KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Електроника, навигация, Hi-Fi, екстри

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот longgo » Чет Авг 27, 2020 3:53 pm

Относно 5те волта съм съгласен, но с 10те волта не мисля че ще те остави електрониката. Има вътре със сигурност current sensing част и като цяло , както нисък ток , така и претоварване (каре, стягане в свръзката гребен-червяк..) ще бъде наказано с прекъсване на блока. Което ме сеща, че ако има механичен проблем поради една или друга причина с рейката , съмнително но не и напълно изключено , на моменти може да претовари мотора. Все пак, малко ме съмнява защото това не става при маневри на място от въртене на волана а при движение със нормална скорост почти направо :pardon:


:offtopic:
E нали гордостта им е, че са с OTA ъпдейти тия ТЕСЛИ.. За хакване не мисля за сега. Повече е предоверяване от страна на задкурмилното. Има в нета клипчета с Волво и Мерцедес как нацепват предмети по време на демонстрации за системите им за предотвратяване на сблъсък.
От друга страна, "ключа" им на тия амриканските се допира на RFID четец в конзолата между вратите и може да управляваш функции през смартфона си..че и да я изкараш от някъде с него..
Тоест въпрос на време е вероятно да и намерят чалъма, пък дори Мъск да дава една тесла подарък на конференциите по хакване за да му намерят проблем, според мен ако някой намери голяма дупка ще я запази в тайна за да ги използват.. и може и да не кажат.. :scratch: Като гледам, за сега са дори пред мерцедес с автопилота си и електрическата част което не може да им се отрече :drinks:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот Dragonfly » Чет Авг 27, 2020 10:23 pm

Говори ми ти ... :)
Почти всяка седмица чета по една такава новина. Автопилотът се нахендрил, за кой ли път, в спрял полицейски ван.
А Мъск, нали е криза, докарал вече състоянието си до 100 милиарда. Има го на същия сайт. :)
https://www.zerohedge.com/technology/te ... ce-cruiser
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот Dragonfly » Чет Авг 27, 2020 10:29 pm

Това, че се случва практически при покой на волана, ми навява подозрения, че изтърва позицията на волана и не знае къде е. А софтуерът изкарва съобщението, защото може би друго не е предвидено. Като например "разсинхронизация на волана". При всички положения трябва да има реперен сигнал за изправен волан. Та сега си мисля, ако е въртяно нещо по реглажа на геометрията, да не би колата да се движи направо, но сензорът да не е в нулева позиция?
Абе, голямо чесане на кратуни май има да пада. :) Дано Пачо приключи с автопокупките и даде някоя светла идея.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот longgo » Пет Авг 28, 2020 8:06 pm

В началото май споменах :
- с диагностичната я вкарвам в режим калибриране на сензора на волана. Тогава предните колелета трябва да са направо (подравнени със задните) като се зададе тази опция.
Процедурата се пуска на запален двигател, след което се прави плавно завъртане на волана от средно до крайно ляво, после до крайно дясно положение.
На много от немските, че и френски при сваляне на батерията след това светва ESP лампата и просто със скорост под 10км се прави пълен десен, задържа се леко, пълен ляв, задържа се леко и тя се самокалибрира. Тук изисква през диагностичната.. Нямам идея защо така.. Но примерно преди калибрирането показва 0.5-0.8°когато е волана направо.
Когато се калибрира при завъртане направо е около 0-0.2° според данните от програмата. И така работи.. с различен успех до следващото "прехълцане" :biggrin:
Тогава стегне ли волана, отбиваш, гасиш, палиш и е като нова.. Само дето е набила грешките: за разкалибриран волан и за нисък волтаж


:offtopic:
"Tesla Driver Was "Watching Movie" On Autopilot When Car Slammed Into Parked Police Cruiser" ... Няма какво да коментирам повече! Има си специфични изисквания тоя пилот да работи, и това е асистент а не кола от "Съдия Дред". Особено оня нахендрил се в камиона.. (статията). Изрично се казва да си нащтрек. Освен ако камиона не е "изскокнал" внезапно и то от завой :biggrin:
В града, посред нощ (като оня халосал патрулката в багажника странично) автопилота няма шанс просто защото разчита на камери.. :scratch:
Виж Илон е тарикат. И тепърва ще печели още. За мен, там има нещо много съмнително защото за тия няколко пъти когато акциите полетяха след "случайни" туитове само го плеснаха през ръцете.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот longgo » Сря Окт 28, 2020 12:34 am

Maлко не съм писъл по темата, но да добавя нещо. Нали сега и аз карам вече дизелова като тая с проблема.. хем съм на щтрек хем и имам някаква база за сравняване. Някаква, защото моята е с 5г по-млада и се води втора генерация та не знам дали са решили в нея да не правят повече глупости като управляемия алтернатор.
И така, поставихме за идеята един ОБД блутут китайски елм и през торк про бе пуснато да записва дата и час, обороти на мотора и скорост.
Там колата е в различни обороти и километра в час, но на няколко места има следното:

timer______rpm_____kmh__voltage
14:24:43---1224----38---14.62
14:24:44---1137----35---14.6
14:24:44----916----32---14.64
14:24:45----821----29---14.68
14:24:45----819----26---14.58
14:24:45----826----24---14.62
14:24:46----869----24---14.72
14:24:46---1019----24---14.4
14:24:47---1281----24---14.16
14:24:47---1369----25---13.98
14:24:48---1560----25---13.7
14:24:48---1631----26---13.48
14:24:48---1709----26---13.32
14:24:49---1734----27---13.12
14:24:49---1766----28---12.92
14:24:50---1845----29---12.8
14:24:50---1871----30---12.8
14:24:51---1968----31---12.74
14:24:51---1975----32---12.72
14:24:51---1993----33---12.72
14:24:52---2028----34---12.7
14:24:52---2048----35---12.62
14:24:53---2073----36---12.62
14:24:53---2095----37---12.58
14:24:54---2119----37---12.62
14:24:54---2137----38---12.58
14:24:54---2155----39---12.56
14:24:55---2175----40---12.56
14:24:55---2202----41---12.56
14:24:56---2239----42---12.52
14:24:56---2179----41---12.52
14:24:56---1883----42---12.54
14:24:57---1806----42---12.58
14:24:57---1805----42---12.72
14:24:58---1769----42---13
14:24:58---1735----42---13.24
14:24:59---1681----42---13.48
14:24:59---1572----42---13.7
14:24:59---1540----42---13.92
14:25:00---1473----41---14.16
14:25:00---1451----41---14.18

Нещо подобно следва и при движение с 80..

timer______rpm____kmh__voltage
14:25:22---2125---65---14.12
14:25:23---2090---66---13.94
14:25:23---2089---68---13.72
14:25:23---2131---69---13.5
14:25:24---2167---70---13.24
14:25:24---2201---72---13.04
14:25:25---2238---73---12.86
14:25:25---2268---74---12.82
14:25:26---2318---75---12.8
14:25:26---1942---76---12.76
14:25:26---1879---76---12.74
14:25:27---1830---77---12.72
14:25:27---1820---78---12.68
14:25:28---1777---78---12.72
14:25:28---1736---79---12.96
14:25:29---1754---80---13.26
14:25:29---1763---80---13.56
14:25:30---1775---80---13.78
14:25:30---1775---81---14.02

Тези "падове" до 12.5-6 според намерени коментари в нета се дължели на умното управление на алтернатора с цел пестене на гориво :fool: Но дори да предположим, че е с тази цел то нещо от сорта на 5-10сек едва ли ще спести особено. За сметка на това, мисля че тока по разни схеми, мотори, усилватели и т.н. ако лавира така то би довел до нагаряне или влошаване на контакти. Нямам идея и дюзите колко им е номиналния волтаж и дали това не оказва и там влияние освен на електро рейката.

От друга страна при мен си закрепя 14.1-14,2 волта от празен ход, през каране по главен път с над 80 и след това градско с 50-60. Всъщност това са данните с новата от днес батерия. Със тази с която го взех някак си стартирането бе ато че ли малко мудно и ми направи впечатление че плаваше 13.8 - 14.6 волта. Маршрута и товара вътре са едни и същи. А и моята има старт стоп система(която или някой е задал да сработва над някакво високо ниво) или нещо се е чалдисъла защото дори с новия акумулатор не иска да тръгне но четох че тя е още по интелигентна за това май може и въобще да не сработи. Не че ми е притрябвала. Но на другата кола освен че е автоматик няма никакви старт стоп системи..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот Kibik » Сря Окт 28, 2020 10:29 am

Вижда ми се височко 14.72v, макар и за малко, никога не съм го виждал при мен, не, че гледам постоянно...
На Акорда съм си сложил малко волтметърче на таблото и гледам напрежението. Обикновено е около 14.2, споменатата интелигентна система понякога изключва алтернатора и пада на 12.6, после пак вдига и т.н.
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1245
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот longgo » Сря Окт 28, 2020 11:28 pm

Tъкмо изтърсих че на моята не пада и.. явно след смяната на батерията е била в режим на разузнаване.. Днес започна да мотае и моята и да слиза до 12.6. :scratch:
Изминал е вече относителен период и фокуса с волана не е изскокнал отново. Обаче, има и нещо друго - колата има май износени тампони на окачването и се е поразкрачила задно. Та има една малка вероятност това да оказва също влияние някакво и чак след отстраняване да се чака какво ще излезе пак.
Кофти момента е, че една диагностика в КИА сервиза е 70е а само с нея може да се видят доста параметри специфични за колата като например датчика на батерия. А една диагностика (клонинг на оригиналната) от китай е към 150е.. Та аз съм с КИА :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот Dragonfly » Съб Окт 31, 2020 10:18 pm

Пак добре, че батерията не е и тя интелигентна, да си говори с компютъра. Защото и такава съм виждал на немски автомобил.
Изгъзиците нямат край и всичко уж в името на кефа на клиента. :)
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот Kibik » Съб Окт 31, 2020 10:32 pm

Dragonfly написа:Пак добре, че батерията не е и тя интелигентна,

Не съм виждал такава на кола, ама бях споменавал за батериите на Макита- имат чип, който комуникира само със оригинално зарядно и ако някой от елементите дефектира/прекъсне/окъси, при 3 опита за заряд блокира батерията и тя не може да се зарежда, дори и да смениш елемента...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1245
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот Пачо » Пон Ное 16, 2020 9:26 am

longgo написа:Tъкмо изтърсих че на моята не пада и.. явно след смяната на батерията е била в режим на разузнаване.. Днес започна да мотае и моята и да слиза до 12.6. :scratch:
Изминал е вече относителен период и фокуса с волана не е изскокнал отново. Обаче, има и нещо друго - колата има май износени тампони на окачването и се е поразкрачила задно. Та има една малка вероятност това да оказва също влияние някакво и чак след отстраняване да се чака какво ще излезе пак.
Кофти момента е, че една диагностика в КИА сервиза е 70е а само с нея може да се видят доста параметри специфични за колата като например датчика на батерия. А една диагностика (клонинг на оригиналната) от китай е към 150е.. Та аз съм с КИА :biggrin:


Honda го правят това от близо 30 години. Управлението е от ECM-a, изпълнението в алтернатора. Има отделен проводник който комуникира управлението и е на буксата на алтернатора. Диагностицирал съм го с осцилоскоп, проверка на изпълнителния блок съм правил с генератор на сигнал. Мисля имаш и двете, бих поразкопал в тая посока.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот longgo » Пон Ное 16, 2020 7:21 pm

Meрси Пачо, но вече имам яко китайски "клонинг" на дилърския кабел + софт на КИА/ХЮНДАЙ и с него се виждат някои нещица горница.
Горе долу добре се справя и в добавка има ел схеми, кое как се разглабя и за мен много ценното : кое колко Nm се стяга.
Да, това че има един кабел горница алтернатора и се управлява чрез PWM от компа го разбрах но вече предполагам че няма много общо с тоците по смисъла в който се съмнявах.
След поредна проверка на записаните грешки, едната от тях вече бе свързана с датчика за усилие. А това тръгне ли.. вече става кофти. Всъщност, може да е заминало пластмасовото "каренце" или зъбна преходна втулка намираща се между две половинки вътре където е ел.усилвателя. Възможно е, и някой от силовите транзистори да е вече неадекватен също.
Но за тия неща ще иска да се свали модула. Което вече отваря доста разправия. Първо че стана студено и няма къде, и второ колата трябва ежедневно.
Коато имам повече инфо и развитие ще напиша
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот Пачо » Вто Ное 17, 2020 7:55 pm

longgo написа:Meрси Пачо, но вече имам яко китайски "клонинг" на дилърския кабел + софт на КИА/ХЮНДАЙ и с него се виждат някои нещица горница.

Ти ма уби! Дай инфо откак да се сдобия че аз с два хюндая вече :wacko:


След поредна проверка на записаните грешки, едната от тях вече бе свързана с датчика за усилие. А това тръгне ли.. вече става кофти.

На майка ми Хюндая имаше такава грешка. Оказа се модулът мисли че волана е на намси колко градуса докато всъщност е прав. На Левчо синът му го ресетна и се оправи. Рейката е била сменяна преди да я купя и не внимавали като я зацепили. Но волана не се одървяше.

Всъщност, може да е заминало пластмасовото "каренце" или зъбна преходна втулка намираща се между две половинки вътре където е ел.усилвателя.

Тая пословична "пеперуда" е голям проблем, да. Чарк за десет лева а трябва да разглобиш адски несгодна джаджа за смяната. Подозирам другия ни хюндай в тоя дефект, но все не остава време да я закарам на Левчовия наследник. :)
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот longgo » Вто Ное 17, 2020 8:07 pm

Ako не държиш на някои много мега специални настройки или тестове то тогава и Autocom VCI клонингите са за теб идеални. Може да се закупи с 30**** версията на платка за към 40-50е вече а там го има и ресета на датчика за който говориш. Но ако е до калибриране.. е лесно. Аз го калибрирах няколко пъти вече и..

Кабел : https://www.aliexpress.com/item/32983618266.html
за евро пазара ти трябва готов софтуер: https://www.aliexpress.com/item/32987764214.html (вътре има схеми, описание за ремонта и т.н.)
Имам софта на харда, така че мога да ти го клонирам на друг диск ако купиш тоя кабел..
Но не знам дали си струва предвид повечето неща ги може и аутокома(клонинга). А що се отнася до кодиране на ключ трябва да имаш пинкода така или иначе..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: KIA 1.6D - нещо ми бяга по тъча

Мнениеот Пачо » Сря Ное 18, 2020 5:39 am

Голямо благодаря!

...започнал съм да отговарям кой знае кога, уверен бях че съм отговорил, и сега като тръгнах да затварям прозорци на браузъра гледам стои си. Разсеяна работа.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Предишна

Назад към Автомобилна електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder