Тема за Фордо :)

За всичко, което може да се оправи с чук

Re: Тема за Фордо :)

Мнениеот Пачо » Пон Сеп 23, 2024 1:34 pm

На милейди на хюндая бензиновият филтър е вграден в кутията с бензиновата помпа и заровен в резервоара. То така се правят по-евтини автомобили като намаляваш разходите по сглабянето. После за смяна на крушка махаш бронята.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4289
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Тема за Фордо :)

Мнениеот Dragonfly » Пон Сеп 23, 2024 6:56 pm

Пачо написа:На милейди на хюндая бензиновият филтър е вграден в кутията с бензиновата помпа и заровен в резервоара. То така се правят по-евтини автомобили като намаляваш разходите по сглабянето. После за смяна на крушка махаш бронята.

При мен се вади фара само и е сравнително лесно. Но не е за нощно време или валеж. :) Само не знам с какви инженерни аргументи са направили два вида крушки във фара - Н1 и Н7 (за късите). На Ситроеня всичко (вкл. и за мъгла) беше Н1. А отзад стоп и габарит бяха всичките с крушки с две светлини (бяха четворни - две на калника, две на вратата). Изгори ти стоп, разменяш с габарита и пак имаш и стоп светлина.
Нещо, което действително е полезно в тази кола, е известяването за изгоряла крушка. Щото при това каране постоянно на светлини, си горят от време на време.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3918
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Тема за Фордо :)

Мнениеот TheSaint » Вто Сеп 24, 2024 9:11 am

Dragonfly написа:
...Само не знам с какви инженерни аргументи са направили два вида крушки във фара - Н1 и Н7 (за късите). На Ситроеня всичко (вкл. и за мъгла) беше Н1.

Явно е от поколенията... защото на C3 ('07) също е така - H7 за къси и H1 за дълги. И аз недоумявам защо трябва да е така...
Google казва, че H7 е само за къси, H1 може да се ползва и за двете в зависимост от мощността.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1154
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Тема за Фордо :)

Мнениеот Любо » Пон Дек 23, 2024 7:29 pm

TheSaint написа:Явно е от поколенията... защото на C3 ('07) също е така - H7 за къси и H1 за дълги. И аз недоумявам защо трябва да е така...

И по-стари има, Хонда Акорд ('00) също е с Н7 и Н1. Н7 За късите много бързо изгарят, скоро сложих лед не греят но и не светят добре.
Любо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 657
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 9:19 am

Re: Тема за Фордо :)

Мнениеот Dragonfly » Вто Дек 24, 2024 2:47 pm

Любо написа:
TheSaint написа:Явно е от поколенията... защото на C3 ('07) също е така - H7 за къси и H1 за дълги. И аз недоумявам защо трябва да е така...

И по-стари има, Хонда Акорд ('00) също е с Н7 и Н1. Н7 За късите много бързо изгарят, скоро сложих лед не греят но и не светят добре.

Има нещо вярно. Аз за три години три пъти подменям изгорели Н7. С Н1 на Ситроена ми се случваше много по-рядко.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3918
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Тема за Фордо :)

Мнениеот TheSaint » Пет Яну 03, 2025 11:22 am

Любо написа:И по-стари има, Хонда Акорд ('00) също е с Н7 и Н1. Н7 За късите много бързо изгарят, скоро сложих лед не греят но и не светят добре.


Пикасото '04 задължително на 5-6 месеца гореше H4 на късите, те и светеха непрекъснато - тръгваха при палене на мотора.
Винаги си носех 2 лаМби резерва и сменях на пътя.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1154
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Тема за Фордо :)

Мнениеот Dragonfly » Пет Яну 03, 2025 6:26 pm

Пак добре, че е можело да ги смениш на пътя. :biggrin:
Има коли, дето и това не може. Текущо на Фордо трябва да сваля целия фар, което не е сложно, но не е и за работа на тъмно.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3918
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Тема за Фордо :)

Мнениеот longgo » Съб Яну 04, 2025 12:39 am

A нямаш ли на калника "дУпкЪ" ? За гинекологична операция по смяната....
Нямам идея защо толкова некадърно са направени повечето нови да се чудиш как да извадиш крушка..
Но това пак добре, ами видях на няколко нови модела дето вътре във фара е заработен с разни сглобки голям диод. Чесах се по главата как при нужда би трябвало това да може да се смени.. и поне за времето на вторачване така и не стоплих.. Вероятно пак фара трябва да иде на земята..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1666
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Тема за Фордо :)

Мнениеот Dragonfly » Съб Яну 04, 2025 3:36 pm

Смело се движат в посока като ти изгори крушка, да ходиш в сервиз, за да ти сменят ... фара. :biggrin:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3918
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Тема за Фордо :)

Мнениеот TheSaint » Пон Яну 06, 2025 10:40 am

Dragonfly написа:Смело се движат в посока като ти изгори крушка, да ходиш в сервиз, за да ти сменят ... фара. :biggrin:


Даам...
Помня един епизод на 5-та скорост преди 10+ г. - показваха на Рено Меган как се сменя крушка (крик, сваляне на гума, подкалник и т.н.).
За сравнение на Голф, същото поколение - водещия я смени с една ръка, като в другата държеше чаша чай... ;)

Ма сега май повечето са през калника или броня и/или целия фар... :biggrin:

На C5 май имам късмет. Сега поръчах D3S LED, че нещо последният път като карах вечер - хич не ми хареса как свети ксенона...
Ще видя скоро каква е хавата - не въм ръчкал досега, но казват, че се сменяли лесно.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1154
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Предишна

Назад към Автомобилна техника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron
placeholder