Електронна пръчка за маслото

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

Електронна пръчка за маслото

Мнениеот prius06 » Нед Фев 26, 2023 4:26 am

Преди известно време научих, че както и много други неща, пръчката на маслото била електронна, демек няма пръчка. Нивото се проверява през компютъра. Не бях изненадан, но аз като гледам пръчката искам да видя не само колко е маслото но и какво е: бистро, мътно, бяло, черно. Има ли смисъл тази тенденция, колко се оскъпява колата от една щека?
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2100
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: Електронна пръчка за маслото

Мнениеот longgo » Нед Фев 26, 2023 12:24 pm

На старите коли - отваряш , проверяваш има няма и тръгваш. На тези, друсне, откачи се кабела или се скъса, светва ти "опасност за мотора" и ти оставаш на пътя като прани гащи.
"ползата" е скъпа диагностика, труден "ремонт" за остраняване на проблема, компюътра записва как и колко е било налягането... когато има проблем за да може ти да си "виновен"..
И ако ти сложат проста щека, няма да има как да ти вземат например 200е горница за "екстра".
Защо например толкова напънаха да правят ел. ръчна!??! Имаш ел мотор, електроника, труден начин да смениш спирачки. Да, ама нямало вътре "лост" да заема място, и не мислиш за нея. Спреш и тя автоматично ти блокира колелата.. Да, ама зимата на тия дето тази "екстра" не може да се спре.. замръзват. И ти като доверил се на модерния дизайн тръгваш, колелетата се влачат по снега и на първия завой опаа.. :biggrin:
В общи линии, както автоматичната ръчна, системата за авто паркиране, тази за самопроверка на маслото са поредната стъпка да има все повече лумпени зад волана.. :punish:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1552
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Електронна пръчка за маслото

Мнениеот prius06 » Нед Фев 26, 2023 3:53 pm

longgo написа:..."ползата" е скъпа диагностика, труден "ремонт" за остраняване на проблема, компюътра записва как и колко е било налягането... когато има проблем за да може ти да си "виновен".. .
Така си и мислех... навремето Пачо каза нещо от сорта на "съвременните коли не се проектират от инженери, а от счетоводители". :punish:
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2100
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: Електронна пръчка за маслото

Мнениеот Nikolashka » Нед Фев 26, 2023 6:47 pm

longgo написа:На старите коли …..


Харесва ми как пишеш. На много места всичко съвпада с моето разбиране. За останалото - нямам достатъчно знания и опит.
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3432
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: Електронна пръчка за маслото

Мнениеот Nikolashka » Нед Фев 26, 2023 6:51 pm

prius06 написа:"съвременните коли не се проектират от инженери, а от счетоводители". :punish:


А на счетоводителите шефовете са евреи. И резултатът повече от ясен.
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3432
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: Електронна пръчка за маслото

Мнениеот Пачо » Нед Фев 26, 2023 8:38 pm

И $1 да е щеката, на половин милион коли си прави добро спестяване от което да кажем половината отива в бонус за взелите решението да се освободят от щеката. Това са си недостатъците на масовото производство, honda-та така се освободиха от double wishbone.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4251
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Електронна пръчка за маслото

Мнениеот Nikolashka » Нед Фев 26, 2023 8:47 pm

Те пробка картер двигател от 17 мм хекс я свалят на 14 мм. Хем пада общото тегло на двигателя, хем пада производствена цена. Хем като за 100 000 км я заоблиш три пъти, ще купиш три нови пробки.
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3432
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: Електронна пръчка за маслото

Мнениеот Пачо » Нед Фев 26, 2023 8:56 pm

Абе да сме благодарни докато още слагат пробка.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4251
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Електронна пръчка за маслото

Мнениеот longgo » Пон Фев 27, 2023 10:05 am

При по-старите френски модели (собено PSA) имаше пуснато окабеляване за почти пълното оборудване. Просто го няма.. Колкото японски съм базикал, вътре няма нищо допълнително пуснато, ламарините са тънки и без покритие като хората, и като "опция" кабела е скъсен толкова колкото като откачиш буксата да ти останат 2 пръста екстра дължина.
И корейците са същите. Имат хубаво качество ама ей го на: плюсовата клема над акумулатора още два пръста да са отпуснали на кабелите ще се сваля като хората.. Така опънато всичко, че е борба да откачиш това нещо..

Пачо написа:И $1 да е щеката, на половин милион коли си прави добро спестяване от което да кажем половината отива в бонус за взелите решението да се освободят от щеката. Това са си недостатъците на масовото производство, honda-та така се освободиха от double wishbone.


Да, така е.. ама какво правим с... електричките? Там кабели бол, а кило кабел е повече от жило с пластмаса.. Ясно, че винаги ще има мерак за възможно най-високата печалба, но сега нивото на "ползвай и хвърли" е направо безобразно.
За ремонто пригодно още по-зле отиват нещата.. Внушават ни, че ние сме виновните Грета да не може да си довърши училището за да ни показва колко замърсяваме, а от друга страна ако искам да си подържам и карам колцата 20г защото съм свикнал, харесва ми ама части и ръководство йок.. Хвърляй на боклука че е екологично.. :whistle3:

Nikolashka написа: За останалото - нямам достатъчно знания и опит.

Имаш! И имаш опита от двете страни : потребител и подръжка, и съм сигурен как с времето си видял как всичко се тласка в една много кофти посока..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1552
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Електронна пръчка за маслото

Мнениеот Лев4о » Пон Фев 27, 2023 10:27 am

Поздравления на всички за темата и за мненията!!!
:ok: :good:
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1388
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Електронна пръчка за маслото

Мнениеот Dragonfly » Чет Мар 02, 2023 7:06 pm

Може би и преди съм давал този пример, но вече не помня.
Преди доста години се загледах в един датчик за ниво на маслото от Голф-3 (без пръчка) и даже му отрязах капака да видя какво има вътре. Имаше платчица с чип-микроконтролер. На снимката се вижда какво представлява. Монтира се отдолу на коритото на картера (при което лесно се размазва от някой по-едър легнал полицай). Разтърсих се за информация да си обясня как аджаба работи това нещо.
Високата част, която стърчи вътре в картера е кладенче, което заедно с малката дупка в основата му образува скачен съд с картера. Т.е. нивото на маслото в кладенчето е равно на нивото на маслото в картера.
Вътре в кладенчето има температурен датчик (термистор или нещо подобно) и малък нагревателен елемент.
При подаване на контакт се установява текущата температура на маслото и се пуска нагревателя, който почва да нагрява маслото в кладенчето. През това време микропроцесорчето засича температурния градиент (колко бързо се мени температурата във времето), внася корекция въз основа на началната температура и прави изчисление на количеството масло (функция от височината на масления стълб). От там се установява и общото количество масло в картера. Ето как една обикновена щека се заменя с физика и микроелектроника. :)
Датчикът си "говори" с "началника" по LIN шина, ако не се лъжа. По време на работа се ползва и за датчик за температурата на маслото.
Но нещата не свършват само до тук. Още при подаване на контакт "началникът" пита "кой си ти бре?", а датчикът му отговаря с персонален код, който трябва да бъде одобрен от висшестоящия.
И става още по-интересно. Същият дачик се ползва от Голф 3 до Ауди Q8. И продажната им цена е според "баровския клас" на колата. И не може да си купиш за Голф, а да го сложиш на Ауди. Различни са им номерата на личните карти. :) Главният компютър не го признава за човек, ако не е с вярното ЕГН.
Та освен че не се произвеждат щеки, далаверата на производителя е следната. Поръчва той в Китай незнам колко си хиляди датчика. Девствени и на цена на много едро. Според производствените планове и графици ги програмира толкова за Голф, толкова за Туарег, толкова за Аудита. А дори и да си купиш правилен датчик, не може да го смениш току-така. Трябва сервиз, диагностична програма, която да каже на главния, че подчинен с ЕГН едикакво си вече е в негово подчинение. Иначе пак няма да го иска моторът няма да пали.
И те така ...
Golf-Oil-Sensor.jpg
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3819
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София


Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder