Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

За всичко, което може да се оправи с чук

Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот longgo » Съб Фев 10, 2018 11:36 pm

Здравейте,

Тук познат купи ента ръка нисан примера P12/YD2.2dci 93kW-126к.с,модел 2002а Колата май е към 280 - 290 000км.
До тук: колата си е работила добре, пали, вдига обороти, върви, гасиш пак палиш всичко 6. Обаче, взела да мята масло от края на вакуумната помпа и той разглобил за да оправи проблема. След което като събрал нещата колата отказала да запали.
Свалял е тръболяците от рейката до инжекторите,откачил е всмукателния колектор до първата кривка.. В общи линии стандартни неща.

Аз като отидох, само извадих буксата от датчика на разпределителния вал и колата запали от раз. Държи празния ход равномерен, при подаване на газ около 2000-2500 изфорсирва се без да мисли, катo си махнеш крака от газта връща и закрепя празния ход. До тук добре. Обаче има силен металически шум от към късата верига.
За тези които вероятно нямат идея за какво говоря: колата има ангренажна верига отпред. На гъза на единият разпределителен вал има голямо зъбно колело което върти вакуум помпата. Тоя ланец има една дъга която го играе успокоител.Явно не е успял да обере луфта ѝ достатъчно. На това голямо зъбно колело има направени като ребра и от там чете магнитният датчик за разпределителния вал. До колкото разбирам той маркира номера на цилиндъра а останалото е от датчика на маховика.

Имаше пропукано по кабелите до тоя датчик, за това опитах да навия малко изолирбанд по отделно, доудължих металната нишка която е като замасител между работните две, отново изолирбанд и отгоре поставих спирала за кабели.
Щтракнах на мястото и прозвъних кабелите до компа - ясен чист сигнал.
След това откачих за 10тина мин батерията, закачих и с лаптопа изчистих грешките. Така, колата успя да запали поработи точно 5сек и угасна сякаш и врътна ключа!?
Нов опит за страт и.. нищо. Върти но не пали.
Откачих буксата, отново запали от четвърт, и държи празен ход като часовник. Подаваш към 2500-2800 газ, пуснеш.. няма проблем. Държи празния ход, но заради датчика не иска да мине над 3500мин-1 и ествествено светна диагностичната лампа.

отново клеми, чистене на грешки, закачих буксата и този път помолих като запали колата да даде газ над 1200мин-1. Колата запали и на момента той посрещна с газта и тя си работепше нормално. Подаде повече, мина над 3500 без проблем.Но в момента в който върна газта тя поработи на празен ход 5-6сек и пак сецна сякаш и врътна ключа. Последващ опит за старт - върти но не пали. НЯМА записани грешки в компа.

отново клемите, проверка с лаптопа - нищо. Сега обаче закачих лаптопа с осцилоскопа на датчика за разпр. вал и на коляновия на буксата към компа. Завъртя и запали с леко посрещане на газта. На екрана излязоха точно сигналите които трябва да са според графиките в сервизното ръководство.


От нета:

В няколко случая обаче намирам, че ако е разтеглена ангренажната верига, има точно тези проблеми с палене и гаснене. Същият фокус с откачане на буксата я вкарва в limp mode но колата пали от четвърт без да трупа грешки.


Мое предположение 1:
Аз си го обяснявам с това, че хлабавата верига към/и вакуум помпата става като лек буфер за този разпределителен вал и при подаване на газ всичко се ускорява еднопосочно, но като върнеш на празен ход се появява разминаване в сигналите които очаква компа и той гаси мотора.


Моя предположение 2:
Сваляйки тръболяците след маф сензора е довело до примерно спукване на този твърд маркуч някъде и тя смуче нерегистриран въздух. Ще опитам и тази теория скоро като затапя маркуча към картерните газове(главата) и този за вакуум регулатора (все след MAF-a). Също така, ще опитам номера със спрея дали ще започне да хълца..

Но все пак, ако ви идва нещо да ум и сте имали търпението да четете до тук.. ще се радвам на съвет
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот Dragonfly » Нед Фев 11, 2018 12:05 am

Самото колело, което върти помпата и което е и реперно за датчика, сваляно ли е при това мероприятие? Ако да, дали е зацепено правилно?са
Нямаш ли диагностика за този Нисан? Все нещо трябва да е записал.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот longgo » Нед Фев 11, 2018 11:07 am

Това и аз предположих за колелото.Не, не го е свалял но то само по един начин може да се зацепи.Аако е грешно зацепено няма да работи на никои обороти.
Записва грешка P0134 или нещо такова което е проблен с датчиса на разпр.вал. Грешката я записва САМО като се извади буксата му. Иначе не пали, ебава се но грешки в компа НЕ записва
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот Dragonfly » Нед Фев 11, 2018 2:26 pm

Много вероятно да се е прецакал датчика. Когато е откачен, той това го познава по липсата на токов кръг и веднага го отразява, после спира да го следи. Когато е там, се опитва да чете импулси, защото се предполага, че е изправен. И не му се получава. Те са обикновено индуктивни тези датчици и на теория трябва да са вечни - бобинка с постоянно магнитче на сърцевината. Съпротивлението на намотката е в стотици омове, че и около килоом може да е. Освен ако японците не са сложили елемент на Хол там. Огледай дали няма полепнали някакви стружки по него. На осцилоскоп се вижда какво дава при въртене на стартер. Даже свален и захранен, ако прекарваш парче желязо пред него, трябва да дава импулси.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот longgo » Нед Фев 11, 2018 9:04 pm

Датчика, както написах по-горе на осцилоскопа дава точно същите идеални импулси каквито са в сервизната му документация. И тези импулси ги следя точно на буксата на компа.
Проерих и този на маховика, но поради падналият акумулатор не успях да сравня как ключовият импулс за първи цилиндър на разпр.вал-сензора и на маховика се застъпват или пък с колко се разминават та после да мисля колко е допустимото.
Самият датчик е точно двукабеловия с магнита. По-мощната версия и нова версия е с такъв на Хол.

НО! Днес стана почти непоправимото.. Или по-точно много лошо немислимото. :cray: :diablo: :mad:
Свалихме пак вакуум помпата с кошуха. Развих болта на водещотото колело. Той се разви относително лесно, като напъвах в посока на въртене на мотора. Наместена верига, колело, кошух събрано повечето и опит за старт. Колата изчатка и не мръдна да запали.
Свалени бяха въздуховодите, капачката с датчика на CAM сензора и с ключа вала поддава напред и назад леко.
Ок, свалени капаци отново и лъсна истината - разпределителният вал на който е зъбното задвижващо вакуум помпата колело скъсан малко след втория клапан. Причини бол аз си имам своя теория но това няма да върне вала или началното състояние.
Понеже скъсването е така, че вала е кривнал в първия лагер, така като гледам ще трябва нова глава.. :cray: :cray: :fool: или кола..
Така, че дали / или датчика е бил проблем или на съвсем друго място е отивала чудесията.. кой да ти каже..

До тук ситуацията е така: кола която пали и върви спира за дребен проблем и стана за генерален ремонт :nea:



a3.JPG
a3.JPG (30 KiB) Прегледано 5153 пъти
a2.JPG
a2.JPG (32.49 KiB) Прегледано 5153 пъти
a1.JPG
a1.JPG (120.55 KiB) Прегледано 5153 пъти
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот Dragonfly » Нед Фев 11, 2018 9:28 pm

Вероятно се е държал на магия, като задният упор откъм колелото не му е давал аксиално да избута счупената част и да превърти хаотично. При свалянето на привода вече е мръднал и край.
Само не ми казвай, че си го скъсал, като си напъвал на ръка :)
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот Пачо » Пон Фев 12, 2018 4:40 pm

Изпуснах си шанса да блесна, дейва. Като прочетох вчера темата, първото коет ми хрумна е един случай от далечната 2001. Крайслер с 3.3л V6 мотор, идва щото работи неравномерно. Моторът е старо поколение с долен разпр вал между банките на цилиндрите. Аз лично го харесвам, прост мотор и много надежден.

Чета кодове, никакви грешки няма записани. Закачам осцилоскоп на кам сенсор и кранк сенсор едновременно и забелязвам, има малко отклонение между сигналите им, не са заключени. С други думи, веднъж даде кам сигнал десет зъба преди гмт, веднъж даде сигнал девет зъба преди гмт. Не баш, ама нещо от сорта, няма постоянство. Решавам че трябва да гледам веригата и се обаждам на собственичката щото тя плаща. Жената вика - комшията ми смени веригата оня ден. Викам - бе трябва да отворя там, няма друг начин. Отваряй.

Е, като свалих веригата ми направи впечатление колелото на разпр вал има подозрителен ход на завъртане което няма никаква съпротива, необичайно на 6-цил мотор. Отворих да видя самия вал и тогава видях - скъсан вал. Понеже скъсан не по идеално перпендикулярно на оста сечение, то движейки едното парче от вала другото се повлича от него и си се върти. Вчера докато го писах тоя същия постинг в тоалетната ми падна батерията на лаптопа и го не публикувах, а днес вече виждам, имал си същия случай. Поне да знеш че не си единствен.

Тоя крайслер стоя две години в сервиза, жената отказа да го ремонтира и го заряза.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот Лев4о » Вто Фев 13, 2018 7:33 am

Пачо написа: Вчера докато го писах тоя същия постинг в тоалетната ми падна батерията на лаптопа .

Абе Пачо, ква е тая тоалетна да нямаш зарядно за телефон и лаптоп в нея? Резил!
:biggrin:
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1373
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот Kibik » Вто Фев 13, 2018 9:29 am

Лев4о написа:
Пачо написа: Вчера докато го писах тоя същия постинг в тоалетната ми падна батерията на лаптопа .

Абе Пачо, ква е тая тоалетна да нямаш зарядно за телефон и лаптоп в нея? Резил!
:biggrin:

Или Power Bank за такива случаи, окачен на пирон... :) (е, за телефон де)
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1245
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот longgo » Вто Фев 13, 2018 9:47 am

Dragonfly написа:Само не ми казвай, че си го скъсал, като си напъвал на ръка :)


Aбе право да си кажа.. обядвах добре него ден ама не бе спанак.. ма знам ли :punish:

За V6-цата вероятно е бил процепен по дължина някак. Тук, много ме е яд че не погледнах при сваления капак заради колелото как са останалите неща преди да затворим за теста
- първо, при относително притегната верига(колело вакуум помпа) след няколко паления и тя се охлабва на пук на успокоителя. За него дават да се постави без хлабина между него и веригата а от друга страна болтчетата му да са с 8-10Нм натяг
- колата имаше доста изразен металически шум като работи което колкото и да е хлабава веригата отзад според мен не трябва да е чак толкова но не съм слушал колата преди интервенцията за да знам, така че нищо не мога да кажа
- вала се скъса на втори изпускателен клапан на втори цилиндър точно след гърбицата преди лагера не както написах по-горе.
Та мен ми е кофти за пича, че така се получи а темата приключи скоропостижно. Лошото в случая е, че ако беше дадена в сервиз и там се случи, те имат застраховка и примерно ремонта се покрива без да се мисли, или примерно ти предлагат сума и ти си вземаш колата а така нищо.. :cray:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот Dragonfly » Вто Фев 13, 2018 10:24 am

Да не чуе дявола, но на мен Генчо ми е разказвал какави поражения прави блокирала вакуум помпа на моя мотор - тя се върти директно от разпределителния вал.
Вал може да се скъса при удар в клапан и тотален блокаж и тогава много неща стават на дармадан. Според мен този автомобил е имал приключение и е бил закрепен е някак си за продажба.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот Пачо » Вто Фев 13, 2018 6:59 pm

Лев4о написа:Абе Пачо, ква е тая тоалетна да нямаш зарядно за телефон и лаптоп в нея? Резил!
:biggrin:

Резил я, при това имам няколко зарядни и ни едно в тоалетната :biggrin:
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Nissan Primera P12 2.2dci - досаден проблем[не пали]

Мнениеот Пачо » Вто Фев 13, 2018 7:10 pm

longgo написа:Та мен ми е кофти за пича, че така се получи а темата приключи скоропостижно. Лошото в случая е, че ако беше дадена в сервиз и там се случи, те имат застраховка и примерно ремонта се покрива без да се мисли, или примерно ти предлагат сума и ти си вземаш колата а така нищо.. :cray:


Кажи на момчето да се чувства все едно е в щатите, тук не знам такива застраховки. Сега, ако ти счупя страничното стъкло докато ти сменям огледалото, плащам ти го, но кола с история на заболяването която издъхва докато я тестваме, ми не е на сервиза тоя проблем. Това че е олабвала веригата може да значи, че е бил пукнат или направо счупен вала и или е ояждал последния лагер, или ако е счупен като при моя случай под ъгъл спрямо оста му, едното парче вал е избутвало другото достатъчно че да подяде и разбие успокоителя. Моят мотор си работеше със счупения вал, празния ход беше с прекъсване и не можеше да се форсира до 4000 оборота. Имаше подбити клапани, това с leak down test се установи.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4164
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm


Назад към Автомобилна техника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder