Eдни неделни ТНТМ-та

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Чет Фев 28, 2019 10:38 pm

kamen написа:Съвсем ме объркахте...Направо нищо вече не разбирам. :pardon:


Не се притеснявай :drinks:
Понякога и аз имам чувството, че не разбирам какво точно правя. Особено ако не тръгва, както се очаква.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3598
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Пет Мар 01, 2019 10:52 pm

за разбърито ясно защо ти е.. аз за другите неща говорех.. (опитвах де).
Иначе, интересен проект!
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

EGR - 1.6TDI VW crap... CAYC engine

Мнениеот longgo » Нед Апр 14, 2019 1:12 pm

Колкото по-модерна една кола (в случая тоуран 2011-12) толкова повече неща с в г*з* :biggrin:
Количката е 270 000км и вече с хлопащ демферен маховик но не това е проблема. Нито заминалата дюза която бе заменена, нито стчупената пружина, ръжда, постоянно проблеми с CAN шината и задните модули за светлините.. Проблема стана, че EGR-a реши че е запецнал / затлачен / нагорял и не иска да бачка като свят.
Разбира се, е направен по най-сложния начин, и наврян там дето слънце не огрява.. Оказва се също така, че освен понякога изронващи се зъбни колела на моторче/гребен системата щифта който държи едно лагерче на на остта на клапана се изхлузва и задира в алумина. В резултат хода става силно ограничен и става дискотека.. И разбира се при не затворен EGR компа се шашка и ви в най-хубавия вариант оставате до 2000-2400мин-1 работа или в най-лошия: опасност за мотора. Гасне и.. до там. Което разбира се, може да стане и поради едно шибано кабелче на датчик за масло под мотора.. А загубиш кората и някоя буца сняг перне по картера и си оставте да мръзнете в коледната нощ споменавайки майките на технолозите. Но да се върна на клапана..
Ей го на:
egr_3.jpg


Ето я и грешката:
egr_0.jpg


В общи линии идеята е, че има зададени стартова и крайна стойност. Те се замерват от магнитен ринг качен на едната зъбчатка:
egr_6.jpg


тя лашка едно рамо на което е клапана. Самото моторче е простичко: управлява се пре 12 волта чрез ШИМ/PWM.
egr_7.jpg


малката интегралка е реално датчик на Хол (за сега банята и спалнята не участват. От части кухнята..)
След почти никаква полезна информация в нета освен тази: сменя се само с оригинална част, защото афтър маркета или дават грешни данни и проблема остава или след 10-тина хил.. явно се разкалибрират и .. айде свали качи отначало.. Във VCDS има опция EGR adaptration но никакви придружаващи данни как се прави.. И в общи линии с почти никакъв резултат..
Тогава попаднах на това: http://jestineyong.com/exhaust-gas-reci ... i-engines/
Добра идея, която реших да прегърна:
egr_9.jpg


Това добре. Сметнах, че при мен компа вижда 0.67 от 1 волт при затворена и добавих делителя на напрежение. Според сметките трябваше да иде около 1.05-1.1 волта.
нещо такова и се получи. Преди това обаче проверих кабелите за да е сигурна работата.

От схемата се вижда, че 5волта се подават от един кабел към тези няколко модула. Което ме наведе на мисълта че ако датчика за позиция на променливата геометрия на турбото не е наред то може да ебава и EGRa
Но не познах.. всичко си бе където и както трябва:
egr_5.jpg


Разбира се прозвъних и кабелите (just in case)... по горната схема и изваден T60 кабел. На схемата J623 e компа а T60(54) например означава: букса 60 пинова, 54-и пин
egr_4.jpg


Всичко е наред и там. Никакви странни неща.
Сглобихме обратно и докато мотора бе студен всичко добре. Колата се форсира, набира, никакакъв LIMP MODE или записана грешка. Докато загря.. Явно тогава режима на EGR-a става по-активен и тогава пак лююююсссс LIMP MODE : engine warning, visit workshop.. Ъ?!

Проблема сега бе, че компютъра очаква да кажем при 50% егр през мафа да минат 450мг въздух измерени.. обаче минават 430.. Или с други думи по датчик клапата е където трябва но количеството .. не е..
:punish:
Това разбира се поугаси ентусиазмът и дори записаните в CAN модула амнайсе грешки за активен халдекс, проблем със сгъваемия покрив, плъзгащи врати и памет на седалките , все неща които тая кола никога не е имала и няма намерение да има, не успя да ни развесели..
Тогава с любезното разрешение от страна на собственика: давай, дее***а нейната мама.., избрах следното:
egr_11.jpg

След това градско с умерено или динамично каране, и извънградско по главния път с по-ниска и след това по-висока круизърна скорост.. Хъ.. Никаква грешка записана.
Е това след като тези две опции бяха активирани грешката записаната за EGR бе изтрита.
Ново закачане с VCDS и този път записаните стойности бяха 1.2в минимално(затворена клапа) и 3.99(максимално отворена).. Тоест.. това чудо се самоадаптира с новите данни.
До тук добре. спестиха се едни 400е. Пихме и кафе с баница.. Обаче, остана въпросът дали.. нямаше да мине номера ако само бе активирано от опциите същото и тя да си вземе новата 0.7в стойност.. :scratch: без да се лежи по земята и да се прави вуду..
Няма да разглабяме. Просто разсъждение.. Това породено на база, че хора с подобни проблеми дават логове където минималната стойност е 0.7 или 0.85 волта.. :pardon:


:offtopic: - олях сe малко.. но вероятно може да е полезно и на някой дошъл чрез търсачката.. :driving:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

CHINA PCB CNC Shield

Мнениеот longgo » Нед Апр 14, 2019 1:52 pm

И тъй, реших да опитам да си направя една играчка..

cnc0.jpg


В общи линии размерите ще са 300х300мм отвън. До сега горе долу съм стигнал до това:
cnc1.jpg

cnc2.jpg



Обаче.. първото което не съобразих. Реших да направя Х (напречната) да е към 300мм. Да, ама 8мм носеща ос на 300мм дори при това ниско тегло и инструменти които ще са от 0.8 до 3мм макс пак отдава и криви..
Но така става като не мислиш с главата си или не караш проект по проект ами на камара..
Поръчах си нови направляващи: https://www.ebay.com/itm/282640122687 които са в пъти по-логичен избор ама на.. Сега сме в режим чакане на доставка и по-късно ще продължи проекта.
Има и един 3 вата лазер заявен, ще видим какво ще стане и там.. Напълно съм наясно че ако е около 2 вата реални ще е добре но пак за леки нещица ще става..
Друго обаче мие "терзанието". Харесах си платка за управление на играчката. И да ме пита човек защо не си разработих една моя ами се занимавам с глупости.. нямам отговор..
Отворих нета, видях доста позитивни отзиви и.. викам - поръчвам.
Платчицата дойде обаче... нещо не бе както трябва.

При закачане към компа без нищо на нея само захранване и USB кабел :
grbl_board_1.jpg


Светна и лампата на "шиндела". идеята е че се подава директно напрежение от входното за шпинделчето към лед диода а шпиндела се управлява по минус от един мосфет. Това хубаво.. ама нещо схемата куца.
И защо аджеба връща ток през там. Също така,няма въобще 1кОм резистор който да дръпне гейта на мосфета към маса или ако няма сигнал към пина то транзистора да не опита да се "активира".
След малко и платката се "саморазкачи" от компа. Въх.. Опитах с премахване на резистора към диода. Всичко тръгна. Подкара и степерите, разходки насам натам.. Добре.
Самият мосфет на книга е до 60V 16А така че би трябвало да носи на 2-2.5А на моторчето(шпиндела). Обаче, след да кажем 1,5мин въртене и разходки на моторите... пак се разкачи платката и шпиндела не спира дори след натискане на ресет на платката. Ядоса ме и смених и него с един за 160А рейтинг при 50 волта..
grbl_board_4.jpg

Тук добре. Запали пак платката.. обаче.. отново проблем. CH340G серийният чип и атмела взеха да греят за норматив, отново се саморазкача платката от порта и.. като цяло не е добре работата.
Управлението на транзистора е поверено на оптрон. Той получава 12 волта от волтаж регулатора над буксата. Аз подавам 20 волта захранване. През делител на напрежение (жълтата стрелка) пък се постигат 5 волта за управление на лазер 0-255 (0-5волта) сигнал. И тук чеп. Максималното е 4.5 волта там. И към гейта на мосфета минава през 100 ома резистор сигнала?!
Замених тези 100 ома с простичко мостче. Делителя на напрежение с по-добре сметнати стойности и получих 0-4,9 волта сигнал. Не е лошо. Но може и направо през шотки да пусна от управляващия пин 5-те волта към този сигнал пин..
Червените стрелки показват резистор напреки на кварцовете оправляващи чиповете.. !?! Това пък как им хрумна. Там трябва да са по един кондензатор от 22pF към маса. За филтърче..
Отделно този CH340G чип при свързване като USB-RX/TX комуникатор не трябва да има нищо закачено на пин 13.. ! Премахнато (бялата стрелка)
Разкарах захранването от 5 волта получавано от USB порта (джъмпера с лилава стрелка) както и поставих нужните кондензатори:

grbl_board_9.jpg
grbl_board_8.jpg


Нови тестове.. За сега работи, не загрява и не изключва при 2-3мин тест..
Остава вероятно да опитам замяна на 5-те волта регулатор LM78M05 с нещо като това:
cnc3.jpg


Другото дразнещо е, че 3-те пина за микростъпките са вързани към 5 волта или това е 1/16 микростепинг което е.. прекалено много. 1/8 е достатъчно, или да бяха поставили микро ключета или джъмпери за избор. В общи линии кофти съчинение..
Не съм за 16те евра.. ами да ме пита човек защо не си направя моя платка с отделни компоненти и ATMEL чип на цокъл.. както си му е реда
Та май.. докато чакам направляващите и лазера.. ще си поиграя малко с рисуване на платки :pardon:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Нед Апр 14, 2019 3:11 pm

За направляващите пръти ти вече сам си видял на практика, че си иска да има по-сериозни. Щото първото нещо, което си помислих, гледайки картинките, беше това. Ако ще и играчка да е, като вземе да реже нещо, силата да ги огъва си я има. И въобще не са ешове на вертикалната ти релса, макар и една.
С лазерно диодче може да гравираш надписи на кожа, дърво и пластмаса, особено двуцветния ABS за такива цели. Ама едва ли ще го реже.

Аз не разбрах какво общо има Атмел чип с управлението, това GRBL ли е?
При 20 в. захранване 7805 вероятно се опича и му изклчва термозащитата. Имаш 15 волта пад на напрежението, които да разсейва. Китайците си умират по такива критични употреби на този регулатор. По-добре DC-DC buck convertor. Например LM7576-5 или LM2596-5. Фабрично нагласен за 5 волта. Един шотки диод, един дросел 100 микрохенри (за втория само 33 мх) и два кондензатора и си готов. В дейташита е описано всичко. Изход до 3А консумация. Вместо МОСФЕТ за ключ, по-добре един мощен дарлингтон биполярен. TIP 122 или от тази серия. А най-сигурно с реленце :)

P.S. Чета, че има глобален срив на Фейсбук и Инстаграм. При мен няма, при теб има ли?
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3598
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

PCB - продължение

Мнениеот longgo » Нед Апр 14, 2019 5:40 pm

Да ти отговоря от зад напред: "срива" може да не е въобще със сървърите им а на локално българско ниво. При мен току що опитах поне фейса си се отваря за секунди. Правило ми е впечатление, как се хвалят в родината колко бил бърз и евтин нета.. Не казват обаче.. до къде. Пряко наблюдение от Близу(ментел) - обявени 30 мегабита. Из бг пиъринга около 25-28.. Тест към външни сървъри.. по европа и щатите.. 2-12... Тук имам мобилен(на симкартата на телефона) 50 мегабита LTE. Стига клетките да не са много натоварени.. ги постига на 80% почти навсякъде. Пробвал съм по магистралата 120км и what`s up с говор и видео .. работи :ok: И тези 20-48мегабита на една и съща клетка са до тукаше или до световен сървър. Няма значение..

За останалото(мерси че се включи в дискусията). 7805 не е вързан на 20-те волта! Това ще е пълно безумие(дори за китайците) Над жака (вход) за захранване се вижда 47милихерни бобина и XL4015 DC-DC конвертор до 4А който смъква от 15-25 волта на 12 твърдо. От тези 12 се сваля на 5.
Нямам под ръка схема на тази платка, но имам усещането, че преди да им попроменя малко дизайна част от 20те волта влизаха на отечка към регулатора от неправилното място въпреки всичко.
Първоначалният замисъл, беше 300мм-ровите да са под масата и така силата на усукване нямаше да е същатра поради вложките(плъзгащите лагери). А късите трябваше да са по "Х".
Ама после нещо ми хрумна друго и... осрах работата.. :biggrin: Вертикалната е блокче и направляваща тип HC15 или нещо такова.. Това нещо има достатъчна здравина към усукващи моменти.. Та тя няма да мръдне въобще. Във фирмата имаме машинка за надписване. В общи линии тежко центърче, вероятно с управление като електромагнит което бие пиксели и така пише текст и номера по металните детайли. та там двете му оси са на две такива линеали. По едно за ос.. И работи.. :ok:

Да, това е GRBL за това има мега 328...

Dragonfly написа: Вместо МОСФЕТ за ключ, по-добре един мощен дарлингтон биполярен. TIP 122 или от тази серия. А най-сигурно с реленце :)


Мосфета е идеален за работата.. а за реле въобще не става. Там се управлява с шим защото същия сигнал освенм да коригира оборотите на пиндела се ползва и за PWM управление на лазер..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Нед Апр 14, 2019 5:48 pm

А, аз мислех, че е само ОН/ОФФ. Макар че моторите, пък и лазера би трябвало да имат собствен драйвер и вход за ШИМ на логическо ниво. Не директно силово управление от контролера.
А на 7805 и 12 волта са му множко. Зависи от консумацията, но можеш да сметнеш тези 7 волта отгоре каква разсейвана мощност правят.
За ФБ беше глобално (но не чак по целия свят), четох го в новините.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3598
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Пон Апр 15, 2019 8:12 am

Бъркаш сериозен китайски шпиндел или дори такъв от рода на спаркито с моторче което е същото като на евтин гайковерт. То се захранва от същият източник на моторите. Няма никакво управление.
Да, някои лазери имат TTL вход (като този който поръчах) но то се извършва от същия пин на GRBL софта който управлява и шпиндела. В MAch-а е по друг начин малко но и там може да имаш активо управление.
Аз между другото направих "възражение" в сайта на алиекспрес и поставих снимки с маркирани стрелки кое не е наред и какви проблеми имам.. както и за факта че платката прегрява и няма нужните волтажи. Отговора бе: вашата заявка е неприемлива. Не може да ползвате снимки от интернет (?!?!) както и трябва видео което показва нефункционалността на продукта.. Пък и вече я вкарах в някакъв работен режим така,че няма как да им покажа проблема който почти реих та няма да мога да изклинча 50% refund за който кандидатствах.Остава само да опиша подробно проблемите барем друг не се подлъже.
Страно, обаче как така имаше толкова много позитивни мнения за тоя родукт с реплики че работи идеално, нямали проблеми, вършело добра работа и били доволни.. Или пък аз съм уцелил лявата..
Всъщност, като се замисля може да има и друг проблем. Платката на две места много леко лепнеше.. Ами ако не са я изчистили идеално от флюса.Случвало ми се е да имам противоречива рбота на моя платка и като я измих добре със спирт и се оправи..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот prius06 » Пон Апр 15, 2019 2:44 pm

longgo написа:Бъркаш сериозен китайски шпиндел или дори такъв от рода на спаркито с моторче което е същото като на евтин гайковерт. То се захранва от същият източник на моторите. Няма никакво управление.
Да, някои лазери имат TTL вход (като този който поръчах) но то се извършва от същия пин на GRBL софта който управлява и шпиндела. В MAch-а е по друг начин малко но и там може да имаш активо управление.
Аз между другото направих "възражение" в сайта на алиекспрес и поставих снимки с маркирани стрелки кое не е наред и какви проблеми имам.. както и за факта че платката прегрява и няма нужните волтажи. Отговора бе: вашата заявка е неприемлива. Не може да ползвате снимки от интернет (?!?!) както и трябва видео което показва нефункционалността на продукта.. Пък и вече я вкарах в някакъв работен режим така,че няма как да им покажа проблема който почти реих та няма да мога да изклинча 50% refund за който кандидатствах.Остава само да опиша подробно проблемите барем друг не се подлъже.
Страно, обаче как така имаше толкова много позитивни мнения за тоя родукт с реплики че работи идеално, нямали проблеми, вършело добра работа и били доволни.. Или пък аз съм уцелил лявата..
Всъщност, като се замисля може да има и друг проблем. Платката на две места много леко лепнеше.. Ами ако не са я изчистили идеално от флюса.Случвало ми се е да имам противоречива рбота на моя платка и като я измих добре със спирт и се оправи..
Не си губи времето с Али-то... всъщност твоя си работа де, времето си е твое :) Аз имах явен проблем (луфт по вертикалната ос, за който писах тук) доказан със снимков материал от самия продукт (не от Интернет). Арбитражът на Алиекспрес беше да върна продукта и да си взема парите... ама продукта струва да речем $200 с $200 доставка и ако похарча още $200 да им го върна ще ми върнат $200 и съм $400 назад и нямам продукт. :tease: И беше абсолютно невъзможно да се свържа с жив човек (ботове отвсякъде) да обясня, че не искам да връщам нищо, а всъщност се нуждая от една малка вложка да уплътни луфта... при това продавачът се беше съгласил с моите условия. (Това беше и около китайската нова година, може в други периоди да е по-добре.) Накрая вдигнах ръце и си го ползвам както си е - в интерес на истината, точно този луфт не ми е създавал никакви проблеми.

По повод управлението на шпиндъла (виж научих се да го пиша с Ш)... в моя конкретен случай захранващият блок има вход 0-10V за контрол на оборотите а GRBL-ът има 5V PWM изход та се наложи да си взема и един преобразувател, но не съм го използвал още.
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1891
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Пон Апр 15, 2019 4:04 pm

И моят инвертор е 0-10 волта. И засега ги задавам ръчно с потенциометър. Защото пробвах с една проста схема на преобразувател и нещо много голяма нелинейност се получи. Голям разнобой между зададени и реални обороти. Мисля да направя нещо с някакъв малък Атмел, където да мога да програмирам на какъв коефициент на запълване на ШИМ какво напрежение отговаря.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3598
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Вто Апр 16, 2019 11:05 am

В моя случай, не е кой знае каква цената на продукта, че и да не ми върнат нищо да съм на загуба. В крайна сметка ще си я коригирам така че да става за нещо което реално и започнах. Странното е, че май са гласували в моя полза, защото получих: приемате ли възвърщане на сумата? , имах си хас да кажа не.. Та може и да ме "огрее". Виж за С/Ш-пиндела.. не беше заяждане.. Просто написах, но явно така е излязло. Сори.

Добре де регулатор като регулатор.. 5-те волта управляват примерно оптрон. Пак ще е в диапазона 0-5 волта. Вече каква ще е разбивката 8-12 бита все тая. Това е шпиндел и най-вече не ползвате шпиндели като на моите машини дето нарязват от М1 до 20 резба че да искат точни обороти. Тоя оптрон ще управлява сигнала за тия 10 волта. Вероятно там ще е в диапазона на микроамперчета. Например P817 мисля че бе на ШАРП си е екстра. А и работи до към 2 мегахерца май.. Та нещо от сорта на 20-30Кхц ШИМ и газ.. Поне гербера нещо такйова прави..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

КИА

Мнениеот longgo » Съб Апр 20, 2019 11:17 pm

Eдна "душица" (киа соул) отнесе набързо едни нови спирачки.. (то било готино да развиваш болтове на кола на малко километри и години)..
kia1.jpg
kia2.jpg
kia3.jpg


Обаче.. отнесе и малко мамата.. Камерата за заден ход зимата нещо стана мътна.. и сега като се стопли решихме да видим къде зимуват раците:
kia5.jpg


И се оказа .. на мокро:
kia6.jpg

kia7.jpg

kia8.jpg


Докато с малко късмет успешно влагата бе избърсана от сензора и с малко помощ от слънцето и една лупа леко изчезна от IR филтъра, то за съжаление се оказа че лещите които явно са стъклени са хванали "мухъл". Същият, който понякога лещите за камера хващат ако са седяли на влажно..
Изненадата е друга - за тая кекава камера КИА иска.. 300-380$ за нова?! При положение, че почти поднобна като размер и параметри от Али експрес е.. 8$ :pleasnatry:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Рино Мегдан

Мнениеот longgo » Съб Апр 20, 2019 11:37 pm

И да е добре понякога.. става и кофти. Странното, че зе някое си време .. това е втора кола(след нисана) която опетлява нещата с главата..
Моторчето е 1.6, 16 вентила..
re1.jpg

Разбира се, по някаква странна традиция мотора е винаги заврян тясно до стената точно където най-трябва да се отваря.. :biggrin: Естествено, и малко импровизация с инструментите помага..
re2.jpg

Каиша малко на кестерме:
re4.jpg

и борда на зъбното колело отнесъл побой.. Странно, това е тенекия като на консверва леко перната с няколко точки.. :ok:
re3.jpg

Ето го и злосторника който на книга е на 30 000км
re5.jpg

Интересно, ролките, помпата.. почти като нови.. Тогава защо е прескочил вероятно зъб и е посрещнал клапани.. нямам идея.. Както и защо така странно изглежда тоя колан.. :scratch:
Кобилиците явно предвидени да отдават..
re6.jpg

Та ги беше пръснало нявсякъде из корпуса.. Вала, само на едно място бе дал фира като е чукнало.А и дори не ми се вижда да е крив но без замерване няма как да се знае.
re7.jpg

И какво има из цилиндъра (снимката е от ендоскопска камерка за 7е от али експресс... )
re8.jpg

Приятелчето както си карало спокойно, колата хлъцнала, угаснала и.. до тук. Преседя на паркинга зимата и сега с топлие дни решихме да видим какво има из вътре..
На мен ми намирисва на постчупено тук там и вероятно нужда от друга глава, но като я свалим тогава ще се знае.. Вероятно, и ремонт ще я оправи тази но при тия цени тука по-разумно е просто някоя втора ръка :pardon:
Последна промяна longgo на Съб Апр 20, 2019 11:42 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Kibik » Съб Апр 20, 2019 11:40 pm

Относно снимката където прибираш буталцето на спирачния апарат- До сега на всички коли го прибирах с дърводелска или друга стяга...На предишния ми Акорд бях решил да сменям накладките, раздвижих/смазах водачите, обаче прибирането на буталцето не става, натискане, чукане, като заварено. Оказа се, че на хондата с натискането, трябва и да се върти надясно (завива се на една едра резба, защото и ръчната спирачка е вкарана там...). Има си специален тул за целта, който натиска и върти, но като знам вече как става, направих го и без него.
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1208
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Нед Апр 21, 2019 12:13 pm

Точно инструмента е такъв с който подпирам на накладката. Продава се сет в кутия с различни размери шайби но е скъп. Аз имам само този с една вложка но се оказа, буталото е прекалено голямо за нея.
За това старата накладка стана идеално. И тази няма нужда от въртене. Например на моята кола, на предните колелета е ръчната и там иска да се върти буталцето.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron
placeholder