Eдни неделни ТНТМ-та

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

Turbooooo...

Мнениеот longgo » Пон Окт 25, 2021 9:09 pm

both_graphs.jpg


Taкаа... Някак си се наредиха нещата и за мой късмет се отвори шанс да я премеря.. Нещо не се получи както аз смятах и очаквах, но и резултата който виждам, също не е чак пък и разочароващ.. :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1460
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Turbooooo...

Мнениеот TheSaint » Пет Окт 29, 2021 9:26 am

longgo написа:И така, някъде през темите споменах (или оспамих :biggrin: ) , че се сдобих с нафтова печка. Корейчето, да не му е уруки , си върви доста прилично но мен леко ме догложди да засиля малко мулетата във впряга.

****


Longgo, човеко, шапка ти свалям за знанията, упоритостта и търпението! :good:
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1002
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Скоба за клапани..

Мнениеот longgo » Нед Яну 09, 2022 6:14 pm

Ето едно малко безмислено инструментче.. И каква е всъщност историята? :biggrin:
skoba_1.jpg
skoba_2.jpg

На един приятел фиатчето взе да пуши като кубинец с невроза. Явно се поопекли гумичките на клапаните..
Идеята на теория бе следната :
- махаме свещите
- махаме ремъка и разпределителния вал
- през отвора на свещите се поставя по-плътно въже, и полека завъртаме коляновия вал докато опре буталото в клапаните с въжето.
Е тогава вече идва идеята на това "жулязу". "U"-образния профил се стяга с болт на някой от отворите за капак на клапаните, цилиндричното тяло натиска на пружината..
Дали работи цялата идея.. ? Де да знам.. Той май се отказа... че няколко месеца минаха.. :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1460
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Скоба за клапани..

Мнениеот Kibik » Нед Яну 09, 2022 6:49 pm

longgo написа:Дали работи цялата идея.. ? Де да знам.. Той май се отказа... че няколко месеца минаха.. :biggrin:

Работи, правил съм нещо подобно на времето, само, че не съм се сетил за въжето... :) С извита бронзова пръчка през отвора за свещта, един подпираше клапана...
Имах и друго за свалена глава... От дебела ламаринена лента, широка малко повече от пружината, сгънат четвъртит О образен профил, висок около 4-5 см заварени крайща. Става нещо като кутийка без две срещуположни стени. На долната има изрязан отвор малко по-голям от пружината. Стягането става с дърводелска стяга...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1266
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Nikolashka » Нед Яну 09, 2022 6:54 pm

Да, инструментът определено ще работи. Аз съм работил с инструмент на този принцип още в Мототехника. В Канада директно създадох универсален инструмент на същият принцип и не ме е излагал до сега. Всякакви двигатели, включително и VW с дълбоки кладенци за пружините на клапаните. Но пък и развитието на инструмента в света е белязало доста напредък. Съществуват всякакви инструменти вече. За свалена глава, за глава на място, за операция със свален разпределителен вал и за операция с вал на място . Ние преди две години имахме recall на доста голям брой коли. Грешна партида пружини клапани, чупят в движение и връзват всичко на възел. Сменихме пружини на около 300 двигателя. Плащаше се 7.6 часа, на мен най-доброто ми време беше 5 часа. Колегата до мен правеше по два на ден. Сваляне двигател, смяна пружини, качване двигател.
Искам да дам видео, но нещо не ми се получава.
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3390
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Nikolashka » Нед Яну 09, 2022 7:00 pm

Скоба клапани, мой дизайн
Прикачени файлове
25958169-8878-4629-B5A0-C1055BFC6C5D.jpeg
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3390
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

"Ухо" за диагностика

Мнениеот longgo » Нед Яну 09, 2022 7:09 pm

Нали си приказвахме из другите теми за тия радио "уши" с които може да се подслушват шумовете по окачването..па и не само..
За цени на профи апаратура - ясно,че е кофти. :biggrin: Ето я и моята идея за сега:

От бат Съли Експрес, поръчах няколко безжични микрофона работещи на 3.7 волта - те ей такива:

radio_01.jpg
radio_02.jpg


Това излъчва в диапазона 88-108 Мегахерца, което спокойно може да се приема или с радиото на колата или да кажем с телефона ако подържа радио (като моя).
Тая въшка има сериен порт през който я програмираш на кой диапазон да излъчва - видно на едната от снимките. Идеята ми е да са на 89-101-104-106МХц съответно.

Следващото в списъка бе да сменя микрофона с пиезо пластина, да намеря подходяща кутийка и окабеляване.
Имам за сега две готови кутийки за батерии от тип 18650 с ключе. В едната половина на кутията ще си е с батерията, във втората ще е платката.
Кабела е двужилен с оплетка над двата проводника. Две за пиезо микрофона, останалото ще е за антена:

radio_03.jpg


Оделно, като поръчам още две от тия кутийки ще ръчам и едни от тея еластичните котешки езичета на лента с която да прихващам кутийката към даден възел по купето да виси докато върви "ХОРИЗОНТ" :biggrin:
Та до тук имам ей това:

radio_04.jpg


Все още нямам идея как точно ще е самата пиезо плочка залепена в скобата. И дали да не поставя по-мапък диаметър пиезо елемент който да залепя яко към самата стяга а тя "захапала" детайла който подслушвам да резонира.
Направих следния тест: защипах диска с тази лапа към масата и минах с остър предмет леко по масата и по стиската. Направо кънти в ушите - значи ... работи :ok:

За приемник ползвам ей тва:

radio_05.jpg
radio_06.jpg


Това си е УКВ приемник. Има и жак за слушалки. Работи на 3.3-5волта. Има и MINI-USB букса на него, което го прави готов да се ползва с кабел за телефон, който пътк спокойно може да се хакне в УСБ зарядното за кола.
Или и на него една кутийка с две батерии по 2А на 3.7 волта и готово.. Това ще мисля в процес на работата.. :music:
Последна промяна longgo на Нед Яну 09, 2022 7:16 pm, променена общо 1 път
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1460
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Скоба за клапани..

Мнениеот longgo » Нед Яну 09, 2022 7:16 pm

Kibik написа:...Стягането става с дърводелска стяга...


Точно от голяма дърводелска стяга но такава с трапецовиден винт имам направена ама за свалена глава.. Идеята бе да не се сваля нищо тука.. Но така ще си и остане за сега явно..

Nikolashka написа:Скоба клапани, мой дизайн


Доста добре! :ok: А това със синджира за сваляне на главата ли е? Да в вдигаш с повдигач или да държи мотора.. ?
Щях да питам що да вадите мотора.. ама ако говорим за субару или порше няма да питам.. А като каза смяна и за такива с вал на място, предполагам става дума за мотор с кобилици? Защото ако е такъв с пулове и чашки над пружината които вала натиска директно не виждам как ще става без вадене на разпределителния..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1460
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Eдни неделни ТНТМ-та

Мнениеот Nikolashka » Нед Яну 09, 2022 7:30 pm

Това със синджирите е за сваляне на двигател, мой дизайн и производство преди 29 години. С него съм свалял 4 цил редови, 6 редови, 6 V образен, 8 V образен, 4 боксер и 6 боксер. Никога не ме е провалял. За случаят с многото двигатели, вадехме, защото става дума за боксер конфигурация.

Не става да кача видео клипове, но ще дам линк за моя Фейс. Там videos има всякакви клипове. Сваляне полуконусчета, качване полуконусчета, с вал, без вал.....всякакси. Но главата винаги е на место. Клапаните се държат да не паднат в цилиндъра с въздух под налягане , около 3 паунда на кв инч. Клиповете са публични, не са заключени, трябва да се виждат.

https://www.facebook.com/nick.siemens.7/videos
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3390
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: "Ухо" за диагностика

Мнениеот Kibik » Нед Яну 09, 2022 7:46 pm

longgo написа:Това излъчва в диапазона 88-108 Мегахерца, което спокойно може да се приема или с радиото на колата или да кажем с телефона ако подържа радио (като моя).
Тая въшка има сериен порт през който я програмираш на кой диапазон да излъчва - видно на едната от снимките. Идеята ми е да са на 89-101-104-106МХц съответно.

Моето беше примитивно, за еднокртна употреба, но свърши работа... Микрофоните ми бяха с ширмовани кабелчета.
Помисли за филтриране, защото влизат паразитни честоти, които маскират звука който търсиш... Експериментите ще ти покажат какво имам предвид.
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1266
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Предишна

Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder