Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пикасо)

За всичко, което може да се оправи с чук

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот TheSaint » Сря Дек 15, 2021 7:22 pm

Опитвам пак:

https://photos.app.goo.gl/rJSGbaGL9vFECdy78
https://photos.app.goo.gl/aHDQRywW1KbPuN4a8
https://photos.app.goo.gl/pSwqmVdwQzQaUZg68
https://photos.app.goo.gl/m7W2cKBHk4rtqW5G7

longgo написа:***
Между другото да предполагам ли че това са твоите амортисьори:
https://www.autodoc.bg/kyb/831173


Тук не сме се разбрали - Каяба бяха 1-вия чифт амортисьори - карах ги 2-3 дена, возеше доста твърдо и тракаше на термоядрен разпад. :megashock:
Смениха ги (безплатно) с Билщейн, пак си тракаха, но вече доста по-тихо - и оттогава е така...

Та може и да си прав, да съм изтеглил късата клечка с амортисьорите (майстор 2 така мисли), ма чак пък 2 пъти подред да я тегля?!

Днес се обадих в Ситроен (май вече не е АМК, мисля минаха под София Франс Ауто - но не съм сигурен) - нямат опората (6) била спряна от производство преди 1 година и не могат да ми я доставят, само лагера (5) е наличен - 47 лв.

Та, мисля да вървя да сменя комплект 5+6 (ще гледам да са TRW, питах Ситроен днес - нямаха идея какво е добре да се вземе), ако и това не помогне сменям амортисьори и ако и това не помогне - сменям колата... :)

На колегата от клипа пукането наистина звучи доста подобно но моето...
Ще тествам, но най-рано weekend-a, че в момента е при тенекеджии... Газаджиите я вдигнаха на подемника на неправилните места :fokus: и сега се изпъват прагове (поне си поеха ремонта).
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1002
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот TheSaint » Пон Дек 20, 2021 6:52 pm

ПРИЯТЕЛИ! По Коледа наистина стават чудеса! :biggrin:

Днес Пикасото от каручка, се превърна пак в СИТРОЕН! :preved:
Ей, ама голЕм кеф било това да караш тиха кола!!! :dance3:

Смениха амортисьори, опори (лагери) на макферсона + 1 биалетка - общо с труда = 470 лв.

Огледаха я първо на подемник - там намериха лек луфт в кормилната кутия от дясно...
После я сложиха на канал - един гледа, а 2-ма я клатеха наляво/надясно - пълна тишина... Единствено леко разбита дясна биалетка.

Излязохме на тест драйв - след първите метри веднага и категорично механика заяви, че проблема е в опорите (тампони/лагери) - иска да ги свали и разгледа.

Оставих колата и комуникацията оттук насетне стана доста кофти - през примечика, който препредаваше каквото е разбрал от механика.
Първо ми каза, че единия амортисьор гръмнал като го сваляли... :shok: После, че нещо трябвало да 10 мм, а то било 12 мм...

Като отидох да си я взема - бяха много заети... Платих си с идеята, че ако още хлопа, тогава ще питам... (нямах големи очаквания, почти бях сигурен, че ще се връщам)

И кеффффф! :beach:
Баси 1 година и 20К км съм карал clunker! :cray:

Приемчика ми се обади 30 мин. по късно да ми каже къде са сложили секретния болт, че нещо бързо съм му изчезнал...

Затрупах го с благодарности!!! :preved: :good:

Започна да ми обяснява - но пак не разбрах докрай и добре - каза, че искали да ми покажат старите амортисьори да видя за какво иде реч, но съм си тръгнал...

Каквото разбрах - от началото амортисьорите не са били правилните за модела и оттам всички грижи (нещо от сорта, че се били разбили стеблата на амортисьорите, отворите за билаетките били 12 мм вместо 10 (как става това и да не лопа не ми е ясно) и не на правилните места - оттам не е могъл да се разгъне докрай амортисьора в дупка и т.н.
Сега били сложили Монро амортисьори, за другото не питах...

Бе много се радвам, дано се задържи така и ни послужи още малко Пиксасенцето... :superstition: :drinks:

Благодаря пак на Лонгго, Ник, на всички за съветите и съчувствието и Ви желая радости покрай колите и не само! :good:
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1002
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот Dragonfly » Пон Дек 20, 2021 7:34 pm

И аз, както знаеш, карам Ситроен. На Ксантията биалетките са си консуматив. А как тракат гадно, докато разбитото е още само малко ...
И да, и при Ксантия има два размера на болтовете на биалетките - на дизелаците са 12 мм, на бензиновите - 10.
Когато се поръчват резервни части, много е важно базата данни да е точна и който поръчва, да гледа номер на шаси. На сайта на Ситроен може да се извади такава информация, другото на местно ниво е малко пунта мара. :)
С две думи - предишните са сложили, каквото са купили.
Приятно и безпроблемно каране и весели празници! :drinks:
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3749
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот TheSaint » Пон Дек 20, 2021 10:15 pm

Преди 4-5 години лятото на връщане от Търново пак разбих дясна биалетка, наистина много кофти чукаше... мислех, че е нещо доста по-сериозно.

В този случай обаче - един от майсторите който бореше проблема - откачи биалетките за да ги елиминира от задачата (заедно със стабилизиращата щанга), хлопота си остана.

Весели празници желая и теб Драгоне!
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1002
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот longgo » Пон Дек 20, 2021 11:41 pm

Ами.. честито тогава.
Щом са проявили желание да ти покажат и обяснят проблема е било добре да си имал търпението, след това да споделиш та да прочетем и да остане още нещо в протокола, че да е в помощ.
Ти караш Ксара пикасо. Твоите амортисьори са съвместими с тези на берлинго. Ако ти поставят от нормална ксара няма да станат много добре защото твоята е по-тежка отпред а и вероятно биалетките са по-дълги и т.н.. Ако ти сложат от товарно берлинго тогава ще друса повече. Дизеловите версии и 2.0 бензин като твоята би трябвало да са със еднаква торсионна щанга и биалетки. Ако са ти сложили за 1.6... тогава вече не знам
Само ти е можело да знаеш като са ти показали фактурите, с номерата и цифрите и да бе споделил..
Какво значи хлопане в кормилната кутия в дясно? Ти имаш рейка не кормилна кутия като на лада / москвич. В дясно е точно втулката за която ти говорех и тя струва около 10лв. Те трябва да имат ключ за накрайници (тоя тръбния) и да я сменят за под час..
Това за което Драгона ти обясни е сайта service.citroen.com От поне две години вече обаче е платен. Тоест влизаш и срещу 5е на час гледаш части и т.н. Аз имам бекъм на ситроен / пежо части и схеми което преди работеше и по вин номер но умря марко. Само по избор на модел сега става. Иначе, влизаш в същия сайт и като наишеш вин номера излизат точно номерата на частите за твоята кола. Не за подобни а за твоята точно.
Всъщност същото виждат и АМК или СФА или който там сега се занимава. Та вероятно срещу една бира или малко късмет дори без пари ще може да ти извадят тия неща. Проблема става вече в сайтовете като ауто док, защото там не рядко даден артикул пише че става и за други модели а реално не е баш така за всичко. И ти се доверяваш и взимаш.

За мен, при така подадената развръзка разбирам че са ти поставили или за нормалната ксара или за модела с 1.6 бензинов мотор амортисьори и биалетки (те са с 10мм отвори) и за това е имало тинтири минтири ама само ще си остана с предположението. Все пак, безаварийни занапред! Пък до дето изкара. Иначе, мини се повози на някой С6 и тогава да си говорим за возия на ситроен (хи хи..) , нищо че имаш DS...
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1460
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот TheSaint » Сря Дек 22, 2021 12:59 pm

longgo написа:Ами.. честито тогава.
***


Благодаря Лонгго!!! :drinks:

Така - след около 30 км нагоре надолу по бул. "Гоце Делчев" и "Цар Борис III" - таз кола отдавна не е била толкова тиха!
Даже ми се струва една и идея някак "по-послушна" (управляема), ма ще видим дали наистина е така след няколко дена на път към Плевен... :)

Та понеже като сменяха Хамортисьорките в понеделник, настоятелно ми обърнаха внимание, че единия диск ми е леко "чокнат" - дясния отвътре:

WhatsApp Image 2021-12-22 at 10.51.11.jpeg


Днес се върнах за нови дискове и накладки и си поговорих с механика дето сбори тропота...

Беше зает с друго, но намери частите и ми отдели малко време...

Изображение

Стегна единия амортисьор на менгеме и ми накара да разклатя стеблото хоризонтално... имаше доста луфт примерно наляво надясно, доста по-малко напред/назад - дърпайки към мен и бутайки (надявам се ме разбирате). Резбата горе е била по-къса от необходимото (това което беше предположил и Лонгго по-горе :good:). Оттам не са били притягали/прилягали добре в опорите (6) и са започнали да ги разбиват - показа ми, как леко са станали елипсовидни отворите им, а отвора на "чашката" (7) горе под гайката беше тръгнал да става леко конусен.
Обясни също, че стеблата са били около 8 см. по-къси от каквото трябва и амортисьора не е работил оптимално. (Аз сега с това сега си обяснявам трясъка в опорите при слизане от легнал полицай с "несъобразена" скорост - разтягали са се докрай, а е трябвало да имат още ход).
Последно - показа ми биалетката - 10 мм, а на стария амортисьора отвора 12 мм. - каза, това колкото и да го стягаш не може да се стегне.

Така... правя една година и няколко седмици откакто съм в БГ... и ми се струва, че съм подкарал азбуката!

Беше:
"TIA" (This is Africa) - с това се обясняваха такива и всякакви други простотии на онзи континент...
Сега явно трябва да си повтарям "TIB" (This is Bulgaria).

За Лонгго - нито първия път, нито на този на фактурата пише фабричен номер на елемента - пишат само преден амортисьор х 2 - без марка дори и толкоз (и в Африка беше така ;) )! Сигурно можех да снимам старите амортисьори и да търся фабричен номер, но не беше удобно да ги занимавам още, а и не намирам особен смисъл, явно са били грешните и за дизелово Пикасо...
Иначе аз ползвам този линк като искам да погледна за части:
https://catalogs.ssg.asia/citroen/


Наистина съм разочарован от БГ майсторите...

Първия - приятели с баджанака от деца и поддържаше тази кола от 2013 година! Може ли да сложи 2 пъти подред неправилния амортисьор и да няма грам съмнение в себе си, да плюе производителя и след 2 дни да ме сиктирдоса показвайки, че не му се занимава вече с мен...
Това, че най-вероятно го е примързяло и със счупената пружина разпори гума на 1 сезон (беше му закарана здрава) дори не го коментирам...

Втория - 2 месеца сменяхме 1 лагер - че намери разбито легло на ляв лагер (сменян сравнително скоро от майстор 1)!
След като го смени заедно с леглото, не смеех да изляза от София, че започна да вие на разпад! Веднага обяви, че е най-вероятно е тръгнал от другата страна предния лагер... Чаках 1 месец да го смени и когато най-после го направи разбрал, че всъщност вие новия!!?
Смени го пак псувайки доставчиците. Сваля и носи на стенд амортисьор, но не видя, че резбата и стеблата са по-къси?!
Смени и супорт на спирачен апарат, че бил разбит и тракал (и сигурно е така), но пак не реши проблема.

Та и тук бившия ми шеф е много прав - човек много трудно вижда собствената си грешка, винаги приема, че е работил вярно 1-вия път!
Ако искаш да имплементираш QA процес (Quality Assurance, или (КК) Качествен Контрол по нашенски), задължително трябва да се прави от друг човек!

Третия - син на майстора който ми поддържаше Аудито преди да замина за Африка - не намери и той нищо нередно - сваля и той амортисьор (поне така знам) и не видя че резбите и стеблата са по-къси?! И билеатките, че отворите са по-големи също не му направи впечатление?!
Оттам сменяхме тампон на ск. кутия + рециклирахме полуоски, че имали по-голям луфт.

Последно - почти съм сигурен, че той е счупил предния диск, като е слагал тарелките..., това обаче не му попречи да ми смени и накладките!

Сега за да сме честни - майстори 2 и 3 след всички галимации бяха заключили, че "най-вероятно" проблема е в амортисьорите. Дори майстор 1 мислеше така, но, че са фабрично дефектни.

Това, че съм навъртял повечко километри и вече са "тръгнали" да се разбиват елементи от опорите е помогнало на последния механик (както и гръмналият амортисьор при свалянето му).
Но за по-късата резба, човека изрази съмнения като му описвах проблема, още преди да я подкара...
Още съм впечатлен как само за няколко часа ми реши проблем който ме мъчи от 1 година и строшени още около 900 екстра лева за описаните по-горе интервенции след първоначалните 750 лв. Всъщност, ако броим и дисковете от днес, отиваме на около 1200 екстра лв.

Та по този повод, днес, освен сърдечните ми благодарности, последния механик получи и бутилка Wiskey! :drinks:
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1002
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот longgo » Чет Дек 23, 2021 9:09 pm

Благодаря! За споделеното. Сега вече има по-добра картина на станалото.
Според моята гледна точка, това дето имаш ударено на диска е бил някой от "майсторите". Дали при сваляне сега, дали като са вадили шенкела..но не е "случайно".
Иначе, нормално да си разочарован. И което е най-странното на мен поне не ми се е случвало да видя майстор да каже - сори, ама не съм правил или разглобявал това. Нямам идея , но може да опитаме и няма да ти струва нормална цена.. Или обратното - това е по-специфично, върви в ХХХ сервиз. Имам много работа, а това ще ми отнеме повече време с неясен резултат. Такъв бих го уважавал повече, пред някой надут поплювко. Не само ще ти почупи колата, не само ще си остави ръцете ами след това ще се държи така сякаш ти му дължиш услуга, и трябва да му целуваш ръка че е благоволил да те "огрее".
Такива са и тук в повечето случаи "майсторите" в сервизите, да не говорим колко пъти се е случвало да оправям след ремонт в сервиз. Забравени да върнат болтове, оставени хлабави модули, в единия случай на познат бяха забравили да му върнат биалетката :shok: , липсващи части по спирачните апарати като гумички и пружини крепящи накладките да не мърдат.., камо ли да питам дали са минали с телена четка супорта.
На съседа ми на родителите взели 1300е за да сменят 4 диска с накладки и патрона с буренцето кабели под волана с ключа на едно старо С3..
Можехме да вземем от морга или ударена, или от берлинго.. Дори само това с кабелите можеше да е ново, и да му махна само заключването на волана и да пооправим патрона. С новия пак заядаше с ключа , отделно от 4 колелета 3 задържаха и грееха. Ръчната бе просто.. закачена.. Айде на паркинга сваляй колелета, раздвижвай цилиндърчета, почистване, центровка на ръчната.. Това ни коства още към няколко часа...
Ясно защо не са се занимавали с глупости уж, ама от друга страна не е било като да са им платили 50-100е..
Колкото мога поне за сега, ще си правя сам нещата. На теб , пък и на колегите у форума им пожелавам по-малко такива срещи и повечето наистина да са майстори и готини хора които ще им пипат по колите.

Весели празници! :drinks:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1460
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот Nikolashka » Пет Дек 24, 2021 6:51 am

По последният ти абзац. Спомням си, на един престой в България, влезнах на едно место малко по спешност. Бях в лъскав вид, не знам дали си е личало че не живея в България. И определено съм нямал вид на професионален механик с 40 години стаж. Механикът нямаше правилна представа какво точно означава повредата, но успя да помогне. А аз го гледах и не можех да му кажа нищо. Да се разкрия. Това, което беше дефектът, аз съм го правил може би 1000 пъти. Но му платих двойно. Друг един път пак закъсах в Девин, и на онзи механик не му се разкрих. Но го виждах, че е наясно с дефекта и постъпва честно. Не иска да ме коли. И на него му платих почти двойно. То нали като живея на други стандарти и все ми се виждаше, че малко ми искат. А и съм в настроение, защо да не дам.
Прикачени файлове
3B58BC15-15C9-4C0E-B58F-986B037D52B8.jpeg
4720F105-D718-4EF5-ADB7-1D928F69335B.jpeg
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3390
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот longgo » Вто Дек 28, 2021 6:21 pm

Ами.. хубаво си направил. Добри умения и човешко отношение принципно съм "ЗА" да се поощтряват. Или може пък ти да си попаднал на хора. Аз нямам такива случаи лично освен вероятно един.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1460
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот Nikolashka » Вто Дек 28, 2021 11:24 pm

Колегата в Девин - мъченик, сиромашия на инструменти . Не можах да му покажа моите боксове във фейса. Щеше да е много грубо. Но му пожелах следващия път като се видим да го заваря с по-добър инвентар.
Аватар
Nikolashka
екип
 
Мнения: 3390
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:34 am

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот TheSaint » Сря Дек 29, 2021 4:57 pm

Nikolashka написа:***
То нали като живея на други стандарти и все ми се виждаше, че малко ми искат. А и съм в настроение, защо да не дам.


Абсолютно е така!
Ние вече правим година и месец, а работа още не сме подхванали... подложили сме си, не сме на зор - дори не сме търсили сериозно, но доста разходи - голям ремонт на панела приключваме, обзавеждане и т.н., та вече не е баш същото като да си идваме във ваканция... :beach:

Иначе София - Плевен - София - Одрин - София, колата се държа много добре на извънградско, по-стегнато стои на пътя и много по-сигурна се усеща в завои с неравности! :driving:
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1002
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Предишна

Назад към Автомобилна техника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
placeholder