Страница 1 от 1

Проблем с Крайслер - въпрос към "американците"

МнениеПубликувано на: Пон Яну 28, 2019 6:56 pm
от longgo
Първо защо "към американците" - ами.. защото ми се струва че с тия кочини Пачо и Николаша (ако въобще четат) имат малко повече опит и може да ми дадат някоя насока. (евентуално).
Кочината, е един крайслер Гранд Вояджър,модел 1996, автомат(като че ли има други) , с мотор 3.3 v6, бубина в общо тяло за 6те цилиндъра и без дистрибуторна капачка. Явно компа управлява като при "нормалните" паленето. Колата е на познат, и я купи доста ефтинджос (което обяснява проблемите ѝ).

Какъв е проблема - не работи. :biggrin: И тъй. Той я е запалил, отишъл до службата и я угасил. Тук си стана хладничко ама чак толкова.. След това решил да се прибира и колата запалила за момент, взела да фъфли обороти, прихълцала и угаснала. И до там. Сменил за всеки случай свещите, бензиновия филтър (под съмнение че е запушен) никаква разлика. Колата е преседяла в гараж поне 3 дни така, че няма как да е със замръзнали тръбопроводи..

Имах малко време в неделя и реших да огледам на бързо, та ако ще се занимавам ще е по-насетне. Какво знам:
- в компа няма записани никави грешки (но той така или иначе е дърво)
- опитахме да я запалим, тя позавъртя, припука изкашла и.. не запали.
- няколко път на контак да чуя дали бръмка бензиновата помпа.. бръмка.
- малко бе паднал и акумулатора та поставихме зареден и нов опит. Колата запали почти нормално, за около 3-4 сек, след това взе да петляви обороти, аз подадох газ през дросела, много малко повиши глас нормално и започна да пука, пляска, рязко загуби обороти и угасна. И пак не пожела да запали от няколко завъртания.
Спрях горивото и няколко пъти завъртяхме с изваден кабел към бубината на датчика който според мен е на разпределителния вал за да проверя за сигнал. Уж подава нещо..

За сега първо искам да и премеря налягането в рейката, и дали помпата въобще може да достави бензин както трябва. Не видях поне някъде отпред да има вакуумен регулатор за рейката, защото ако той се скапе почват свинщини. От друга страна ако няма дебит помпата достатъчен, би трябвало да работи на празен ход горе долу или в ниски но да не може да се форсира.
До колкото виждам това недомислие освен, че испускателните колектори са близо до разни кабели е и с разпределенителен вал долу между блоковете и с повдигателни пръти..а е 1996та.. :shok:
Та между коляновия вал и разпределителния е някаква малка верига която кой да каже дали е сменявана някога камо ли скоро.. И дали не е ужасно хлабава и мандахерцаща се..

И тъй като за 15-20мин преглед забелязах че сякаш се дави, или пали част от газовте като ще да е в някакъв режим между закъснял аванс и много гориво.. (само предположение).

Предложения са добре дошли,ако имате желание за писане.. :thank2:

Re: Проблем с Крайслер - въпрос към "американците"

МнениеПубликувано на: Сря Яну 30, 2019 8:59 pm
от Dragonfly
Долният разпределителен вал си е хамериканска класика и май нямат намерение да се отказват от него. Най-голямото му предимство е простотата. Доколкото знам, поне на старите мотори, регулирането става през люкчета долу при повдигачите, не се свалят капаци на глави. Задвижването на ангренажа на класическия американски V-образен мотор е с верига, пластинчата, която в профил е точно като назъбен ремък и доста широка. Въпреки това се разтеглят.
Хаотичното поведение може да е от датчик на колянов/разпределителен вал с прекъсващи или флуктуиращи импулси. Губи се синхронизацията или идва в погрешен момент.

Re: Проблем с Крайслер - въпрос към "американците"

МнениеПубликувано на: Пет Фев 01, 2019 5:13 pm
от longgo
За датчиците, веригата и т.н. ми е ясно. Има(х) ги предвид.Идеята ми бе дали има някакви детски болести които при 300к километра им е време да зарадват собственика си.
Но защо ще пиша в минало време.. Защото .. за пореден път ме врънкат, дават ми зор и като дойде деня, те го закарали на сервиз.. Че за къв.. (три славянски букви) ме търсиш. Кажи че ще я закараш и всеки да си кара работата..
Само да упомена следното - към мап и датчиците за валовете по ел.схема (намерих такава) пише че трябва да е към 8 волта (нямам идея защо) а то бе на разпределителен и мап 4волта. Имаше окислени букси и т.н.
Как да е, колата се превърна в чужд проблем. Та в общи линии за сега темата стана малко безмислена..

Re: Проблем с Крайслер - въпрос към "американците"

МнениеПубликувано на: Нед Апр 14, 2019 12:42 pm
от longgo
Само да добавя..
Случайно видях собственика, и той заяви че в едно сервизче я качили , гледали и заключили че е TPS който не работи правилно.. Яно компа е по американски тъп та не може да сравни обороти и постъпващ въздух с данните на клапата.. От друга страна.. така и не ми стана ясно как така само тоя TPS сензор ще ебава пейзажа като тя и на място не може да работи въобще. Моята преди време имаше проблем с този датчик и понякога като ускоряваш глъхне или придръпва. Слез замяна се оправи, после пък разбитото моторче на празен ход започна да ми ебава работата на място или в движение по инерция но след ново такова всичко заспа.
Те още чакат сензор от щатите(!?) а това бе преди седмици. След това какво е станало не знам.. за това темата май не стана много полезна..