Колкото по-модерна една кола (в случая тоуран 2011-12) толкова повече неща с в г*з*
Количката е 270 000км и вече с хлопащ демферен маховик но не това е проблема. Нито заминалата дюза която бе заменена, нито стчупената пружина, ръжда, постоянно проблеми с CAN шината и задните модули за светлините.. Проблема стана, че EGR-a реши че е запецнал / затлачен / нагорял и не иска да бачка като свят.
Разбира се, е направен по най-сложния начин, и наврян там дето слънце не огрява.. Оказва се също така, че освен понякога изронващи се зъбни колела на моторче/гребен системата щифта който държи едно лагерче на на остта на клапана се изхлузва и задира в алумина. В резултат хода става силно ограничен и става дискотека.. И разбира се при не затворен EGR компа се шашка и ви в най-хубавия вариант оставате до 2000-2400мин-1 работа или в най-лошия: опасност за мотора. Гасне и.. до там. Което разбира се, може да стане и поради едно шибано кабелче на датчик за масло под мотора.. А загубиш кората и някоя буца сняг перне по картера и си оставте да мръзнете в коледната нощ споменавайки майките на технолозите. Но да се върна на клапана..
Ей го на:
Ето я и грешката:
В общи линии идеята е, че има зададени стартова и крайна стойност. Те се замерват от магнитен ринг качен на едната зъбчатка:
тя лашка едно рамо на което е клапана. Самото моторче е простичко: управлява се пре 12 волта чрез ШИМ/PWM.
малката интегралка е реално датчик на Хол (за сега банята и спалнята не участват. От части кухнята..)
След почти никаква полезна информация в нета освен тази: сменя се само с оригинална част, защото афтър маркета или дават грешни данни и проблема остава или след 10-тина хил.. явно се разкалибрират и .. айде свали качи отначало.. Във VCDS има опция EGR adaptration но никакви придружаващи данни как се прави.. И в общи линии с почти никакъв резултат..
Тогава попаднах на това:
http://jestineyong.com/exhaust-gas-reci ... i-engines/Добра идея, която реших да прегърна:
Това добре. Сметнах, че при мен компа вижда 0.67 от 1 волт при затворена и добавих делителя на напрежение. Според сметките трябваше да иде около 1.05-1.1 волта.
нещо такова и се получи. Преди това обаче проверих кабелите за да е сигурна работата.
От схемата се вижда, че 5волта се подават от един кабел към тези няколко модула. Което ме наведе на мисълта че ако датчика за позиция на променливата геометрия на турбото не е наред то може да ебава и EGRa
Но не познах.. всичко си бе където и както трябва:
Разбира се прозвъних и кабелите (just in case)... по горната схема и изваден T60 кабел. На схемата J623 e компа а T60(54) например означава: букса 60 пинова, 54-и пин
Всичко е наред и там. Никакви странни неща.
Сглобихме обратно и докато мотора бе студен всичко добре. Колата се форсира, набира, никакакъв LIMP MODE или записана грешка. Докато загря.. Явно тогава режима на EGR-a става по-активен и тогава пак лююююсссс LIMP MODE : engine warning, visit workshop.. Ъ?!
Проблема сега бе, че компютъра очаква да кажем при 50% егр през мафа да минат 450мг въздух измерени.. обаче минават 430.. Или с други думи по датчик клапата е където трябва но количеството .. не е..
Това разбира се поугаси ентусиазмът и дори записаните в CAN модула амнайсе грешки за активен халдекс, проблем със сгъваемия покрив, плъзгащи врати и памет на седалките , все неща които тая кола никога не е имала и няма намерение да има, не успя да ни развесели..
Тогава с любезното разрешение от страна на собственика: давай, дее***а нейната мама.., избрах следното:
След това градско с умерено или динамично каране, и извънградско по главния път с по-ниска и след това по-висока круизърна скорост.. Хъ.. Никаква грешка записана.
Е това след като тези две опции бяха активирани грешката записаната за EGR бе изтрита.
Ново закачане с VCDS и този път записаните стойности бяха 1.2в минимално(затворена клапа) и 3.99(максимално отворена).. Тоест.. това чудо се самоадаптира с новите данни.
До тук добре. спестиха се едни 400е. Пихме и кафе с баница.. Обаче, остана въпросът дали.. нямаше да мине номера ако само бе активирано от опциите същото и тя да си вземе новата 0.7в стойност..

без да се лежи по земята и да се прави вуду..
Няма да разглабяме. Просто разсъждение.. Това породено на база, че хора с подобни проблеми дават логове където минималната стойност е 0.7 или 0.85 волта..

- олях сe малко.. но вероятно може да е полезно и на някой дошъл чрез търсачката..
