Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г.

Бъдещето на автомобила

Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г. (САЩ и Европа)

Анкетата е валидна до Вто Юли 11, 2056 6:10 pm

под 0,5 %
4
44%
около 0,75%
1
11%
около 1%
0
Няма гласували
около 1,25%
1
11%
около 1,5%
1
11%
около 1,75%
0
Няма гласували
около 2%
1
11%
около 2,25 %
0
Няма гласували
около 2,5%
0
Няма гласували
около 2,75%
0
Няма гласували
над 3%
1
11%
 
Общо гласове : 9

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот Santa » Чет Юли 12, 2018 11:55 am

Зарядното има два режима-бърз и бавен. Бързия иска задължително трифазен ток, яде от 20 до 50-60 киловата. Пълен зряд на батерията е от 40 минути до 2 часа.
На бавен може да се зарежда и монофазно-там са 2-3 киловата....но се зарежда 8-10 часа.
Много неща трябва да се изменят радикално за да се случи масовото навлизане на електромобилите. За енергийните компании е идеално-по всяко време ще има навързани огромни товари, които да балансират мрежата. Проблемът с източниците ще дойде на по-късен етап. Много преди това ще се появи проблема с разпределението и доставката на такива количества ел. енергия. А за него в момента никой не мисли. Ако електромобилите ще стават водеща транспортна технология в бъдеще, абсолютно всички държави ще имат огромни проблеми.
Бензинът има предимството, че се кара в цистерни и рафинерията може да поддържа складови наличности за няколко месеца. С тока не става. Каквото се произведе-от другата страна на жицата трябва да има закачен консуматор да го поеме. В тоя същия момент.
Аватар
Santa
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Мар 15, 2008 7:14 pm

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот longgo » Пет Юли 13, 2018 8:36 pm

Добре, да приемем дори и бавен заряд 3киловата ама 10 часа(карали сме яко през деня), после пуснем готварската, климатика.. Това да кажем са 30 семейства в блок и т.н.
И аз точно аналогични въпроси си задавам - голям напън да се електрифицира от самобрасначка до самолет но как аджеба ще се доставя и произвежда толкова енергия?
Нали именно това били едни от ключовите фактори на една цивилизация - управление на ресусрси и енергия. А ние на пук на умни тигани и телефони, според мен не сме напреднали изключително спрямо края на 18-ти и началото на 19-ти век. Модернизирано да, но чак да сме прескочили в бъдещето не ми се вярва.
Та относно кофите с електрони:
а) соларни панели в Африка
б) соларни керемиди навред и като на Мъск хипер гипер UPS-и като тези в Австралия..
в) колкото и налудничаво да е, да кажем американци , израелци или други меркалии за световно влияние вече имат алтернативен начин да добиват ел енергия само чакат да се включат в играта.. за това напират за толкова еликтрифициране.
Горе долу варианти за това как ще се прескочи претоварването. :boast:

А, че ДВГ-то е обречено вече е ясно, само дето първата кола вдигнала 100км/ч е била на батерии. След това бензина взел надмощие и след Рудолф Саждата каруците окончателно загубили пред камиона. Сега пак на първа линия електромобила.. та в общи линии след като модата от 60те се върна през 2005та да не е и тук да правим пак някой loop
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1228
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот Santa » Съб Юли 14, 2018 2:02 am

Тц. Положението е всъщност още по-страшно с бавното зареждане. Зарядното е нелинеен товар. Хармоници! Това налага да се сваля времето на зареждане до минимум, за да не се влошават показателите на цялата мрежа.
Така, че тая работа...дето всеки се връща от работа и включва електричката до сутринта...в момента няма значение само защото електромобилите са малко в световен мащаб. Ако станат повече, ще придобие огромна тежест.
Та не е въпроса само да я произведем и докараме тая енергия до потребителя. Въпросът става и в това как той я използва, защото може да влоши условията за доставка към другите потребители. Това е по-голямата гадост в електричеството-всички са свързани.
Аватар
Santa
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Мар 15, 2008 7:14 pm

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот longgo » Чет Сеп 20, 2018 10:26 am

Оня ден.. разглеждам КалДата.. и ам опаа статия за камионите на ТЕСЛА. И от долу разбира се, една камара коментари от поколение зет колко било яко и всички останали които не чупят стойки пред гения на Мъск са...
Та рекох да попрочета малко за тоя камион: 0-100 празен, за 5 сек. Супер. Ще се гоним с циганетата с крадени баварки в квартала. 6% наклон може да преодолее със 100км/ч.. Уха.. Ама с какъв товар.. не казват.
0-96км/ч с пълен товар(уж) за 20сек.. В рекламните статии, защото друго не мога да кажа за тях, пише че камиона ще е до 80 000lbs или 36 тона. Странното, е че ако помня правилно мисля скания или мерцедес от същата тежка серия в която тия се целят правеше май 25сек до 100..И то с дизел. Как да е, това не е интересното. Все пак, няма да се гоним а ще теглим.
Та аз какавото така намерих е: за един американски фрейтлейнър излиза че с 480 литра нафта направил към 1370км пробег. Което идваше някъде към 0.27$ на километър за гориво. Това по усреднена цена на нафтата която намирам в нета. Вероятно, тия огромните компании не зареждат на същата а имат брутална отстъпка. В същото време според усредненото на ТЕСЛА май към 2кВата на миля , според същата стъкмистика излиза 0.12$/километър. Значи, за амнайсе милиона километри ще е по-евтино. Да, ама максимума на теслата е 800км и то вероятно при идеални усреднени условия. На тия джугани по 1200-1600.. И те се зареждат за 20мин. Според ТЕСЛА, техния камион до 80% можел из а 30 мин.. Да, ама преди мен едни хубавци сметнали че дори да е разделна (щепсъла е от няколко контактни секции) за бърз заряд ти трябва почти мегават зарядна станция.. :megashock: А това вече не е шега работа. А ако спрат на една станция 4 камиона.. ?
Че нали сега на тези големите дизел станции понякога спират по 2 или 4..
Също, според статиите хипермодернистичния камион нямал нужда вече от допълнителни системи защото спирачките му били регенериращи енергия и видиш ли компресори, помпи, ретардери са .. в миналото. Отживелица демек..
И аз така, като Ганьо неверни си задавам следния въпрос: ами.. като 99.9% от ремъркетата са универсални и са направени да работят с въздух за да спират, как аджеба тогава тая ТЕСЛА ще ги управлява? Или ще правят и прикачния инвентар?
Виж ще е интерсно да поставят и в ремъркетата ел мотори за да се разпредели тягата.. Ще е мега яко да видиш дрифтещо зимата ремърке.. :biggrin:
Отплеснах се. Та, в общи линии на големите тръкове ако им откаже въздуха, тока.. спуваш го полека с кутията и мотора.. На тоя като му спре токя.. Така е, напредъка изисква жертви ама колко ще са те като един такъв му спре тока по баира и.. машалаа Цеце, балалайка и рози
От друга страна, и преди дискутирахме НИКОЛА тръкс. При тях обявените данни са че се зарежда с водород за 20мин, батериите им не се зареждат в контакт и има към 1600 км или мили (не помня) автономия по този начин. Въпреки това, ако откаже клетката, само на батерии има 300 мили. Тоест също толкова колкото и "невероятния" камион на Мъск. (по-малката версия да бъда честен). Като показатели на зеленост и чистота.. и тяга същите.
Ако приема, че където и да идеш с ТЕСЛА няма да има мегават станция, а нормален 110 волта американски или айде да кажем 380 волта индустриален ток, та кой ще ти търпи камиона със спирането да се закача да се зарежда.
Или до сега какво правят: спираш откачаш ремъркето и вземаш другото и да те няма, или спираш, разтоварят/товарят те за 3 часа и беж да те няма. Та в кой момент евентуално ще бъде това "дозареждане" И ако се разкарам от стоянката и ида на паркинг да се зареждам като останалите, то кой ще толерира 12-20 часа престой на курс за заряд? Разсъждавам си просто на глас..
Да не говортим, че това са 5-7 тона батерии! Ако започнат да произвеждат в глобален мащаб по 50 000 камиона.. след 10 години с толкова електрички и камиони какво ще правим с тия батерии .. или и те ще са зелени?
Колко и каква енергия ще трябва за заряд на всичко това? И дали това, че вече определени компании вече превантимно са изкупили огромен дял от предприятия или договори за вадене на съровините за баерии с години напред е .. чиста случайност.. Никаква идея за монопол и клецане на крайния потребител..
И аз съм за махане замърсяването.. ама дали наистина ще е толкова чисто това чистото дето се обещава..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1228
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот kamen » Нед Сеп 23, 2018 7:29 pm

И си прав,и не съвсем.Само допреди 100години не е имало бензиностанции на всеки ъгъл,за сметка на това коневръзите са били навсякъде.А сега трябва да отидеш в зоопарка,че да видиш някое животно.Не знам как ще се развият нещата,но предполагам,че инжинерите вече работят по въпроса.Сигурно ще минат през няколко неработещи идеи,докато стигнат до нещо приложимо.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2323
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот kamen » Пон Сеп 24, 2018 9:17 pm

Добре де,само допреди 60-70 години притежаването на семейна кола е било почти невъзможно за който и да е работник,ако не броим Америка.Тогава пътуването си е било едно приключение с влак или кораб.Пък сега се мятаме в колата само да пием едно кафе в съседния град,а на никой не му прави впечатление,ако му се налага да работи на 30-40 километра от къщи.И ни е обхванала една лудост да пътуваме,пътуваме и пътуваме...И в крайна сметка се оказва,че сме отскочили до Стокхолм,столицата на Египет,за да видим Айфеловата кула,най-големият древен храм на Камбоджа...Или на Берлин,нейде там беше,не си спомням вече.
Може би ще трябва да се върнем леко назад,може би инфраструктурата ще се развие навреме и прехода ще е сравнително безболезен.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2323
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот kamen » Сря Май 29, 2019 1:28 pm

Как е вече по запада-има ли видим ръст на хибридите и чистите електромобили?
То май вече почти не останаха големи марки,които да не са пуснали нещо такова.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2323
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот prius06 » Сря Май 29, 2019 2:50 pm

kamen написа:Как е вече по запада-има ли видим ръст на хибридите и чистите електромобили?
То май вече почти не останаха големи марки,които да не са пуснали нещо такова.

Доста Тесли се навъдиха напоследък.
Аватар
prius06
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:35 pm
Местоположение: САЩ - Чикаго

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот Kibik » Сря Май 29, 2019 3:18 pm

prius06 написа:Доста Тесли се навъдиха напоследък.

В Бристол съм виждал две Тесли, едната беше паркирана, та надникнах (както едно време в западна кола на Пловдивски панаир :)) Хубава кола естествено, дисплеят голям като на лаптоп...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1198
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Какъв ще бъде пазарния дял на електромобилите през 2013г

Мнениеот kamen » Сря Май 29, 2019 7:55 pm

Ми то и в Зарата има две Тесли със сигурност.поне един Нисан Лийф и едно Рено Зеро,а хибридните Тойоти са най-малко десет.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2323
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Предишна

Назад към Автомобилни новости

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

placeholder