След като за 18 месеца беше карана 2 пъти... и най-вече след като моя милост се натресе на групичка от 4 DS-a на разходка до Копривщица:
... и супер много се изкефи!
Ме хвана амбицията да я подкарам и аз моята Богиня...
Напънах се, минах преглед (цели 43 км изминати от предишния!):
...и следващата събота отивам да покарам.... само за да видя, че се лее бензин отдолу:
Разлива идваше оттук (регулатор на налягане) - наврян на кучето в гъЗа, по средата на мотора:
https://photos.app.goo.gl/VATupspADr8yBm98A
Прибрах я обратно в гаража и пак минаха няколко седмици...
За късмет - намери се майстор и основно той + 2-ма души помагачи, няколко часа разглабяне (сваля се смукателна колектор) за да се стигне до проблемното маркучле:
С което мисля, че вече няма неподменени горивопроводи!
Припалихме я, много добре зароботи - докато не угасна пак внезапно докато загряваше (проблем който си има от ден 1-ви), прави го на място и загряла и в движение на ниско обороти - губи мощност и се опитва да угасне, а ако се помпа яко газта на място - преминава и тръгва пак...
На следващия weekend - няколко часа с майстора да борим този проблем:
Разкачихме калкулатора и започнах да меря какво идва на терминалите - висичко в норми!
Основния заподозрян сензора за температура на охлаждащата течност и той ОК! МАП сензора си държи подналягане коректно...
Сменихме бобина (за всеки случай) - но не се промени нищо.
Ей сън ме не хваща... изчетох де що има за D-jetronic с подобни проблеми... нищо!
Докато една вечер попадам на форум за Ягуар (с D-Jet) - където пишат, че добре известен е проблема, че термо сензора понякога отваря верига за кратко = безкрайно съпротивление (което кара компа да мисли, че е -40 градуса температурата на мотора и налива яко бензин задавяйки го!) и понеже после бързо се възстановява - проблема трудно се хващал...
Пишат - ако имате съмнения - сменяйте сензора!
Викам си е туй трябва да е то!
Ма понеже и сензора е и той на кучето в гъза... а аз нямам друг (дето да пасва)... купих 270 ома съпротивление дето да отговаря на загрял на 82 градуса мотор и отидох с трепет да тествам! Запалих държах я малко да загрее, загасих и бучнах резистора на мястото на сензора:
Пак запалих и я държах в обороти да загрее до работна температура.
Оставих 20 мин. да работи на място!!! Не в било досега!!! Кеф!!!
Последваха малко перипетии да намеря подобен датчик, че бош не го произвежда вече, а навсякъде е изкупен - отхвърлих предложение за 40 евро за 2-ра употреба...
Бях поръчал нов Бошов еквивалент преди 2 години (за всеки случай), а Април тази година, като сменяхме гарнитура на клапаните - видяхме че не съм го уцелил - оригиналния 10 мм, а новия 12 мм... и куплунга друг, ма това по-лесното...
Айде върви при стругар да го направи на 10 мм:
С трепет и умения на гинеколог слагаме новия датчик и оооо кеф - работи без да угасва!
Смених и реле регулатора на алтернатора, че като се покара малко стария спираше да зарежда!
Стария:
Новия:
И излязохме с един от колегите DS-aджии за едно по-дълго кръгче!
150 км минахме - много добре се държа колата и това е най-дългото изобщо за едно излизане!
140 км/ч ударихме за малко по скоростната тангента на околовръстното - учуващо добре стои на пътя!
Ей умрЕх от кеф!
Онзи ден успях да стига и до ауспуха да го погледнат - че след удар в пода на гаража преди няколко години взе да изпуска.
Това е за сега рапорта... далеч е от перфектно, като казват англичаните:
* не работи добре на бензин (работи по-добре на газ)... придърпва при ускорение от ниски - по-малко на газ, повече на бензин - ще видим центровки (за което трябваше да поръчам манивела от Холандия - дойде завчера).
* С новото реле регулатор - зарежда по-добре (не и на празен ход), но мени много напрежението - от 13 до 15 волта и фаровете мигат при всякакви обороти, освен празен ход
* Новата Бензиновата помпа ручи много странно - мисля, че филтъра (метален) опира в купето и предава вибрации
* Има доста течове, основно от изгнили маншони на обратната хидравлична течност, но и от рейката
Но все пак се радвам - за всички години - това е най-много свършена работа в рамките на няколко месеца.
Дано не мине котка път и продължим да борим проблемите 1 по 1...