И така, не помня в някоио от писаниците ми дали съм споменал (темата за ТНТМ-тата) но малко след като купих колата (тогава на 127 500км) да кажем около 130-131 000 премерих обратната нафта и имаше разлики в нивата, както и ми се счуваше че поначукват..
Купих през ибей от някакъв руснак в Корея, четири рециклирани. Не се шегувам, наистина си писахме на руски и наистина дойдоха от Ю.Кореа.. Само, че не ми каза със сигурност дали разпръсквачите са истински на бош или мъде ин Джеки Чан. Каза бош са, оригинал - Не мисля.
Сега са на около 77 000 навъртяни километри, и като е по-хладно вече попричкуват механично повече от преди. На диагностика няма отклонение в компенсациите. Не съм пробвал с епроветките какво става с обратната нафта.
Тъй като планирам подмяна на веригите, че стана на 197 000. И викам си, преди това да взема върна оригиналните инжектори за пробата. Да покарам малко с тях да видя има ли разлика в консумацията, шума.., тягата..
Свалих текущите:
За 77 000км и 2 години , инжекторите бяха като нови, отпред почти без нагар (като левия). Само на последния цилиндър имаше "изненада"

Смених медните уплътнителки на всички, без опръстение които бяха идеални. Зачистих леглата им в главата.
Старите (оригиналните) бяха свалени в нормално работещо състояние. Опаковани и прибрани на топло в една кутия в къщи. Поставих им чисто нови медни пръстени, о-пръстени, минах лекичко с телената четка. и поставих на място. И.. колата дори не припука. Върти-и-и-и-и-и-и-и-и... и нищо. Горе долу така се държеше, като когато имобилайзера не дава сигнал или помпата не подкачва гориво.
Откачих отново тръбичките от всеки инжектор, налях по малко нафта, подпрях с пръст и притискайки до последният момент подпирам конуса върху инжекторната повърхност. Разбира се не се изля всичко, но и не запази всичко. Стягане, пак яко въртене... и нищо.
Според диагностиката, няма грешки. Оборотите достигат почти 400 като набере инерция след около 20сек въртене. Помпата достига почти 250-260бара.. и пак чеп! А нормално пали от "четвърт" както се вика..
Понеже наближаваше да завали, а първо неделята трябваше да ида на магазин да напазарувам, и второ от понеделник съм на работа, нещата не изглеждаха "розови'.
Сложих пак тези рециклираните. Не съм наливал никаква нафта. Стегнах гайките на тръбите пак нютоните по книга, притискача на инжектора по книга.
С първата "четвърт" запали с леко причукване на някой от инжекторите, утихна и си заработи както се очаква..
Та, ако някак си издържахте до тук : какво може да предизвика "не запалването" с оригиналните ?
Аз си обяснявам с това, че вътре е останала нафта и те са "запецнали". И сега за да "просвирят" , трябва да се качат на стенд и да се "продухат", под по-високо налягане. Не 200-230, а да кажем 600-800..
Някакви ваши предположения?
Викам си, да видя колко може да струват едни разпръсквачи.Евентуално защо не да ги ревизирам. Гледам разни факири в тубата развиват, слагат новия внимателно, стягат и айде на стенда..
Нямам стенд, ама толкова ли ще да е трудно да разавиеш и завиеш една гайка, някъде на е чисто и без прах...
Попадам от ауто док и не само на най-различни цени от 45 до 90е. И всичките са... китайски. Някои рекламират "бразилски" в ибей, но реално са пак китайските но маркирани "сдялано в Бразилия".
При заявка от 48 броя минимум, в алибаба , цената е.. 11е на брой. Ма аз на китаец за такава част доверие нямам.
Все ми е на ума, че най-вероятно и бошлавите са правени там, ама първото качество отива за тях, малко по-некачествените пак като бош ама уж афтър трети маркет, и разни копия и кьорфишеци заминават в алибаба.
Но което е странното, намерих няколко сайта ужким на бош за части, и по каталога на тяхната номеклатура не излиза нито инжектора нито разпръсквача..


Едни линкове, те подмятат на други, на трети, на разни брошурки и лайна.. и нищо.. Е гати милениум огрганизацията..