Eдни неделни ТНТМ-та

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Kibik » Съб Авг 11, 2018 10:47 pm

longgo написа:Все пак.. е разочароващо. А за по-старите версии имаше доста повече позитивни ревюта.. Също така, поръчаният CPL филтър е .. доста далеч от черните стъкла и заради кафеникавия цвят придава един странен цвят на картината..

Моята е 0805, по-стара, както казах, с батерия е и за сега си е надеждна.
По-онова време CPL филтрите за модела или ги нямаше или бяха твърде скъпи, но от един форум видях идеята и си направих. Може и да съм писал на времето за това, не помня. Изрязах от фотографски CPL филтър кръгче с подходящия размер (не помня как го изрязах, но го загладих с диамантен диск, който ми е от едната страна на шмиргела). Изрязах пръстенче от гумена/магнитна рекламна лепенка за хладилник и го залепих върху филтъра. Около обектива залепих железен пръстен с размера на магнитния пръстен. Така филтъра се сваля/слага/завърта лесно. Идеята беше да премахна отражението на таблото от предното стъкло. На практика със завъртане на филтъра се намали отражението, но не изчезна напълно. Зимно време като няма много слънце го махам, защото намалява доста нощното виждане...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1213
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот kamen » Съб Авг 18, 2018 12:27 pm

Я да питам-има ли волтметър,който да мога да свържа към тахогенератор?На локомотива скоростомера не е много-много точен,а ми трябва през кантара да минавам с 3-5км/ч.Волтажа е много нисък-1В отговаря на 10км/ч.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2340
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Съб Авг 18, 2018 1:47 pm

От това, което пишеш, заключавам, че тахогенераторът е аналогов. Според мен най-точно би било, ако намериш стрелков измервателен уред с обхват 1-2 волта. Като го закачиш, би могъл да го "тарираш" чрез засичане на време за преминаване на отсечка с известна дължина и да си сложиш маркерчета на стъклото.
Може да се ползва и стрелкови микроамперметър, като този http://www.elimex.bg/product/129908/str ... m2001.html
Захранваш го през резистор 2 килоома и при един волт напрежение, ще протичат 50 микроампера.
Може също да потърсиш на старо работещ съветски стрелкови мултицет.
Цифровите, тези евтините, няма да ти свършат добра работа - много ще им скачат показанията.
Стрелковата отклонителна система е най-практичния вариант, защото не се нуждае от допълнително захранване.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3625
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот kamen » Съб Авг 18, 2018 7:02 pm

Съгласен,че най-вероятно е аналогов.Все пак първите ЕЛ-2 се появяват в България около 1959г.(може би даже малко по-рано) и на практика до 1987г.(последната доставка)имат само дребни изменения.
Ще човъркам по магазини-дано намеря.Един колега пробва с цифрови волтметри и оттам знам,че не стават. :)
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2340
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Нед Авг 19, 2018 3:32 pm

Можеш да ползваш също и стрелков индикатор, каквито имаше някога по касетофони и усилватели, въобще в аудио уредбите. Все още може да се намерят в продажба и по същество са микроамперметри. Само трябва да се определи диапазона, ако не е написан на самия индикатор някъде. Доста компактно може да стане.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3625
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Пет Авг 24, 2018 3:26 pm

Относно такометъра за влака - това: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm2907-n.pdf , сигнал през усилвател, или http://www.analog.com/en/design-center/ ... c-overview
Вероятно ще стане. За първата интегралка, съм пробвал това онова, за втората нямам идея..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1270
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Съб Окт 20, 2018 5:22 pm

Колкото по-ново.. толкова по... "осмислено". Ето един пример:
panda1.jpg
panda2.jpg

Едн пандичка. Загубила фара за мъгла отзад.Бе меря.. ток нихт..Или по-точно към 7-8 волта.. :megashock: Свалихме стопа и там след малко понатискане (или по-точно издърпване) контактното краче бе коригирано. Ама пак все тая. Тя обаче с треглич. Колата де. И ми светна, че и преди съм го играл тоя фокус: заради брутално окисляване по контактите започва да се меси и работата на нормалните стопове. Та разкачих кабела за мъглата от снадката към теглича и всичко си дойде на място..

Та като стана дума за по-нови неща, аз бях купил една талига за части. И там вентилатора се оказа доста по-млад от този в моята:
blow1.jpg
blow2.jpg

До тук добре, замених ги аз и щастлив си джиткам. И дори продадох моя на далавера като за такава част... И така всичко бе мед и масло до... вчера. :nea: Брях. Млъкна и до там. Преди няколко страници някъде ще се мотае статийката дето преборих окабеляването на тоя загубен вентилатор. Викам си пак ли.. Та мернах тоците до буксата.. Има ги. Всичките. Ток на клемитре на мотора? бръмммм. Ок, и това добре.
Значи модула. Обаче, шаха е, че като изгорят транзисторите работи само на максимална скорост. А при мен мълчание.. Добре, че имах закупени нужните транзистори поради други причини преди време та смених
(оказа се заминал само единия, но смених и двата)
blow3.jpg
blow4.jpg



И като за финал нещо което вероятно не ми е работа да барам много ама предвид китайските евтини копия реших да видя за какво става дума:
ecu1.jpg
ecu2.jpg
ecu3.jpg

Купих си китайско копие на KESS и с него вече флашнах компа на снимката. Не че ако свалях епрома няма да стане.. Това е за дизелова 1.9 печка на фолсваген. Един пич е барнал за тези EDC15/16 ECU доста добра програмка която вади картите и може да коригираш. Разбира се, къде по-добре е winols но първо че струва много(ако е истински), второ трябва да знаеш какво правиш и трето иска си опит.
Въпреки това, бе закупен готов пипнат файл и след качване колата върви доста добре.Аз пък гледам разлики и де са пипали..
Свалих чипа за импбилайзера и с малко четене и занимание му махнах кода. Оказва се, за този тип имобилайзер се променят само два бита. Ама трябва да знаеш кои. Програма която "уж" трябва да прави това автоматично променя само един и всичко остава по старо му. Но с повечко инат и къмет се сдобих с нужната информация и взе че стана. Сега, следва здраво четене и сравняване на карти и код за да съм наясно точно защо така и така се пипа. Едно от нещата което обаче все още ми създава главоболие е това : защо при дизелов мотор се определя тайминга на инжекторите в градуси въртене на колянов вал.
Знам, че има такива с механична помпа и дюзи, но на комън рейла например не му трябва. Там може да играеш със всички фактори, въпреки че за разлика от бензинов няма нужда да даваш аванс напред като на бензинов. Намерих едно хубаво плетиво, пардон четиво от БОШ , написано добре формулки тук там... ама пак никъде не се каза как аджеба става това определение от милисекунди в градуси или количество за градус.
Едно от нещата които дори прочетох(във форуми) е че видиш ли колкото повече оборотите били толкова по-бързо (по-голямо налягане) щяло да се получи в инжекторите. Ъ! Ако взема пак за пример двигателя с помпа дюза с която сега се боря, та там има гърбица която е на разпределителния вал и чисто физически впръсква нафтата в камерата и. Има два типа пружини които имат грижата да създадат пилотната и основна порции. Или: на разпределителния вал има закачена тандем помпа. Това е помпа с две секции. Едната има за цел да създава вакуум за спирачки и упрвление на системи , а втората създава средно налягане с което се захранва камерата на инжектора. В тази степен, има редуцир клапан който би трябвало да държи без значение оборотите константно налягане. Тоест при фиксирано сечение и налягане, само се играе с времето на клапана за да се коригира горивото.. Електромагнитния клапан е отстрани на дюзата. И работи според което аз съм разбрал на опъки. Нормалният инжектор когато трябва отваря. В смисъл, пружината в него държи контра на напора на горивото. Когато трябва подава се импулс, иглата отваря и пръс. Тук, (отново ако съм разбрал правилно) компютъра би трябвало да подава ток и да държи инжектора затворен а когато е пълнещата фаза да му отпуска края за малко. И в двата случая пак за мен е по-ленсно да си представя колко мили секунди се случва това. Но не. В картите пише градуси. Или карта кога започва цикъла на пълнене и карта колко дълго това пълнене да продължи српямо дадени фактори. След това пък са факторите за ограничение но това няма да засягам.
Едните спецове, просто пишат в руските сайтове : "ребята у меня нужна тунинг прошивка для... " , или пък коригират картите докато пропуши и връщат малко назад и готово. Или пък от средни към високи обороти карат с 15-20% увеличение. Разбира се, има доста професионалисти които отделят време да търкалят колата на дино валовете и пипат.. Но мен все ме човърка, че трябва да има някакво къде по-логично изчисление не от едно към кесим.. Казано иначе, не вярвам тия в бош да са попълнили таблиците ей така блееки в тавана и после да са коригирали само дето трябва на стенд..
От бош книгата има това:

Me = P[engine power in kw] * be[engine specific fuel consumption g/kWh] * 33.33 / n (engine speed RPM) * z [number of cylinders] => mg/stroke

Само дето това не ми дава точно това което ме интересува..
Четенето продължава.. :pardon:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1270
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот kamen » Пон Ное 05, 2018 9:33 pm

kamen написа:Я да питам-има ли волтметър,който да мога да свържа към тахогенератор?На локомотива скоростомера не е много-много точен,а ми трябва през кантара да минавам с 3-5км/ч.Волтажа е много нисък-1В отговаря на 10км/ч.

Със съжаление трябва да отбележа,че моя и други хора да се сложи точен скоростомер на ЕЛ-2 претърпя засега неуспех.Ще я мислим...
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2340
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Вто Ное 06, 2018 10:19 pm

Ако някъде по трансмисията има желязно зъбно колело, достатъчно достъпно, че да се монтира срещу зъбите един датчик от АБС на кола или датчик за колянов вал, може да се направи супер точен скоростомер.
Може да се ползва и вал, на който да се сложи изрязан на лазер железен диск с прорези.
Умишлено не говоря за оптични датчици, защото ще е трудно да се запазят в замърсена среда.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3625
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Нед Ное 11, 2018 9:41 pm

Че то и 3 прореза да има през 120° или дори два през 180 ще стигнат. Къв да е датчик на хол ще стане. Мисля, на колесара, някъде в страни все ще може да се пробие за/ завари / затегне такъв диск.
Диаметъра на колелото по 3.14 колко метра за един оборот. По резолюцията (примерно два импулса за оборот).. След това оборотите за интервал време -> скоростта.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1270
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Пон Ное 12, 2018 6:53 pm

Камене, някоя субсидийка по европейски проект не може ли да се уреди за модернизация. Да гушнем и ние по нещо :)
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3625
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Нед Яну 13, 2019 1:04 am

Има едни такива дни когато ти иде да се плеснеш по челото ама яко :megashock: :biggrin:
Историйката е следната - на един приятел Е46 цата (316) модула за управление на климатроника не бачакше. Така купили колата и собственика не знел какво и е станало.. :ok:
Пробвали модула на друга кола (аналогична) - работи. Нейния модул на тази.. същата работа. Светва подсветката и толкова. Никаква връзка на диагностика - логично до нейде си предвид, че модула не светва.
Обратно, при софтуерна проверка на останалите накачулени по К-шината.. четат се. Хм-м-м
Айде модула аут
bmw1.jpg

и пръсване:
bmw0.jpg

Разкачих да стигна до бушоните и К-шината
bmw3.jpg

И за справка ползвах тази схемичка
bmw4.jpg

Сега, защо е идеята да се плесна в челото - ами защото гледам но не вярвам на ушите си.. На първи поглед бушон F28 захранва. Добре до тук. Проверявам масите по пиновете указани на схемата - има маса.
Проверявам захранването през тоя бушон - идва. Чудесно. Следваща безмислена стъпка - проверка за команди по К-шината с осцилоскопа. Ами идват някакви. И това добре.
Все още блеейки не виждам втория бушон. Минус десет точки за мен. Продължавам да гледам и се чеша по тиквата как така не пали модула.
Проверих няколко от допълнителните линии до резистора управляващ вентилатора, захранване.. все тая. После не знам защо реших, че може някой от другите модули да смущава този и ги откачих от линията и опитах само таблото и този.. Все тая.. И така както си лафим тайфичката поглеждам схемата и .... се плестнах по челото. Ами то, от бушон F63 захранва едно реле, ама също така и модула.
К-линията събрана на място, модула отворен и закачен към буксите за да мога да следя сигнали и тоци, и.. там 12 волта.. нцъки. :biggrin:
Поглеждам линията с бушоните - пластинки има, бушон не. :shok: :scratch: Един нов 7.5А пляс на място, контакт и... voila. :pilot: Това е трета кола, която една камара неща отиват подяволите заради свален бушон. А защо свален.. :unknw:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1270
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот kamen » Нед Яну 13, 2019 7:27 pm

То и аз за срамотиите наскоро разглобих половината табло на Маздата...Даже взех книжката на една друга Примаси да снимам схемите.
Бях купил една печка за колата(размразява предното стъкло доста по-бързо,но иначе не може да стопли кой знае колко)Та паля сутринта,пуша една цигара,влизам пак в колата и печката не работи... :scratch: Пробвам със зарядното за мобилен-същата работа.Тук бушон,там бушон-всичко здраво.Та се захванах да свалям барчето(има много зашибани болтчета),ама тъкмо го свалих и ми скимна да се пробвам с малките клещи да извадя гнездото.То пък взе,че стана лесно.Пробвам-на куплунга има ток.Цялата работа в крайна сметка се реши с малко припой на плюса на гнездото,колкото да направи връзката.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2340
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот батваню » Нед Яну 27, 2019 10:17 pm

kamen написа:
kamen написа:Я да питам-има ли волтметър,който да мога да свържа към тахогенератор?На локомотива скоростомера не е много-много точен,а ми трябва през кантара да минавам с 3-5км/ч.Волтажа е много нисък-1В отговаря на 10км/ч.

Със съжаление трябва да отбележа,че моя и други хора да се сложи точен скоростомер на ЕЛ-2 претърпя засега неуспех.Ще я мислим...


С велосипеден скоростомер ако ти са занимава да експериментираш, да ти подаря един с безжичен датчик. 3 km/h му е минималната скорост, която хваща.
Аватар
батваню
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 673
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:09 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот kamen » Пон Фев 04, 2019 6:21 pm

Пак се посрамих-спирам зад една кола и гледам,че фаровете ми май не светят. :unknw: Прибрах се-къси-няма,дълги-има,габарити-има.Хмм,к'во стана?Тъй пък изведнъж и двете крушки?Измъкнах едната-изглежда здрава.Бушони-здрави...Разглобих лостчето,почистих го-няма и няма.Ясно,ще се ходи на майстор.В това време дойде племенника-"Ми вуйчо,то май тази крушка е изгоряла."Отидох на двеста метра до бензиностанцията,купих две крушки и те взеха,че светнаха...Голям срам!
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2340
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder