Избор на мотор за колело DC или АС и параметри

За мотоциклети, ATV-та, велосипеди и т.н. Вход само с каски!

Избор на мотор за колело DC или АС и параметри

Мнениеот Nqkoi_Zabluden » Чет Мар 02, 2017 8:22 pm

Надявам се да се получи добра дискусия и да се обсъдят всички възможности...
Входящи параметри:
Максимум 250W както е по закон, което е ясно, че не означава, че не може да се използва контролер който позволява 1KW мощност. Мисля да се възползваме от този пропуск(неудоточнение).
Скоростта ще се лимитира до 20км/ч
От значение е тежестта и момента на мотора.
Възможно е добавяне на опция за активиране на мотора след 4км/ч, за да си спестим малко нагряване.
Трябва да може да се минават възможно най-много километри с едно зареждане.
Параметрите да се извадят на дисплей
Защо според мен не може да се използва мотор-главина:
-Няма редуктор което води до прекомерно нагряване, и съдейки по това, че са китайски мотори не е рантабилно
-Неподходящ момент за тежко колело, съдейки по това че трябва да е 250 вата
- Неподходящ за прототип, където е от съществено значение да се подбере редуктор и зъбни колела за предаване на момента към колелото, където може да се варира, до постигане на желания момент и скорост.
- Не може да сме по умни от https://outriderusa.com/products/alpha които ползват отделен мотор редуктор.

Значи трябва да се почне с предимства и недостатъци на DC и АС моторите, и когато се спрем на някой да се избере волтажа и модела на мотора.
Значи съдейки по това, че най-бързите електро-автомобили са с AC мотор, ми се струва, че това може да е вариант...
Въпроси при ползване на AC Мотор:
Ще се пести ли повече ток? Ще има ли по голям пробег?
Какъв ще е въртящият момент при една и съща мощност на АС и DC и един и същ редуктор?
Каква ще е разликата в теглото (съдейки по това, че евентуално мотора ще е по-голям и ще има повече електроника)?
Ще намалим ли значително отдаването на топлина?
По-лесно ли можем да връщаме електроенергия обратно, при наклон или ползване на спирачка?
Може ли да се използва при спиране?
По-голямо КПД ли има?
По-безопасни и дълготрайни ли са?

Трябва да се има впредвид, че триколката ще е поне два три пъти по тежка от стандартно електрическо колело.
Когато изберем мотор може да го поставим на стойка със спирачка за симулиране на нормално работно положение, след което да се доработват останалите компоненти.
Трябва и да си поставя и време за изработка, че иначе ще се забатачи и нищо няма да стане.
За механичната част си давам 1,5-2 години до нацяло завършване, но за електрическата част ще трябва да е до края на годината...

Какво е вашето мнение?
Очаквам питания за повече параметри ако са нужни.
Надявам се обясненията да са като на човек където хабер си няма от електроника...
Мерси!
Nqkoi_Zabluden
Майстор
Майстор
 
Мнения: 310
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:17 pm
Местоположение: London

Re: Избор на мотор за колело DC или АС и параметри

Мнениеот Dragonfly » Чет Мар 02, 2017 9:10 pm

За АС мотор ще ти трябва честотен инвертор или серво драйв. Първото е за чист вид трифазен асинхронен, за да може да му се менят оборотите. Второто е за сервомотор, които често се бъркат с първите, но по същество са трифазни синхронни постояннотокови мотори с електронна комутация. Пример - електрическите сервоусилватели на волана са с такива. Механично може да бъде в класическо изпълнение - ротор от постоянен магнит вътре в статор или дисков ротор с магнити и плоски бобини на статора - такива поне съм мяркал да се ползват за велосипеди. Вероятно може да се изпълни и с планетарен редуктор, но не съм задълбавал.
Та какво точно имаш предвид под АС и DC мотор?
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3865
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Избор на мотор за колело DC или АС и параметри

Мнениеот Nqkoi_Zabluden » Чет Мар 02, 2017 9:22 pm

асинхронен променливотоков мотор или постоянно-токов...
Аз не съм толкова много на ясно... трябва да ми се обясни като на неразбиращ...
При кой мотор ще имаме най-голям успех предвид обстоятелствата...
Nqkoi_Zabluden
Майстор
Майстор
 
Мнения: 310
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:17 pm
Местоположение: London

Re: Избор на мотор за колело DC или АС и параметри

Мнениеот Nqkoi_Zabluden » Чет Мар 02, 2017 9:35 pm

http://electronics.stackexchange.com/qu ... f-a-dc-one
Има линкове в нета доста...но аз не се занимавам с електричество :)
Ако тръгна всичко сам да правя, някак си не се получават нещата...трябва си екип...
Nqkoi_Zabluden
Майстор
Майстор
 
Мнения: 310
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:17 pm
Местоположение: London

Re: Избор на мотор за колело DC или АС и параметри

Мнениеот longgo » Сря Мар 15, 2017 3:59 pm

https://www.e-bikerig.com/products/fron ... eries.html
Не виждам защо нещо като това да не ти върши работа. Панелчета и т.н. екстри са ти по-малкия проблем. Въпроса е да намериш читав unit който да се справя със задачата. Иначе гледах на някакво изложение за техника(клипче) оня тикнал в една тротинетка един гайковерт на 18 волта и се разхожда насам натам с негова помощ..
Относно АС моторите аз също залагам на такъв, но както казаха преди мен ще му трябва високо ефективен управляващ блок. Всъщност, единственото което според мен е пред теб като въпрос е:
- колко си готов да дадеш а такива неща
- заслужава ли си да се мъчиш или просто си купуваш готово нещо и само се качваш отгоре му
- имаш ли добри батерии които да носят на товара.. и да са ефективни при по-горещо/хладно време.

И основния въпрос:
искаш байк с помощен ел. двигател или искаш ел.байк с помощни педали..


http://www.ebay.com/itm/36V-250W-SFM-Ba ... SwcUBYUZrr
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1608
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)


Назад към За техника, която се яха

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder