Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пикасо)

За всичко, което може да се оправи с чук

Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пикасо)

Мнениеот TheSaint » Пон Апр 19, 2021 1:32 pm

Привет Банда!

Блудния син, Тошко Африкански се завърна в БГ в края на миналата година!
Още се адаптираме, много е различно от каквото си спомням като живот тук в БГ и особено с ковида (който не ни подмина), доста ни е странно, но свикваме...

Та от горе долу началото на декември 2020 боря следния проблем с фамилната ни кола - 2004 Ситроен Ксара Пикасо - след като счупи пружина отпред, смених:

При майстор 1:

2 х пружини
2 х амортисьори
2 х лагери (опори) на мекферсона
(прахоуловители и т.н.)
1 х гума - защото майстор 1 го е примързяло да я свали преди да мести колата (беше оцеляла при счупването)

Като си взех колата чух да ми трака/тропа страшно, даже доста често с лек метален звук... чува се повече в ляво, по-леко в дясно, на нивото на краката, най-вече на асфалт с неравности. На паваж не се чува усеща толкова... Возията беше да ти изпаднат пломбите! ДОСТА твърда...
Върнах я - майстора каза, дефектни амортисьори - исках да сложа Монро, но нямаше, сложих Каяба, те са твърди по принцип, но тракането е от дефект...
Смени ги с Билщейн - возията веднага се нормализира, тракането/тропането остана, но доста по-тихо от каквото беше - не се чува вече да изтраква на метал.
Звучи баш като притропване от износени втулки на стабилизираща щанга...
Майстор 1 вдигна ръце - закле се, че всичко по предницата е здраво, че може да тропат врати, капаци, калници и какво ли не и показа, че не му се занимава повече и аз отидох при:

Майстор 2:

На прима виста рече - кормилни накрайници, но после намери разбита предна лява главина - смени нея, лагер (2 пъти), притегна ляв шенкел и смени десен супорт на спирачния апарат - много тракал (това отне 2 месеца, ма нейсе)...
Играл си е доста по неговите думи... реши по 1 време, че са амортисьори, даже свалил единия и го носил на хора дето се занимават с амортисьори, но така и не са намерили проблем. Все пак, той смята, че амортисьорите са гадни и проблема е в тях, каза, че трябвало да се купят сложат такива от Ситроен (те са по х3 като цена)...

Майстор 3:

Подходи много методично - без много суетене - веднага свали биалетките, каза, че тампоните на стаб. щангата са ОК - направихме 1 кръгче без биалетки - трака си по абсолютно същия начин.
И той заподозря амортисьори, прати ме на стенд за амортисьори - според него, при теста, ще изпадне в резонанс в 1 момент и ще се разтрака.
Клатиха я по 4 пъти на страна - амортисьорите са си в норма, аз резонанс и дори въпросното тракане не усетих...

На 2-ро четене майстор 3 намери доста омекнал тампон на ск. кутия (аз настоях да го сменим), сменяйки го, установил много голям аксиален луфт на полуоските и ги дал за рециклиране - мислеше, че в тях е проблема...
Сега съм с нов тампон на ск. кутия и нови лъскави маншони и скоби на полуоските, но си тропкам и хлопкам по абсолютно същия начин...

Сега, ако сте издържали до тук:

Тропкането и хлопкането както писах по-горе, се чува някъде отдолу в краката, по-често трака в ляво, по-малко в дясно. Ако съм пасажер, понякога сякаш се чува и по-назад (в средата).
Приглушено е, точно като тропкане на разбити втулки на стабилизираща щанга (като почукване на твърда гума в метал).
Понякога издрънква повече от веднъж, доста бързо едно след друго... (по-често в ляво)
При преминаване през неравности с леко несъобразена скорост - изтрясква доста здраво и от двете страни в опорите на макферсона, там се чува вече и метал - незнам дали трябва да е така. Обикновено през легнал полицай с по-висока скорост - когато колелата тръгват да се слизат от неравността. Същото го прави с ниска скорост на големи неравности - на една поляна паркирах веднъж...

Лошото, че преди да счупя пружина я карах доста малко и не мога да се сетя дали тракаше така... Ходихме до Плевен и обратно - имаше си леко тракане, но майстор 1 беше казал, че е от тръгнали опори на макферсоните и аз си го чувах там горе, пак повече в ляво, по-малко в дясно.

Така - гледани са шарнири, шенкели, кормилни накрайници, рейка, втулки на носачите, опори на мотора, магарето при мен няма гумени тампони, но гледано е и то, проверени са болтовете дали са затегнати - наред е. Гледани са калници, подкалници, капак на мотор, генерация...

Изчетох де що има теми в Ситроен БГ и Ситроен UK форумите...

Гледам, че от един момент натам слагат 1 кошница (номер 11) дето да лови счупената пружина, при мен я нямаше и сега я няма, та по 1 време си мислех, че новите амортисьори може би са предвидени да имат такава кошница и оттам нещо, но после като се вгледах, не би трябвало това да оказва влияние:

Изображение

Вече се чудя накъде да поема - мисля си да закрепя екшън камера някъде отдолу барем видя/чуя нещо, ма пусто гадно време...
Ще се окаже някаква велика глупост накрая :fokus:, ма ми къса нервите, колата звучи като каруца... :megashock:

Благодаря Ви за вниманието и приемам всякакви идеи...
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 979
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот longgo » Чет Апр 22, 2021 7:07 pm

Кофти работа..
Сега, ти каза че са проверили вече "магарето". Все пак, да попитам отново - пробваха да притегнат болтовете с гайковерта или пробваха с щанга?
Така е, няма тампони на предното магаре, болтовете там са яко затегнати и не би трбвало да има никакви смущения но все пак.
Принципно, може да се подложи малко гума между задната част на магарето и купето и да се направи пробно кръгче. Кофтито в случая е факта как с времето там тия болтове са под влиянието на влага, окиси и не се знае като отпердашиш с гайковерта дали няма да издъни заварената гайка.
Преди време (година - две някъде) ей така един познат се сдоби с рено меган. Стара барачка, и смени биалетки, някакви тампони и вика това отпред чука. Оказа се заден болт на магарето..Изглежда стегнат, но се откъснала гайката от заварката. И не тракаше постоянно.

Но да предположим , не е това. Следващото, което е доста очевидно са тампоните на носача.

picasso_1.jpg


Много характерно е с времето да се опече гумата на задния тампон например при рязко спиране или ускорение да чуваш глухо тупване. Това се проверява супер лесно с щанга, и не вярвам да са го пропуснали. Разбира се, трябва да напънеш под определен ъгъл а не да се доверяваш на очите си. Същото прихлопване става и ако се поизносят металните втулки (предните цилиндрични тампони).
Два носача с всичко по тях готови няма да са чак цифра(виж аутодок) и ако на твоята са на поне 30 000км от последната смяна, или да кажем над 8г..имаш нещо над което да помислиш..

picasso_2.jpg


Задни лагери. Загледай се като застанеш на разстояние от колата дали е разкрачена.Седи като пате малко..
За съжалнени, ксара (и пикасо в кюпа) страдат от иглените лагери. С времето и ръждата заминава твърдото покритие на вложките и те започват да скърцат първо, после да потракват и накрая разбиват. Някъде 80 000 с много късмет им е живота. Ако колата е над 120 000 и не са сменяни, навреме, гресирани на 4 години (да кажем)..Сори за лошите новини ама.. това им е слабост.
И което е кофтито понякога така причуква задницата , или да кажем думка през легнал полицай..
Но от друга страна, до сега щяхте да я чуете тая работа..

picasso_5.jpg


Задните тампони на магарето - тези квадратните. Проверете да нямат откъснато или спукано. Принципно поне 15-20г трябва да са без проблем но кой знае..
На кръглите ако се раздумкат може да се подложи много твърда вложка от гума. Вероятно и те са проверени за разхлабени болтове.
Да, знам че звучи хамаво но понякога вибрация или шум резонира по купето и имаш усета за нещо в предницата а не а. Преди време един познат бе сигурен че нещо му вие отпред. Оказа се задна лагер главина. Просто казвам. Не е задължително да е така.

picasso_4.jpg


Рейката - разбрах, че са я гледали вече.(маркираните гайки) Това добре. Вероятно са проверили и вътрешните накрайници (ограденото). Те поне са лесни. Всъщност тях дори и ти може да провериш, ако по някаква причина са износени. Тракат като на биалетки понякога.

picasso_3.jpg


Ако помня правилно, твоята бе 2.0 бензин или нещо като на горната снимка. Принципно тоя мотор има яки тампони, но все пак. Крушовидния който е под лапата се нацепва като негърска пета ако е гумен. Ако обаче са поставили като на дизелите гумено хидравличен и той е стар.. Ето ти чисто място за похлопване. Втория е малката втулка във вилката.
При механичните кутии, слагаш на първа и лашкаш колата и се вижда ако е тампон или се чува почукването. При теб като е автомат няма да стане баш така, че е и малко опасно ако рязко я изджасаш но на позиция P може да я разклатиш леко. Отваряш педния капак, и започваш да лашкаш и да се ослушваш за чукане.
Погледни колко е износена / "смачкана" / тази U-образна вилка с тампони която е над крушовидния тампон.
Ако ти остане време, разходи я да я подрусат и отзад за амортисьори. Все пак, има и безплатен вариант да провериш нещо - виж мини през неравности или някъде с терен където отчетливо чуваш тоя шум. След това , пускаш по него да кара жената, приятел или на който имаш доверие, а ти сваляш задните облегалки, лягаш така че главата да ти е на половината в багажника и тя/той кара ти се ослушваш. Ако е нещо около задния мост обезателно ще го чуеш.. :biggrin:

Това е което за сега ми идва на ума. Дето се вика от разстояние да почешем клавиатурите..
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот kamen » Пет Апр 23, 2021 8:45 pm

Я разклати здраво ауспуха-поне това да ти се махне от главата.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2394
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот TheSaint » Сря Апр 28, 2021 7:03 pm

Тамън вече реших, че съвсем е замрял форума, а се оказва, че има още малко живец! :drinks:
Странно защо обаче не съм получил email известие, че има отговор! Добре, че реших да погледна...

Камен правих го това с ауспуха още в началото, уви, не е от него! :)

Светослав, огромно благодаря за отделеното време и труд! :good: Много правилно си спомняш - 2л. бензин, автомат, 2004 лето.

Вече и аз започвам да се чудя дали не търсим проблема на грешното място... Ще взема да пусна седалките и ще се повозя малко отзад...

Иначе за магарето - да притягали са болтове, не знам дали с гайковерт...
И аз не мисля, че е добра идея да се подлага нещо, че шанса да се скъсат е голям (тя си дойде ръждива отдолу от швейцарско).

Така... носачите ги гледаха, даже сега последно сменихме десния (бяха сменяни веднъж като взехме колата, преди 50К км.), че при предпоследното посещение майстор 3 намери луфт в ябълковидния болт на десния носач.
Уви - пак си тропка по същия начин от дясно. При спиране и ускорение го няма това почукване.

Задните лагери - може, те бяха ревизирани веднъж преди около 40К-50К км... (по километраж, ако му се вярва, сега наближаваме 220К).
Задницата стои леко като да е тръгнала да се разкрачва, но е далеч от разкрачена... Не я чувам да скърца или да тропа и не, няма шум отзад при легнали полицаи...
За тампоните отзад - незнам дали са гледани - добра идея!

Рейката казват всички, че е добре, накрайниците също...

Тампоните на двигателя са ги гледали, даже 2 от 3 вече, са нови... ще опитам да я разклатя на място, но ако беше от тях все щях да чуя нещо при потегляне напред или назад?

Иначе на тресачката я клатиха и отзад - нищо необичайно, амортисьорите, въпреки разпадналите са прахоуловители - се оказаха в норма.

Още едно наблюдение - струва ми се, че на студено (сутрин рано), причуква повече, през деня като се постопли - по-малко! Добре, че иде лято!!! :biggrin:

Майстор 3 също вдигна ръце - каза, че имал случай с някакво доста ново BMW 5, дето какво ли не сменили за маса пари (адаптивни амортисьори, активна стабилизираща щанга и т.н.) и нищо..., отказали се, после след време, при смяна на разбит носач се решил проблема и с тракането...

То и на мен вече взе много да ми писва, жената иска да ме бие, а аз - да сменям колата... :)
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 979
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот Лев4о » Чет Апр 29, 2021 6:20 am

Добро утро и от мен, моят съвет е сменяй всичко наред, докато можеш. :biggrin:
Нямам опит със Ситроени, ама една Шкода, дето ми е пред очите, на една година, гаранционна, три пъти и сменят предните амортисьори и все тропа. Накрая се оказа, че тропа предния капак. :biggrin: На Шкодите масово им тропат задните седалки. И не помня на каква марка автомобил тропаше предна дясна седалка. Като има пътник на нея не тропа, без пътник тропа.
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1373
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот longgo » Пет Апр 30, 2021 8:12 am

Като цяло, така от разстояние няма как да се дава помощ за шум.. Всичко зависи от това какво ти чуваш, какво наистина и има и т.н.
Ако си забелязал примерно дали при неравности "хрупа" като на биалетка и т.н. , харесай си едни неравности където го прави , мини през нея да чуеш шума след което мини пак през там по същия начин, но с много леко натиснат педал на спирачката. Ако например се се стчупила, паднала или загубена някоя пластинка която държи накладките пак може да почуква леко през неравности.

И нещо напълно в крагът на шегата: да няма някоя гайка паднала под кората на чистачките или някоя химикалка да се мандахерца из жабката и да прави шум.. :biggrin:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1418
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот TheSaint » Пет Апр 30, 2021 8:26 am

Така е, някаква безумна тъпотия ще излезе накрая...

Но гайка под кората на чистачките не е - сваляха я няколко пъти за да стигнат до опорите на макферсона. :)

Спирачните апарати бяха и те прегледани при смяната на супорта...

Но продължава да ми се струва, че сутрин на студено хлопа повече, през деня (сега взе да се затопля най-после) - по малко. Откачена работа! :)
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 979
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот Смоки » Сря Май 05, 2021 3:08 pm

Лев4о написа: три пъти и сменят предните амортисьори и все тропа. Накрая се оказа, че тропа предния капак. :biggrin:

:lol:
Това ми звучи, като ''за трети път го режа и все е късо" :biggrin:
Аватар
Смоки
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4766
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 2:18 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот Kibik » Сря Май 05, 2021 5:57 pm

kamen написа:Я разклати здраво ауспуха-поне това да ти се махне от главата.

Това и клопането на капака ме подсети за един скорошен случай -
Забелязах, че около 1500- 1900 об, двигателя на Авенсиса стана много шумен. Просто бучене, бучи по-силно от всякакви други обороти и го чувам някъде под/пред краката отпред.
Слязох в канала, друг държеше оборотите..., нищо подозрително, а и от там не се чуваше толкова ясно. Накрая забелязах, че преди месец бях вързал с дебела тел средата на генерацията след катализатора през две дупки за купето, но стегнато силно, за да не се мята. Естествено виси, не опира в купето, на около 3 пръста, но доста твърда/къса връзка с дебелата тел. Отрязах телта и заспа... Оказа се, че твърдата връзка предава вибрациите на купето и изпада в резонанс с нещо около 1700об. Вързах го отново през гумен тампон и вече няма проблем...
Аватар
Kibik
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1245
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 3:04 pm
Местоположение: Bristol,UK

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот kamen » Пет Май 14, 2021 11:49 am

Ъъъ,отзад как е-многозвенно или торсионно?
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2394
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот TheSaint » Пет Май 14, 2021 11:57 am

Привет Камен! Торсион е.

Вече си мисля, че наистина може да са хамортисьори... нямам обяснение иначе защо като е по-топло (20+) притихва...
Аватар
TheSaint
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 979
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 6:24 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот Dragonfly » Съб Май 15, 2021 7:44 pm

По спомени, торсионните задни мостове на по-старите модели, които съм виждал, имат вътре в тръбното тяло лагери. И тези лагери имат някакъв ограничен живот в пробег. Виждал съм и как ги сменят - доста силово изпълнение. Първо се сваля целия мост, после бой с голям чук да се разкопчат двете половинки.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот kamen » Съб Май 15, 2021 8:34 pm

И в някой случаи се постъпва доста по-просто-цял заден мост,като предварително се разпробиват пробки за гресиране.И,ако не стане с първия,се взема друг.Едно Клио така се оправи.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2394
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот Zois » Сря Май 19, 2021 7:06 am

TheSaint написа:Вече си мисля, че наистина може да са хамортисьори... нямам обяснение иначе защо като е по-топло (20+) притихва...


На предишна кола съм имал случай с точно такова глухо хлопане / тропане от амортисьорите в студено време, до около +10 градуса.
При над +15 градуса, хлопането изчезваше напълно. Предполагам е свързано с гъстотата на маслото в амортисьора и системата от клапани и канали, през които се движи маслото.

След смяна на амортисьорите хлопането изчезна.
Zois
6-ти разряд
6-ти разряд
 
Мнения: 154
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:38 pm

Re: Тропаща предница, мистерията на БГ майсторите (Ксара Пик

Мнениеот kamen » Сря Май 19, 2021 12:26 pm

Хвърли ме в сериозен размисъл-досега три пъти съм сменял задни амортисьори на три различни коли и веднъж предни...Нямам спомен някога някой да е тропал на студено.
kamen
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 2394
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 5:05 pm


Назад към Автомобилна техника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron
placeholder