1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Бъдещето на автомобила

1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот prius06 » Съб Окт 24, 2015 11:02 pm

Това истина ли е или измишльотина на журналистите?

1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока
Само две неща са безкрайни - вселената и човешката глупост - за първото не съм сигурен. (А. Айнщайн)
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2072
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот Dragonfly » Съб Окт 24, 2015 11:43 pm

Не знам, но се опасявам, че дори да е измишльотина, управниците ще я възприемат с голям ентусиазъм.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3779
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот Veni1 » Нед Окт 25, 2015 6:01 pm

Датата на въпросната тема е 8.02.2014 07:27 .

Ако имаше нещо верно в тая журналистическа близалка, досега щеше да има глобени, които, от своя страна, да бяха осъдили създателите на тая колосална глупост, и журналята да бяха писнали отново - реципрочно..

100% пълнеж на страници.
Veni1
Държи контра
Държи контра
 
Мнения: 21
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2015 10:53 am

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот Пачо » Нед Окт 25, 2015 6:14 pm

Останали са 100 човека на кръст които знаят могат и искат да си правят колата. Нали ги гледам по форумите, приказват за коли само с терминология от списанията, карат коли от 5-10 години а един път не са си сменили маслото да не говорим за накладки. Също американците, всички така ставаме.
... "Всичко,що е технически оправдано,е красиво"-Королёв, Сергей Павлович
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4210
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот Veni1 » Нед Окт 25, 2015 6:39 pm

Ами то е и тако, и вако...
На времето, на жигулито, с комплект ключове, чук, тел и клещи можеше да тръгнеш, при почти всякакъв проблем.
В момента, на бенца, ако нямам СтарДиагнозис, трябва да разчитам на интуиция, и голяма доза късмет, да не се оплеска още нещо.
Джипа - другото возило,  е дървен, и е почти като жигулито, ама пък е тежък, много тежък, и относително малко неща мога да правя по него. Знам, но не мога.

Та така е.. Sig transit gloria mundi...
Последна промяна Veni1 на Вто Окт 27, 2015 1:23 pm, променена общо 1 път
Veni1
Държи контра
Държи контра
 
Мнения: 21
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2015 10:53 am

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот Nikolashka » Нед Окт 25, 2015 7:03 pm

[quote="Пачо"]
Останали са 100 човека на кръст които знаят могат и искат да си правят колата. Нали ги гледам по форумите, приказват за коли само с терминология от списанията
[/quote]
Има и една друга категория, ентусиасти. Имат скенери, лаптопове, програми........... вечно четат грешки, чистят грешки, грешките се връщат в повечето случаи още с врътването ма контакта. И до там са си.....
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3411
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот Пачо » Нед Окт 25, 2015 9:10 pm

[quote="Veni1"]
Ами то е и тако, и вако...
На времето, на жигулито, с комплект ключове, чук, тел и клещи можеше да тръгнеш, при почти всякакъв проблем.
В момента, на бенца, ако нямам СтарДиагнозис, трябва да разчитам на интуиция, и голяма доза късмет, да не се оплеска още нещо.
Джипа е дървен, и е почти като жигулито, ама пък е тежък, много тежък, и относително малко неща мога да правя по него. Знам, но не мога.

Та така е.. Sig transit gloria mundi...
[/quote]

Някога подсветката на таблото се регулираше с един потенциометър. Струва 50 цента.

Към средата на 90-те подсветката на таблото се регулираше с една платка съдържаща поне една интегрална схема, 8-10 транзистора, още поне толкова диода и два пъти по толкова съпротивления и ... един потенциометър.

Сега регулацията на подсветката се сътои от gateway, central convenience module, платка с АЦП и ... потенциометър.

Функция на трите изпълнения - контрол на подсветката. И трите успешно се справят със задачата. Е, къде е бръсначът на Окам в това уравнение? Няма го. Що? Щото публиката го не иска, публиката иска по-нов айфон.
... "Всичко,що е технически оправдано,е красиво"-Королёв, Сергей Павлович
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4210
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот Nikolashka » Пон Окт 26, 2015 2:21 pm

С тия подсветки тия дни - бая майтапи.  Доста смях , казано по градски. На радиото ми се изгуби дисплея. Не виждам колко е часа и като искам да регулирам еквилайзер за някоя песен не виждам стойностите. Намерих плейър от друг вен, слагам го - едната половина само осветена. Вчера отивам в моргата, свалям само фейса от друг плейър, трескам го под мишницата (фрий) отивам в къщи, сменям - осветена само другата половина. Тази с часовника. Викам си така остава.   
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3411
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот Пачо » Пон Окт 26, 2015 5:01 pm

[quote="Nikolashka"]
С тия подсветки тия дни - бая майтапи.  Доста смях , казано по градски. На радиото ми се изгуби дисплея. Не виждам колко е часа и като искам да регулирам еквилайзер за някоя песен не виждам стойностите. Намерих плейър от друг вен, слагам го - едната половина само осветена. Вчера отивам в моргата, свалям само фейса от друг плейър, трескам го под мишницата (фрий) отивам в къщи, сменям - осветена само другата половина. Тази с часовника. Викам си така остава. 
[/quote]

Tова като случка на мистър Бийн  :biggrin:
... "Всичко,що е технически оправдано,е красиво"-Королёв, Сергей Павлович
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4210
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот Dragonfly » Пон Окт 26, 2015 5:38 pm

Пачо, аз тези дни чаках дали ще ми дойде вдъхновение да опиша нещо, което за мен е безумно, от страна на марката Мерцедес.
Става въпрос за прословутата им система за отключване и заключване с пневматика.
При Владо (другият ми приятел с автосервиз) бяха докарали такъв. Поседях малко при него да си чешем заедно кратуните над схемите. Блокът на помпата си говори по CAN с друг Universal Control Module, към който са вързани и други блокове, като този на ел. стъклата.
По диагностиката UCM казва, че не чува помпата. И понеже няма връзка с нея, спира да работят и стъклата.
Та Владо изкорми помпата и я транжира. Божке!  :shok:
- платка къде 200 х 70 мм, наситена с елементи и тутурутки
- едните тутурутки са малки пневматични актуатори, които задействат механични контакти, отделно от тях релета.
- по средата боднат един (88-100) краков процесор, който със сигурност е по-мощен от тези на корабите "Аполо"
и всичко това да бъдат отключени и заключени 4 бр. врати и евентуално (забравих да питам) багажник и капачка на резервоара.
Някога се шегувахме с руснаците, че действат на принципа "защо да го правим просто, като може да е сложно". Вероятно защото тогава не бяхме виждали "червата" на западните марки.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3779
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот Nikolashka » Пон Окт 26, 2015 6:29 pm

Не знам дали съм споменавал тука, в България бях луд по Мерседес, но от страни. Не като механик, не като собственик. За първите пет години на запад работих предостатъчно по мерседес , така че цялата еуфория и екзалтация ми се изпари още на третата година.
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3411
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот TheSaint » Пон Окт 26, 2015 7:24 pm

Аз да не отварям нова тема...

Да питам началника - какво правите, ако не можете да решите даден проблем (имате ли такива случаи?)

Тук, бившия ми Нисан X-Trail има проблеми с CVT кутията - преди 3 месеца я ремонтираха през официалния сервиз на Нисан в Лесото за $5000 (уж щеше да бъде сменена с рециклирана, накрая се оказа само ремонт).

Оттогава 2 пъти ходи и се връща с проблеми. Последно (3-ти път) отиде преди около месец - още не може да се върне.
Тия дето правиха кутията (Нисан я е дал на фирма която се занимава само кутии) се кълнени, че проблема не е в нея, а в електрониката на колата.
2 представителсва на Нисан (тук Лесото и близкия голям град в Южна Африка не могат да разберат какво става). Казаха ни, че утре ще я пращат към Нисан Йоханесбург...

До колкото дочух проблема е, че не работи kick down-a...
Иначе ръчно си превключва нормално.

Интересно ми е дали ще има вариант в който да кажат - предаваме се - не можем да я поправим и какво правим ние тогава...  :crazy:

[quote="Nikolashka"]
Не знам дали съм споменавал тука, в България бях луд по Мерседес, но от страни. Не като механик, не като собственик. За първите пет години на запад работих предостатъчно по мерседес , така че цялата еуфория и екзалтация ми се изпари още на третата година.
[/quote]
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1029
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока

Мнениеот Nikolashka » Вто Окт 27, 2015 1:53 am

Интересен казус повдигаш.

Ние, като компания, нямаме право да се предадем. И не сме се и предавали. Говорим за гаранционни коли. За извън гаранция - не се сещам за нещо спесифично. Спорни случки е имало и винаги ще има. Като погледнеш Гугъл ривю все ще има някой да не е доволен и да каже, че не сме му оправили проблема. Особено при шумове купе.

За други представители не знам как е. Пачо знае повече. При тях в Щатите, в повечето случаи за гаранциони коли е в сила правилото 'три неуспешни визити за едно и също оплакване - искаш подмяна на колата'. При нас не е в сила.

За мен лично, като механик, съм имал само една кола, която не успях да оправя. Не че се предадох, май се предаде клиента в един момент. Аз си 'изгубих ризата' на нея, но винаги работих и никога не се предадох. Но нямам чувството че я оправих. А може и да съм, но клиента не се върна да каже.

Случката беше следната. Кола, Сузуки Суифт, веднаж в месеца гори ignition fuse. Ако го смениш - гори пак. Ако изчакаш 1 час, слагаш бушона и продължаваш един месец. И така, на мен клиента всеки месец ми идваше с един каскет изгорели бушони. През всичките часове на работа обаче аз никога не можах да дублирам състоянието. Да гори бушона пред мен. На този кръг / бушон са навързани още няколко неща, но е обявен като ignition fuse. Цялата инсталация беше забводски много евтино изпълнена, почти голи кабели, никаква обвивка, никакви tubes, изолирбанд-а каран напряко по диагонал. Колата цъфнала в праговете  вътре кат баклава от ръжда. Разглобих всичката дължина къде участваха ел кръгове, намерих поне 4-5 точни, където остра тенекия почти се врязва в кабел. Какво ли не правих. Wiggle test, дърпах, напъвах и не можах да я вкарам в състояние. Теоретически се приема, че компонент правеше високо дърпане на ампераж и товареше веригата, но така и не можах да стесня нещата до точката на проблема.

Та .....запомних тази кола. 
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3411
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am


Назад към Автомобилни новости

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron
placeholder