Eдни неделни ТНТМ-та

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Пон Сеп 09, 2019 6:27 pm

Сиииигурен ли си че шарнира е оригиналния? Че на колко е тая кола? 110 000.. Просто някой го е стегнал или с много яш пистолет или е влязла влага. Шарнирите около 30-50 000 да издържат тука. По родните лунни повърхности 18-30 000 макс.. Със хубав ключ и пистолет с поне 800-900Нм ударен и си излизат.. Без никакви тръби и сложни системи. Ако трябва малко се натопля шенкела и готово..
А намазаха ли със керамична смазка резбата? Едва ли.. Или ще кажат че ще се "развие". Стягат се на 250-300Нм..
За апаратите е тъй.. Да им се невиди
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1348
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Сря Сеп 11, 2019 10:18 am

Ся, като се върнах назад във времето - сменян е, но не помня преди колко време :)
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3686
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот TheSaint » Съб Сеп 14, 2019 7:47 am

longgo написа:
TheSaint написа:И си взел най-благото купе - с огромна пета врата и багажник!


Мерси, но просто докато се наканя изтървах същата но комби. Е там вече му се казва багажник.Един от най големите в европейски коли.. Ма нъ..
Тия да - голям и е багажника и удобен за доста неща но неудобството идва от перваза отзад.Ако е нещо по голямо и тежко не може просто да го "плъзнеш". От друга страна има и теглич тъй че...


Ами освен ако наистина не ти трябва или не ти харесва в тип комби - за мен това е перфектния вариант - хем силует на седан, хем багажник хамбар, па било то и с праг!
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 975
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Блутут GPS модул

Мнениеот longgo » Нед Окт 13, 2019 9:38 pm

gps_1.jpg
gps_2.jpg
gps_3.jpg


Това са три модулчета. Най-малкото е волтаж регулатор. Другото е сериен RX/TX терминал и един GPS приемник. А каква е идеята?
В колата ако ползвам, пардон като ползвам.. телефона като GPS приемник доста пъти той загрява относително бързо и почва едно преизчисляване...
Та ползвах известно време нокия LD-4W блутут донгъл който излъчва GPS сигнала и през специален софтуер на андроида препраща към GPS координатите към навигацията. Обаче, стана кофти. Взе да пада батерията и т.н. Та за това си събрах мой си приемник. За сега работи доста прилично и бързо и в общи линии върши това за което имах идея да върши.
С едно силиконово подложно парче за телефони (тези лепкавите за арматура) си лепвам телефона на километража и готово.. :biggrin: Или мога да си поставя където искам телефона :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1348
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Блутут GPS модул

Мнениеот TheSaint » Нед Окт 13, 2019 9:47 pm

Аз от много години закачам стойката на телефона или на самата духалка, или така, че да мога да я насоча към него. Работи чудесно лятоска по жегите, зимата затварям тази духалка, или премествам да не духа в него.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 975
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

1.9 TDI PD

Мнениеот longgo » Нед Окт 13, 2019 10:13 pm

Ей го на поредния трактор дето заради едни изпуснали уплътнения бе започнал да кади, да петляви обороти и т.н.
tura_1.jpg
tura_2.jpg

Логично, при такива свинщини се сменят на всички цилиндри, плюс кабелите които управляват инжекторите. Ма.. дори 20те евра за комплекта уплътнения нещо му се видяха доста на собственика :boast: :scratch:
Отделно, постоянно нещо все ставаше с тоя EGR та и там малко кардинално се подходи.. Така де, рекох да си пробвам играчката.. и няколко софта.
Па така или иначе, не ме послушаха че само да подложат едни пластини на тръбичката към EGR-a няма да го спрат ами ще шиба грешки в неусвяст..

bdm_edc16u1_0.jpg

bdm_edc16u1_1.jpg

bdm_edc16u1_2.jpg


До тук 2:0 за мен :drinks:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1348
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Тяхната кожа... китайска..

Мнениеот longgo » Нед Окт 13, 2019 10:18 pm

volan_1.jpg
volan_2.jpg
volan_3.jpg

Това ми е стария геврек на "новата" придобивка. Та понеже беше зле, реших да поръчам от алиекспрес една обшивка и да си пробвам уменяиат по труд и творчество..
Не се получи както ми се искаше, и от снимките не личи чак, но има малко неравномерност на линията на пбшивката (заради моето неумение), отделно мъничко иска още лентата да е по-широка, и обратно ъгълчетата към спиците по-теснички.. ама каквото такова. Реших да не режа нищо. Пък и така все пак е една идея по-добре от което как бе.. :music:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1348
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

C5 emotion

Мнениеот longgo » Съб Ное 02, 2019 11:20 pm

cp1.jpg
cp2.jpg
cp3.jpg
cp6.jpg

След като преди почти месец видях сметката на единия заден лагер ми мина през акъла че може и другия да се отели.. Надявах се да е по-нататък.. ма не би.
Не, че бе яко започнал да ръмжи.. но си ромолеше лекинко.. Та ако не ми дремеше особено щях да я карам докато завие ама пусто.. техничар човек.
Плюс и изкривените спирачни апарати заради тъпия окис и надрани дискове..
Та.. поръчах части и днес бе екшъна...
От друга страна - свалих апаратите, минах отворите за болтовете със свредло да разкрам окиса и почистя добре. След това намазах с медна грес повърхността на апарата и със специална керамична смазка резбата на болтовете за да не хване корозия и да запецнат нещо. Знам, че там по-принцип на тези болтове поставят лепило и е сухо но при почти 190Нм стегнати и косо натоварване не вярвам да ги "загубя" :biggrin:
За сега се надявам поне няколко години да няма там работа. Или поне докато е моя :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1348
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Пачо » Нед Дек 08, 2019 11:13 am

Ай, майка, ти хирург!!!
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4132
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Лев4о » Нед Дек 08, 2019 3:52 pm

Пачо написа:Ай, майка, ти хирург!!!
ЗЗ
За мен е гинеколог, защото може да направи основен ремонт през аспуфа.
:biggrin:
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1355
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Нед Дек 08, 2019 5:46 pm

Пачо написа:Ай, майка, ти хирург!!!


Ай ся.. той баща ми е виновен че ме закрасти по тия коли не майка ми :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1348
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Renault Scenic 2005 - корекция на километри 93c56 EEPROM

Мнениеот longgo » Пон Дек 09, 2019 12:01 pm

Сега, преди да ме емнете защот пускам инфо за нещо дето джамбазите отдавна правят.. да поясня. На един познат рендето на няколко паления и примерно 5-10км добавя към 2-3000отгоре.
Електрически дефект. Та стана дума дали може да се коригират обратно до нормалните.
Имам програма която в общи линии смята правилно нещата и с нея става лесно, но ми бе любопитно как се записват(калкулират) тия неща и ето за протокола стъкмистика която по моята логика се получава:

scenic_eeprom_data.jpg


Данните са във вид: CRC CRC Byte2 BYTE1 и както се вижда от снимката едни и същи данни са записани 4 пъти. Защо 4.. нямам идея.. те си знаят.

За текущия пример километрите са 158 528km или 94 BF 6B 40 00 02
1. отваряме калкулатор с възможност за конвертиране от HEX към DEC и обратно, както и да подържа побитови операции OR / AND / XOR ...
Това може да се сметне принципно и на лист хартия ама.. що да се мъчи човек :biggrin:

2. обръщаме 158 528 в HEX и се получава 26B40. Разбира се, калкулатора премахва водещите нули. Или за да имаме два байта то трябва да е такъв тип ХХХХ ХХХХ
Или за целта се добавят три нули: 00026B40 , разместваме да е по прегледно : 0002 6B40

3. местата на двата байта се разменят > 6B40 0002 , и на основния байт се прави вид CRC кодиране

6B > xor > FF => 94
40 > xor > FF => BF

4. събираме в едно: 94 BF 6B 40 00 02

Предполагам, CRC се прави на първия байт заради това, че колата може да е под 100 000км и тогава втория ще е празен.
Ето втори пример: 98650km

1. 98650km > DEC2HEX > 1815A > 0001 815A
2. разменяме местата 815A 0001
3. CRC
- 0×81 xor 0xFF > 7E
- 0×5A xor 0xFF > A5
4. събираме в едно : 7E A5 81 5A 00 01

Колкото сметнах по моя начин, софта за километражи даде същ резултат.. :pardon:
Това е за Сценик 2004-2005 със 93c56 EEPROM. Вероятно и други модели на рено със същия чип ползват подобен алгоритъм. Не мога да твърдя..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1348
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Ц5... продължението

Мнениеот longgo » Чет Фев 27, 2020 12:08 am

Не знам дали писах някъде, ама последното което "малко" ми бъркаше в нервите относно каруцата бе факта, че на 4-4200км трябваше (надявам се вече не) да долея почти 1.3Л масло..
Моторно масло.. Не посмях да опитам със слънчогледово.. :biggrin:
В общи линии, купих части и днес, като първи ден от мъничка отпуска, благодарение на момчето което държи сервиза.. стигнах до тук:

eng_3.jpg

eng_4.jpg

eng_5.jpg

eng_6.jpg

eng_7.jpg


От цялата работа проблема се оказа една шибана семерина (тази зад маховика) и една капачка : ей ги нЪ :nea:

eng_1.jpg


Ей тая тъпа тенекия е 30 кинта..:
eng_2.jpg


Принципно мотора има централна маслена магистрала затапена в двата края с тия капачки. И аз тръгнах да развивам..Даже и не напънах.. Та при 3 бара масло.. нищо чудно.
А за голямата семерина зад маховика.. :fool: Как може на старите модели да изкарваха по 200-260 000 тука на 145-6 вече протекло.. (не че не знам защо де.. )
Според познат ситроенаджия(собственика на тукашния им сервиз) в бюлетина пишело, че тия двете се сменяли на всеки 4г. Или в общи линии на смяна на съединител..
Явно предния собственик не е поискал(от незнание) и тия са сменили което е искал.. само :pardon:
Сега нови са семерините на полуоските, на маховика и на първичния вал на скоростната кутия. Или поне ако съм монтирал всичко както трябва и не шурне от нейде. :scratch:
Ако не друго, поне разбрах че маховика ѝ е по-лек от съединителя. :biggrin:
eng_8.jpg

eng_9.jpg
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1348
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Съб Фев 29, 2020 12:09 pm

Е, то Ситроен ако не е омазан, значи няма масло :)
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3686
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот TheSaint » Вто Мар 03, 2020 9:01 am

Dragonfly написа:Е, то Ситроен ако не е омазан, значи няма масло :)

:rofl:
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 975
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron
placeholder