Eдни неделни ТНТМ-та

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Чет Юни 07, 2018 1:27 pm

И така, вече "горд" потребител на новото китайско прооизведение.. В общи линии не е лоша НО! типично по китайски с хубавото има и тук там нещо смотано.
Иначе е малка и пасна добре:

Изображение

Обаче, като четох че щяла да е с GPS, викам, барем ще е в кутийката до камерата а той в една допълнителна:

Изображение

Та сега малко стана пълно с неща по джама но.. така е - технологиите искат жертви :biggrin: А като казах жертви.. тъкмо си викам дано поне моята е на фокус като дойде ма .. тцъки. Та дет се казва още на еднва няколко пробни километра и трябваше дисекция:

Изображение
Изображение

За щастие не бяха мазали с лепило, или по-точно само близнато. Имали са идея да има на стойката на лещите микровинт да държи стоп но нямаше ами мазнали малко. Та с треперещи ръце и клещите много внимателно мръднах главата. Та взе че си дойде на мястото. Сравнена обаче с видеа в тубата от малко по-старите ѝ версии тази ако и да е със Сони сензор има макс 1920х1080 пиксела и в интерес на истината видеото има доста "шум". Говоря за качество не за аудио.
Един от украинските форуми е бутал нейде из последния фирмуер та малко по-бързо оценява светлината в сцената и вади и по-тъмните участъци по-добре. Също така са вдигнали и битрейта та видеото е малко по-чисто ама тая пущина пише в MOV и един файл от 3мин е към 700мб :punish: Вгражда вътре във файла данни за GPS координати, скоростта и дата с час, който след това като маркираш клипчетата от пътуването сглабя в едно и показва "flight data recorder" :biggrin:

Изображение

Обаче статичните снимки са просто ужасни. Прави все едно съм минъл с blur + oil painting филтри на PhotoShop-a .. И това го прави и с двата фирмуера: оригиналния и този по-новия. Но последният, така или иначе е базиран на оригиналния така че никаква изненада .. Като цяло не лоша, но май от по-старите версии като свалиш от 2000 и нещо си на FULL HD и кадрите са гладки и чисти. Другата тъпня е, че заради положението което избрах, трябваше да завъртя камерата на 180 градуса и да включа в менюто flip sensor. Менюто и снимането се обърнаха и всичко си е нормално за запис, гледане. Обаче.. данните от час/километри и т.н. от нормално положение долу в дясно където обикновено е тъмна област заради таблото, тук дойдоха горе ляво(вижда се на кадрите) и като попадне върху по-бяло/светло небе и нииищо се не чете..
Барем, що не са ги направили оранжеви или да избираш цвят/позиция на тия субтитри.. :cray:



cam2.jpg
cam2.jpg (84.1 KiB) Прегледано 522 пъти
cam1.jpg
cam1.jpg (95.47 KiB) Прегледано 522 пъти
cam5.jpg
cam5.jpg (96.26 KiB) Прегледано 522 пъти
cam3.jpg
cam3.jpg (50.83 KiB) Прегледано 522 пъти
gps.JPG
gps.JPG (330.45 KiB) Прегледано 522 пъти
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Чет Юни 07, 2018 1:36 pm

Фиатчеее.. На един познат на жената фичо прееба нещо джама. Ел мотора се напиня ка глист о буца мъ нещо не сака да работи. Оказа се, че колелото е от кофти пластмаса, червяка на мотора от метал, и напасването по зъбите не толкова добро та изяло яко.. От морга - 120-150е втора ръка. От ибей/онлайн.. 40-200 в зависимост марка и т.н. И по някаква случайност в ибей намери само колело от немско. И взе че стана. Само трябваше да се махне една периферия огранмичаваща да не излиза барабана с жилото.. Та срещу 25 евра - we are back in business.. :pardon:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

И едно буферче, което трябваше да стане само на буфер като се разкарат колоните.. Да, ама оказа се че само да резнеш излишните кабели няма да стане а за да запазя пуск/стоп бутона и усилването трябваше да има малко импровизация ама взе че стана.. :megashock:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение




tuba2.jpg
tuba2.jpg (125.96 KiB) Прегледано 522 пъти
tuba3.jpg
tuba3.jpg (109.15 KiB) Прегледано 522 пъти
tuba4.jpg
tuba4.jpg (102.07 KiB) Прегледано 522 пъти
tuba5.jpg
tuba5.jpg (41.12 KiB) Прегледано 522 пъти

panda6.jpg
panda6.jpg (186.33 KiB) Прегледано 522 пъти
panda5.jpg
panda5.jpg (236.33 KiB) Прегледано 522 пъти
panda4.jpg
panda4.jpg (273.61 KiB) Прегледано 522 пъти
panda3.jpg
panda3.jpg (175.54 KiB) Прегледано 522 пъти
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Нед Юни 10, 2018 6:07 pm

Eдно неделно забавленийце със стартер на Авнесис Т22 4A-FE ..

Колата нямаше кутията оградена в правоъгълник ама забравих да снимам отгоре.. та ползвах друга.

Изображение

Та маха се въздуховода :
- първо буксата на датчика, после болта на скобата на въздоховода, след това скобите и вадене на горната кутия, филтъра и след това три болта да се развият

Изображение

- отворили място:

Изображение

- намираме горния болт (ключ 14 ) и махаме:

Изображение

- развива се болта на захранващият кабел към стартера и се маха буксата управляваща реленцето:

Изображение
Изображение


- сваля се втория болт и стартера е готов:

Изображение

Тук да посоча, че маркираният болт няма нужда от сваляне. Аз без да искам го махнах.. :pardon:

- стартера се вади отляво без проблем:

Изображение


Тук там пише да се бърка на канал отдолу, на подемник.. в общи линии никакъв смисъл няма ако прилича на това тук. Е, като единствен недостатък мога да посоча: за да се развие долния болт, хубаво е да се държи "подпора" на рамото на тресчьотката. Аз като висок 1.50.. :ok: се пресегнах от двете страни на колектора и като забих чело в гумата под линията на чистачките и стана без никакви грижи. Също така болтовете не бяха адски натегнати а прилично леко, та никакви проблеми. Ако имате достъп до ел/въздушен малък винтоверт идеално лесно ще стане ма.. аз още нямам.. :nea: Имам едни мераци за макита с 1000Нм на 18 волта ама над 450е с батерия и зарядно мамк...#@$%§

Рапорт даден де.. :biggrin:


avensis1.jpg
avensis1.jpg (128.85 KiB) Прегледано 522 пъти

avensis2.jpg
avensis2.jpg (206.14 KiB) Прегледано 522 пъти

avensis3.jpg
avensis3.jpg (147.24 KiB) Прегледано 522 пъти

avensis4.jpg
avensis4.jpg (213.43 KiB) Прегледано 522 пъти

avensis5.jpg
avensis5.jpg (189.08 KiB) Прегледано 522 пъти

avensis6.jpg
avensis6.jpg (162.32 KiB) Прегледано 522 пъти

avensis7.jpg
avensis7.jpg (149.43 KiB) Прегледано 522 пъти

avensis8.jpg
avensis8.jpg (175.57 KiB) Прегледано 522 пъти
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Kibik » Нед Юни 10, 2018 8:23 pm

Ха, на сестра ми Авенсиса в БГ е същият, 2000г, с този двг, 160х.км. Със стартера не е имало проблем, играл съм си с тротъл бодито, не мога да догодя оборотите на пр.х.- на студено като запали са около 1600/1700, което ми се струва безумно, но на времето по форумите разправяха, че така трябвало да бъде, защото този двг бил с бедна смес (Lean burn). Като загрее, един път са 700, друг път 600, но ми се струва, че тресе. Сменил съм кабели и свещи.
Кажи при теб така високи ли са оборотите на студено?
Съединителя отделя мн. високо и вероятно е накрая си, но когато забуксува ще се сменя... (не знам дали се регулира или високото отделяне е критерий за износване).
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1208
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Пон Юни 11, 2018 9:19 am

Koлата не е моя за това не мога да ти кажа въобще колко оборота държи на място. Когато сменихме стартера и запали навън бе около +22С така че със запалването за момент вдигна и след това се кртона на доста ниски. Ама колко.. пак не мога да кажа защото собственика си седеше в нея..
Ако искаш, мога да го попитам, но едва ли е обръщал внимание. А ти в какъв смисъл ще си играеш с дросела? Това нещо трябва да има някъде автоматично дроселче/шибър за празния ход и да си "подава" въздух колкото му трябва докато загрее. Лично поне, до сега не съм видял кола която не стигне ли поне 50 градуса на водата да смъкне веднага оборотите. При френско-немските производители данните се базират на температура на водата и въздуха за това каква шашма с празния ход да забърка. От опита ми обаче забелязвам, че оборотите главно се влияят от датчика за температура на водата който е на глава/термостат(около тях). Ако вземеш един потенциометър 10кОма и го поставиш вместо датчика и може да си гласиш оборотите :biggrin:
Имам съмнение, че се ползва термистор 10кОма който може да си закупиш от всеки магазин за стотинки, но е поставен в метална опаковка..и ти го продават за 15-40е бройката.. :scratch:

Ако е на реални 160+ хил километра и е карана нормално едва ли ще свърши. Моя бе на 240 000 когато бе свален заради друго, и бе читав а не бе сменян никога предполагам..
Относно това дали се регулира - не обърнах внимание дали е с жило или хидравлика, но предполагам второто. А в такъв случай няма гласене според мен..
Последна промяна longgo на Пон Юни 11, 2018 9:23 am, променена общо 1 път
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Пон Юни 11, 2018 9:20 am

Този маховик там, с радиални зъби за стартера ли е или снимката ме подвежда?
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3598
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Пон Юни 11, 2018 9:24 am

Радиални са.. защо да те подвежда?
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Kibik » Пон Юни 11, 2018 12:19 pm

longgo написа:Ако искаш, мога да го попитам, но едва ли е обръщал внимание.
=====

Ако е на реални 160+ хил километра и е карана нормално едва ли ще свърши.

Питай го...
Нормално е за всеки двг да е 1200-1300, но 1700 не е...
Мисля, че са реални километрите, защото беше докарана с леко ударена врата от близък, който няма интерес...ама кой знае...
Не е с жило, за това мисля, че не се регулира.
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1208
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Пон Юни 11, 2018 9:44 pm

longgo написа:Радиални са.. защо да те подвежда?

Не бях виждал такава концепция просто ... :)
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3598
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Чет Юни 28, 2018 6:20 pm

Колкото по-ново май.. все по некадърно..
И тъй, това не е в групата "неделни" но все пак да го напиша. Във фирмата дойде най-накрая нова автоматична резачка. Задаваш "програма", примерно толкова парчета от този материал на такава дължина, толкова на такава и колко броя.. До тук добре. Простичка, с аманйсе PLC сензори и мигащи диагностики. Явно има някакъв Microsoft EMBED ROM но и това не е интересното.
Интересното за мен е друго - в предни фирми дето съм работил имаше подобни но реализирани изцяло с.. релета и контактори. Поставяш материала, дръпваш подвижното хидравлично шаси, и с най-обикновен червяк нагласяш "магарето" на което има бутон на дължината която искаш. Поставяш материала, стисваш с първата челюст и като натиснеш автомат, отваря, мести задното седло, затваря и си започва да реже. Тук аз трябва да затворя и двете ръчно за да тръгне? Трябва да измера режим дали ще режа ръчно или автомат, дали текуща програма или не, да тръгне охлаждането, а ако не го пусна пък да потвърдя сигурен ли съм.. Ама колко сигурен... !? Егати модерната технология. Нещо като идеята с ел.багажника. Чета мнение на потребител "много е удобно, да не поставяш ако вали дъжд торбата на земята да отвориш, а да махнеш с крак под багажника.." Да, ама с тая скорост на отваряне, аз ще се намокря 20 пъти, да не говорим и скоростта с която се затваря..
Но да се върна на темата. След толкова модерни техники.. се оказва, че при монтажа ФИРМЕНИЯТ инсталатор, се чесал по тиквата що постоянно дава една аларма свързана с хидравликата и казал че и така може и не е страшно.. О! Мъ никък.. Като и направих "test run-a" , че ми трябваха 20 бройки.. предната челюст която трябва да задържи отрязаната бройка стяга и със започване на рязането.. отпуска..и става в общи линии не както трябва. Това първо. Второ, врътките за настройка на подаване и материал имат някаква съчмено пруъжинна система. Тоест, въртят се трудно за да не си сменят позицията при работа. Или поне идеята е таква. Тази с хартията, е БГ тунинг, защото в едната посока е тежко, както трябва да се върти, но в другата това нещо коеот създава усилието е.. забравено/стчупено.. и може и с поглед да се премести. Та като започне да реже от вибрацията се премества и става вече беля..

Изображение
rezachka.jpg
rezachka.jpg (164.64 KiB) Прегледано 522 пъти
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Вто Юли 31, 2018 8:27 pm

E гати китайския knowhow.. Eдин от дните се очакваше да е топло. Да се разбира към 32 навън, в колата вероятно 40-42 на слънце.. Камерата я свалих и поставих да не е на пряко слънце.
Качвам се и .. чеп. Оная пали един син диод и до там. Ни говор ни картина. Та писах мейли, някаква мома от фирмата правеща тия недомислици ми отвърна ама така , че по добре да не бе писала въобще.
В общи линии, ако я закача към компа чрез софтуер на Амбарела я "вижда", но като опиташ да флашнеш оригиналния и фирмуер(рекох че е откачила само) пердаши "грешки в паметта" и ми показва среден пръст.
Тоагава рекох да я метна на грила (с пищова за печатни платки) и нагрях хубаво паметта (ограденото). След което джаджата си захапа както трябва..
Вярно че робот на линията ги събира тия части по платката.. ама за тая памет вероятно са оставили по-малко време за нагряване на "топчетата" припой и те ти резултат.. И то се виждаше с просто око как не е легнала почти до платката, като например Амбарела чипа..
dash_fix_1.jpg

dash_fix_2.jpg
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Kibik » Вто Юли 31, 2018 9:09 pm

Моята е 0805 и до сега си работи, само батерията сменях. Твоята май е с кондензатор вместо батерия.
Защо нагря паметта, а не процесора, или караш по ред и пробваш? До 250 град. ли нагряваш и колко време? Принципно си има някакъв алгоритъм- постепенно вдигаш температурата със задържане на определени места и после сваляш пак така...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1208
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Вто Юли 31, 2018 9:18 pm

В роботизираното производство е така. На всички Ксантии комби, сглобявани вече не помня в кой точно завод (моята е от там), им се късат пантите на шофьорската врата след време. Явно роботът не е бил настроен като другите и шевът не хваща втория пласт ламарина в колонката ...
:biggrin:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3598
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Сря Авг 01, 2018 7:28 pm

Dragonfly написа:На всички Ксантии комби, сглобявани вече не помня в кой точно завод (моята е от там), им се късат пантите на шофьорската врата след време.
:biggrin:


Чшшш ти няма ли какво да кажеш друго :punish: :biggrin: Моята е странно държаща се, но ок. Виж вече тръгна дървояда по дясната задна прагова част, ама за втори път пръскам боя след почистване на изскочилата ръжда ама знам какво е там.. Хубават новина е че и тази година минах преглед без грам забележка.. :boast:

Kibik написа:Твоята май е с кондензатор вместо батерия.

Да! Точно със супер кондензатор на 5 волта. Защо да нагрявам процесора? Всъщност, и преди мисля описах на кратко е то пак: камерата стига до момента когато диод светва в синьо - тоест платката захапва. При задържане на определен комбинация бутони и закачане към компа през USB кабел и софтуера Direct USB , инсталира се драйвера и чипа се познава. Тоест софта дава ОК и чака. Обаче, при опит за флашване на ELF файла който се явява boot / rom фирмуер нищо не става защото явно нямах достъп до чипа. Завършвам с грешка за области в паметта. За това предположих, че при положение Амбарела чипа не съдържа софтуера нещо е станало с паметта.
Като разгледах внимателно, процесора е почти долепен на платката, а паметта се вижда "надигната". Та за това реших да си опитам шанса. А и само те бяха от SMD тип монтаж с точки под чипа не странично, а този тип често дава.. фира. Е дава по китайските, аз на GSkill или друга рам памет не съм виждал да става така..
Новия припой изисква малко повече. За това карам на концентриран поток(накрайник), на около 300-310 по индикация, но тя хваща че въздуха не се издухва достатъчно и реално на края върху чипа бе около 240-260.(вероятно) не съм ползвал термометър. Това бе за около 3 мин.. Така или иначе, чипа се затопля постепено, като движа пистолета не го държа отгоре на едно място. После оставям да слезе на стайна температура сам. Без резки охлаждания.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Съб Авг 11, 2018 9:11 pm

Такаааа. Понеже не бях сигурен, че камерата ще запали изобщо (преди да тествам с претоплянето) бях поръчал още една такава. Не за друго ами всичко ми е нагласено, само закачам. Имах презумцията, че аджеба на поточната линия всичко може да се случи.
Та! Новата дойде - отново оптиката на дефокус, но тук дори "екстра": едната половина сякаш е по-разфокусирана от основната централна част. След "наместване" стана по-добре, но пак една "дъга" е странно дефокусирана. Мдаа чайна майна.

Моята текуща, тези дни започна както работи да се саморестартира и да остава угасена до дръпване на захранването. ?! Така ми прецака един вжен момент и вместо да имам снимано което искренно исках имах само 10сек клипче от 3мин
Днес пак и натоплих кокалите, и презапоих 4 кондензатора .. за сега няколко часа седи на масата без да се рестартира, ама да видим..
Все пак.. е разочароващо. А за по-старите версии имаше доста повече позитивни ревюта.. Също така, поръчаният CPL филтър е .. доста далеч от черните стъкла и заради кафеникавия цвят придава един странен цвят на картината..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron
placeholder