АТ придърпва на студено

За всичко, което може да се оправи с чук

АТ придърпва на студено

Мнениеот Смоки » Пет Май 07, 2021 2:39 pm

Като съм дошъл, барем да се оплача.
Мерцедес C-клас, S203 (2004 год.) 220 cdi (OM646, 150 кс) с 5-скоростен автомат (722.6)
Като застудя времето, трансмисията започна да придърпва докато е студена. Първа и втора скорост са ОК, но като дойде време за 3-та и 4-та, започва да се сеца. Вдига и сваля оборотите горе-долу по веднъж в секунда, все едно се мъчи да качи следващата предавка, но не може. Като дам повече газ се оправя, а като загрее, проблема изчезва напълно и скоростите се сменят като по масло. При по-топло време (>10°C) всичко е наред.
Направих пълна промивка и смяна на маслото и проблемът намаля доста но не изчезна. То ясно на къде отиват нещата, но все ще ми е интересно да го обсъдим.
Аватар
Смоки
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4766
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 2:18 pm

Re: АТ придърпва на студено

Мнениеот Dragonfly » Пет Май 07, 2021 7:20 pm

При мен от известно време постоянно се включва и изключва ускореният празен ход (една вакуумна мембрана дърпа с жило едно лостче на помпата). Той се ползва при палене на студен двигател, после ЕКУ-то го изключва при къмто 30 градуса. Ползва се и при включен климатик, да поеме товара на компресора на празен ход.
Днес например, колата вече карана, навън 25+ градуса, а подгревът държа ненормално дълго време и запали с голям аванс, все едно е минусова температура. Та подозирам температурния датчик, той е отделен само за ЕКУ. Един от общо три на тази кола. Френска му работа. :)
Та помисли по въпроса дали не се шашка от погрешно отчетена температура от някой датчик.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: АТ придърпва на студено

Мнениеот longgo » Нед Май 09, 2021 7:08 pm

Kaкво му е на "френската" работа? Я отвори от любопитство да видиш 1.8-2.0 TFSI колко вериги имат.. и представи си им дават да се сменят почти като назъбен ремък...
За V10 на туарега.. там е отделен филм.. Пък тия мерцедеси.. SAM1..SAM2..модули за климатик,акумулатор,теглич.. свят да ти се завие.. :biggrin:

Относно кутията - промивката хубаво.. ама не каза като е чистено това масло, свалени са капаците на кутията, почистено е всичко наоколо филтъра, той е сменен, също така сте промили и блока за управлението.. Точно онова тяло с многото клапанчета и каналчета..
Няма как да е датчик, защото ако е датчик, ще сменя примерно по-бавно, ще задържа повече обороти и т.н. но няма да прави номера като да не "включи". Щом с повече "газ" минава хватката, значи има нещо около идеята с това да следи колко натоварена е кутията. Тоест имаш следене на въртящия момент и там някъде не му харесва. Промиване на управлението и резетира и адаптация на кутията като идейка? :scratch: :pardon:
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)

Re: АТ придърпва на студено

Мнениеот Dragonfly » Вто Май 11, 2021 2:32 pm

longgo написа:Kaкво му е на "френската" работа?

Ами три отделни датчика, които понякога всеки има собствено мнение за температурата - един за ЕКУ, един за таблото и още един за блока Битрон, дето управлява перките на радиатора. Още когато я взех, имах случай - вътре ми стои на 75 градуса на таблото, перките се пускат. Смених датчика за таблото.
Ако аз проектирам нещо, където има електронно-цифрово управление, ще ползвам един за всичко. Ако искам да е по-сигурно, ще сложа два и софта ще сравнява показанията им. Ако има разминаване над определен толеранс - давам грешка.
Газ до ламарината!
Аватар
Dragonfly
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 3726
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 3:26 pm
Местоположение: София

Re: АТ придърпва на студено

Мнениеот Смоки » Сря Май 12, 2021 4:23 pm

Промивката е с автоматична машинина, дето претака маслото, докато не реши, че е вече чисто. Филтър и гарнитура, разбира се, също са сменени. Промивката е напълно автоматична.
Това е машината, даже и каруцата, на която се упражнават тия двамата, е точно като моята:
https://youtu.be/zCfMxsg7dUo?t=1056

Към 20 литра ATF отиват или поне толкова плащам. Цялото удоволствие е към 500 Евро. И всичко това, само защото от Мерцедес са се заинатили и не са сложили пробка на конвертора, както ми беше на стария Мерцедес. При него, при пълен капацитет 7.5 л (примерно, не помня вече), точиш 7.45 л и точно толкова наливаш.
Аватар
Смоки
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4766
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 2:18 pm

Re: АТ придърпва на студено

Мнениеот Лев4о » Чет Май 13, 2021 6:17 am

Смоки, според Евгени щом не работи правилно на 3-та и 4-та скорост, ще отиде на смяна на платката на управлението на кутията. При нас, доста по-стар модел, се получи нещо подобно, на студено ( поне нула и под нула градуса) не искаше изобщо да включи на скорост. Започваше да превключва чак след като маслото загрее до нормалната работна температура. Евгени смени платката (която е вътре в кутията) и всичко се оправи.
Аватар
Лев4о
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1373
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:49 pm
Местоположение: София

Re: АТ придърпва на студено

Мнениеот Смоки » Чет Май 13, 2021 8:32 am

И аз съм в момента на мнение, че това е най-вероятната причина. Там е една пластмаса и се разхлопват едни контакти. Това всъщност не е лош вариант. Платката не е много скъпа и се сменя сравнително лесно.
Аватар
Смоки
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 4766
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 2:18 pm

Re: АТ придърпва на студено

Мнениеот longgo » Пет Май 14, 2021 4:31 pm

Тук на един познатдоста далечен познат но си говорим) трибуквената щайга тип сув влезе за нещо подобно на твоето.. Колата от време на време се прави на ударена, та се оказва, че тия трандафорци сложили накриво и половината филтър седи изваден, отделно трябвало да се сменят семерини в едната страна на хидравличния модул.. нищо такова не правено но посано че са сменени.. А как е разбрал? Ами като си бил в БГ повторили процедурата и ония понеже му познати го извикали и му показали като свалят нещата. А за опръстените са разбрали защото на болтовете има мазнато с боя, и като развиеш част от нея се лющи.. а ония си така с боята и тя даже не спукана..
Искренно се надявам да не е било и при теб подобно "майсторство"! Иначе, което Левчо пише има резон. Аз съм виждал спукани спойки но на релета и на разни командни модули.
Някъде из ТНТМ темата имаше и един пост където свалях на един форд панела с уредите точно отново заради спукани спойки и фокуси произлизащи при топло / хладно.
Аватар
longgo
Баш Майстор
Баш Майстор
 
Мнения: 1417
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 7:54 am
Местоположение: (RAU.FI),(GAB.BG)


Назад към Автомобилна техника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron
placeholder