VW1.9TDI PD-невъзможно запалване[ok]и тресене на празен ход[проблем]

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

VW1.9TDI PD-невъзможно запалване[ok]и тресене на празен ход[проблем]

Мнениеот longgo » Пет Мар 25, 2016 1:15 am

Eто едно нещо с което се "давих". За някой професионал предполагам ще е детска игра но на мен ми отне малко гадаене..  :pardon:
Пациента бе Пасат 1.9TD  с помпа дюза. Пича, отива на работа.Гаси. След работа сяда и колата не пали. Връщат я на буксир.
Проверка на реле за помпа, бушони, реле компютър нямаше нещо нередно освен нагорели контакти чат пат. Никакви грешки записани в компа.До колкото разбрах на първо четене няма и inertia switch.
И тогава реших че е помпата, ма се чува как бачка пущината.  :scratch: Свалих маркуча от помпата влизащ в горивния филтър до мотора - чеп. Сухо.
След това извадих помпата(между другото ако някой му трябва инфо: ползвах клещи за филтър като буквата П вертикално в слотовете и завъртях на 15° обратно на часовата и се отключи. Maйната им на швабите със спешъл тул №хххх).
Директно от нея в шише - чеп. Или не смучеше нищо или мотора се въртеше но без турбинката. Е.. оказа се,че само лъскане и духане оправиха нещата..  :biggrin:
Да се чете, накисване в обезмаслител, малко лъсване с парцала.Измиване с вода и издухване с пищов и сгъстен въздух. Сега колата пали и работи идеално. Или почти, защото явно има други кусури с дюза. В Бг е сменена вече една, както и тандем помпата. Въпреки това когато мотора се запали студен работи гладко и тихо. Мине ли 50 градуса на водата и остане на празен ход почва да тресе, чука като трактор.Но определено като да е един цилиндър проблемен. При първо четене с Ваг Кома бе излязла грешка с 4та дюза но се изчисти. Изфорсираш ли или я засилиш над 1000мин-1 няма и помен от посочените проблеми.Или не са осезаеми  :scratch: Според което знам клапаните са с хидравлични повдигачи. Имам теория но не съм разбирач и за сега ще я оставя да отлежи.
В тукашния сервиз когато е ходил за диагностика са прочели грешката която и аз с ваг кома - реле на подкачващата помпата е или на късо към маса или няма връзка!?. Поискали са му 50е за релето и 30е за смяна и за тях това е .. проблема с тресенето след като затопли.  А релето си е читаво. Но е възможен проблем със спойки в компа което явно не е радкост при тия мотори. :pardon:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна longgo на Вто Май 17, 2016 9:06 pm, променена общо 1 път
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: WV 1.9 TDI - тресе на празен ход

Мнениеот Nikolashka » Пет Мар 25, 2016 1:58 am

Обаче.....евала. За труда, който си хвърлил по дефекта и за труда, който си хвърлил тук, във форума. Не знам от къде ти идва мотивацията, но определено си доста мотивиран .

:good:
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3375
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: WV 1.9 TDI - тресе на празен ход

Мнениеот Лев4о » Пет Мар 25, 2016 7:51 am

Браво и от мен! :good:
А на цедката пише "РОМ"  ;)
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1373
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: WV 1.9 TDI - тресе на празен ход

Мнениеот Dragonfly » Пет Мар 25, 2016 7:09 pm

Един цилиндър няма как да е от помпата. Помпа-дюзата работи винаги на пълен ход на плунжера, задвижвана от нейна си гърбица. Началото и края на цикъла на впръскване се командват по електрически (даже електро-хидравличен) способ, подобно на дюзите на комън рейл - отпушва и запушва управляващ канал на горивото.
Като загрее, всички автомобили обикновено свалят оборотите на празния ход. Т.е. намаляват цикловата доза в случая с дизел. И спорад мен там някъде е проблемът. Компютърът обаче следва да го улавя заради неравномерната ъглова скорост на коляновия вал.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: WV 1.9 TDI - тресе на празен ход

Мнениеот longgo » Пет Мар 25, 2016 10:55 pm

За ентусиазмът - пускам нещата считайки , че би ви било интересно и също така форма е видим в нета и това може евентуално да помогне на друг  :pardon:

Dragonfly - според което съм видял като инфо не мисля тези са като PSA-комън рейла. Там компютъра отваря дюзата няколко пъти за цикъл - с пилотно пре впръскане, нормална порция и след нея още една.Като горивото е под високо налягане до сами инжектора. Тук тандем помпата подкачва в нещо като магистрала.Kомпа отваря електрическия клапан на дюзата да дозира количеството което после гърбицата донагнетява под много високо налягане в цилиндъра. Вероятно за това са и малко по-шумни тези мотори. :unknw:

Всъщност парадокса се засили. На прикачените снимки се вижда "smooth" контрола. Поради стойности над 2.80 на 3ти цилиндър и лоша работа, в бг е била подменена дюзата на 3ти цилиндър и до колкото разбирам тандем помпата. Но малко след това мотора е започнал проблема с тресенето. До преди да почистя цетката, колата като е студена показваше горе долу като на снимка 1, но празния ход естествено бе около 1000оборота и двигателя работи гладко почти без вибрация(като за дизел де). Но като загрее, с падане на оборотите и просто се виждаше как на 4ти започва от около 0.2-0.5 да нараства докато покаже 2.99 и тогава започва да работи като трактор, да тресе яко и определено отзад става по-димна. Тъй като днес имах свободно време и бях обещал пак закачихме колата на компа - вместо четвърти сега започна да прави номера на първи. Вижда се на снимката. Сега при стартиране на колата загряла, за малко работи добре и след това пак започва това плавно нарастване на стойността като компа "опитва" да компенсира проблемния със орязване горивото на съседния цилиндър.И съответно пак тресе като щура. Свалих капака на клапаните просто да видя за износване или нещо необичайно - оказа се че почти всички дюзи, дори сменената на трети е с DE в името си докато на 4-ти е TR. Като съпротивление на намотките - много малка разлика м/у 4те за това приемам че са еднакви. Също така тази на 4ти е много леко завъртяна към купето, докато останалите са така да се каже на 90гр. което вероятно би означавало че е сменяна в Италия от където е колата. След няколко паления и гасене, отново вместо на 1-ви започна да сговня нещата на 4-ти, после повдигна и първи..  :scratch:
Бях попадал на теми в които хора с подобен двигател са имали такава работа на празен ход , и загряла е палела доста трудно.
"Оправянето" всъщност е било да се активира картограмата заложена вътре за такъв с автоматична кутия и нещата са идвали на място. Е, компа е трупал малко грешки заради липсващи елементи на автоматика но колата е бачкала добре.Та тъй като съм зелен в областта някой и друг съвет ще е от полза.  :drinks:
Всъщност може ли модератор да отдели мнението на Драгона и това в отделна тема за да бъде по-полезно насочено разискването.
Прикачени файлове
mitko-norm1.jpg
mitko-norm2.jpg
Последна промяна longgo на Пет Мар 25, 2016 11:07 pm, променена общо 1 път
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: WV 1.9 TDI - тресе на празен ход

Мнениеот Dragonfly » Съб Мар 26, 2016 12:18 am

Разделих темата, но малко по-назад в мненията :)

Аз не казвам, че работят по същия начин като на комън рейл, тук няма рейка за високо налягане, а е като при класическата плунжерна помпа - плунжерът има един и същ ход и в камерата му постъпва преди впръскване един и същ обем гориво. Колко отива в цилиндъра и колко се връща обратно към резервоара, решава управлението.
Вариантите са два - или не се пълнят камерките еднакво, или дюзите с отрицателна корекция "пикаят" - т.е. затварянето не става навреме или въобще не се затварят както трябва. Последното например знам, че се случва на D4D на Тойота и компа им не го улавя (то е и трудно, но има остатъчно изгаряне и сгъстяване не само на въздух). Резултатът е пробито бутало.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: WV 1.9 TDI - тресе на празен ход

Мнениеот longgo » Вто Мар 29, 2016 5:23 pm

Като примерен ученик започнах да си водя бележки  :rofl: или по-точно да чета бележките от приложеното документче.
От там излезе нещо много неприятно и същевременно интересно - в тази система за разлика от неразбираемо защо недолюбвания френски дизел при подаване на ток към инжектора той не ОТВАРЯ а точно обратното  ЗАТВАРЯ.  :slap:
каналът в който минава нагнетеното от подкачващата(тандем)помпа циркулиращо гориво. Този електроклапан на дюзата се задържа отворен толкова колкто гориво трябва и след това електрониката му набива амнайсе ампера ток и се опитва да го задържи затворен докато трае нагнетяването от механичната част на инжектора. Компютъра следи състоянието на този веентил по нарастващият ток и по него също така определя как да нагласи следващата порция.
На тази кола проблема който остана е  - като работи на място пуши повечко, мирише на нафта и започва да работи като трактор. Това разбира се не е константно а ту го има ту го няма. В момента в който подадеш повечко газ и проблема изчезва. 
И на база попрочетеното, моето разсъждение:  Ако приемем (чисто теоретично измислена стойност от мен) че при празен ход електроклапана на инжектора трябва да е затворен 50мс то на по-високи обороти това време ще е 10 или дори 5мс. Ясно и логично. Но какво ще стане ако в тези 50мс през които трябва да е затворен при празен ход то той стои напълно затворен 10мс, след това пропусне малко за 1-2мс после пак затворен, после.. и т.н. Или с една дума не удържи целия интервал плътно затворен? Повече нафта и сговнено положение.
Същото ще се получи (предполагам) ако по някаква причина в кабелния сноп или по-точно клемите букса-инжектор или букса-букса(съединяваща кабела от екуто със снопа в главата, или снопа към екуто) имат нагар/лош контакт/лошо кримпване/лош вложен материал.. На схемата на екуто няма много добро обяснение, но там един от пиновете е общ за всички инжектори и след това още 4 за всеки един по отделно. Съдейки от "опит" какво съм отварял повечето авто производители предпочитат NPN мосфети за управление на инжекторите. Тоест лесно управляваш мосфета чрез плюс(NPN) а той управлява масата на инжектора. Ако съм прав и тук е така, то плюсовата обща част за всички инжектори, поне от което видях на буксата , е същия размер кабел като останалите. Както и клема. Но там минава повечко ток(за всичките 4) или по-голям шанс да иде у лево.
И трето остава самото реле което подава силния ток за инжекторите да подава някъде на входящ пин в екуто, а от там през платката да свързва към изходящия за към инжекторния сноп. Което според мен е голяма тъпня ако може да пратиш от релето тока направо през дебел кабел към инжекторите а само масите да идат до компа но.. какво ми разбира главата от немска техника.  :unknw:
Ако е реле и основен кабел(плюсов) то тогава обаче би трябвало да има проблем с всички инжектори, а то за сега съдейки по което компа мери и пуснатите снимки е само за 2.
Имам вече информация как се центрова механичната част ако трябва, но това си е за сега чисто електрически кошмар. Отделно днес говорих със собственика който си кара колата всеки ден сега.Та след като свалих последния път капака на клапаните и опитах да "донаместя" буксите по инжекторите, и почистих тази разделяща сноповете в главата букса, от тогава не е имал проблем с празния ход или тресене на мотора.  :unknw:
Въпреки това сме решили да вземе едно чисто ново реле 202 за инжекторите, след което идната събота да преслушаме пак мотора и да опитам да сваля буксата от към компа и тази от към главата и да проверя кабелите отново. Пък да видим..  :fokus:
Прикачени файлове

[Разширението pdf беше деактивирано]

Последна промяна longgo на Вто Мар 29, 2016 5:58 pm, променена общо 1 път
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: VW 1.9TDI PD-невъзможно запалване[оправено] и тресене на празен ход

Мнениеот Dragonfly » Сря Мар 30, 2016 4:59 pm

С малка забележка, че MOSFET са N-канални, а не NPN (това е за биполярни транзистори). Иначе си прав - управлението по low side (общ плюс и комутация към минус след консуматора) е предпочитано, защото и дрейн-а е свързан с топлоотвеждащата пластина и може директно да контактува с шасито  (минуса) за охлаждане.
Щом пуши и мирише на нафта, значи изхвърля неизгоряла такава. Щом трака - значи запалването става по-рано от желания ъгъл преди ГМТ. Обикновено на студен двигател предварението е по-голямо и тогава отчетливо тракат. И моят прост дизел е така. Като достигне към 30-40 градуса на антифриза при главата, връща предварението на нормалния ъгъл.
В твоя случай ми се струва, че може и да не е непременно по-ранно впръскване. Ако има остатъчно горене от пикаеща дюза, може да засреща буталото и в друга точка на хода му. Или да запалва повече нафта от нужното - натрупаното изпуснато от дюзата и полепнало по бутало и стени плюс новата порция.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: VW 1.9TDI PD-невъзможно запалване[оправено] и тресене на празен ход

Мнениеот longgo » Пет Апр 01, 2016 11:26 pm

Правилна ти е забележката ама аз за къв го написах NPN ... вместо N-fet ..  :scratch: :slap:
та развитието ако може да се нарече такова. Както написах преди буксите бяха разскачени и почистени, но забравих да добавя че малко с тънка отверка сгънах клемичките на всички букси влизащи в инжекторите. От тогава до сега никакви странни наблюдения като тресене и придръпване. Днес проверих пак таймингите на празния ход колебаят се в диапазона -0,8 до 1.1.. Тоест добре си работи. Но пък за сметка на това всяко едно палене е странно. Тоест една идея по-кофти от очакваното. Подгяващите свещи по мултиметър са уж горе долу еднакви но не са и скъпи така че може да бъдат заменени в случай на нужда. Ново реле за инжекторите вече поставено. За сега ще оставя да отлежи щом може да я кара и ще видим по-късно.
Последна промяна longgo на Нед Апр 03, 2016 8:16 pm, променена общо 1 път
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: VW 1.9TDI PD-невъзможно запалване[оправено] и тресене на празен ход[ОК сега]

Мнениеот longgo » Нед Апр 03, 2016 8:17 pm

И последно(надявам се) инфо/развитие - последните тестове и гледане в таймингите показаха всичко е ок. Плуват си в диапазон -0,5 до +0,9. Мека работа на празен ход. Оказа се че, акумулатора на колата е зле и скоро ще бъде сменен, а дори да имаше някакво съпротивление на подгревните свещи явно и те са за смяна защото сега като стана жега или около +5 до +8  :biggrin: колата пали по-лесно. Следователно за сега може да се счита че проблема е решен.  :drinks:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: VW 1.9TDI PD-невъзможно запалване[оправено] и тресене на празен ход[ОК сега]

Мнениеот longgo » Нед Апр 24, 2016 12:00 pm

Айде да вкарам малко съспенс в нещата - преди няколко дни колата която до тук писах и коментирах.. пак е отказала да запали.  :slap: Не знам дали се дължи на факта че бе станало доста хладно(-2С) или друго като например паднал акумулатор, проблемни подгряващи, отново запушен филтър.. За сега още не ми се е обадил моя познат да я погледна и това го научавам от общ приятел  :unknw:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: VW 1.9TDI PD-невъзможно запалване[оправено] и тресене на празен ход[ОК сега]

Мнениеот Dragonfly » Нед Апр 24, 2016 12:17 pm

Е-ех, а колко просто бе на обикновения дизел - отхлабваш щуцерите на дюзите, въртиш на стартер и ако плюе нафта, значи помпата работи и гориво има :)
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: VW 1.9TDI PD-невъзможно запалване[оправено] и тресене на празен ход[ОК сега]

Мнениеот longgo » Съб Апр 30, 2016 10:06 pm

Решението на текущия казус -  собственика на возилото ми се обади и днес ходихме да го видим - контакт, да се чуе помпа.. тц. Да метне гориво - тц. Директно захранване  - бръммммм.  Махнах реле 167 за помпата, и направо един мост с дебел кабел и две обувки. Контакт и помпата взе да се обажда.
Та така с моста запалихме колата. Отворих релето - нагоряло. В понеделник живот и здраве ще бъде поръчано друго. Разбира се релето си е най-обикновено 20А но Гюнтер решил да ми прави сечено - имам налични аманйсе резервни релета но са стандартни а това е с два по-широки крака за силовата част
, а управляващите релето са един дебел и едно тъничко хакнати един до друг. Не за друго ами да те шибат за части, защото едно универсално реле е към 8е а това е поне 18 и нагоре.  :mad:
Проблема обаче със смотания празен ход отново се пръкна. Ще бъде поръчан нов кабелен сноп управляващ инжекторите и след това ще видим(доложа) :drinks:
Последна промяна longgo на Сря Май 18, 2016 3:52 pm, променена общо 1 път
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: VW 1.9TDI PD-невъзможно запалване[оправено] и тресене на празен ход[ОК сега]

Мнениеот Пачо » Вто Май 03, 2016 4:26 am

[quote="longgo"]
...
Проблема обаче със смотания празен ход остана. Ще бъде поръчан нов кабелен сноп управляващ инжекторите и след това ще видим(доложа) :drinks:
[/quote]

Именно, с това бих започнал. Тоя сноп по щатско заминава за 6-7 години.
... "Всичко,що е технически оправдано,е красиво"-Королёв, Сергей Павлович
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: VW 1.9TDI PD-невъзможно запалване[оправено] и тресене на празен ход[ОК сега]

Мнениеот longgo » Нед Май 15, 2016 2:23 pm

Айде и тук да се разпиша с документалистика:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Стария сноп
Изображение
Новия:
Изображение

Като резултат - все още има нужда от нова батерия, но на пуък че горе долу се стабилизира празния ход остана един проблем. Според компа "подрязване" на 1ви цилиндър е невъзможно:
Изображение
Или малко като загрее колата и почва да работи като трактор пак. Не лавират оборотите но чука заради повечкото гориво и пуши. За сега сменена е само на 3ти цилиндър дюза. Мога да опитам за всеки случай пак да почистя клемите на тази но дори и да се оправи не вярвам да е постоянен ефекта..  :mad: Та може ид а се наложи замяна но това няма да е вече в моите ръце но поне за сега не е така зле както бе.
Интересното е че на другия познат пасата е Б5 но 1998-а и нито има проблем с дюзите, нито с помпите, нито с кабелните снопове а е същия тип мотор.. а този 2004 на почти половината по-малко километри и...  :unknw:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Следваща

Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

placeholder