Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г.

Бъдещето на автомобила

Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г. (САЩ и Европа)

Анкетата е валидна до Вто Юли 11, 2056 6:10 pm

под 0,5 %
4
44%
около 0,75%
1
11%
около 1%
0
Няма гласували
около 1,25%
1
11%
около 1,5%
1
11%
около 1,75%
0
Няма гласували
около 2%
1
11%
около 2,25 %
0
Няма гласували
около 2,5%
0
Няма гласували
около 2,75%
0
Няма гласували
над 3%
1
11%
 
Общо гласове : 9

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот Santa » Чет Юли 12, 2018 11:55 am

Зарядното има два режима-бърз и бавен. Бързия иска задължително трифазен ток, яде от 20 до 50-60 киловата. Пълен зряд на батерията е от 40 минути до 2 часа.
На бавен може да се зарежда и монофазно-там са 2-3 киловата....но се зарежда 8-10 часа.
Много неща трябва да се изменят радикално за да се случи масовото навлизане на електромобилите. За енергийните компании е идеално-по всяко време ще има навързани огромни товари, които да балансират мрежата. Проблемът с източниците ще дойде на по-късен етап. Много преди това ще се появи проблема с разпределението и доставката на такива количества ел. енергия. А за него в момента никой не мисли. Ако електромобилите ще стават водеща транспортна технология в бъдеще, абсолютно всички държави ще имат огромни проблеми.
Бензинът има предимството, че се кара в цистерни и рафинерията може да поддържа складови наличности за няколко месеца. С тока не става. Каквото се произведе-от другата страна на жицата трябва да има закачен консуматор да го поеме. В тоя същия момент.
Аватар
Santa
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Мар 15, 2008 7:14 pm

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот longgo » Пет Юли 13, 2018 8:36 pm

Добре, да приемем дори и бавен заряд 3киловата ама 10 часа(карали сме яко през деня), после пуснем готварската, климатика.. Това да кажем са 30 семейства в блок и т.н.
И аз точно аналогични въпроси си задавам - голям напън да се електрифицира от самобрасначка до самолет но как аджеба ще се доставя и произвежда толкова енергия?
Нали именно това били едни от ключовите фактори на една цивилизация - управление на ресусрси и енергия. А ние на пук на умни тигани и телефони, според мен не сме напреднали изключително спрямо края на 18-ти и началото на 19-ти век. Модернизирано да, но чак да сме прескочили в бъдещето не ми се вярва.
Та относно кофите с електрони:
а) соларни панели в Африка
б) соларни керемиди навред и като на Мъск хипер гипер UPS-и като тези в Австралия..
в) колкото и налудничаво да е, да кажем американци , израелци или други меркалии за световно влияние вече имат алтернативен начин да добиват ел енергия само чакат да се включат в играта.. за това напират за толкова еликтрифициране.
Горе долу варианти за това как ще се прескочи претоварването. :boast:

А, че ДВГ-то е обречено вече е ясно, само дето първата кола вдигнала 100км/ч е била на батерии. След това бензина взел надмощие и след Рудолф Саждата каруците окончателно загубили пред камиона. Сега пак на първа линия електромобила.. та в общи линии след като модата от 60те се върна през 2005та да не е и тук да правим пак някой loop
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот Santa » Съб Юли 14, 2018 2:02 am

Тц. Положението е всъщност още по-страшно с бавното зареждане. Зарядното е нелинеен товар. Хармоници! Това налага да се сваля времето на зареждане до минимум, за да не се влошават показателите на цялата мрежа.
Така, че тая работа...дето всеки се връща от работа и включва електричката до сутринта...в момента няма значение само защото електромобилите са малко в световен мащаб. Ако станат повече, ще придобие огромна тежест.
Та не е въпроса само да я произведем и докараме тая енергия до потребителя. Въпросът става и в това как той я използва, защото може да влоши условията за доставка към другите потребители. Това е по-голямата гадост в електричеството-всички са свързани.
Аватар
Santa
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Мар 15, 2008 7:14 pm

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот longgo » Чет Сеп 20, 2018 10:26 am

Оня ден.. разглеждам КалДата.. и ам опаа статия за камионите на ТЕСЛА. И от долу разбира се, една камара коментари от поколение зет колко било яко и всички останали които не чупят стойки пред гения на Мъск са...
Та рекох да попрочета малко за тоя камион: 0-100 празен, за 5 сек. Супер. Ще се гоним с циганетата с крадени баварки в квартала. 6% наклон може да преодолее със 100км/ч.. Уха.. Ама с какъв товар.. не казват.
0-96км/ч с пълен товар(уж) за 20сек.. В рекламните статии, защото друго не мога да кажа за тях, пише че камиона ще е до 80 000lbs или 36 тона. Странното, е че ако помня правилно мисля скания или мерцедес от същата тежка серия в която тия се целят правеше май 25сек до 100..И то с дизел. Как да е, това не е интересното. Все пак, няма да се гоним а ще теглим.
Та аз какавото така намерих е: за един американски фрейтлейнър излиза че с 480 литра нафта направил към 1370км пробег. Което идваше някъде към 0.27$ на километър за гориво. Това по усреднена цена на нафтата която намирам в нета. Вероятно, тия огромните компании не зареждат на същата а имат брутална отстъпка. В същото време според усредненото на ТЕСЛА май към 2кВата на миля , според същата стъкмистика излиза 0.12$/километър. Значи, за амнайсе милиона километри ще е по-евтино. Да, ама максимума на теслата е 800км и то вероятно при идеални усреднени условия. На тия джугани по 1200-1600.. И те се зареждат за 20мин. Според ТЕСЛА, техния камион до 80% можел из а 30 мин.. Да, ама преди мен едни хубавци сметнали че дори да е разделна (щепсъла е от няколко контактни секции) за бърз заряд ти трябва почти мегават зарядна станция.. :megashock: А това вече не е шега работа. А ако спрат на една станция 4 камиона.. ?
Че нали сега на тези големите дизел станции понякога спират по 2 или 4..
Също, според статиите хипермодернистичния камион нямал нужда вече от допълнителни системи защото спирачките му били регенериращи енергия и видиш ли компресори, помпи, ретардери са .. в миналото. Отживелица демек..
И аз така, като Ганьо неверни си задавам следния въпрос: ами.. като 99.9% от ремъркетата са универсални и са направени да работят с въздух за да спират, как аджеба тогава тая ТЕСЛА ще ги управлява? Или ще правят и прикачния инвентар?
Виж ще е интерсно да поставят и в ремъркетата ел мотори за да се разпредели тягата.. Ще е мега яко да видиш дрифтещо зимата ремърке.. :biggrin:
Отплеснах се. Та, в общи линии на големите тръкове ако им откаже въздуха, тока.. спуваш го полека с кутията и мотора.. На тоя като му спре токя.. Така е, напредъка изисква жертви ама колко ще са те като един такъв му спре тока по баира и.. машалаа Цеце, балалайка и рози
От друга страна, и преди дискутирахме НИКОЛА тръкс. При тях обявените данни са че се зарежда с водород за 20мин, батериите им не се зареждат в контакт и има към 1600 км или мили (не помня) автономия по този начин. Въпреки това, ако откаже клетката, само на батерии има 300 мили. Тоест също толкова колкото и "невероятния" камион на Мъск. (по-малката версия да бъда честен). Като показатели на зеленост и чистота.. и тяга същите.
Ако приема, че където и да идеш с ТЕСЛА няма да има мегават станция, а нормален 110 волта американски или айде да кажем 380 волта индустриален ток, та кой ще ти търпи камиона със спирането да се закача да се зарежда.
Или до сега какво правят: спираш откачаш ремъркето и вземаш другото и да те няма, или спираш, разтоварят/товарят те за 3 часа и беж да те няма. Та в кой момент евентуално ще бъде това "дозареждане" И ако се разкарам от стоянката и ида на паркинг да се зареждам като останалите, то кой ще толерира 12-20 часа престой на курс за заряд? Разсъждавам си просто на глас..
Да не говортим, че това са 5-7 тона батерии! Ако започнат да произвеждат в глобален мащаб по 50 000 камиона.. след 10 години с толкова електрички и камиони какво ще правим с тия батерии .. или и те ще са зелени?
Колко и каква енергия ще трябва за заряд на всичко това? И дали това, че вече определени компании вече превантимно са изкупили огромен дял от предприятия или договори за вадене на съровините за баерии с години напред е .. чиста случайност.. Никаква идея за монопол и клецане на крайния потребител..
И аз съм за махане замърсяването.. ама дали наистина ще е толкова чисто това чистото дето се обещава..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот kamen » Нед Сеп 23, 2018 7:29 pm

И си прав,и не съвсем.Само допреди 100години не е имало бензиностанции на всеки ъгъл,за сметка на това коневръзите са били навсякъде.А сега трябва да отидеш в зоопарка,че да видиш някое животно.Не знам как ще се развият нещата,но предполагам,че инжинерите вече работят по въпроса.Сигурно ще минат през няколко неработещи идеи,докато стигнат до нещо приложимо.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2394
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот kamen » Пон Сеп 24, 2018 9:17 pm

Добре де,само допреди 60-70 години притежаването на семейна кола е било почти невъзможно за който и да е работник,ако не броим Америка.Тогава пътуването си е било едно приключение с влак или кораб.Пък сега се мятаме в колата само да пием едно кафе в съседния град,а на никой не му прави впечатление,ако му се налага да работи на 30-40 километра от къщи.И ни е обхванала една лудост да пътуваме,пътуваме и пътуваме...И в крайна сметка се оказва,че сме отскочили до Стокхолм,столицата на Египет,за да видим Айфеловата кула,най-големият древен храм на Камбоджа...Или на Берлин,нейде там беше,не си спомням вече.
Може би ще трябва да се върнем леко назад,може би инфраструктурата ще се развие навреме и прехода ще е сравнително безболезен.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2394
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот kamen » Сря Май 29, 2019 1:28 pm

Как е вече по запада-има ли видим ръст на хибридите и чистите електромобили?
То май вече почти не останаха големи марки,които да не са пуснали нещо такова.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2394
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот prius06 » Сря Май 29, 2019 2:50 pm

kamen написа:Как е вече по запада-има ли видим ръст на хибридите и чистите електромобили?
То май вече почти не останаха големи марки,които да не са пуснали нещо такова.

Доста Тесли се навъдиха напоследък.
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2016
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот Kibik » Сря Май 29, 2019 3:18 pm

prius06 написа:Доста Тесли се навъдиха напоследък.

В Бристол съм виждал две Тесли, едната беше паркирана, та надникнах (както едно време в западна кола на Пловдивски панаир :)) Хубава кола естествено, дисплеят голям като на лаптоп...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1245
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот kamen » Сря Май 29, 2019 7:55 pm

Ми то и в Зарата има две Тесли със сигурност.поне един Нисан Лийф и едно Рено Зеро,а хибридните Тойоти са най-малко десет.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2394
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

За електромобилите и нещо повече...

Мнениеот longgo » Чет Фев 18, 2021 12:30 pm

Чудих се да пусна ли тема, но така или иначе в тази се дискутира електричките за това вероятно е добре да е просто тук.

Гледам, твърдите модерни хипстърчета израстнали с гранд туризмо и ниид фор спиид (игри) яко плюят по тези коли с ДВГ. Коментари от сорта: ама нали трябва отбслужване.., ама били ракогенератори, ама вече била умряла технология и тия на ток ще изметат всичко останало.., ама нали трябвало масълце, спирачки а електричките елиминирали всичко.. С една дума, такива като мен които като чуят турбиниран шестак да изреве сме..Е мога да използвам и по нецензурна дума, но да кажем просто - задници.. Щом не съм си поставил снимка на ТЕСЛА и на Мъск до нея да се кланям по два пъти на ден, значи нищо не разбирам..,но за това по-сетне..
Знаете ли например, че в щатите яко набира популярност продажбата на електрически гърнета за ТЕСЛА ? Вероятно, в момента мигате на парцали за какво говоря: това са едни метлни туби-резонатори, в тях има индуктор и предизвиква вибрация. Имитират звук като от аммерикански V8 бигблок ХЕМИ , и като подаваш газ те увеличават боботенето за да прави шум. Някога, ние поставяхме срязана пластмаса от някоя опаковка на рамката на колелото, за да пирпили по спиците и да прилича на мотоциклет. Patetic - както викат у родината на спащия Джо.

Не ме разбирайте погрешно. За големите градове това е бъдещето несъмнено а и е добре от екологична гледна точка. Но някак си ми идват няколко параметъра предварително на ума за сега:

- дали на ток или на ДВГ запрашеността която броя на превозните средства генерира няма да се промени. Ако обаче се разширят зелените площи, вентилация и града има балансиран електрически масов градски транспорт който се използва масово..вероятно ще е друго. В 90% през деня се шматкат автомобили с по един човек в него. И да дам конкретен пример със София - ако има уреден градски транспорт само на ток, който да е на точни интервали, и да е на цена от 20ст..с който има как да стигаш навсякъде има ли смисъл да имаш кола за в града?

- зарядните места : ако всеки е в къща, да кажем нощно време може да оставя да се зарежда колата на розетката.. Но не всеки е. И ако приемем по 5кВ зарядна станция за кола, 90% от личните превозни средства в един град (да кажем 200 000) колко окабеляване, колко енергия ще трябва.. И какво ще правим зимата!? Колата трябва да подгрява батериите на определени интервали. Останалата част от домакинството и то ще ползва ток..Да съгласен съм, че вероятността всичките коли да са през ноща на заряд или по едно и също време е.. малка, но да предположим следния вариант: Голям град като Русе. 90% са на ток колите. През ноща тока е по-евтин за това всеки според мен ще рече: я да зареждам през ноща, че е по-евтино а и докато спя тя се зарежда. Обаче, лятото ще има климатици пуснати, зимата отопление, климатици... Повече разход на ток - по-висока цена. Да, ама то така или иначе тока поскъпвал бе коментар от нета..Значи, удома да плащам повече за ток, да карам кола която трябва да я зареждам пред офиса, пред магазина, и пред дома за да имам превозно средство което да е зелено и да е модерно.. хм.. И нещо което тези дни се сетих. Ситроена седи на паркинга вече от месец без да е пален. Уви, още нямам клиент за него. А от последния месец най-топлите дни бе -3. Днес е -15, вчера бе -22. Та предния уикенд бе към -2 до -3 и реших да го припаля да поработи малко..
Закачих му батерията (бе вкъщи да е на топло), бензина в резервоара е на 3 месеца. Сядам, бръм.. Нямаше и три пъти да превърти и запали. Ако оставя 3 месеца екелтромобил на улицата без да го карам или да пипам батерията, да му докарам 12те волта батерия (в електромобилите все още има нормален акумулатор като на останалите за електрониката в нея извън силовата) .. и да дам на контакт и да тръгна.. Хм..

- елементите в едно превозно средство: гуми, боя, пластмаси - все нефто продукти. 90% общи за двата вида на ток и ДВГ. Купе, окачване, седалки(пружини, пяна,плат..) , стъкла , накладки, дискове, карета.. и т.н. са същи. Значи 80% са си еднакви по презумция производство. Доставката им в момента се извършва и за двата вида с камиони - на дизел, кораби - на дизел.. Значи по цялата верига зеления елемент в производството на електромобилите поне за мен е 10-15%

Едното от нещата които искам да вмъкна, че ме побърква направо > всички луднаха по тия забити таблети в които от меню, в под меню в ....под под меню са настройките. И второто -> постепенно премахване на физическите бутони! What the f*** Влизаш в кола от 90-те. Сядаш: лоста под седалката..ръц.Нагласена. Искаш вентилатора > врът, искаш топло/хладно > врът/плъз.. , искаш клапата за входящия въздух на 10% > врът/плъз.. Цялото това нещо може да е под минута..Пресегнеш се в тъмното - копче.Знаеш къде е, знаш какво е.. Аз също съм от тия смахнатите на тема gadgets(джаджи) но между дизайн и глупост има за мен поне разлика.. Но да се върна на електрокарчетата.. Реших да сравня две неща за вас пак по тематиката ДВГ срещу кола на ток.

Отварям сайт на тукашна затрахователна фирма(тази в която колите ми са в момента), отварям и един за продажба на автомобили и намирам

Цена:
Електрическа : Tesla 3 RWD - 47 490e
Дизел: KIA Ceed - 1,6 CRD комби - 21 000e

Двете коли са модел 2019, с обявени около 29 000км. Имайте предвид, че тук за нова от магазина електричка има субсидия от 3 000е, но понеже теслата не е баш чисто нова може и да няма но да предположим че има. Значи цената ще е така:

Електрическа : Tesla 3 RWD - 47 490e - 3 000е > 44 490е
Дизел: KIA Ceed - 1,6 CRD комби - 21 000e

Другото, което тукм им се кефя, че така са направили > данък се плаща на пълна маса на колата, после е на база на CO2 грама на километър > по-малко(по-чисто) и плащаш по-малко. Следващото е: ако караш бензин 5 цента на ден допълнително, дизел 9 цента , хибридите по-евтино, ако е само на ток нищо за последните две.

Пътен данък:

Електрическа : Tesla 3 RWD - 185е / година
Дизел: KIA Ceed - 1,6 CRD комби - 540e / година

Застраховка (пълно каско):

Електрическа : Tesla 3 RWD - 1216e / година
Дизел: KIA Ceed - 1,6 CRD комби - 700e / година


Теслата е 300кс , 400Нм заден мотор 0-100кмч за 5сек / тегло 1684кг > пълна маса 2060kg
Киата 130кс , 350Нм 0-100 за 10-11сек / тегло 1400 kg > пълна маса 1940кг

Не намерих за теслата.. но киата излиза следното: Ремърке със спирачки - 1500kg / без 650kg.. За 800кг ремърке тегли срещу 1.8л повече на 100км. Това знам от моята..

Теслата: 62kWh (тази която аз взех за примера) с обявен 410км пробег, в реални условия около 330-350км
Киата : 53Л резервоар , по обявени данни трябва да е за около 950-1000км пробег, но от моята знам че нормално при 90% извън и 10% градско стига за 850-900км

Преди да покажа сметките:
- цената на нафтата есента бе 1.15-1.2е/литър но заради поредните еко такси и шмекерията на ОПЕК сега е 1.42
- цената на зарядна колонка от 22киловата за електричка е около 0,17е/киловат плюс 3-5е такса на заряд.

Ето и сметките:

ТЕСЛА : 62кВч * 0.15e/Kw (цена усреднена) >9,3e + 3е (да кажем такса на заряд) > 12,3e. Ако предположа уж среден нормалне пробег от 350km то > 12,3е / 350км > 0,0351 e/km

КИА дизел: 53литра * 1,4е > 74.2е с тях да смъкна на 800км пробег > 74,2е / 800км > 0,093 е/км

на година изминавам приблизително 28 000км за това ще ползвам това като база:

ТЕСЛА : 28 000 * 0,0351 e/km > 983е/година гориво
КИА : 28 000 * 0,093 е/км > 2604е / година гориво

Киата със сигурност ще има - две смени на масло и филтри (120е ако го правя аз, 200 > ако е във фирма) - 200е
При положение, че приятел купи КИА на 80 000км и за 4 години смени : подгряващи свещи, предни дискове.. Това за почти 90 000км.И регулярно масло и филтри. Нищо друго.
За това залагам, че за 4 г напред няма да има нищо за смяна и по двете освен да кажем гуми. Обаче, гумите за теслата са по-специални ако искаш да има по-нисък разход..
Но ще махна тази графа. Или да обобщя до тук:


ТЕСЛА:
- колата : 44 490е
- данък : 185е / г
- застраховка: 1216 е/ година
- гориво: 983е / година
- обслужване: 0 е / година
------------------------------------
Тотал: 46 874 е


КИА:
- колата : 21 000e
- данък : 540е / г
- застраховка: 700 е/ година
- гориво : 2604е / година
- обслужване: 300е / година
------------------------------------
Тотал: 25 140 е


Разлика в цената :
ТЕСЛА: 46 874 е
КИА: 25 140 е
----------------------
Общо: 21 734е по-малко за първата година в полза на КИАта.

Сметка за 3 години напред:

ТЕСЛА :
- данък : 185е / г * 3 = 555е
- застраховка: 1216 е/година * 3 = 3648е
- гориво: 983е / година * 3 = 2949е
- обслужване: 0 е / година * 3 = 0
-------------------------------------------
ТОТАЛ: 4 452е + 44 490е цена на колата купена = 48942е разход / 36месеца > 1359,5е /месец

КИА:
- данък : 540е / г * 3 = 1620е
- застраховка: 700 е/ година = 2100е
- гориво : 2604е / година * 3 = 7812е
- обслужване: 300е / година * 3 = 900е
------------------------------------
Тотал: 12 432е + 21 000е цена на колата купена = 33 432е разход / 36месеца > 928е/месец

Значи разликата ще се покрие в два варианта:
- на третата година ако се продаде колата, то КИАта ще има почти никаква особена приходност, за разлика от ТЕСЛА
- на 5тата година вероятно или 6та ще се изравнят..

Да, теслата ускорява по-бързо, няма да обслужваш (на теория) и т.н. И това обаче е един от лидерите по дължина на пробега.. За останалите.. не е баш така.
И още няколко доводи:

- Тесла : един полу оторизиран сервиз за цяла Финландия.
- КИА имат сервзи и дилър в нашия град, (35 000жители), а в районе от 150км има поне 6 центъра

- Тесла: заряд 0-100% при средно 22кВт зарядна станция > 2.5часа на заряд > 28 000км / 350км = 80 заряда , 80 заряда * 2,5часа = 200 часа прекарано време на заряд
- Киа: заряд 0-100% > ще взема 10мин средно време > 28 000км / 800км > 35 заряда > 35 заряда * 10мин > 350мин = 5,8 часа
(! при 170кВт зарядна станция от 10-80% теслата се зарежда за 20мин.., около нас обаче такава няма. %0-тина е най-голямат и тя е една.)

- Тесла: не може да и вземеш допълнително гориво в туби или зарядни банки и да идеш на място където няма наблизо станция
- КИА : 20л туба в багажника, не ми заема място особено, може да увеличи пробега до 1200-1400км

- ТЕСЛА и КИА. И двете могат да бъдат теглени и бутани. Обаче, има електромобили при под 5 или 3% от батерията колата блокира и не иска да освободи моторите. Колата НЯМА преместване, освен ако не я издърпаш силово или не подадеш заряд от генератор / банка за да стане поне на 5-6% и поне отключи моторите!

- ТЕСЛА : при каране зимата с парно, пробега пада с 10-20%..
- КИА : при моето засичане : 5.1-5.3/100 нафта засечено колонка до колонка есента до 6/100 сега при -3 до -15 за месец..

- ТЕСЛА: нямам данни
- КИА: както казах ремърке до 1500кг със и 650кг без спирачки..

Пак да кажа - нямам нищо против тия мотокарчета, и вероятно за моето ежедневно ходене до работа и обратно от 60-70км на ден кола като Рено Зоуи ще е перфектна. Отивам на магазина, докато пазарувам, тя е на заряд, после дома и после на бач.. За дълги пътувания, както например нееднократно до сега - вземам приятел от тях, карам 275км до летището, минавам да видя едни други познати още 50-60км и 270км обратно до нас без да спирам за зареждане и почти половин седмица още че и повече ходя на работа със зареждане от 10мин.. Разбирам планирането, екологията и т.н....но това са моите числа и сметки.

Вероятно, до няколко години още ще вдигнат пробега , снижат зарядното време, ще има повече станции..може и цените да паднат малко на самите коли..
И като цяло ще има защо да се мине бързо на ток. За тази година обаче, по моите сметки не виждам защо да гледам мотокарче.. :pardon:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот Лев4о » Чет Фев 18, 2021 2:06 pm

Напълно съм съгласен с теб, ама не ти ли се схванаха пръстите докато го написа? :biggrin:
И аз се заглеждам по нещо електрическо, малко, само за градско - изминавам около 50 км дневно, имам гараж, където да се зарежда нощем и т.н. каквото се сещаш, ама все не ми излизат сметките, т.е. излизат като твоите.
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1373
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот Dragonfly » Пет Фев 19, 2021 9:44 pm

Принципно съм за електромобилите. Но само принципно към момента.
Защото смятам, че на този етап всичко е просто далавера на определени крупни предприемачи, борсови играчи и смукачи на бюджетни пари, като Мъск.
Технологиите, с които разполага човечеството към момента въобще не са годни за революционен преход. Той може да настъпи само при революция в средствата за складиране на електроенергия или пък за производството ѝ на момента без участие на фосилни горива. Сегашните са неприемливи, откъдето и да го погледне човек, включително и от прословутата "зелена" гледна точка.
На този етап, по мое виждане, по-подходящи биха били хибридите. Но пък те са два типа автомобил в едно - технологично по-трудоемки, по-материалоемки и следователно - значително по-скъпи. Признавам си, че не съм запознат с наличните решения и не знам например дали има такива, само с електрозадвижване, а ДВГ да се ползва само за генериране на електроенергия, като работи в оптимални режими. Това елиминира скоростна кутия и съединител в трансмисията.

Колкото до големите екрани в колите, какво да кажа - аз едва понасям телефона си, дето постоянно му пускам нещо с ухо, докато говоря. :) Искам си физическите копчета.
В тази връзка, не много отдавна Ербъс демонстрираха табло само със сензорни дисплеи в кабината. На което един реален пилот попита: "А какво ще се случи, като влезе в турбуленция?"
Каквото и да рекламират, колкото и да го хвалят, в дъното стои счетоводителят и търси откъде да ореже производствени разходи. С екранчета и менюта, софтуер от не много високо платени индийски програмисти, китайски електронни модули ангро - те ти намалени разходи.

П.С. Вижте какво се случи със "зелената" електроенергия на Тексас тези дни. И в Германия също, но не толкова драстично. Същото е и с електроавтомобилите.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот longgo » Нед Фев 21, 2021 9:29 pm

Лев4о написа: ама не ти ли се схванаха пръстите докато го написа? :biggrin:


Aбе не.. ама аз понякога имам кофти навици да му отпусна края и да понапиша ред два. :biggrin:
За съжаление, рено зоуи е далеч от евтина но за България и идеята ти за малка градска електрическа кола с приемлив пробег мисля че е доста добро нещо.
Скоро ще излезе и Дачия Дъстер на ток (имаше друго име) така, че тепърва ще се чува и за нея. Скоро ще имаш над кое да помислиш..А така или инае, доста години назад имаше ситроен АХ на ток, но тогава повечето му се присмиваха, а сега тия дето не знаят що е молив и касета и какво да правят с тях обясняват как колите на ток ще спасят Китовете.. Не спирането на избиването им за животинска храна и разни щуротии в индустрията..

Хибридите, не че аз доста знам за тях, са или изцяло батерия и обособен мотор в задната част на колата, или прикачен двигател към автоматичната кутия а гледам вече има и няколко които ел мотора е интегриран към маховика. Последното не особено нова идея, мисля 90те някъде към края имаше такава но чак сега става масова.
Някои от хибридите ползват (нисан/тойота) двигателя когато е по равно и леко натоварен да дозарежда батерията. Отделно при спукане или леко спиране се активира ел мотора като генератор за да дозарежда. Въпреки това и те имат щепсъла. На мерцедес, волво и останалите които поне наоколо из града обикалят редовно виждам на зарядните колонки за бърз заряд.
Да работят обаче на принципа на дизелов локомотив / кариерен самосвал / кораб -> да генерират енергията с ДВГ а електромотори да движат не мисля че знам да има.

Напълно съм съгласен с това което стана в Тексас и зимното време. Това стана и с Герания където също опитват да имат доста такива "зелени" енергии..Тепърва и повече ще става.
Друго е също доста интересно за мен и което малко остана май в последно време малко страни от проекторите: Мъск яко напира да разширява зарядните станции. Сега обаче има намерение и да се включи и в бизнеса със застраховки.. Или да ползвам израза на един от английските експерти по енергийни системи : Мъск иска да предложи пакет като на телефонен оператор. Преди сме си купували апарат от едно място, мобилна услуга от друго, а евентуално интернет от трето. Сега влизаш и получаваш пакет. И това тепърва ще обуславя пазара на електромобилите
В Калифорния има стартъп който се опитва да предложи малки бусчета на ток които няма да са "твои". Тоест сключваш договор и караш. Ако стане по-сериозна повреда и е в гаранция ти го заменят цялото, ако е нещо по дребно караш и те поправят. Но от момента на сключване на договора, до края му ти си..наемател. Нещо като безконечен лизинг.
Имам странното усещане, че на Мъск идеята отива в тази посока но по-бавно..но по глобално. Защо има договори с повечето литий добиващи компании след като идеята му е да спре да има електрод с такъв метал в неговите батерии? Защо изкупува и препродава огромни квоти за праникови газове? Целта като гледам е ръка в глобален мащаб като фирмата да печели от всичко останало а колите ще са..ей тъй.

И това е може би нещото в което ще ни натикат големите фирми до близки години което не ми се нрави - да станем тотален зависим консуматор.не че и в момента не сме де..
Какво визирам? В момента съм на години и с умения позволяващи ми да поправя вероятно 90 и нагоре % от това което е в колата ми. Да наясно съм, че не всеки влиза в такава категория и за това трябва да има сервизи, хора и подръжка. Но кое ми гарантира следното: че както в момента мога да имам части от независими източници, не само от дилъра, имам независими сервизни центрове, с една дума някаква свобода на избор , това ще остане и за напред.
Ето, да се хвана пак за ТЕСЛА. Ако те например направят техните зарядни и там тока да е 10% по-евтин спрямо конкуренцията, като те пък субсидират това с разни счетоводни фокусии за да имам 100% гаранция на колата трябва да зареждам само от тях. Ако направят така, че части и подръжка извън тяхната мрежда да няма. Хм, то за последното си е баш така в момента! Направят така, че автомобила ще има да кажем 7г гаранция но само ако се застрахова от тяхната компания иначе една и накрая се окаже че аз буквално няма да имам собственост над нея..

Друго, което така и все още се процежда между редовете и лично аз не съм попадал на особено логични праволинейни статии и коментари: за рециклирането на една батерия (не оловен акумулатор) излиза чиста печалба от около долар и малко. Разхода е около 3$. За направата на една чисто нова е под долар.. кой ще покрие останалото..
Чета коментарчета от последователите на гуруту как тези батерии които не стават вече от автомобилите тесла щяла да постави в тези домашните станции, или такива като построените в Австралия мега UPS-и, а от останалите щяло да се извади материала.. Може и да има такава идея но до момента такива неща не се случват в големи мащаби чак.
През месец два излизатя статии в пресата за нови електроди, по-добри батерии, по-удължен живот..но все още всичко върви по утвърдените пътища. Или поне аз от както следя.
За предната година вероятно има продадени около 20 000 000+ милиона автомобила.. Ако приемем 10 милиона да са на ток изцяло при 300-500кг батериен блок то след 10-12г ?!..
Отделно лаптопи, телефони, гайковерти, и всякаква останала техника. Да не отваряме въпрос за това защо направиха последните да са неразглобяеми и батериите лесно подменяеми.
Цифрата започва да приема едни интересни ртазмери. Пътя ще е налагане на еко такса вероятно подпомагаща рециклирането им, като не бих се учудил примерно 50% да отидат за някой диктатор в африканска страна в която ще заровят батериите, останалите ще си поделят корпорациите и всичко ще е мед и масло.. :pardon:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Предишна

Назад към Автомобилни новости

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder