Страница 1 от 1

Мазда 6 дизел спирачки.

МнениеПубликувано на: Сря Юли 24, 2019 6:35 pm
от Kibik
Двигателят май е на Форд. Мой приятел я кара на сервиз, защото педалът е твърд още отначало и спира трудно почти както без серво. Ако натисне съединителя и форсира преди спиране е малко по-добре, но не е както преди.
Откачили маркуча от вакуум помпата към сервото и с пръст казали, че вакуумът е слаб. Докарали друга кола, свързали с маркуч другата кола със сервото на Маздата и приятелят твърди, че било добре, педалът потъвал на място, не е твърд, демек проблемът е в помпата. Взел от морга помпа- същото.
Не съм го правил до сега, но отворих помпата- устройството е просто, всичко изглежда наред. Измих обратния клапан на изхода, на смучене /надуване работи. (не знам защо след помпата на маркуча има още един обратен клапан). Сложихме помпата- същото.
Днес той купи друга помпа от морга, смених я- същото. Мерих вакуума на помпата- на пр. ход е 0.15 бара, при 3000 е 0.6 бара. Сложих тройник на маркуча към сервото и пак мерих- същите показатели, само, че при натискане и задържане на спирачката (пр. ход) пада до 0, но веднага възстановява предишната стойност.
Ще върне и тая помпа и ще изпратят друга, но не мисля, че нещо ще се промени.
Диагностиката с чужд вакуум показваше грешна помпа, но 2-3 все неработещи не ми се вярва, а и като гледам вътре как е, не виждам какво може да не работи.(вътре влиза малко масло, не е на сухо)
Та, знае ли някой колко нормално е вакуумът в тази система?

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2019 9:48 am
от Dragonfly
Има загуба някъде по трасето вероятно. Ако има бързи връзки, провери там. Помпата къде е зацепена, откъде се задвижва? Също може да има други неща, например ЕГР, който се командва с вакуум през електромагнитен вентил. Пробив в мембраната или дупка на някое маркуче може да причинява това.
Ако е вярно, че при подаване на вакуум към сервото от другаде, работи. Ако не, може и в мембраната или клапана на самата "тенджера" да има проблем.
Някои коли имат едно малко балонче - резервоар за вакуум. Тази има ли? Допълнителният клапан означава, че го разделя към различни крайни ползватели.
Нормално е помпата да има масло, тя се маже и уплътнява клилчатките към стената с него.
Принципно, помпа крилчат тип, еднокръгова, може да свали до към -0.85 бара максимум.

Преди много години един "майстор" беше "изключил" ЕГР-а на една кола, като направил малка дупка на маркуча. Едвам спрях на първия светофар, като си тръгнах от него. След което се върнах и го попитах защо е пробил маркуча.
"Ти как разбра?"
"Като ме остави без серво на спирачката, разбрах веднага."
"Ей, братче, въобще не се сетих за това!"

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2019 1:06 pm
от Kibik
Dragonfly написа:Има загуба някъде по трасето вероятно. Ако има бързи връзки, провери там. Помпата къде е зацепена, откъде се задвижва?

Не е от загуба, проверено е навсякъде. Освен към чинията, има малко щуцерче (сигурно 0.6мм дюза) отивайки някъде, но не може от там да има сериозен теч.
Зацепва се директно към двг, изхода е директно към чинията през още един обр. клапан на маркуча, освен този на помпата.
Последната ми версия е (след като 2-3 помпи дават еднакъв резултат), че няма достатъчно мазане, за да уплътни крилчатките. И е вероятно, защото приятелят си призна, че понеже му гори много масло, е карал известно време с гъсто масло 15w40 по съвета на майстор...
Имам грешка и в измерването с вакуум метъра. Той е разграфен до -1 kpa, не знам защо се бях заблудил, че това е -1 бар, а то е 0.01бар. Вероятно дименсията е грешна, не е kpa,а трябва да е kpa X100, т.е. уреда си е 100kpa, което е 1 бар, т.е. ще е вярно ако скалата вместо 1kpa e 1бар. С уста успявам да дръпна около половината на скалата, т.е. според горните разсъждения 0.5bar.
Направих опит на една бензинова Тойота, измерих вакуума от всм. колектор и беше около 0.7-0.8 деления при пр.х и при форсиране..., което значи, че уреда е 1 бар.
Както казах, измерените помпи даваха 0.15 деления пр.х до 0.6 при форсиране и за това сервото не работи...

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

МнениеПубликувано на: Съб Юли 27, 2019 8:15 pm
от longgo
Добре де, защо не дадеш примерно модела на колата и мотора плюс годината. Така ще се елиминира фактора с гадаенето.
След това да се намери по него схемата на вакуума и да се помъдрува малко по темата. Така в общи линии няма как да се каже нещо конкретно освен това което си се сетил.
Вакуума в колекторите зависи от товара на мотора, оборотите и дросела ако мериш на атмосферен. На турбиниран сам се сещаш ..

За тестване може да пробваш със спрей. Това първо. Второ, което се сещам може да се направи тест с вакуум помпа за обезвуздушаване ако имате под ръка.
Така ако напомпиш с нея на манометъра ѝ може да видиш дали напомпваш и остава или докато напомпиш и връща. Тоест дали има спукана мембрана.
Другата кола с която се пробвали вероятно е "смукала" директно от усилвателя и понеже работи нон стоп и да има спукано тя го преборва.

От така описаното.. не изглежда да е проблем на помпата а повече на маркучи и снадки.

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

МнениеПубликувано на: Съб Юли 27, 2019 9:07 pm
от Kibik
longgo написа:Добре де, защо не дадеш примерно модела на колата и мотора плюс годината. Така ще се елиминира фактора с гадаенето.

Мазда 6, 2006г, 2.0, DI 143кс, код на двг RF7J.
В някакъв форум прочел, че един оправил проблема с продухване на маслената магистрала в главата откъм ангренажа под някаква капачка, която държи кобилиците, (която смазва помпата).
Трета помпа сложихме и както очаквах, същото. Преди това го накарах да запали при свалена помпа, никакво масло не излиза от дупката в средата на задвижването, където влиза един пишляк на помпата и би трябвало там да влиза масло, а излиза от "бъбреците" наоколо.
Не знам къде да търся тази магистрала и той я закара в сервиз, като им обясни проблема... същият сервиз, където казаха - нова помпа (като гледам, няма какво да и се развали вътре :) )
Vac p.jpg

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

МнениеПубликувано на: Нед Юли 28, 2019 7:56 pm
от longgo
Изображение
Изображение

И така предположение : явно помпата има два щуцера. Единия голям за спирачките, единия малък за управление на останалите джигери. Явно там е пълна мазалка и минават маркучите дори през резонатор кутия под филтъра. Както и там трябва да има един еднопосочно пропускащ клапан. Идеята ми е: ако се извади маркуча от малкия щуцер на помпата и там се постави къс маркуч който е затапен може да се пробва спирачката. Според мен ще сработи.
От там идва проблем две: от къде смуче въздух? Дали възвратното клапанче е сваляно и поставено на обратно? Дали е изцяло прецакано? Или някой от вакуум управляващите клапани е прецакан? Или някоя от магистралите(маркучите) до там.. или просто в тая резонаторна кутия има спукано.
Това може да провериш затапвайки поотделно всеки от тях, или със спрей... :pardon:

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

МнениеПубликувано на: Нед Юли 28, 2019 8:29 pm
от Kibik
Благодаря!
Ами както казах, на самата помпа на изхода си има вграден обратен клапан, който си работи, след това на маркуча към сервото има още един и той си работи и е в правилната посока.
Не се сетих да затапим малкото щуцерче, но то е с около 1/2мм отворче, та не ми се вярваше да окаже влияние...
Както и да е, смазване на помпата липсваше и той я остави в сервиз и в понеделник би трябвало да я погледнат.
След това ще пиша какво е станало...

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

МнениеПубликувано на: Пон Юли 29, 2019 5:59 pm
от longgo
Когато знаеш.. давай, че ми е интересно. Но според мен това си е техен мотор не на форд..

Re: Мазда 6 дизел спирачки.

МнениеПубликувано на: Пон Юли 29, 2019 9:56 pm
от Kibik
За мотора не знам, той ми го е казал, но той не разбира от коли...Пак ще го питам откъде знае.
От сервиза са му казали, че не могат да отпушат магистралата със сгъстен въздух и май има и други магистрали запушени към разпр. вал и нам си къде..., та ще свалят главата. Той им казал да действат, а на мен каза, че почва да си търси друга кола, тя от началото си е проблемна...и гори много масло. :)