Дизелови инжектори.. нещо не схващам

За всичко, което може да се оправи с чук

Дизелови инжектори.. нещо не схващам

Мнениеот longgo » Пон Авг 28, 2023 11:38 pm

Сменял съм дюзи на две немски, веднъж на френска и веднъж на моята..Нямам особен чак опит. Понякога се е случвало да повърти малко повече да припука и първите 5-7 сек да заработи зле и след това моментално да си дойде на място. Колите не са били с механична помпа, че да се обезвъздушава. Те всички са механични, мисълта ми бе че не е с плунжери за всеки инжектор на помпата, а от типа на комънрейла.
И така, не помня в някоио от писаниците ми дали съм споменал (темата за ТНТМ-тата) но малко след като купих колата (тогава на 127 500км) да кажем около 130-131 000 премерих обратната нафта и имаше разлики в нивата, както и ми се счуваше че поначукват..
Купих през ибей от някакъв руснак в Корея, четири рециклирани. Не се шегувам, наистина си писахме на руски и наистина дойдоха от Ю.Кореа.. Само, че не ми каза със сигурност дали разпръсквачите са истински на бош или мъде ин Джеки Чан. Каза бош са, оригинал - Не мисля.
Сега са на около 77 000 навъртяни километри, и като е по-хладно вече попричкуват механично повече от преди. На диагностика няма отклонение в компенсациите. Не съм пробвал с епроветките какво става с обратната нафта.
Тъй като планирам подмяна на веригите, че стана на 197 000. И викам си, преди това да взема върна оригиналните инжектори за пробата. Да покарам малко с тях да видя има ли разлика в консумацията, шума.., тягата..
Свалих текущите:
injector.jpg

За 77 000км и 2 години , инжекторите бяха като нови, отпред почти без нагар (като левия). Само на последния цилиндър имаше "изненада" :fokus: Дифтунга се поизпуснал малко.. Минах го с телена финна четка и лъсна.
Смених медните уплътнителки на всички, без опръстение които бяха идеални. Зачистих леглата им в главата.

Старите (оригиналните) бяха свалени в нормално работещо състояние. Опаковани и прибрани на топло в една кутия в къщи. Поставих им чисто нови медни пръстени, о-пръстени, минах лекичко с телената четка. и поставих на място. И.. колата дори не припука. Върти-и-и-и-и-и-и-и-и... и нищо. Горе долу така се държеше, като когато имобилайзера не дава сигнал или помпата не подкачва гориво.
Откачих отново тръбичките от всеки инжектор, налях по малко нафта, подпрях с пръст и притискайки до последният момент подпирам конуса върху инжекторната повърхност. Разбира се не се изля всичко, но и не запази всичко. Стягане, пак яко въртене... и нищо.
Според диагностиката, няма грешки. Оборотите достигат почти 400 като набере инерция след около 20сек въртене. Помпата достига почти 250-260бара.. и пак чеп! А нормално пали от "четвърт" както се вика..
Понеже наближаваше да завали, а първо неделята трябваше да ида на магазин да напазарувам, и второ от понеделник съм на работа, нещата не изглеждаха "розови'.
Сложих пак тези рециклираните. Не съм наливал никаква нафта. Стегнах гайките на тръбите пак нютоните по книга, притискача на инжектора по книга.
С първата "четвърт" запали с леко причукване на някой от инжекторите, утихна и си заработи както се очаква..

Та, ако някак си издържахте до тук : какво може да предизвика "не запалването" с оригиналните ?
Аз си обяснявам с това, че вътре е останала нафта и те са "запецнали". И сега за да "просвирят" , трябва да се качат на стенд и да се "продухат", под по-високо налягане. Не 200-230, а да кажем 600-800..
Някакви ваши предположения?

Викам си, да видя колко може да струват едни разпръсквачи.Евентуално защо не да ги ревизирам. Гледам разни факири в тубата развиват, слагат новия внимателно, стягат и айде на стенда..
Нямам стенд, ама толкова ли ще да е трудно да разавиеш и завиеш една гайка, някъде на е чисто и без прах...
Попадам от ауто док и не само на най-различни цени от 45 до 90е. И всичките са... китайски. Някои рекламират "бразилски" в ибей, но реално са пак китайските но маркирани "сдялано в Бразилия".
При заявка от 48 броя минимум, в алибаба , цената е.. 11е на брой. Ма аз на китаец за такава част доверие нямам.
Все ми е на ума, че най-вероятно и бошлавите са правени там, ама първото качество отива за тях, малко по-некачествените пак като бош ама уж афтър трети маркет, и разни копия и кьорфишеци заминават в алибаба.
Но което е странното, намерих няколко сайта ужким на бош за части, и по каталога на тяхната номеклатура не излиза нито инжектора нито разпръсквача.. :shok: :scratch: .
Едни линкове, те подмятат на други, на трети, на разни брошурки и лайна.. и нищо.. Е гати милениум огрганизацията..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1645
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Дизелови инжектори.. нещо не схващам

Мнениеот TheSaint » Вто Авг 29, 2023 9:11 am

Наистина - най-логично е да са се "спекли" от нещо останало вътре...

Една кафе машина я докарахме от Африка и после към кофите.
Изключена работеща - след 8 месеца стоене на "топло" - вече не работеше (котлен камък беше блокирал помпата).
Последния път при подобна схема пуснах старата и оставих да остане без вода и да работи така още поне 10-15 сек. преди да я прибера.
Проработи отново, но беше след 4-5 месеца...
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1113
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Дизелови инжектори.. нещо не схващам

Мнениеот Пачо » Съб Сеп 02, 2023 2:06 pm

Тия разпръсквачи дето пускат само по една молекула въглеводород, ми някоя по-дълга молекула естествено щсе запречи, дейва.
Много ти харесах материала, с удоволствие го изчетох. Съчувствам ти за зоровете но добре си го написал. Което за пореден път идва да покаже че всеки шедьовър е плод на големи страдания.
Аватар
Пачо
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4284
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 9:37 pm

Re: Дизелови инжектори.. нещо не схващам

Мнениеот longgo » Нед Сеп 03, 2023 6:07 pm

Благодаря момчета! Все повече май клоня към два варианта:
- да разглобя моите стари оригинални отпред и да извадя иглата от разпръсквача . За което казват, че не е се прави в никаквъ случай, освен ако не работиш в операционна, или поне където режат кварцовите подложки за чиповете. Аз имам смелите намерения да ги поохлабя на менгемето в службата и да ги пръсна в кухнята на на мивката. Че като протече малко навта да мога да я измия
- вторият вариант, е да купя от кола в морга като последно имаше от такава на 48 000км за около 100е за инжектор. Което май, не е чак много зле. Но остава състоянието. Ако е на 48 000км ама е седяла на двора с месеци, да не стане същата ситуация в която съм в момента..
Все още има време, а и с текущите що годе върви добре. Въпреки това, след още малко модификация в софтуера, виждам повече гориво, повече въздух и поне на теория трябва да има добър прираст на живинка в трактора. Въпреки това, очаквайки да мина под 7сек за спринта 80-120(4та) , това все още не се случва.. Но това е тема за ТНТМ-тата..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1645
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)


Назад към Автомобилна техника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта

cron
placeholder