирам как тоз бушон се беше преместил в грешно гнездо! Е изпоядох се и с $20 в ръка и всичко беше наред. :drinks:


longgo написа:На такъв случай който ти говориш аз тук видях но с тойота корола версо - заради изгоряли габарити свалили бушон на работеща кола, но поставили на грешното място обратно. И тоя си покарал до магазина така, угасил и.. до там баце.


Dragonfly написа:На подобен случай бях свидетел при Генчо с един джип Мерцедес. Собственикът (монтанчанин) беше правил нещо да му дава ток и съответно вързал жиците наопъки. Като казало "бум", ръчкал уж да оправя бушони. Генчо беше оправил поразиите, някакъв електронен блок май му смениха, но джипът нямаше палене. До подкачваща помпа и разни клапани нямаше напрежение.
Попаднах в момента, когато се кълняха всички немски и български майки :)
В кутията с бушоните под капака всички главни бушони проверени, до един не идва ток. До него празно гнездо. Съвсем лаишки и напосоки викам "тука не трябва ли да има бушон?". Гено се пляска по челото, премества въпросния бушон на съседното гнездо и, о чудо, джипът запали :)
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 979
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm


Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron
placeholder