Eдни неделни ТНТМ-та

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

VW Crafter -2HE - окабеляване

Мнениеот longgo » Нед Юни 09, 2024 12:10 pm

историята тука е следната: някой бе сложил преди тези лед паници и лед бар отпред ама окабеляването бе абсолютно зле. Да не говорим обесените релета и кабеле отпред близо до мотора.
По регулациите тук би трябвало когато имаш тези екстра фарове , те да са свързани с дългите и да имаш също бутон който да ги прекъсва от купето.
Е с малко релета, бушони, копчета и жици нещата станаха.
В добавка има добавен цокъл с готови два порта на 5 волта за зареждане на телефони и още една запалка. Те са с отделни бушони и през реле което с вадене на ключа прекъсва тока и няма да остане нещо което да дръпне батерията..

vwc_1.jpg
vwc2.jpg
vwc3.jpg
vwc4.jpg
vwc5.jpg
vwc6.jpg
vwc7.jpg
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1677
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Нед Юни 09, 2024 7:21 pm

Добре си го докарал. Учудвам се, че си намерил толкова свободно пространство :biggrin:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3924
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Разпръсквачи БОШ

Мнениеот longgo » Пон Юни 10, 2024 8:10 pm

Dragonfly написа:Добре си го докарал. Учудвам се, че си намерил толкова свободно пространство :biggrin:

То па при 7 метра бус и място да няма.. :biggrin:



Когато купих колата, по някое време след това поръчах едни рециклирани инжектори с които карам и до момента. Вече около 80 000км.
Свалих ги заради разминаване малко в обратната нафта и причукването им, както и заради факта че колата не падаше под 5.6/100 средно.
С тия "новите" пак не падна.. но работеше малко по-тихо и приятно. А може да е просто внушение..

И така тая пролет за идеята, реших да видя дали 6-тте литра бяха причинени от инжекторите или друго. Е оказа се проблем в спирачките ама това го намерих после.
Въпроса бе, че въпреки инжекторите бяха седяли в къщи 2.5 години явно нещо бе не как трябва в тях и колата не запали въобще!
Не само, че не запали ами даже и не пръдна.. Прибрах ги пак, и потърсих разпръсквачи.
Обаче повечето които намерих бяха китайски. :scratch: От друга страна - Сделано в Швабии няма. Бош бил преместил голяма част от такова производство в Бразилия. Ма и такива нямаше.
В единият от сайтовете където пазарувам части имаше но не пишеше какви са. И те пък ми отговориха - Турски.
Оказва се, БОШ има в Турция завод от 50г и от 30 правят инжектори. БОШ промишлена електроника има в Румъния, авто в Турция а у нас... един гол банан. Това на страни, за инжекторите правени там имаше хубави отзиви в евро форумите. Пристигнаха в хубави оригинални опаковки, и по номера им и холограмния стикер на БОШ сайта каза че са истински.

Първо си направих "приспособление":

a1.jpg


- е не е стойка-пресичка която трябва да бъде в тоя случай..Ама малко фрезоване и подходящо менгеме..

a2.jpg


- свалих капачката на дюзата, и бе бая стегната (това е ясно все пак)

a3.jpg


- на свалената дюза се вижда една микро втукла. Тя е залепнала. И е като "притискач" на пружина която пък държи иглата..

a4.jpg


- вътре в тая "вулка" има е едно "хапче" видно отгоре. То, заедно със съчмата в горната част на инжектора и една подложна шайба дефакто определят пилотните впръсквания, настройката на инжектора и т.н. Тегава работа.

Все пак поставих новите разпръсквачи, и стегнах според тая документация (горе долу):

nozzle.jpg


Нямам достъп до помпа и стенд та да видя как реално се представят а за да ги проверят искато повече отколкото ми излезе разпръсквача.. :shok:
Все пак ще помисля дали да ги дам за тест, а от друга страна не съм и сигурен каква съм я свършил със стягането и дали няма да прокапят от нейде си..
Иначе само ги разхлабих и стягах на онова менгеме. Самата дисекция правих удома за да няма уж боклучава среда, ама и не живея в болница.
Също така, оказа се че на старите иглите са буквално залепнали вътре и за това не е запалила. Това ме навежда на мисълта,че ако се свалят инжектори като тези то обесателно или веднага да се вакумират ако ще седят повече време, или знам ли.. да им се подаде ток и през ръчна помпа под налягане да се пусне нещо почистващо.. :pardon: А после пак пакетират правилно..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1677
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Сря Юни 12, 2024 6:25 pm

Има ли биодизел компонента в горивото, което ползваш? То не, че някой ще ти каже, ама да питам :biggrin:
Биодизелът е като разредено олио или безир. С времето и при достъп на въздух коагулира.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3924
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Чет Юни 13, 2024 6:00 pm

https://www.neste.fi/static/datasheet_pdf/150425_fi.pdf

Tо май по-правилният въпрос е има ли нафта в тоя дизел...
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1677
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Чет Юни 13, 2024 8:30 pm

longgo написа:https://www.neste.fi/static/datasheet_pdf/150425_fi.pdf

Tо май по-правилният въпрос е има ли нафта в тоя дизел...

:rofl:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3924
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Окабеляване на теглич на Пежо 3008

Мнениеот longgo » Пет Юни 21, 2024 10:55 pm

Това е от по-първите поколения 3008. Въпреки това , оригинално трябва да има модул за теглича. Продават се и допълнителни но започват от 180 евра..
Тия срама нямат - няколко транзистора и реленца, нещо като кабели и една букса и 180 кинта.. безобразие.

Въпреки това , отгоре на батерията в бушонния блок бе оставен 30А бушон което ме улесни да не мисля къде да сложа такъв..

pug_1.jpg
pug_2.jpg


Играх малко на лотария и се оказа, че тапа на прага зад подкалника релано дава достъп под гредата на вратата..

pug_3.jpg


За това прекарах кабела през там и го изкарах през технологичен отвор за подвеждане на лайсна на прага. На нея и резнах платсмасата и използвах отвора да вкарам в купето кабела.
Кабела му поставих "змийска кожа" за да е по-добре.
Вече имах захранване което ще ползвам за релета управляващи светлините на ремаркето. Две големи релета за габарити+номер и стопове. Две мънички за мигачите (по едно на страна)
Интересно тия с мухлясалото сирене бяха оставили предупреждение за такива хамави като мен : "Не закачайте на кабелите към стоповете товар над 10мА" ....
Е то това е един оптрон бе.. Вероятно така щеше да е по-добре направено > оптрон управлява релето през малък мосфет. Ама прави платка, части.. а вече я бях пръснал. Но не пречи да си направя за "друг" път да имам ако затрябва :biggrin:

pug_4.jpg
pug_5.jpg


Иначе, за да тествам каква съм я свършил си имам готов тестер за 7 пинова букса, ама той е с диоди. За това имам и направен с реални кручки за да проверявам и под товар какво се случва..

tester.jpg
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1677
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

КИА Ceed - рамена на чистачки.. отново

Мнениеот longgo » Пет Юни 21, 2024 11:10 pm

Преди май година и половина или две старите оригинални рамена блокираха баш в едно дъждовно време.
Едната ос стои в края на стъклото и там се събира повече вода и влага. В резултат, остта в средата между двата бронзови лагера ръзждясва. Става един "тумор" който хем пречи да избиеш остта, хем като нарастне прави окис който се вклинва между бронзовия лагер и остта и първо забавя после блокира...
Тогава купих от морга чарк на малко километри и изкара до сега. Не, че не работят ама викам си след като няма дъжд и е хубаво време да ги ревизирам сега..
И ето какво бе:

kc1.jpg
kc2.jpg


И тия тръгнали.. :superstition: За това ги почистих, ошкурих малко, смазах така сякаш греста е държавна и се надявам до следващото лято да изкарат, и тогава ще видим как и какво..
Има китайски нови и евтини, но въпроса е да не е в някой голям дъжд да решат да си бият камшика... За това бе тоя панаир а се сваля всичко супер лесно и бързо
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1677
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Citroen C3 - тяло термостат

Мнениеот longgo » Пет Юни 21, 2024 11:26 pm

На това фрИенскУ бижу нещо взе да му тече охл. течност от зоната на тялото на термостата. Та поръчах чаркалаците и обещах на моята позната, че ще опитам да и помогна.
Не съм гледал преди в детайли как точно са устроени на модела, че не ми е трябвало. Оказва се, оригинала може да е алуминиев или пластмасов. Пластмасовия с ужким гумени семерини, а алиминиевия е със силикон.
Този бе пластмасовият вариант:

term1.jpg


Интересното е, че има две камери. Едната обслужваща водата и една кухина към голям прозорец в главата.Обяснявам си го, че са имали за идея да затопля / охлажда масло което би преминавало през там.
Е тука нямаше оригинална гумена семерина как е по каталог а мазано със силикон :scratch: Това майната му, ама имаше чак масло в разширителният съд..

Новата част бе афърмаркет.

term2.jpg


Тя си дойде със гарнитура която малко приличаше на кингирит (или както там се казваха тия за карбураторите преди) но не зеления а черния. И поне за мен ако ще има да се маже със силикон или подобна гняс, то би трябвало да има оставен някакакъв канал като на водните помпи. Ама няма такова. За това вместопо книгата и мазането и сложих гарнитурката, стегнах на кръст болтовете пък да видим.. :pardon:
Другият номер бе, че тръбата от водната помпа към радиатора бе баш да пречи където работиш.
Свалих аз маркуча до нея, махнах един държащ болт ама пак искаше малко още място. Разбира се, отзад има болт стягащ я към блока ама него да развиеш трябва да махнеш първо стартера.. Как не.. :shok:
Малко мамата, усукване на тялото и стана. Е, не мина без да се стчупи една пружинна скоба та и сложих такава с болт като за градински маркуч което не е добра опция че не стаяга равномерно но там е метална тръба с уширение, и стягането хем ще държи хем няма да стчупи нещо така, че все тая..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1677
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Kитайско радио

Мнениеот longgo » Чет Окт 03, 2024 6:08 pm

Радиото в случая е един китайски плеър с отварящ екран, мп3 четене.. и уж споделяне на екрана на телефона.. Найс ъ.. :biggrin:
Пуснали го веднъж да го видят, и после ме изчакаха да променя малко жиците и като го закачихме тцъ.. не бачка..
Зяпнах аз тая консерва.. и вътре ... нищо

radio_1.jpg


Дефакто целият "акъл" се намира на тази малка платка..
Горе долу нещата са такива както аз си ги обяснявам:

radio_2.jpg


1 - процесора който прави всички щуротии
2 - епром - където се намира шаренията и другите шашкании
3 - радио, блутут и вероятно мр3 декодиращ чип
4 - 2.5 волта волтаж регулатор
5 - вероятно чип който управлява аудио линията, предусилвател или дори четец / декодер на МР3
6 - 3.3 волта регулатор
7 - основният чип който сваля от 12+ волта до 5..

Кратко замерване до входа на волтаж регулаторите показа, че до тях не стигат 5 волта а нещо от сорта на 1.45-1.5..
След това забелязах, че от кондензатора стабилизиращ 5-тте волта влиза линията в малък фет:

radio_3.jpg


Странно но на управляващит крак имаше около 0.25-0.35 волта а това е P-fet..
За идеята го отпоих:

radio_5.jpg


Направих мост на 5тте волта където трябва да идат и взе че светна.. До тук добре.
Оказва се това дребното и досадно нещо трябва да пуска до 30 волта и 4А :shok: Е аз пък рекох дали да не тикна нещо по-едро..

radio_6.jpg


Оказа че като съм поръчвал за един друг проект разни SMD силови транзистори съм имал подобен..
Запоих го него на място:

radio_7.jpg


И накрая хепи енд:

radio_8.jpg


Остава "загадка" как с такива "кекави" части ще пусне над 1А към USB да заржда телефон (има оставено такова с такава цел) , ще свири радио и на това отгоре има и за флашка.. :biggrin:
Като "готина" добавка, оригиналните кабели за свързване са ей такива:

radio_4.jpg


Това трябва да поеме захранване за електрониката, 4 х 15 вата говорители, зареждане на телефон... И то на кабели с размер почти като на слушалки.. :scratch:

А! Колкото до отварянето на екрана - дърпаш с ръка да го измъкнеш и навреш обратно :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1677
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Sony DSX-A210UI - добавяне на блутут

Мнениеот longgo » Нед Дек 15, 2024 1:02 pm

Историята е следната: от втора употреба (тукашен вариант на OLX) намерих за приятел плеъра от заглавието а именно Sony DSX-A210UI
Свири хубаво и то доста, има читав усилвател но уви има само радио, USB, и AUX, а както повечето вече знаем нещо 3.5мм стерео жаковете изчезнаха от тухлофоните.
За това реших дали да не опитам да му добавя блутут финкционалност за сметка на AUX-a.
Намерих трите пина които отговаряха на буксата в предния панел:

sony_img1.jpg


От там насетне, добавена малка блутут аудио платка работеща на 5 волта и микро платчица която сваля от 12 волта на 5в.

sony_img2.jpg
sony_img3.jpg
sony_img4.jpg


На въпроса защо ми е микро захранване като плеъра така или иначе има 5 волта регулатор за неговите си там джунджурии... отговора е следния:
Ако просто закача на 5тте волта, блутута ще е постоянно включен и консумира около 20мА постоянно. Не е много ама все пак.
Трябваше да сложа примерно оптрон или оптрон и транзистор който да бъде управляван от изхода на 12 волта предвиден за управление (активиране на усилвател).
Сега аз направих същата идея, но просто 12тте волта се взимат пак от този управляващ изход преминават през захранващата платица и блутута е готов за работа.
Като всъщност, работи доста добре.. :beach:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1677
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Лев4о » Пон Дек 16, 2024 8:52 am

Браво, голям ентусиаст си!
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1398
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Пон Дек 16, 2024 5:05 pm

Това там, дето си отпоявал MOSFET-а е импулсен регулатор на напрежение. За това говори индуктивността, големия диод, който вероятно е Шотки, както и чипчето с 8 крака. Типичен импулсен регулатор с понижаване на напрежението.
Тук сина ми довлече един неработещ SoundBar Сони. Нямаш си на идея колко вторични регулатори на напрежение има след основното импулсно захранване от 220 в. Беше експлодирал точно чип с 8 крака. Смених го, 5 волта се появиха, но гръмна сега пък един още по-миниатюрен с 3 крака. Изходът му е 1.1 волта и доколкото можах да видя (изрових в нета схемата му) такова напрежение се ползва само от HDMI. Подозирам, че там в модула с конекторите има някакво окъсяване. Ма засега съм го оставил настрани, че нямам вдъхновение да ровя из п..чи въшки. :)
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3924
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот longgo » Пон Дек 16, 2024 11:20 pm

ъъъ.. защо реши че съм разпоявал мосфет? :scratch:
Единствено добавих двете платки и мъничко кабели. Нищо не е разпоявано по самият плеър.. :pleasnatry:

Лев4о написа:Браво, голям ентусиаст си!

А не ве.. :biggrin: Все самовар започвам, и калашник излиза.. :rofl:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1677
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Dragonfly » Вто Дек 17, 2024 4:49 pm

longgo написа:ъъъ.. защо реши че съм разпоявал мосфет? :scratch:


Аз коментирах по-предната тема и ми мина през ума, че ще стане объркване :biggrin:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3924
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron
placeholder