Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

За всичко, което може да се оправи с чук

Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот TheSaint » Пон Юли 29, 2024 11:32 am

Прехвърлям темата оттук: (за да не разводняваме темата за олекването... :biggrin: )
https://bgdriver.org/phpbb/viewtopic.php?f=6&t=1060&start=1440

Да рапортувам от този weekend: 2-ра седмица беше карана на бензин (от жена ми), нямаше проблеми колата.
В неделя реших, че може да я карам на газ, като не вдигам повече от 70 км/ч (бие грешката при 80/90) и така - пуснах газа, сложих лимитер на 70 км/ч и верно, не ревна с P0170, но пък на 15-тия километър - както намалявах от 50 да спра на светофар - за малко ревна с грешка и веднага изчезна (даже не успях да видя какво пишеше).
После прочетох U1213! (този път без P0170).

Явно нещо има недоклатено и в преходните режими и шашка Автомата :(
Изтрих грешката и сега пак сме на бензин и не мисля да си правя повече експерименти докато не си дойде в София колата.

Лонго - свещите са си нормалните, четох за свещи за газ, ама не мислех, че имат чак такова значение...

Миналта седмица се видях с приятел, който май месец си е купил чисто нова Шкода Камий... (или нещо подобно) и са му сложили газ (Prince - мисля, че впръсква течна фаза + 5% бензин) на същото място BRC Дружба (през Шкода).
Каза, че първия ден му е угаснала на кръстовище и се щели да го отнесат.
Оттогава няколко пъти му е гаснала в движение без никакво предупреждение.
Не му набива грешка (или поне той не се занимавал да чете).
Кара я така (5200 км).

Споменати бяха възторжено определени майки и те така...
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот longgo » Пон Юли 29, 2024 11:14 pm

При теб, нещо такова ли е инсталирано?

a1.jpg
a2.jpg
a3.jpg


И нещо което ми попадна : "Максимално разстояние от редуктора до филтъра — 100 см, между филтъра и рейката — 40 см". Преди писах за маркуча по спомен, сега ми попадна горе долу вярната информация
За свещите просто попитах.. Разстоянието на газ трябва да е принципно малко по-голямо от това на бензин.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1656
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот TheSaint » Вто Юли 30, 2024 8:32 am

longgo написа:При теб, нещо такова ли е инсталирано?
...


Чисто визуално - мисля, че да. Редуктора е близо да рейката.
Ще меря и снимам в края на седмицата...
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот longgo » Вто Юли 30, 2024 10:02 am

Ти нямаш ламбда емулатор ако разбирам правилно? Ходил ли си или тия като са я гласили на "място" , на газ анализатор..
Пак се зачетох за първата ти грешка Р170. Явно при по-голямо и рязко натоварване нещата излизат извън контрол. Или недостига газ, или идва твърде много и компа спрямо ламбдата се ошашква..
Може да имаш проблем, който например е доста тривиален - газтта не идва равномерно и с добро налягане а на тласъци. Би трябвало (според което видях) тази рейка да има датчик за налягането в нея и вакуум закачен на колекторите който да управлява регулатор към рейката.. Какво правим, ако маркуча който прави тая работа е доста по-дълъг от нужното или прекалено мек като загрее мотора и като наптрави вакуум и сечението се стеснява?

Не знам какъв донгъл имаш, но ти препоръчвам VgatePro. Ако си с Епъл, вероятно по-добре е да е WiFi версията. При андроид - BT3.0. Има версия с BT3 и 4 в едно дето трябва да подържа iOS и Android ама е боза. "Вервай ми" :biggrin:
Като програма - Car Scanner Pro. Заслужава си. Там, ако имаш за твоята количество от инжекторите и ламбда данни, може да направиш на газ един лог файл така както краш и ако ти набие грешката ще имаш точно момента и условието.
Така е малко тъпо ти да оправяш бакиите на тези дето и пари са ти взели за да "направят" нещо..но поне ще е интересно да разискваме пък и що не да намериш проблема сам.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1656
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот TheSaint » Вто Юли 30, 2024 10:22 am

longgo написа:Ти нямаш ламбда емулатор ако разбирам правилно? Ходил ли си или тия като са я гласили на "място" , на газ анализатор..
Пак се зачетох за първата ти грешка Р170. Явно при по-голямо и рязко натоварване нещата излизат извън контрол. Или недостига газ, или идва твърде много и компа спрямо ламбдата се ошашква..


Нямам идея дали имам емулатор (по-скоро не - не съм чувал да са слагали).
Не, не е закачана на газ анализатор (поне няколкото пъти докато я настройваха на място).
Мислех, че е достатъчно "учена" (както казваш ти) уредбата, за да няма нужда от такова чудо...

Относно P0170 - не съм съгласен с тебе, че се явява при натоварване - напротив, мисля, че излиза само при поддържане на постоянна скорост.
Единственият път в който видях какво пише в детайлите на грешката, е била в "close loop" при 75 км/ч:

WhatsApp Image 2024-07-30 at 11.18.45.jpeg


След последните настройки, P0170 я вади след 3-4 км при поддържане на 80/90 км/ч - горе долу пак на тия обороти (~ 2200 на 5-та).

Позлвам ThinkDiag (китайче) - с платен 1 годишен лиценз. Незнам защо не ми показва "Freeze Frame" на грешките (стои не активно).

Страх ме е да барам аз честно казано и мисля да я водя по майстори началото на Септември.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот longgo » Сря Юли 31, 2024 8:32 am

Добре де, ти с тоя донгъл (той интересен между другото!) нали може да правиш лог лайлове на база няколко параметъра.
Ако имаш аванс да запишеш: инжекторен импулс(или количество), скорост, обороти, налягане в колекторите и ламбда (за нея ако има стойност, не само open / close loop)
Пусни един да се види как генерира грешката. На снимката ти се вижда че е моментна, и че има разминаване в очакване и достигане параметри на сместа.
Ламбда емулатора е за бензиновия комп да не се шашка а не за газовия.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1656
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот kamen » Сря Юли 31, 2024 11:05 am

Не ми се гледа назад,а и не помня дали са обсъждани отворите и състоянието на самите дюзи на газовата.Размера на дюзите варира според кубатурата,а състоянието се влошава с годините.Второто за сравнително нова АГУ не би трябвало да важи,но все пак!?!
На Форко така почна да се мъчи след 10-тина години и беше сменена цялата рейка защото се износвали заради сухата газ.Изрично бях питан два пъти за кубатура и мощност на колата и чак тогава се пристъпи към ремонта.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2444
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот TheSaint » Сря Юли 31, 2024 2:35 pm

kamen написа:Не ми се гледа назад,а и не помня дали са обсъждани отворите и състоянието на самите дюзи на газовата...


Ами мисля, че няма и 1000 км още изминати на газ...
Вече дали са сложили каквото трябва друг въпрос, ама им пращах марка модел, VIN, код на мотор и т.н.
После чаках 1 месеца са ми дойде ред за монтаж... и те така.
Най-тъпото е, че си върви добре колата (и слава богу) не влиза в аварийни режими - ма да вади такива съобщения, а напоследък - да шашка и автомата - хич не ме кефи.

Longgo - ще опитам и ще рапортувам... интересно ми е дали ще отбележи на записа точно кога се появява грешката (мисля, че по-скоро не).
От каквото четох из нета - Sequent 32 има опция да се самоадаптира, но не е включена by default.
Опитах се да питам там механиците дали е включено това при мен, но не получих ясен отговор.
Сега се сетих - като я оставих за 1 ден - казаха, че са правили и тест с машина за дим в всмукателния колектор и няма течове.

Бе, трябва да намеря някой който й разбира на тази система.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот longgo » Сря Юли 31, 2024 10:15 pm

Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1656
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот Dragonfly » Чет Авг 01, 2024 4:04 pm

kamen написа:Не ми се гледа назад,а и не помня дали са обсъждани отворите и състоянието на самите дюзи на газовата.Размера на дюзите варира според кубатурата,а състоянието се влошава с годините.Второто за сравнително нова АГУ не би трябвало да важи,но все пак!?!
На Форко така почна да се мъчи след 10-тина години и беше сменена цялата рейка защото се износвали заради сухата газ.Изрично бях питан два пъти за кубатура и мощност на колата и чак тогава се пристъпи към ремонта.

Това е така и се замислям за смяна на инжекторите с оригинални. Както вече писах някъде, и моят Форко за 12 години има сумарно около 10 дена (умножено от часове) работа на бензин. Всичко останало на газ. Може би ще трябва да сменя и О2 сензора (първия, те са два), защото при BRC няма емулатор, заводският компютър следи наличието на кислород в изгорелите газове, изчислява си управление на бензиновите дюзи (изключени реално от играта), а газовият следи техните импулси и ги преобразува за газовите инжектори.
И на мен цялата история много ми прилича на невъзможност за осигуряване на постоянен приток на газ при постоянно налягане.

При мен маркучето от изпарителя до смукателния колектор е доста дълго (минава от ъгъла срещу пасажера, там е изпарителя, по преградата на купето и по левия калник до дросела), като някъде по средата му има Т-разклонител, към който е закачен датчика (практически MAP сензор) на газовия компютър. Освен управление на изпарителя от разреждането, то се следи и от газовия.
Това е стария изпарител, на който му беше се спукала мембраната. Маркучът за вакуума се вижда. Под него е електрическия клапан с филтър (входящ) в чашката.
IMG_20230323_124550.jpg

Това са оригиналните газови инжектори с метална рейка. На нея е и комбиниран датчик за налягане/температура.
IMG_20220911_122121.jpg
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3900
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот TheSaint » Чет Авг 01, 2024 4:54 pm

Dragonfly написа: Това е така и се замислям за смяна на инжекторите с оригинални. Както вече писах някъде, и моят Форко за 12 години има сумарно около 10 дена (умножено от часове) работа на бензин. Всичко останало на газ.


Ланди ми бяха рекли, че е добре да се сменят дюзи ли какво беше на рейката на Пикасото профилактично, при следващият преглед на уредбата, след 20К км (на 60К км).
Щяло да струва 180 лв. Колата си работеше прекрасно до последно - минала 50+К км на газ.
Питах нова, цялата рейка колко струва? Рекоха 240 лв.
Бях решил да си карам докато започне да прави проблеми и да сменя цялата рейка. А беше някаква no-name рейка.

Сега на C3 на нея пише BRC, но е доста пластмасова за разлика от твоята...

"И на мен цялата история много ми прилича на невъзможност за осигуряване на постоянен приток на газ при постоянно налягане."
Има резон в каквото казваш, ама баси как са го постигнали това... :fokus:
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот TheSaint » Вто Авг 20, 2024 3:23 pm

Такааа, оставих Цетко пак на BRC - този път за 2 дни...
Сега се обадиха да кажат, че са го карали първо на бензин (явно чакайки да извади грешки), после на газ, по един и същи маршрут и всичко било 6.
Карали и към летището с постоянна по-висока скорост (80/90). Аз вече не вярвам, ма да видим - утре ще си я взема.
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот TheSaint » Сря Авг 28, 2024 9:11 am

TheSaint написа:Такааа, оставих Цетко пак на BRC - този път за 2 дни...


Снощи тествах до Ихтиман и обратно (около 100 км), поддържах 60/70/80/90 по околовръстното, 90/120 км/ч. по магистралата. :driving:
Общо около 190 км след последната настройка - слаба надежда се прокрана, че са успели този път - няма каквито и да били грешки за сега.
Ако е така до петък мисля да я водя до Гърция и да засека среден разход.

Чатнах и една снимка на инсталацията отгоре:
WhatsApp Image 2024-08-28 at 10.02.12.jpeg
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот Dragonfly » Сря Авг 28, 2024 6:41 pm

Е-ех, а едно време имаше място за поне още половин мотор :) И моят сега половината е под таблото/предното стъкло.
Като гледам снимката, се сетих за нещо, което съм срещал някъде. Дали тук или в ситроенския форум. Ставаше дума за ориентацията на изпарителя. Не помня вече, но изводите бяха, че при завиване центробежната сила влияе на мембраната на изпарителя по някакъв начин. Някаква куриозна ситуация беше. Може би Лонгго с по-млада памет да си спомни нещо.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3900
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Газово Разтройтво на Цетко 3 (BRC на сутиен C3)

Мнениеот TheSaint » Чет Авг 29, 2024 8:21 am

Dragonfly написа:Е-ех, а едно време имаше място за поне още половин мотор :)
...


Даам, още милея по Аудито 80 ('88) дето можеше да се вихриш около него.
Вартбурга преди него пък, да не говорим, той пък беше със смешно малък мотор на фона на моторният отсек.
Но не всички стари коли са така - под капака на DS-a например няма къде карфица да падне... :shok:

За ориентацията на изпарителя - при аналоговите АГУ - имам спомен, че се слагаше надлъжно на автомобила.
Сгурно при по-енергично завиване на някоя страна да е имало някакъв кофти ефект, но (уж) така се избягваше да глъхне или гасне при спиране/енергично ускорение...
При новите едва ли така... Гледам, че са с доста по-малки мембрани, та едва се влияят от центробежни сили...
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Следваща

Назад към Автомобилна техника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder