Eдни неделни ТНТМ-та

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Пет Ное 14, 2014 7:09 pm

Пациент - пасат модел 1998-а. Тази кола явно е създадена за да опровергае твърдението за френските коли  :blum3: , но повода за дисекциите бе друг. Собственика воден от идеята, че тая кола е страхотна и дизела с помпа дюза бягал яко та взел че го купил. До тук добре, обаче поради незнайни обстоятелства потънали в мистерия като нашата история и демокрация, тая кола няма фабрично дистанционно заключване. Та според старозаветните схеми на Дитрих и чичо Гошо, пък и пасата на моя познат си имат фабрична балалайка. А на тази дори и дистанционния модул за ключовете някой запилял на нейде си. И познатия рече: Можем ли да го направим само да отваря и затваря с дистанционно?
Ами мога да опитам казвам, като не поглеждам че пущината е с CAN управление. Минава ми през акъла за тези китайските модулчета от ибей дето са с 3-4 реленца в тях и са по 12-тина евра с доставката. Ама оня нали бързак отишъл и купил от тукашен магазин някакво такова:

Изображение

Те това хубаво ама първо че то направено да управлява направо машинките във вратите, и второ с такова ръководтсво..

Изображение

Да не говорим, че пише за кабели чиито цвят е била идея само във фантазията на съчинилият мануала  :slap:

След кратка борба с модула стигнах до извода, че подаваните към това чудо на техниката 12-15В дефакто се прекарват през релетата. Или елемента да ползва релето като ключе отпадна тотално. Идеята ми бе да ползвам бутоните които са на шофьорската врата и отключват и заключват всички машинки по врати и капаци. Или с други думи - да се вържа паралелно на тях. Там проблема бе че се ползва едно съпротивление за да отдели командата заключи от отключи и кабела е един и същ за сигнала.  :scratch: Тогава придържайки се към тази стратегия реших, че най-безболезнено ще е да ползвам оптоизолатор. За целта взех  по един 4N25 и едно съпротивление от 1кОм да ги закача направо към релето.Оптоизолатора ще управлява 5-те волта на кан командите. Сложих и един кондензатор за да "удължи" малко натискането на копчето  :unknw:

Изображение
Изображение

Бета тест:
Изображение
Добавени няколко буксички за лесен монтаж и демонтаж ако се наложи:
Изображение
И монтажа:
Изображение
Изображение
Изображение
Първо прикачане за тест към платката с копчетата
Изображение
И финализиране:
Изображение
Изображение

След сглобката всичко взе да работи дори. Мислех да пусна кабел и да му направя и мигачите да се хилят като цъка от дистанционното ама след като оня даваше зор да събираме и да си ходим.. и не му пречело.. аз за какво да се мъча  :pardon:




Тойота корола. Някъде около 1997-а края. Тази пък кола определено не ми "потвърди" представата за неръждясване, и надеждни японски автомобили. Но може и самата тя да е такава или аз да съм куцузлия.. Нейния проблем бе че не работеше фара за мъгла отзад.  Обещах на приятеля ми да я погледна и.. с много гледане.. се установи че деюре трябва да идват минимум волтажите на акумулатора но дефакто.. идваха има няма 3 волта.

Изображение
Тук трябва да отбележя че както и в другите неща , японските схеми са подробни и ясни .. или почти :rofl:
Дори се оказа че реално реленцето за пускането на тоя фар е в... ключа. Мноого яко  :biggrin: Обаче от там излизаше каквото трябва.

Изображение
Според кабелите и схемата имаше нещо гнило някъде по някоя снадка.

В крайна сметка се оказа това:
Изображение

За да поставят интелигентно теглича са ползвани преходни снадки. И точно тази там води тези кабели към буксата на теглича от където се връща за да отиде в тази лампичка до номера. Откачих преходната и закачих направо в оригиналната. Така ще може поне да си мине прегледа пък ако зарита за ремърке да качи, то тогава ще сменим буксата за теглича и този кабел и ще си дойдат нещата на място.

:drinks:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Пет Ное 14, 2014 10:24 pm

Добре си си чесал крастата  :biggrin: :drinks:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3598
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Пачо » Пет Ное 14, 2014 11:36 pm

Сериозен състезател се явяваш ти. Изключително съм съгласен с мнението ти за пасата и смятам, че с германска педантичност са успели да тупнат францетата в земята  :biggrin:

Имам питане подходящо за тази тема. Трябва ми нещо, джадженце електонно някакво, което да може да наблюдава сигнал от speed sensor (Хол ефект, правоъгълна форма) и да може да се настрои така, че от определена честота нататък да затваря верига и когато се падне пак под тази честота да отваря веригата (или обратно).

Целта е ... искам да променя програмирания алгоритъм на работа на torque converter lock up. Стара скоростна кутия, амортизиран фрикционен материал в конвертора, спечени уплътнения вътре по магистралите ..... безпредметно е да се ремонтира кутията, колата по мое мнение е за боклука. И се получава с нея така, че при скорости около 45 мили когато конверторът се опита да се заключи, прави го с едно тресене и си тресе така в полубоксуващо състояние докато не подадеш повече газ или докато не вдигнеш скоростта до около 50 мили. Та този локъп на конвертора се управлява от два соленоида, искам да бъдат офф докато не достигна 50 мили с колата. За това ми трябва джаджата. Това разбира се ще накара разни лампи да почнат да мигат в оранжево, но се примирявам. Или така ще се кара или на джънк ярд.

А ситуацията с тресенето при зацепване на локъп я има от поне 100 000 мили насам, не е нещо ето се е появило оня ден и дето да му се чудиш дали няма утре да се смахне съвсем.
... "Всичко,що е технически оправдано,е красиво"-Королёв, Сергей Павлович
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4111
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Съб Ное 15, 2014 1:16 am

Много съм далеч от електрониката за да мога да ти дам компетентен отговор на въпроса но това което аз имам като идея е примерно:
LM2907 - това ще обърне от честота в напрежение, един LM311 или подобен компаратор на който прага му е настроен на волтажа идващ от предния чип при колкото мили ти трябват и едно малко реле което да се управлява от компаратора..
За мен като пълен лаик който си е играл малко с тези атмел чипчета покрай моите проекти мисля че едно Атмел тайни 85 8 пиново ти решава всички тези неща от раз. Трябва ти само то, един волтаж регулатор за него да направи 5в , един транзистор да ти управлява релето а то клапаните. Атмелчето ще ти следи сигналите, даваш му прага и газ. Или може да се направи програмката да следи потенциометър за база, тоест да си връткаш както искаш прага на сработване.
Или това

Изображение

Избираш си пак нивото и закачаш ключа вместо диод.
Със сигурност има и по качествено и елегентно изпълнение но за това ти трябва разбиращ от електроника човек. Все някой от колегите ще да знае :pardon:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Смоки » Съб Ное 15, 2014 1:17 am

За Тойотата, виж малко назад с търсачката, имах подобен проблем с Хондата. Язък, че не писа по-рано, решението е елементарно. Разглобява се самия куплунг на теглича, там има една пластина, която прекъсва светлините за мъгла, когато е закачено ремарке. И представа си нямам каква е идеята...Както и да е. Пластината е или кородирала или изкривена, с две думи не дава добър контакт. Оправя се за 1 минута.
"D'oh"
Homer Simpson
Аватар
Смоки
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4757
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 2:18 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Съб Ное 15, 2014 1:19 am

Оу.. повярвай на тази нямаше да е за минута.. А и например на моята кола има теглич, и лампи и.. нямам такива измишльотини.. Темата ти я бях чел но въобще бях забравил за нея. А и сега както казах тоя пич ако иска да си слага ремърке което той не иска, така или иначе трябва да сменяме куплунга.  :good:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Съб Ное 15, 2014 3:20 am

Пачо, едно малко 8-краково Атмелче, например ATTiny45, може да ти свърши нужната работа. Има краче, което генерира заявка за прекъсване при промяна на състоянието - може по фронт, може и по ниво. Трупа ги в един брояч и през определен интерва проверява колко са за единица време (честотомер). Нулира брояча и решава какво да предприеме според резултата. На друго краче, конфигурирано като изход подава логическо ниво за задействане на някакъв ключов елемент.
Последна промяна Dragonfly на Съб Ное 15, 2014 3:25 am, променена общо 1 път
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3598
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Пачо » Съб Ное 15, 2014 6:28 am

[quote="Dragonfly"]
Пачо, едно малко 8-краково Атмелче, например ATTiny45, може да ти свърши нужната работа. Има краче, което генерира заявка за прекъсване при промяна на състоянието - може по фронт, може и по ниво. Трупа ги в един брояч и през определен интерва проверява колко са за единица време (честотомер). Нулира брояча и решава какво да предприеме според резултата. На друго краче, конфигурирано като изход подава логическо ниво за задействане на някакъв ключов елемент.
[/quote]

Значи с Лонгго сте на едно мнение за това Атмелче, ама аз съм пълна дупка. Тоест празна дупка, нищо не знам за него.
Какво ми трябва за да мога да го програмирам и да го завърша като устройство макар чрез обемен монтаж? То не че знам и как да почна програма за него де  :biggrin: но това после ще питам.
... "Всичко,що е технически оправдано,е красиво"-Королёв, Сергей Павлович
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4111
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Съб Ное 15, 2014 9:22 am

Ами аз моите 85-ци ги програмирам през ардуино средата ползвайки ардуино уно като програматор.Мога да ти предложа следния вариант - премери първо колко херца ти генерира датчика на кутията към таблото при желаната скорост или ако знаеш колко импулса прави за един оборот на колелото и каква е гумата пак може да се сметне ;)
След това ще си направя симулатор и ще ти напиша програмата ти само я качваш.Все пак в щатите имате спаркфън електроникс които имат усб програматорчета за тия мъници евтино.Ама първо кажи честотата ;)
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Пачо » Съб Ное 15, 2014 10:58 am

[quote="longgo"]
Ами аз моите 85-ци ги програмирам през ардуино средата ползвайки ардуино уно като програматор.Мога да ти предложа следния вариант - премери първо колко херца ти генерира датчика на кутията към таблото при желаната скорост или ако знаеш колко импулса прави за един оборот на колелото и каква е гумата пак може да се сметне ;)
След това ще си направя симулатор и ще ти напиша програмата ти само я качваш.Все пак в щатите имате спаркфън електроникс които имат усб програматорчета за тия мъници евтино.Ама първо кажи честотата ;)
[/quote]

Много благодаря за желанието да помогнеш, Лонгго. Ще я видя честотата може би в други ден, че не е в мен колата.
... "Всичко,що е технически оправдано,е красиво"-Королёв, Сергей Павлович
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4111
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот kamen » Съб Ное 15, 2014 4:07 pm

Хубавичко! :good:
Ииии,сегаааа офтопииииик! :biggrin:
Преди време попаднах случайно на светодиодни светлини за фарове(къси/дълги,габарити,заместващи нормална крушка),но...Трябва да работят на 45-60 волта. :scratch:Сега,при конкретно търсене в Гугъл не излиза нищо подобно.А светлините си идваха направо с кутийката и параметрите бяха за работа 9-60В.
Идеята ми е за локомотива-работно напрежение оперативна верига е 45-60В.Фаровете са със стандартни крушки 24В(камионджийски) и предсъпротивления.Иска ми се да елеминирам тези предсъпротивления и да свържа директно инсталацията.Също така да сменя крушките на стоповете с диоди.Тук имаме директна връзка без предсъпротивления(крушките са 42В правотокови).
Схемата на фарове/стопове-реверсора на "0"-светят стоповете от двете страни.Реверсора на положение "Напред"-отпред фарове,отзад стопове,положение "Назад"-отпред стопове,отзад фарове.
Един колега свърза светодиодни ленти към лампите в кабината(друг локомотив) без да слага допълнително съпротивление,като големия брой диоди му служи да "обира" голямото напрежение.
Нали съм си лаик в тази област,а такава голяма преработка задължително трябва да бъде одобрена от началството(или поне да обърне глава настрани),трябва да отида на решение,което при нужда лесно ще може да бъде премахнато и да бъде закачена старата схема.Тоест,бюджета не трябва да изглежда като този на малка африканска държава.
Някакви съвети? 
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2328
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Съб Ное 15, 2014 8:11 pm

Я дай да ги видим лампите които си си заплюл.. :unknw:
Предполагам с шим някаква платчица ще стане.  А и няма ли да е по-лесно да им хакнеш ксенон? Свети много по-силно от тия ледове(не съм видял лед лампа ей така да измести ксенона по обемно светене) и не грее. Снаждаш с преходна букса и за технически контрол само махаш от буксите и закачаш с лампите както си е било. А за това какво ще свети стопове или фарове си ползваш буксите до самият фар. Там се слага каквото ще се слага. Струва ми се най-лесно  :scratch:

Аз пък ударих на камък. Заради Гюнтер...  :biggrin:
Пак е пасат от 98-ма. Пича иска да си сложи лед лентички за дневни светлини.
Моята идея бе да се сложат реленца с 5 крачета. Като пусне ,  идва ток директно към нормално затворения контакт на релето от където отива към леда. Като даде ключа на габарит, включва магнита на релето и то обръща линията от леда към късите на колата. А да потече към тях ток, трябва да стане при позиция на ключа в купето - къси.
Първоначалната ми идея бе да е направо към генератора закачено реле/та, което винаги да пали късите като заработи мотора. В случая идеята "къси" да бъдат лед лампите. След като се включат габаритите то да бъде игнорирано и линията да се пренасочи към късите. И тук вече бе шашмата с ключа. На една схема попадам че всичко минава през DRL реле.. което тук не присъства. Тоест в ключа има мостчета. Ta падна чесане по тиквата и зяпане по схема:

ИзображениеИзображение

От цялата работа схванах че няма реле в тази конкретно но има пин TFL който дефакто е за дневните светлини който се отделя при завъртане на ключа в позиция габарит и по някаква странна немска безумна логика пин В държи габаритите пуснати с късите при режим дневни светлини и така ми проваля идеята за реленцата..  :slap: Та днес мисля с разглобен ключ да изолирам това онова и да видим кон боб яде ли  :biggrin:

Апропо да се извиня малко, оказва се че не всички от 1998-а пасати са с централно с дистанционно фабрично. Оказва се че на другия ми познат(този чиито пасат сега борим с ледовете) неговото е немско някакво ама пак е афтърмаркет слагано незнайно кога и оставено напъхано само под арматурата обесено на малко кабели.  :scratch:


- на по-късен етап -
Кон яде боб  :biggrin:

Изображение Изображение
С изолиран пин "В"(да се чете нанизан щлаух върху контактното медно краче) и работата заспа. Колата си има вече ледовете на автомат и останалото както се очаква. TFL - оставен. Пича щастлив  :fokus:
Последна промяна longgo на Нед Ное 16, 2014 7:50 pm, променена общо 1 път
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Нед Ное 16, 2014 8:38 pm

Към Пачо:
- L78M05 ST TO-252, или нещо от сорта за управление на Атмелчето
- Аttiny 85 (DIP8)
- 330Ом съпротивление, 1mF и 100mF 25V електролитни кондензатора за L78M05
- някакъв транзистор за управление на релето което ще управлява тези соленоиди или направо някакъв здрав транзистор и направо през него. Ама все си мисля че с някое малко реле до 10А си ти човека
- https://learn.sparkfun.com/tutorials/tiny-avr-programmer-hookup-guide - програматор
- www.longgo.eu/arduino-1.5.zip - програмната среда с всички библиотеки за атмел пък и не само. Поне на мен тези които съм поставил вътре ми вършат идеалната работа.

Ардуиното(слагаш чипчето за програмиране):
1. Tools -> Programmer -> виж кое се ползва като програматор. Ако ползваш онази USB платчица предполагам USBtiny ISP ще е избора ти
2. Tools -> Board -> Atiny85@16Mhz -> internal PLL 4.3V BOD
3. Tools -> Burn bootloader

Като налее bootloadera, предполагам слагаш програмката:



long int vssHigh,vssLow,hz;
//----------------------------
void setup()
{
  pinMode(0, OUTPUT); //fizicheski pin 5
  //------------------------
  pinMode(1, INPUT); //fizicheski pin 6
  pinMode(2, INPUT); //fizicheski pin 7
}

void loop()
{
vssLow = pulseIn(4,LOW);
vssHigh = pulseIn(3,HIGH);
float tmpRpm = (vssHigh+vssLow)/1000.0;
float tmpRpmA = (1000.0/tmpRpm)+0.5; 
      hz = tmpRpmA;  // vrashta signalite kato Hz
//------------------------------
if(hz > ******){
    digitalWrite(0,HIGH); //
}else{
    digitalWrite(0,LOW); //


//----------------------------------------------------- 
}


На мястото на ****** поставяш херците които си замерил.. Това е което ми идва на ума на мен  :scratch: Със сигурност има и по-логичен начин от плаваща запетая но аз до колкото знам май нямаше хардуерен брояч. На Атмел 328р пин 5 е директен за ползване такъв, но нека някой по-навътре с материята и AVR програмите да каже  :good:
Последна промяна longgo на Нед Ное 16, 2014 8:43 pm, променена общо 1 път
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1237
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Пачо » Пон Ное 17, 2014 10:48 am

Мда, проста работа ама сложна  :biggrin:
Ако намине Ник в темата усещам как ще ми предложи да и направя ремонт на кутията макар на паркинга при алтернативата да се събират схеми и програмират някви атмели  :)
Свалих зип-а, не съм мерил честотата още.

:drinks:
... "Всичко,що е технически оправдано,е красиво"-Королёв, Сергей Павлович
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4111
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Yossarian » Пон Ное 17, 2014 6:32 pm

[quote="Пачо"]
Мда, проста работа ама сложна  :biggrin:

[/quote]
Moже ли да предложа едно просташки просто решение, поне до колкото разбирам, колата е пътник и май само ти я караш. Що не сложиш едно ЦК ключе да си заключваш торк конвертора по желание?
Yossarian
 

Следваща

Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron
placeholder