BGdriver.org
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?
юли 23, 2014, 09:38:43

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
48427 Публикации в 1730 Теми от 461 Потребители
Последено регистриран: topmiro
Начало Помощ Календар Вход Регистрация
+  BGdriver.org
|-+  Автомобили
| |-+  Автомобилна техника
| | |-+  Смяна на агренажен ремък и ролка
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема. « назад напред »
Страници: 1 [2] 3 4 Надолу Изпечатай
Автор Тема: Смяна на агренажен ремък и ролка  (Прочетена 7104 пъти)
Владислав
Баш Майстор
******

репутация: 37
Неактивен Неактивен

Публикации: 8127


« Отговор #15 -: май 19, 2011, 22:23:19 »

Та въпросът ми е: как да диагностицирам сам? Съвети, препоръки? В сервиз не ща да стъпя повече – преди половин година и повече точно за тоя проблем ми отрязаха главата до кръста и не само че не оправиха проблема, а даже не са и отваряли капака на ангренажа (според дадения ми списък с дейности и цени). Пък уж реномиран сервиз, хайде да не го споменавам...  :diablo:
Напротив, спомени го този сервиз, та да няма и други опарени сиромаси. Аз съм твърдо "за" да се хвалят добри и да се плюят лоши сервизи. Това е част от естествения подбор. На сервизите, де  :biggrin:

Подобни шумове са хипер-гадни защото трудно се локализират. Могат да идват от 10000 неща. Имаш ли климатик? На твоя място бих си направил стетоскоп - вместо накрайник забучваш една метална пръчка (по възможност - медна) с диаметър около 5 мм, облицована с неопреново (или от някаква друга пореста гума) шлаухче и оголен плосък връх. Преди да го добреш до даденото място, е добре да го топнеш във водица (да има капка на върха му като го опреш). Имай предвид, че завирането на тая пущина между въртящи се чаркалаци крие ГОЛЯМ риск някоя от тях да ти отнесе главата, така че - УМНАТА!
Активен
Децата на задната седалка в автомобила са източници на инциденти. Инцидентите на задната седалка на автомобила са източници на деца.
ivanovbg
Гост
« Отговор #16 -: май 19, 2011, 22:30:11 »

По скоро може да е хлабав и да удря във пластмасите.При мен така се оказа-личеше си на тях къде е трил.По принцип ремъка се натяга на определената стойност на 20-25 градуса температура.Като загрее колата -още повече го опъва.Ама беше на 5 години-за километрите бях забравил ,но не са повече от 40-50 000км.

След смяна на помпа,ако се движи от ремъка-задължително нов ,ако е на повече от 20 000км.Ролките не се сменят.Все пак един ремък е 20-40 лева.Не си струва да рискуваш с ангренажа.
« Последна редакция: май 19, 2011, 22:37:28 от ivanovbg » Активен
Nobed
6-ти разряд
****

репутация: 2
Неактивен Неактивен

Публикации: 106

« Отговор #17 -: май 20, 2011, 07:55:24 »

Благодаря ви за отговорите и мненията. Колата стои при полеви условия, нямам гараж и се кара съвсем нормално. Знам, че мога да изчакам още, но лятото няма сметки за ток и мога да заделя някой лев та да съм спокоен. Минахме с майстора по магазините и направо се учудих от голямото разнообразие на ремъци ролки и водни помпи. Ограничихме избора до няколко марки, но сигурно ще решим в последния момент. Тъй, че до тогава може да помагате  със съвети.
1. Агренажен ремък - Гейт или Континентал, на една цена са около 20 лв.
2 Ролка - INA или SKF - също на една цена около 47-50 лв.
3. Водна помпа - HEPU, SWAG, DOLZ, GRAFF , RUVILE- тук разнообразието е много голямо, цени от 40 до 70 лева
Активен
komisar
Баш Майстор
******

репутация: 23
Неактивен Неактивен

Публикации: 1405


« Отговор #18 -: май 20, 2011, 08:13:01 »


1. Агренажен ремък - Гейт
2 Ролка - INA или SKF - също на една цена около 47-50 лв.
3. Водна помпа - HEPU,

Тези марки ги има и при мен и са добри!  :good:
Между другото, има голяма вероятност в различните марки кутии да се предлага една и съща ролка- тази на "Ина"... Чети марката от самата ролка, не от кутията  ;) .
Активен
Спиро от филма "Два диоптъра далekогледство":- Ако някой ти каже лоша дума за Москвича, да знайш- от завист е!
Nobed
6-ти разряд
****

репутация: 2
Неактивен Неактивен

Публикации: 106

« Отговор #19 -: май 20, 2011, 10:46:22 »

Благодаря ти колега. Знам, че е много относително, но ти имаш голям опит и би ми дал безценен съвет. С ремъка и ролката ще се оправя някакси, но с водната помпа ми е малко трудно. Според теб да взема ли HEPU, казват, че били едни от най-добрите, но са почти двойно по-скъпи. По твои наблюдения коя марка би ми препоръчал.
Активен
komisar
Баш Майстор
******

репутация: 23
Неактивен Неактивен

Публикации: 1405


« Отговор #20 -: май 20, 2011, 11:30:32 »

Вземи си HEPU, от тази марка нямаме рекламация в магазините!
Активен
Спиро от филма "Два диоптъра далekогледство":- Ако някой ти каже лоша дума за Москвича, да знайш- от завист е!
Nikolashka
екип
Баш Майстор
******

репутация: 47
Неактивен Неактивен

Публикации: 2808


« Отговор #21 -: май 20, 2011, 11:34:25 »

Краси, при вас ремъците как стоят в магазина. Обикновено как са пакетирани ? Кутия или найлонов плик ?
Активен
komisar
Баш Майстор
******

репутация: 23
Неактивен Неактивен

Публикации: 1405


« Отговор #22 -: май 20, 2011, 11:37:52 »

В кутии са, без допълнителна опаковка с найлон или фолио.
А за пистови и клиновидни ремъци- с картонена лента- като пачка с бандерол...
Активен
Спиро от филма "Два диоптъра далekогледство":- Ако някой ти каже лоша дума за Москвича, да знайш- от завист е!
Nikolashka
екип
Баш Майстор
******

репутация: 47
Неактивен Неактивен

Публикации: 2808


« Отговор #23 -: май 20, 2011, 12:53:06 »

Е в това се заключава и грешката. При нас дълги години беше така практиката, но от известно време ангренажните ремъци идват в зиплок найлонов плик.
Правилото за съхнене на каучука важи както за гуми, така и за ремъци. Един ангренажен ремък за '96 та година двигател, ако е произведен '97 ма и е монтиран 2011 .....нали се сещаш какво се получава ?

Активен
Santa
Баш Майстор
******

репутация: 16
Неактивен Неактивен

Публикации: 639


« Отговор #24 -: май 20, 2011, 16:25:31 »

Има го тоя момент,ама при мотора неблагоприятните фактори скачат на N-та степен.Това са изпарения от масло,бензин,висока влажност,резки промени в температурата,има и озонови източници.Ако 3-4 години съхранение на обикновена атмосфера го разсипва тоя ремък....смятай при мотора на какво ще заприлича.
1о години е много...ама за 3-4 години не би трябвало да имат проблем с материала.Иначе идеята е интересна и явно това пакетиране е станало в резултат на някакви анализи...ще е интересно да се намерят.
Активен
NADIN TUNING TEAM :)

Дедовские способы завсегда лучше!
Владислав
Баш Майстор
******

репутация: 37
Неактивен Неактивен

Публикации: 8127


« Отговор #25 -: май 20, 2011, 19:55:26 »

Е в това се заключава и грешката. При нас дълги години беше така практиката, но от известно време ангренажните ремъци идват в зиплок найлонов плик.
Правилото за съхнене на каучука важи както за гуми, така и за ремъци. Един ангренажен ремък за '96 та година двигател, ако е произведен '97 ма и е монтиран 2011 .....нали се сещаш какво се получава ?
Ник, те въжетата за катерене, дето ЖИВОТЪТ на хората зависи от тях, си се продават като ремъците дет ги е описал Краси. Струва ми се леко преиграване тая история със зиплоците. И някой реднек докато подхвърля ремъците от пикапа към склада кат пробие зиплока какво - правим рекламация ли?  :shok: Добре, че не ги продават вакуумирани, с надпис "Върнете на производителя ако опаковката е развакуумирана". При вас, например, как стоят нещата - имате ли някаква директива, която да указва да гледате датата на производство на ремъка и да откажете монтаж ако е била преди повече от N на брой месеца, примерно? И ако има такава директива и ремъкът я покрива, приспада ли се времето между производството и монтажа от общата годност на ремъка? Казвате ли на клиента "Dude, твоят ремък е произведен преди 2 години, трябва да се сменя на всеки 5, значи заповядай пак не след 5, а след 3 години!"?
Активен
Децата на задната седалка в автомобила са източници на инциденти. Инцидентите на задната седалка на автомобила са източници на деца.
Владислав
Баш Майстор
******

репутация: 37
Неактивен Неактивен

Публикации: 8127


« Отговор #26 -: май 20, 2011, 19:57:30 »

Има го тоя момент,ама при мотора неблагоприятните фактори скачат на N-та степен.Това са изпарения от масло,бензин,висока влажност,резки промени в температурата,има и озонови източници.Ако 3-4 години съхранение на обикновена атмосфера го разсипва тоя ремък....смятай при мотора на какво ще заприлича.
1о години е много...ама за 3-4 години не би трябвало да имат проблем с материала.Иначе идеята е интересна и явно това пакетиране е станало в резултат на някакви анализи...ще е интересно да се намерят.
Аз ти гарантирам, че това пакетиране е свързано с някоя история, подобна на оная дето неква буля си ощавила джуките с горещо кафе от МакДоналдс  :rofl:
Активен
Децата на задната седалка в автомобила са източници на инциденти. Инцидентите на задната седалка на автомобила са източници на деца.
komisar
Баш Майстор
******

репутация: 23
Неактивен Неактивен

Публикации: 1405


« Отговор #27 -: май 20, 2011, 21:15:02 »

То, хубаво се отвори приказката за т.нар. трайност на ремъците. Докато са в опаковката, не знам до колко старее гумата на сянка, на сух и все-пак запрашен въздух  :scratch: . Сигурно е по-добре освен в картонена кутия да са и  в найлонов плик, за да не съхне ремъка, ама- тук няма такъв стандарт. Поне аз още не съм попадал на него.

Иначе с колегата Nobed разменихме няколко лични съобщения та, сметнах колко му е сметката: малко под 150лв излизат: Ина-та(ролка), Хепу-то(водна помпа) и Гейт-са(ремъка)  :scratch: . Не е много евтино за тази кола, но като й е дошло времето за смяна...
На пазара има още много марки, цени, нека колегата си реши... Но, понеже приказката тръгна, че смяната не е нищо особено като пари- не е баш така в този случай. И на майстора някой лев или почерпка...  :slap:  :crazy:
И още малко по темата: Знаете ли колко струва ангренажното обслужване на Голф 4- 1.4 кубика 16 клапана( масови мотори са)?
Около 400лв. са само частите!  :crazy: 2 ролки, обтегач (пак с ролка), водна помпа и два ангренажни ремъка. Вторият ремък е за двата разпр. вала. И сервиза е поне 100лв.
Активен
Спиро от филма "Два диоптъра далekогледство":- Ако някой ти каже лоша дума за Москвича, да знайш- от завист е!
Rollins
6-ти разряд
****

репутация: 10
Неактивен Неактивен

Публикации: 192


« Отговор #28 -: май 20, 2011, 22:41:36 »

И още малко по темата: Знаете ли колко струва ангренажното обслужване на Голф 4- 1.4 кубика 16 клапана( масови мотори са)?
Около 400лв. са само частите!  :crazy: 2 ролки, обтегач (пак с ролка), водна помпа и два ангренажни ремъка. Вторият ремък е за двата разпр. вала. И сервиза е поне 100лв.
:crazy:

Това за опаковките е интересно...когато се говори за гуми,все се подчертава да не се съхраняват там,където се правят заварки или зареждат акумулатори...незнамсикакви лампи...елмотори...ми да,ама веднага се сещам за едно място,дето нито са подредени както трябва,а до купа правят баланс и M/демонтаж на гуми,зареждат си акумулатори...Впрочем,често виждам и гарнитури за глава да си висят на пирон(нали и те трябва да са опаковани,или...)Обаче когато си сменям ремъка,изглежда подозрително читав за 60000км.,макар да нямам част от капаците и мизерията да си влиза харабийската(Конти,hecho en Mexico)-никакви ядове.Ролки-SKF или INA(понякога SKF вътре)-на всяка втора смяна на ремъка.
Активен
Владислав
Баш Майстор
******

репутация: 37
Неактивен Неактивен

Публикации: 8127


« Отговор #29 -: май 20, 2011, 23:20:05 »

Това за опаковките е интересно...когато се говори за гуми,все се подчертава да не се съхраняват там,където се правят заварки или зареждат акумулатори...незнамсикакви лампи...елмотори...ми да,ама веднага се сещам за едно място,дето нито са подредени както трябва,а до купа правят баланс и M/демонтаж на гуми,зареждат си акумулатори...Впрочем,често виждам и гарнитури за глава да си висят на пирон(нали и те трябва да са опаковани,или...)Обаче когато си сменям ремъка,изглежда подозрително читав за 60000км.,макар да нямам част от капаците и мизерията да си влиза харабийската(Конти,hecho en Mexico)-никакви ядове.Ролки-SKF или INA(понякога SKF вътре)-на всяка втора смяна на ремъка.
Тия съвсем се осраха!  :slap:  Моментално се сещам как ремъкът работи при някои модели на сантиметри от зареждащия се акумулатор в моторния отсек  :rofl: То ба си, по тая логика и колата трябва да си я държиш у целофан щото ремъкът нали е боднат на нея, в крайна сметка?
Активен
Децата на задната седалка в автомобила са източници на инциденти. Инцидентите на задната седалка на автомобила са източници на деца.
Страници: 1 [2] 3 4 Нагоре Изпечатай 
« назад напред »
 

Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 2.0 RC3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!
Страницата е създадена за 0.418 секунди с 28 запитвания.