Две хиляди кубика мотор - защо?

За мотоциклети, ATV-та, велосипеди и т.н. Вход само с каски!

Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот prius06 » Съб Мар 11, 2017 5:15 pm

Неотдавна говорих с един приятел за мотори. Разговорът протече долу-горе така:
- Ще си вземам мотор.
- Честито, какъв?
- Еди-какъв си ... с две хиляди и сто кубика двигател.
- Що толкова мощен, бе?
- А, трябва си... под 1600 моторите са прекалено леки. Като духне оня вятър през прерийните щати, не можеш да държиш права линия с тях.
- Добре де, щом са леки, монтирай им по една чугунена плоча да тежи.
И т.н. и т.н. ...

Та така и не ми се изясни напълно, какъв е смисълът от мотор с двигател, който с лекота може да движи кола.

Каква е вашата гледна точка?
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1950
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот kamen » Съб Мар 11, 2017 8:01 pm

А на какви обороти работи?Не,че някога ще карам мотор,но бих предпочел нискооборотен с голяма кубатура.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2349
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот Пачо » Съб Мар 11, 2017 8:40 pm

Мотор трябва ти разрешат да купиш ако можеш го изправиш от легнало положение. Над 200-220 кила не е моят мотор. Странияният вятър може да е проблемен, трябва да си активен в борбата, но ако си моторист колкото майка ми е програмист понеже влизала в интернет, по-добре наистина тежък мотор. По-лесни са да се крепиш на тях и не предразполагат към простотии. Най-много да връткаш газта на съединител да стряскаш околните.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4117
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот Nikolashka » Съб Мар 11, 2017 8:45 pm

kamen написа:А на какви обороти работи?Не,че някога ще карам мотор,но бих предпочел нискооборотен с голяма кубатура.


Ти си за Аво.
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3372
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот Пачо » Съб Мар 11, 2017 10:23 pm

Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4117
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот Dragonfly » Съб Мар 11, 2017 10:35 pm

Нямаш ли някой кадър с твоя?
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3663
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот Пачо » Съб Мар 11, 2017 10:58 pm

Dragonfly написа:Нямаш ли някой кадър с твоя?

Собствен мотор нямам повече от 18 години. Обещание. Но карам на приятели. Последно един 2016 Harley-Davidson Dyna Low Rider, 300 кг без течности, 1700 кубика. Не са това моите мотори, кара се като камион, никаква маневреност, спирачен път като автобус. Но пък сам се крепи, ти само седиш отгоре и мърдаш ръчките. Той два пъти пада с него, и двата на място :)
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4117
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот Dragonfly » Нед Мар 12, 2017 2:56 am

Не това имах предвид, върти ми се в главата, че си разказвал за едно Иже тук в България.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3663
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот Пачо » Нед Мар 12, 2017 4:19 am

Dragonfly написа:Не това имах предвид, върти ми се в главата, че си разказвал за едно Иже тук в България.

А, да, моето иже беше легенда, но нямах даже дигитална камера тогава.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4117
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот kamen » Нед Мар 12, 2017 12:56 pm

Ами на мен ми се струва,че един мотор,работещ на максимални 5-6000/мин би бил в пъти по-издръжлив от друг,вадещ 150коня(примрно) при 18-19000/мин.Зависи пак за какво ти трябва.Ако искаш да пътуваш надалеч,някоя "шевна" машина не би била най-удачният избор.
Доколко стабилността зависи от теглото?Ммм,чудя се.Колкото и да е тежък,все пак имаме сравнително висок център в една линия,което само по себе си предполага ниска устойчивост на страничен вятър.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2349
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот prius06 » Нед Мар 12, 2017 6:27 pm

kamen написа:Ами на мен ми се струва,че един мотор,работещ на максимални 5-6000/мин би бил в пъти по-издръжлив от друг,вадещ 150коня(примрно) при 18-19000/мин.Зависи пак за какво ти трябва.Ако искаш да пътуваш надалеч,някоя "шевна" машина не би била най-удачният избор.
Доколко стабилността зависи от теглото?Ммм,чудя се.Колкото и да е тежък,все пак имаме сравнително висок център в една линия,което само по себе си предполага ниска устойчивост на страничен вятър.

Аз даже не оспорвам дали стабилността зависи от теглото. Просто се чудя, дали има смисъл от тази надпревара за най-голям двигател. Прилича ми на надпреварата за мегапиксели във фотографията...
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1950
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот longgo » Сря Мар 15, 2017 4:12 pm


youtu.be/WIHQ_w7n3L8
Един пореден пример за газария без смисъл.

Въпроса е какво се иска от мотора. Да те превози от точка А до точка В с ускорение което дори ще деформира време-пространствения контониум(хаябуса турбо) Да те вози като кадилак(gold wing) но да не можеш дори го мръдна ей така.
Аз също бих заложил на нещо което е към 1300-1600 ако е от типа на сузуки интрудър. Два цилиндъра,бавно оборотен, водно-маслено охлаждане, кардан. Караш някъде по криволичещи пътища и се радваш на въздуха и гледката.
Или пък ендуро и се мяташ по чукарите да улегне салатата... ей така някой слънчев уикенд. Ама това да прекосяваш половин европа или амнайсе щата.. за каравана няма да си го помисля пък камо ли двуколесно.
А това за тежкия мотор и страничния вятър - дали тежък или лек тръгнеш ли да падаш си падаш. Тръгне ли да те духа вятъра ако ще и с оня по-горе да си пак си е шибано.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1329
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот Dragonfly » Сря Мар 15, 2017 7:46 pm

Масата създава жироскопичен ефект (като цяло и колелата сами по себе си) - маса по скорост на квадрат е кинетичната енергия, ако не се лъжа. Стреми се да остане в посоката на движение и затова по-голямата маса е по-устойчива на странични сили.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3663
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот Nikolashka » Нед Мар 19, 2017 11:20 pm

И кастър величината също.
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3372
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: Две хиляди кубика мотор - защо?

Мнениеот Dragonfly » Пон Мар 20, 2017 1:17 pm

А да, на големите предната вилка май е доста полегнала.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3663
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към За техника, която се яха

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder